REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konwent „ODO” i pierwsze polskie targi ochrony danych osobowych – 19 listopada w Łodzi

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Lubasz i Wspólnicy
Kancelaria Radców Prawnych
Konwent „ODO” i pierwsze polskie targi ochrony danych osobowych – 19 listopada w Łodzi
Konwent „ODO” i pierwsze polskie targi ochrony danych osobowych – 19 listopada w Łodzi

REKLAMA

REKLAMA

„D(RODO)wskazy, czyli nowe kierunki ochrony danych w biznesie” – to hasło przewodnie VIII edycji Konwentu Ochrony Danych i Informacji 2019, który odbędzie się 19 listopada 2019 r. w Hali EXPO w Łodzi. Portal infor.pl objął patronat medialny nad tym wydarzeniem.

Półtora roku stosowania RODO* oraz obowiązywania od 4 maja 2019 r. ustawy o jego wdrożeniu nieustannie skłaniają ekspertów i praktyków do poszukiwania właściwych kierunków interpretacji nowych rozwiązań prawnych. Dlatego prelekcje oraz dyskusje przewidziane podczas Konwentu będą się skupiać wokół czterech zagadnień:

REKLAMA

  • RODO w Marketingu,
  • RODO w HR,
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Analiza Ryzyka

W tym roku Uczestnicy po raz pierwszy będą mieli możliwość wyboru czterech interesujących ich tematów prowadzonych w 45-minutowych sesjach przy 12 stolikach tematycznych. Obok tradycyjnej formy wykładowej podczas Konwentu odbędzie się też #DataProtectionMIXER, czyli bezpośrednie spotkania z ekspertami prawnymi i specjalistami z zakresu ochrony danych i bezpieczeństwa informacji. To rozwiązanie daje możliwość bezpośredniego kontaktu, wymiany poglądów i doświadczeń oraz zdobycia ogromnej dawki wiedzy a także skonfrontowania teorii z praktyką.

Konwent Ochrony Danych i Informacji 2019 będzie wyjątkowy również ze względu na organizowane przy okazji pierwsze w Polsce Targi Ochrony Danych Osobowych.

Bezpłatna rejestracja na wydarzenie odbywa się za pośrednictwem strony internetowej: https://konwentodo.pl/rejestracja/.

Dlaczego warto wziąć udział Konwencie?

To dobra okazja do zdobycia know-how w zakresie trendów, zmian oraz nowości w branżach związanych z ochroną danych.  Tym bardziej, że pierwszy okres stosowania przepisów przyniósł wiele nieporozumień, nadinterpretacji i obaw. Najważniejszym wyzwaniem dla przedsiębiorców po rozpoczęciu stosowania RODO stała się oczywiście forma spełniania obowiązku informacyjnego. Pracownicy działów kreatywnych agencji reklamowych nie reagowali zbyt entuzjastycznie, gdy do ich skrzętnie przygotowywanych materiałów reklamowych prawnicy zaczęli doklejać obszerne klauzule informacyjne, niwecząc tym samym cały efekt wizualny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

RODO wymaga przekazania każdej osobie, której dane przetwarzamy szeregu informacji na ten temat. Trzeba przygotować je prostym językiem i w przejrzystej formie. Jest to duże wyzwanie dla administratorów, zwłaszcza w Internecie. O tym jak znaleźć kompromis pomiędzy przytłoczeniem internautów objętością informacji a realizacją obowiązków wynikających z RODO będziemy dyskutowali w trakcie Konwentu” – wskazuje Radca prawny Witold Chomiczewski, LL.M. z Kancelarii Lubasz i Wspólnicy, współorganizator Konwentu.

Z kolei rok 2019 przyniósł kolejne zmiany m.in. w prawie pracy, bankowym, ubezpieczeniowym, telekomunikacyjnym, oświatowym czy administracyjnym. To efekt tzw. ustawy wdrażającej RODO, dostosowującej blisko 170 ustaw do wymogów unijnego rozporządzenia o ochronie danych. Radca prawny dr Dominik Lubasz, z Kancelarii Lubasz i Wspólnicy, współorganizator Konwentu zwraca szczególną uwagę na nowe przepisy dotyczące stosowania monitoringu wobec pracowników: „regulują one wykorzystanie w miejscu pracy zarówno znanego już szeroko monitoringu wizyjnego, jak i monitoringu z wykorzystaniem GPS, poczty elektronicznej, czy aplikacji analizujących działania pracownika. Jak zgodnie z prawem korzystać z tych rozwiązań technologicznych? To wyjaśnimy w trakcie Konwentu. Przedstawimy również, w jaki sposób dokonać wymaganej przez RODO analizy ryzyka związanego z wykorzystaniem tych narzędzi”.

Cyberbezpieczeństwo i konieczność analizowania ryzyka będą równie istotnymi zagadnieniami. „Ponieważ po roku stosowania RODO, najczęstszymi przyczynami wycieków i naruszeń ochrony danych osobowych były zagubienia lub utrata nośników informacji oraz ujawnienie danych osobowych nieuprawnionemu odbiorcy. To wskazuje, że Administratorzy mają wiele do zrobienia w zakresie nieustannego podnoszenia świadomości pracowników – zarówno w obszarze aktualnych zagrożeń jak i wiedzy o procedurach obowiązujących w organizacjach” - dodaje współorganizator Konwentu Piotr Kawczyński z Forsafe Sp. z o.o.

Wydarzenie objęte zostało honorowym patronatem: Prezydent Miasta Łodzi Pani Hanny Zdanowskiej, Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Izby Gospodarki Elektronicznej, Ośrodka Enterprise Europe Network, Uniwersytetu Łódzkiego, czy Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.

Patroni medialni to m.in. portale branżowe: RODO pod Lupą, Portal ODO i Portal Prawa IT a także portal infor.pl.

WIĘCEJ INFORMACJI:

https://konwentodo.pl/;
https://www.facebook.com/KonwentOchronyDanychiInformacji/

*RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych , które zaczęło być stosowane 25 maja 2018 r.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

Kawa z INFORLEX. Nowy plan wdrożenia KSeF

Spotkania odbywają się w formule „na żywo” o godzinie 9.00. Przy porannej kawie poruszamy najbardziej aktualne tematy, które stanowią także zasób kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Rozmawiamy o podatkach, księgowości, rachunkowości, kadrach, płacach oraz HR. 15 maja br. tematem spotkania będzie nowy plan wdrożenia KSeF.

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

REKLAMA

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 r. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Groszyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

REKLAMA

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

REKLAMA