REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konferencja podatki 2019/2020 – przegląd kluczowych zmian

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Russell Bedford Poland Sp. z o.o.
Grupa doradcza Russell Bedford jest członkiem międzynarodowej sieci niezależnych firm doradczych Russell Bedford International, zrzeszających prawników, audytorów, doradców podatkowych, księgowych, finansistów oraz doradców biznesowych. Russell Bedford doradza klientom w ponad 90 krajach na całym świecie. Grupa posiada ponad 290 biur i zatrudnia ok. 7.000 profesjonalnych doradców.
Konferencja podatki 2019/2020 – przegląd kluczowych zmian
Konferencja podatki 2019/2020 – przegląd kluczowych zmian

REKLAMA

REKLAMA

Mamy przyjemność zaprosić na wydarzenie pt. Konferencja podatki 2019/2020 – przegląd kluczowych zmian. Konferencja odbędzie w dniach 18-19 listopada br. w Warszawie. Patronem medialnym jest Infor.

Program Konferencji

REKLAMA

REKLAMA

Dzień I

Zmiany w VAT planowane na 2020 r.

  • Nowe zasady dotyczące split payment (podzielonej płatności);
  • system split payment jako system obowiązkowy dla wybranych transakcji,
  • lista transakcji objętych obowiązkowym systemem split payment,
  • wprowadzenie obowiązku posiadania rachunku rozliczeniowego na potrzeby obsługi transakcji objętych obowiązkiem dokonywania zapłaty w systemie split payment,
  • sposób dokonania zapłaty a mechanizm podzielonej płatności,
  • wartość transakcji a mechanizm podzielonej płatności,
  • likwidacja odwrotnego obciążenia w obrocie krajowym,
  • nowe zasady wystawiania i oznaczania faktur w związku z wprowadzeniem mechanizmu podzielonej płatności,
  • nowe sankcje w VAT grożące za niezastosowanie mechanizmu podzielonej płatności lub za nieprawidłowe wystawienia faktury dla transakcji objętej obowiązkowym mechanizmem split payment,
  • obowiązkowy split payment a koszty uzyskania przychodu na gruncie podatku dochodowego,
  • wprowadzenie możliwości opłacania jednym przelewem w systemie split payment więcej niż jednej faktury,
  • split payment a transakcje w walucie obcej,
  • split payment a transakcje z zagranicznymi kontrahentami,
  • wprowadzenie możliwości opłacania z konta VAT innych podatków niż VAT.
  • Zmiany w zasadach dokumentowania transakcji WDT – Uznanie numeru identyfikacji VAT nabywcy oraz złożenia prawidłowej informacji podsumowującej za przesłankę materialną do zastosowania zwolnienia z prawem do odliczenia (stawka 0%) w odniesieniu do wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (WDT),
  • Zmiany stawek VAT na niektóre towary od 1 kwietnia 2020;
  • Obowiązywanie Wiążącej Informacji Stawkowa od 1 kwietnia 2020;
  • Wycofanie deklaracji VAT na rzecz nowego JPK VAT;
  • Zakres danych w nowym JPK VAT – przejście w JPK VDEK, wraz z odejściem od składania deklaracji (wprowadzenie sankcji w wys. 500zł za każdy błąd – od 1 kwietnia).
  • Likwidacja deklaracji VAT od 2020 r.

 Zmiany w VAT od 2019 r.

REKLAMA

  • Biała lista podatników – początek funkcjonowania i konsekwencje wprowadzenia systemu;
  • zakres danych przechowywanych w rejestrze podatników,
  • konsekwencje podatkowe dokonania zapłaty należności wynikającej z faktury bez pośrednictwa rachunku płatniczego lub za pośrednictwem rachunku nieujętego w wykazie.
  • Zmiany dotyczące kas rejestrujących oraz zakresu informacyjne przy wystawiania paragonów;
  • Nowe zasady dokumentowania transakcji wewnątrzwspólnotowych;
  • wprowadzenie uproszczeń i zharmonizowania zasad korzystania z magazynów typu call-off stock w handlu transgranicznym,
  • zharmonizowanie regulacji w zakresie tzw. transakcji łańcuchowych,
  • zmiany w zasadach dokumentowania transakcji WDT – Uznanie numeru identyfikacji VAT nabywcy oraz złożenia prawidłowej informacji podsumowującej za przesłankę materialną do zastosowania zwolnienia z prawem do odliczenia (stawka 0%) w odniesieniu do wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (WDT),
  • Zmiany dotyczące rozliczania ulgi na złe długi;
  • Nowe regulacje dotyczące zasad opodatkowania bonów, voucherów i kart podarunkowych,
  • Zagadnienia dotyczące prawa do odliczenia VAT – szczególne przypadki;
  • Zasady dotyczące rozliczania płatności (przedpłaty, zaliczki, zapłata częściowa);
  • Czynności weryfikacyjne i kontrolne administracji podatkowej w zakresie VAT;
  • Przegląd najnowszego orzecznictwa w zakresie VAT
  • Prawo do odliczenia VAT w 2019 r. – wybrane zagadnienia
  • od zakupu alkoholu, usług cateringowych i innych wydatków gastronomicznych,
  • od zakupu usług noclegowych i pakietów konferencyjnych,
  • od wydatków związanych z pojazdami,
  • od wydatków związanych ze świadczeniami nieodpłatnymi (dla klientów, kontrahentów, pracowników, współpracowników),
  • od wydatków w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dzień II

Fakturowanie oraz korekty VAT w 2019 r.:

  • Faktury, faktury korygujące, noty korygujące,
  • Zasady korygowania podstawy opodatkowania i podatku należnego –korekty bieżące a korekty wsteczne, korekty in plus a korekty in minus, zasady potwierdzania odbioru faktury korygującej,
  • Zasady korygowania podatku naliczonego – korekty bieżące a korekty wsteczne, korekty in plus a korekty in minus,
  • Korekta „do zera” a anulowanie faktury,
  • Zasady wystawiania i rozliczania faktur zaliczkowych oraz faktur końcowych / rozliczeniowych,
  • Faktury elektroniczne – zasady wystawiania, przesyłania oraz przechowywania.

Zmiany w podatkach dochodowych  - 2020 r.

  • Zmniejszenie stawki podatku dochodowego od osób fizycznych do 17%;
  • Zmiany dotyczące ustalania kosztów uzyskania przychodu;
  • Ulga na złe długi w PIT i CIT - ulga dotyczyć będzie transakcji handlowych, w przypadku których termin zapłaty upływa po dniu 31 grudnia 2019 r.;
  • Stosowanie nowych zasady poboru podatku u źródła;
  • Konsekwencje dokonania płatności na niezgłoszony rachunek bankowy w kontekście rozpoznania kosztów uzyskania przychodu;
  • Zmiany dotyczące PIT dla pracowników;
  • Zmiany dotyczące małych podatników.

Zmiany w podatkach dochodowych  - 2019 r.

  • Zmienione zasady rozliczania straty podatkowej (możliwość jednorazowego rozliczenia straty do 5 mln zł);
  • Stosowanie stawki podatku CIT 9%;
  • Zmiany dotyczące rozliczania kosztów związanych z użytkowaniem samochodów;
  • Raportowanie schematów podatkowych;
  • Zasady określania dodatkowego zobowiązania podatkowego w CIT;
  • Przegląd najnowszego orzecznictwa w zakresie podatków dochodowych.

Nowe regulacje w zakresie cen transferowych

  • Nowe zasady ogólne ustalania obowiązku stosowania cen rynkowych i sporządzania dokumentacji, nowe limity;
  • Wyłączenia i uproszczenia – w jakich przypadkach znajdą zastosowanie;
  • Ograniczenie liczby podmiotów i transakcji podlegających obowiązkom dokumentacyjnym na rzecz większej szczegółowości sporządzanej dokumentacji;
  • Dokumentacja lokalna i dokumentacja grupowa – nowe wymogi;
  • Możliwość uzyskania uprzedniego porozumienia cenowego (APA);
  • Kontrola i weryfikacja dokumentacji oraz cen rynkowych, obowiązki informacyjne.

Lokalizacja

Warszawa, Hotel Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79, 00-697 Warszawa

Cena zawiera

- materiały konferencyjne
- notatnik, długopis i torby
- przerwy kawowe
- lunch
- certyfikat
- bilet na spektakl teatralny

Ceny promocyjne

  • 1590 zł netto + VAT dla dwóch i więcej osób z jednej firmy
  • 1390 zł netto + VAT dla stałych Klientów Russell Bedford

Prowadzący

  • dr Andrzej Dmowski
  • Leszek Dutkiewicz
  • Tomasz Biel
  • Łukasz Chłond

Więcej informacji: Konferencja podatki 2019/2020 – przegląd kluczowych zmian

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa opłata cukrowa uderzy w małe firmy? Minister ostrzega przed katastrofą dla MŚP

Minister Agnieszka Majewska, Rzecznik MŚP, ostrzega przed skutkami nowelizacji „podatku cukrowego”. Zwraca uwagę, że projekt zmian w ustawie o zdrowiu publicznym przygotowany przez Ministerstwo Finansów może nadmiernie obciążyć najmniejsze firmy. Nowe przepisy dotyczące opłaty cukrowej mają – wbrew intencjom resortu – rozszerzyć obowiązki sprawozdawcze i podatkowe także na mikro i małych przedsiębiorców.

Najważniejsze zmiany przepisów dla firm 2025/2026. Jakie nowe obowiązki i wyzwania dla biznesu?

Trzeci kwartał 2025 roku przyniósł przedsiębiorcom aż 13 istotnych zmian regulacyjnych. Powszechne oburzenie przedsiębiorców wzbudza jednak krótsze od obiecywanego 6-miesięcznego vacatio legis. Z jednej strony postępuje cyfryzacja i deregulacja procesów, z drugiej – rosną obciążenia fiskalne i kontrolne. Z najnowszego Barometru TMF Group obejmującego trzeci kwartał 2025 roku wynika, że równowaga między ułatwieniami a restrykcjami została zachwiana kosztem zmian wymagających dla prowadzenia biznesu.

Jak uwierzytelnić się w KSeF? Pieczęć elektroniczna to jedna z metod - zgłoszenie w ZAW-FA, API KSeF 2.0 lub przy użyciu Aplikacji Podatnika KSeF

Aby korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), nie trzeba zakładać konta, ale konieczne jest potwierdzenie tożsamości i uprawnień. Jednym z bezpiecznych sposobów uwierzytelnienia – szczególnie dla spółek i innych podmiotów niebędących osobami fizycznymi – jest kwalifikowana pieczęć elektroniczna. Sprawdź, jak działa i jak jej użyć w KSeF.

Faktury korygujące w KSeF w 2026 r. Jak powinny być wystawiane?

Pytanie dotyczy zawartości pliku xml, za pomocą którego będzie wczytywana do KSeF faktura korygująca. Czy w związku ze zmianą struktury logicznej FA(3) w przypadku faktur korygujących podstawę opodatkowania i podatek będzie niezbędne zawarcie w pliku xml wartości „przed korektą” i „po korekcie”? Jeżeli będzie możliwy import na podstawie samej różnicy faktury korygującej (co wynikałoby z zamieszczonego na stronie MF pliku FA_3_Przykład_3 (Przykładowe pliki dla struktury logicznej e-Faktury FA(3)), to czy ta możliwość obejmuje fakturę korygującą do faktury pierwotnej już wcześniej skorygowanej (ponowną korektę)?

REKLAMA

Rezygnacja członka zarządu w spółce z o.o. – jak to zrobić prawidłowo (zasady, dokumentacja, odpowiedzialność)

W realiach obrotu gospodarczego zdarzają się sytuacje, w których członek zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością decyduje się na złożenie rezygnacji z pełnionej funkcji. Powody mogą być różne – osobiste, zdrowotne, biznesowe czy organizacyjne – ale decyzja ta zawsze powinna być świadoma i przemyślana, zwłaszcza z perspektywy konsekwencji prawnych i finansowych.

Nieujawnione operacje gospodarcze – jak uniknąć sankcyjnego opodatkowania CIT

Od kilku lat coraz więcej spółek korzysta z możliwości opodatkowania tzw. ryczałtem od dochodów spółek. To sposób opodatkowania dochodów spółki, który może przynieść realne korzyści podatkowe. Jednak korzystanie z estońskiego CIT-u wiąże się również z określonymi obowiązkami – szczególnie w zakresie prawidłowego ujmowania operacji gospodarczych w księgach rachunkowych. W tym artykule wyjaśnimy, czym są nieujawnione operacje gospodarcze i kiedy mogą prowadzić do powstania dodatkowego zobowiązania podatkowego.

Zmiany w stażu pracy od 2026 r. Potrzebne zaświadczenia z ZUS – wnioski będzie można składać już od stycznia

Od 1 stycznia 2026 roku wchodzą w życie zmiany w Kodeksie pracy. Nowe przepisy rozszerzą katalog okresów wliczanych do stażu pracy dla celów nabywania prawa do świadczeń i uprawnień pracowniczych. Obejmą one m.in. umowy zlecenia, prowadzenie działalności gospodarczej czy pracę zarobkową za granicą. Potwierdzeniem tych okresów będą zaświadczenia z ZUS, wydawane od nowego roku na podstawie wniosku składanego w PUE/eZUS.

JPK VAT dostosowany do KSeF – co w praktyce oznaczają nowe oznaczenia i obowiązek korekty?

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia dostosowującego przepisy w zakresie JPK_VAT do zmian wynikających z wprowadzenia Krajowego Systemu e-Faktur. Nowe regulacje mają na celu ujednolicenie sposobu raportowania faktur, w tym tych wystawianych poza KSeF – zarówno w trybie awaryjnym, jak i offline24. Projekt określa również zasady rozliczeń VAT od pobranej i niezwróconej kaucji za opakowania objęte systemem kaucyjnym.

REKLAMA

KSeF 2.0 a obieg dokumentów. Rewolucja w księgowości i przedsiębiorstwach już niedługo

Od chwili wejścia w życie obowiązkowego KSeF jedyną prawnie skuteczną formą faktury będzie dokument ustrukturyzowany przesłany do systemu Ministerstwa Finansów, a jej wystawienie poza KSeF nie będzie uznane za fakturę w rozumieniu przepisów prawa. Oznacza to, że dla milionów firm zmieni się sposób dokumentowania sprzedaży i zakupu – a wraz z tym całe procesy księgowe.

Czy przed 2026 r. można wystawiać część faktur w KSeF, a część poza tym systemem?

Spółka (podatnik VAT) chciałaby od października lub listopada 2025 r. pilotażowo wystawiać niektórym swoim odbiorcom faktury przy użyciu KSeF. Czy jest to możliwe, tj. czy w okresie przejściowym można wystawiać część faktur przy użyciu KSeF, część zaś w tradycyjny sposób? Czy w okresie tym spółka może niekiedy wystawiać „zwykłe” faktury nabywcom, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie faktur przy użyciu KSeF?

REKLAMA