REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konferencja podatki 2019/2020 – przegląd kluczowych zmian

Russell Bedford Poland Sp. z o.o.
Grupa doradcza Russell Bedford jest członkiem międzynarodowej sieci niezależnych firm doradczych Russell Bedford International, zrzeszających prawników, audytorów, doradców podatkowych, księgowych, finansistów oraz doradców biznesowych. Russell Bedford doradza klientom w ponad 90 krajach na całym świecie. Grupa posiada ponad 290 biur i zatrudnia ok. 7.000 profesjonalnych doradców.
Konferencja podatki 2019/2020 – przegląd kluczowych zmian
Konferencja podatki 2019/2020 – przegląd kluczowych zmian

REKLAMA

REKLAMA

Mamy przyjemność zaprosić na wydarzenie pt. Konferencja podatki 2019/2020 – przegląd kluczowych zmian. Konferencja odbędzie w dniach 18-19 listopada br. w Warszawie. Patronem medialnym jest Infor.

Program Konferencji

REKLAMA

REKLAMA

Dzień I

Zmiany w VAT planowane na 2020 r.

  • Nowe zasady dotyczące split payment (podzielonej płatności);
  • system split payment jako system obowiązkowy dla wybranych transakcji,
  • lista transakcji objętych obowiązkowym systemem split payment,
  • wprowadzenie obowiązku posiadania rachunku rozliczeniowego na potrzeby obsługi transakcji objętych obowiązkiem dokonywania zapłaty w systemie split payment,
  • sposób dokonania zapłaty a mechanizm podzielonej płatności,
  • wartość transakcji a mechanizm podzielonej płatności,
  • likwidacja odwrotnego obciążenia w obrocie krajowym,
  • nowe zasady wystawiania i oznaczania faktur w związku z wprowadzeniem mechanizmu podzielonej płatności,
  • nowe sankcje w VAT grożące za niezastosowanie mechanizmu podzielonej płatności lub za nieprawidłowe wystawienia faktury dla transakcji objętej obowiązkowym mechanizmem split payment,
  • obowiązkowy split payment a koszty uzyskania przychodu na gruncie podatku dochodowego,
  • wprowadzenie możliwości opłacania jednym przelewem w systemie split payment więcej niż jednej faktury,
  • split payment a transakcje w walucie obcej,
  • split payment a transakcje z zagranicznymi kontrahentami,
  • wprowadzenie możliwości opłacania z konta VAT innych podatków niż VAT.
  • Zmiany w zasadach dokumentowania transakcji WDT – Uznanie numeru identyfikacji VAT nabywcy oraz złożenia prawidłowej informacji podsumowującej za przesłankę materialną do zastosowania zwolnienia z prawem do odliczenia (stawka 0%) w odniesieniu do wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (WDT),
  • Zmiany stawek VAT na niektóre towary od 1 kwietnia 2020;
  • Obowiązywanie Wiążącej Informacji Stawkowa od 1 kwietnia 2020;
  • Wycofanie deklaracji VAT na rzecz nowego JPK VAT;
  • Zakres danych w nowym JPK VAT – przejście w JPK VDEK, wraz z odejściem od składania deklaracji (wprowadzenie sankcji w wys. 500zł za każdy błąd – od 1 kwietnia).
  • Likwidacja deklaracji VAT od 2020 r.

 Zmiany w VAT od 2019 r.

REKLAMA

  • Biała lista podatników – początek funkcjonowania i konsekwencje wprowadzenia systemu;
  • zakres danych przechowywanych w rejestrze podatników,
  • konsekwencje podatkowe dokonania zapłaty należności wynikającej z faktury bez pośrednictwa rachunku płatniczego lub za pośrednictwem rachunku nieujętego w wykazie.
  • Zmiany dotyczące kas rejestrujących oraz zakresu informacyjne przy wystawiania paragonów;
  • Nowe zasady dokumentowania transakcji wewnątrzwspólnotowych;
  • wprowadzenie uproszczeń i zharmonizowania zasad korzystania z magazynów typu call-off stock w handlu transgranicznym,
  • zharmonizowanie regulacji w zakresie tzw. transakcji łańcuchowych,
  • zmiany w zasadach dokumentowania transakcji WDT – Uznanie numeru identyfikacji VAT nabywcy oraz złożenia prawidłowej informacji podsumowującej za przesłankę materialną do zastosowania zwolnienia z prawem do odliczenia (stawka 0%) w odniesieniu do wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (WDT),
  • Zmiany dotyczące rozliczania ulgi na złe długi;
  • Nowe regulacje dotyczące zasad opodatkowania bonów, voucherów i kart podarunkowych,
  • Zagadnienia dotyczące prawa do odliczenia VAT – szczególne przypadki;
  • Zasady dotyczące rozliczania płatności (przedpłaty, zaliczki, zapłata częściowa);
  • Czynności weryfikacyjne i kontrolne administracji podatkowej w zakresie VAT;
  • Przegląd najnowszego orzecznictwa w zakresie VAT
  • Prawo do odliczenia VAT w 2019 r. – wybrane zagadnienia
  • od zakupu alkoholu, usług cateringowych i innych wydatków gastronomicznych,
  • od zakupu usług noclegowych i pakietów konferencyjnych,
  • od wydatków związanych z pojazdami,
  • od wydatków związanych ze świadczeniami nieodpłatnymi (dla klientów, kontrahentów, pracowników, współpracowników),
  • od wydatków w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dzień II

Fakturowanie oraz korekty VAT w 2019 r.:

  • Faktury, faktury korygujące, noty korygujące,
  • Zasady korygowania podstawy opodatkowania i podatku należnego –korekty bieżące a korekty wsteczne, korekty in plus a korekty in minus, zasady potwierdzania odbioru faktury korygującej,
  • Zasady korygowania podatku naliczonego – korekty bieżące a korekty wsteczne, korekty in plus a korekty in minus,
  • Korekta „do zera” a anulowanie faktury,
  • Zasady wystawiania i rozliczania faktur zaliczkowych oraz faktur końcowych / rozliczeniowych,
  • Faktury elektroniczne – zasady wystawiania, przesyłania oraz przechowywania.

Zmiany w podatkach dochodowych  - 2020 r.

  • Zmniejszenie stawki podatku dochodowego od osób fizycznych do 17%;
  • Zmiany dotyczące ustalania kosztów uzyskania przychodu;
  • Ulga na złe długi w PIT i CIT - ulga dotyczyć będzie transakcji handlowych, w przypadku których termin zapłaty upływa po dniu 31 grudnia 2019 r.;
  • Stosowanie nowych zasady poboru podatku u źródła;
  • Konsekwencje dokonania płatności na niezgłoszony rachunek bankowy w kontekście rozpoznania kosztów uzyskania przychodu;
  • Zmiany dotyczące PIT dla pracowników;
  • Zmiany dotyczące małych podatników.

Zmiany w podatkach dochodowych  - 2019 r.

  • Zmienione zasady rozliczania straty podatkowej (możliwość jednorazowego rozliczenia straty do 5 mln zł);
  • Stosowanie stawki podatku CIT 9%;
  • Zmiany dotyczące rozliczania kosztów związanych z użytkowaniem samochodów;
  • Raportowanie schematów podatkowych;
  • Zasady określania dodatkowego zobowiązania podatkowego w CIT;
  • Przegląd najnowszego orzecznictwa w zakresie podatków dochodowych.

Nowe regulacje w zakresie cen transferowych

  • Nowe zasady ogólne ustalania obowiązku stosowania cen rynkowych i sporządzania dokumentacji, nowe limity;
  • Wyłączenia i uproszczenia – w jakich przypadkach znajdą zastosowanie;
  • Ograniczenie liczby podmiotów i transakcji podlegających obowiązkom dokumentacyjnym na rzecz większej szczegółowości sporządzanej dokumentacji;
  • Dokumentacja lokalna i dokumentacja grupowa – nowe wymogi;
  • Możliwość uzyskania uprzedniego porozumienia cenowego (APA);
  • Kontrola i weryfikacja dokumentacji oraz cen rynkowych, obowiązki informacyjne.

Lokalizacja

Warszawa, Hotel Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79, 00-697 Warszawa

Cena zawiera

- materiały konferencyjne
- notatnik, długopis i torby
- przerwy kawowe
- lunch
- certyfikat
- bilet na spektakl teatralny

Ceny promocyjne

  • 1590 zł netto + VAT dla dwóch i więcej osób z jednej firmy
  • 1390 zł netto + VAT dla stałych Klientów Russell Bedford

Prowadzący

  • dr Andrzej Dmowski
  • Leszek Dutkiewicz
  • Tomasz Biel
  • Łukasz Chłond

Więcej informacji: Konferencja podatki 2019/2020 – przegląd kluczowych zmian

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Jak działają cyfrowe kontrole skarbówki i algorytmy KAS. Uczciwi, kompetentni podatnicy i księgowi nie mają się czego bać?

Jeszcze kilka lat temu Krajowa Administracja Skarbowa prowadziła wyrywkowe kontrole podatkowe, oparte głównie na intuicji swoich pracowników. Przeczucie urzędnika, zgadywanie czy żmudne przeszukiwanie deklaracji w poszukiwaniu śladów oszustw podatkowych to dziś relikt przeszłości. Współczesny fiskus opiera się na analizie danych, sztucznej inteligencji i zaawansowanych algorytmach, które potrafią w kilka sekund wychwycić nieprawidłowości tam, gdzie kiedyś potrzeba było tygodni pracy. Cyfryzacja administracji skarbowej diametralnie zmieniła charakter kontroli podatkowych. Są one precyzyjniejsze, szybsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Małgorzata Bień, właścicielka Biura Rachunkowego

Jak mierzyć rentowność firmy? Trzy metody, które naprawdę działają i 5 kluczowych wskaźników. Bez kontroli rentowności przedsiębiorca działa po omacku

W firmie dużo się dzieje: telefony dzwonią, pojawiają się ciekawe zlecenia, faktury idą jedna za drugą. Przychody wyglądają obiecująco, a mimo to… na koncie coraz ciaśniej. To częsty i niebezpieczny sygnał. W wielu firmach zyski wyparowują nie dlatego, że brakuje sprzedaży, lecz dlatego, że nikt nie trzyma ręki na pulsie rentowności.

Rola głównej księgowej w erze KSeF. Jak przygotować firmę na nowe obowiązki od 2026 r.? [Webinar INFORAKADEMII]

Już w 2026 r. korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowe dla większości przedsiębiorców. To rewolucja w procesach księgowych, która wymaga od głównej księgowej nie tylko znajomości przepisów, ale także umiejętności zarządzania wdrożeniem tego systemu w firmie.

Księgowi w oku cyklonu. Jak przejść przez rewolucję KSeF i nie stracić kontroli

Setki faktur w PDF-ach, skanach i wersjach papierowych. Telefony od klientów, goniące terminy VAT i JPK. Codzienność wielu biur rachunkowych to żonglowanie zadaniami w wyścigu z czasem. Tymczasem wielkimi krokami zbliża się fundamentalna zmiana – obowiązkowy Krajowy System e-Faktur

REKLAMA

Prof. Modzelewski: faktury VAT aż w 18 różnych formach od lutego 2026 r. Przyda się nowa instrukcja obiegu dokumentów

Od lutego 2026 r. wraz z wejściem w życie przepisów dot. obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) polscy czynni podatnicy VAT będą mogli otrzymywać aż dziewięć form dokumentów na miejsce obecnych faktur VAT. A jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że w tych samych formach będą wystawiane również faktury korygujące, to podatnicy VAT i ich księgowi muszą się przygotować na opisywanie i dekretowanie aż 18 form faktur – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Refinansowanie zakupu nowoczesnych tachografów: do 3 tys. zł na jeden pojazd. Wnioski, warunki, regulamin

W dniu 19 listopada 2025 r. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że od 1 grudnia 2025 r. przewoźnicy mogą składać wnioski o refinansowanie wymiany tachografów na urządzenia najnowszej generacji. Środki na ten cel w wysokości 320 mln zł będą pochodziły z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. To pierwsza tego typu realna pomoc finansowa dla branży transportu drogowego. Nabór wniosków potrwa do końca stycznia 2026 roku.

Nowe zasady rozliczania podatkowego samochodów firmowych od stycznia 2026 r. [zakup, leasing, najem, amortyzacja]. Ostatnia szansa na pełne odliczenia

Nabycie samochodu firmowego to nie tylko kwestia mobilności czy prestiżu - to również poważna decyzja finansowa, która może mieć długofalowe skutki podatkowe. Od stycznia 2026 r. wejdą w życie nowe przepisy podatkowe, które znacząco ograniczą możliwość rozliczenia kosztów zakupu pojazdów spalinowych w działalności gospodarczej.

Czy czeka nas kolejne odroczenie KSeF? Wiele firm wciąż korzysta z faktur papierowych i nie prowadzi testów nowego systemu e-fakturowania

Krajowy System e-Faktur (KSeF) powoli staje się faktem. Rzeczywistość jest jednak taka, że tylko niewielka część małych firm w Polsce prowadziła testy nowego systemu i wciąż stosuje faktury papierowe. Czy w związku z tym czeka nas ponowne odroczenie wdrożenia KSeF?

REKLAMA

Postępowania upadłościowe w Polsce się trwają za długo. Dlaczego czekamy i kto na tym traci? Jak zmienić przepisy?

Prawo upadłościowe przewiduje wydanie postanowienia o ogłoszeniu upadłości w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku. Norma ustawowa ma jednak niewiele wspólnego z rzeczywistością. W praktyce sprawy często czekają na rozstrzygnięcie kilka, a nawet kilkanaście miesięcy. Rok 2024 przyniósł rekordowe ponad 20 tysięcy upadłości konsumenckich, co przy obecnej strukturze sądownictwa pogłębia problem przewlekłości i wymaga systemowego rozwiązania. Jakie zmiany prawa upadłościowego są potrzebne?

Nowy Unijny Kodeks Celny – harmonogram wdrożenia. Polskie firmy muszą przygotować się na duże zmiany

Największa od dekad transformacja unijnego systemu celnego wchodzi w decydującą fazę. Firmy logistyczne i handlowe mają już niewiele czasu na dostosowanie swoich procesów do wymogów centralizacji danych i pełnej cyfryzacji. Eksperci ostrzegają: bez odpowiednich przygotowań technologicznych i organizacyjnych, przedsiębiorcy mogą stracić konkurencyjność na rynku.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA