REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Warsztaty dla młodych przedsiębiorców

REKLAMA

Warsztaty dla młodych przedsiębiorców, które po raz czwarty organizuje Fundacja „Twoja Inicjatywa”, zawitają 27 lutego do Katowic. W Hotelu Novotel spotkają się prelegenci i praktycy z całej Polski. Będą opowiadać o tym jak mądrze prowadzić swój biznes. Posłużą radą, pokażą przykłady. Poprzednie edycje, które miały miejsce w Warszawie i Gdańsku zgromadziły łącznie ponad pół tysiąca osób. Patronat medialny nad warsztatami objął portal Infor.pl

- Coraz więcej osób decyduje się na założenie własnej działalności gospodarczej. Sam pomysł na produkt lub usługę, którą będą oferować to jednak nie wszystko. Warto stale poszerzać swoją wiedzę, zwłaszcza w obszarach księgowości, finansów, nowych technologii lub marketingu - podkreśla Anna Flaga, Prezes Fundacji Twoja Inicjatywa.

REKLAMA

Autopromocja

Po Warszawie i Gdańsku przyszedł czas na Katowice. Całodzienne spotkanie dla przedsiębiorców, odbędzie się 27 lutego w katowickim hotelu Novotel i potrwa od rana do popołudnia (10:00 - 17:00).


O czym będziemy mówić?


W trakcie krótkich praktycznych wykładów będziemy mówić o założeniu własnej działalności gospodarczej, sprzedaży i komunikacji. Powiemy o networkingu, czyli budowaniu sieci kontaktów oraz pozyskiwaniu kontrahentów. Ważnym tematem będzie marketing, public relations oraz szeroko pojęta promocja firmy, także poprzez działania w Internecie.  


Prelegenci


Wśród prelegentów znaleźli się specjaliści i praktycy z różnych dziedzin m.in. Ryszard Chmura, Prezes Promo Holding i BNI Polska, Łukasz Świrgał, Dyrektor Departamentu Marketingu Tax Care, Agnieszka Żelazko, Dyrektor Zarządzający w Grupie BRM, Piotr Żyłka, reprezentujący platformę do nawiązywania kontaktów biznesowych - Multibiznes.pl.


Nagrody


Wśród uczestników szkolenia zostaną rozlosowane atrakcyjne nagrody. Firma Tax Care ufundowała pakiety promocyjne o wartościach: 500 zł, 1000 zł i 1500 zł. Będzie można wygrać również bezpłatne konsultacje biznesowe lub książki Agnieszki Żelazko „10 odsłon PR”, wydane w lutym 2014 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Zapisy


Koszt uczestnictwa w warsztatach to 39 zł. Zapisy na wykłady są obowiązkowe. Formularz zgłoszenia znajduje się: http://www.twoja-inicjatywa.pl/index.php?zm=6


Udział w spotkaniu pozwoli:

- poznać zmiany w zakresie księgowości nadchodzące w 2014 roku,

- zweryfikować funkcjonujące zasady związane z najmem lokalu,

- poznać trendy rynkowe i narzędzia wspomagające prowadzenie firmy,

- odkryć korzyści networkingu,

- odnaleźć inspirację wśród innych uczestników.


Na uczestników warsztatów czekają nagrody:

- „10 odsłon Public Relations - narzędzia, przykłady, efektywność” - Agnieszka Żelazko,

- vouchery na abonamenty księgowe - Tax Care SA.


PLAN KONFERENCJI

10:00 - 10:30 Rejestracja uczestników, networking przy kawie

10:30 - 10:45 Powitanie gości, przestawienie prelegentów, firm partnerskich oraz organizatora konferencji - Anna Flaga-Ber, Twoja Inicjatywa!

10:45 - 11:15 Rachunki i faktury oraz VAT w 2014 roku - Jagoda Tomaszko, Tax Care SA

11:15 - 11:45 Praktyczne aspekty dotyczące ochrony danych osobowych a prowadzenie  własnej działalności - Mariusz Sarnecki

11:45 - 12:15 Lokal w działalności - wybór, umowy, rozliczenia - Piotr Jarosz, Metrohouse SA

12:15 - 12:30 przerwa

12:30 - 13:00 Działania PR na rynku lokalnym. Waga i świadomość posługiwania się narzędziem - Agnieszka Żelazko, Grupa BRM

13:00 - 13:30 Jak skutecznie reklamować się w Internecie? - Łukasz Świrgał, Tax Care S.A. 

13:30 - 14:00 Wpływ wizerunku Twojej firmy na sukces w biznesie - Michał Tokarski, PromoAgency

14:00 - 15:00 przerwa, obiad

15:00 - 15:30 Jak wybrać franczyzę na biznes dla siebie czyli firma pod dobrą marką - Arkadiusz Słodkowski, Prezes Zarządu PROFIT system, Członek Zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców

15:30 - 16:00 Networking w biznesie, czyli nieważne, kogo znasz, ważne, kto zna Ciebie - Ryszard Chmura, BNI Polska

16:00 - 16:30 Multibiznes.pl - Twój nowy partner w biznesie - Mateusz Ossowski, Multibiznes.pl

 

 

 

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA