REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konwent „ODO” i pierwsze polskie targi ochrony danych osobowych – 19 listopada w Łodzi

Lubasz i Wspólnicy
Kancelaria Radców Prawnych
Konwent „ODO” i pierwsze polskie targi ochrony danych osobowych – 19 listopada w Łodzi
Konwent „ODO” i pierwsze polskie targi ochrony danych osobowych – 19 listopada w Łodzi

REKLAMA

REKLAMA

„D(RODO)wskazy, czyli nowe kierunki ochrony danych w biznesie” – to hasło przewodnie VIII edycji Konwentu Ochrony Danych i Informacji 2019, który odbędzie się 19 listopada 2019 r. w Hali EXPO w Łodzi. Portal infor.pl objął patronat medialny nad tym wydarzeniem.

Półtora roku stosowania RODO* oraz obowiązywania od 4 maja 2019 r. ustawy o jego wdrożeniu nieustannie skłaniają ekspertów i praktyków do poszukiwania właściwych kierunków interpretacji nowych rozwiązań prawnych. Dlatego prelekcje oraz dyskusje przewidziane podczas Konwentu będą się skupiać wokół czterech zagadnień:

REKLAMA

Autopromocja
  • RODO w Marketingu,
  • RODO w HR,
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Analiza Ryzyka

W tym roku Uczestnicy po raz pierwszy będą mieli możliwość wyboru czterech interesujących ich tematów prowadzonych w 45-minutowych sesjach przy 12 stolikach tematycznych. Obok tradycyjnej formy wykładowej podczas Konwentu odbędzie się też #DataProtectionMIXER, czyli bezpośrednie spotkania z ekspertami prawnymi i specjalistami z zakresu ochrony danych i bezpieczeństwa informacji. To rozwiązanie daje możliwość bezpośredniego kontaktu, wymiany poglądów i doświadczeń oraz zdobycia ogromnej dawki wiedzy a także skonfrontowania teorii z praktyką.

Konwent Ochrony Danych i Informacji 2019 będzie wyjątkowy również ze względu na organizowane przy okazji pierwsze w Polsce Targi Ochrony Danych Osobowych.

Bezpłatna rejestracja na wydarzenie odbywa się za pośrednictwem strony internetowej: https://konwentodo.pl/rejestracja/.

Dlaczego warto wziąć udział Konwencie?

To dobra okazja do zdobycia know-how w zakresie trendów, zmian oraz nowości w branżach związanych z ochroną danych.  Tym bardziej, że pierwszy okres stosowania przepisów przyniósł wiele nieporozumień, nadinterpretacji i obaw. Najważniejszym wyzwaniem dla przedsiębiorców po rozpoczęciu stosowania RODO stała się oczywiście forma spełniania obowiązku informacyjnego. Pracownicy działów kreatywnych agencji reklamowych nie reagowali zbyt entuzjastycznie, gdy do ich skrzętnie przygotowywanych materiałów reklamowych prawnicy zaczęli doklejać obszerne klauzule informacyjne, niwecząc tym samym cały efekt wizualny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

RODO wymaga przekazania każdej osobie, której dane przetwarzamy szeregu informacji na ten temat. Trzeba przygotować je prostym językiem i w przejrzystej formie. Jest to duże wyzwanie dla administratorów, zwłaszcza w Internecie. O tym jak znaleźć kompromis pomiędzy przytłoczeniem internautów objętością informacji a realizacją obowiązków wynikających z RODO będziemy dyskutowali w trakcie Konwentu” – wskazuje Radca prawny Witold Chomiczewski, LL.M. z Kancelarii Lubasz i Wspólnicy, współorganizator Konwentu.

Z kolei rok 2019 przyniósł kolejne zmiany m.in. w prawie pracy, bankowym, ubezpieczeniowym, telekomunikacyjnym, oświatowym czy administracyjnym. To efekt tzw. ustawy wdrażającej RODO, dostosowującej blisko 170 ustaw do wymogów unijnego rozporządzenia o ochronie danych. Radca prawny dr Dominik Lubasz, z Kancelarii Lubasz i Wspólnicy, współorganizator Konwentu zwraca szczególną uwagę na nowe przepisy dotyczące stosowania monitoringu wobec pracowników: „regulują one wykorzystanie w miejscu pracy zarówno znanego już szeroko monitoringu wizyjnego, jak i monitoringu z wykorzystaniem GPS, poczty elektronicznej, czy aplikacji analizujących działania pracownika. Jak zgodnie z prawem korzystać z tych rozwiązań technologicznych? To wyjaśnimy w trakcie Konwentu. Przedstawimy również, w jaki sposób dokonać wymaganej przez RODO analizy ryzyka związanego z wykorzystaniem tych narzędzi”.

REKLAMA

Cyberbezpieczeństwo i konieczność analizowania ryzyka będą równie istotnymi zagadnieniami. „Ponieważ po roku stosowania RODO, najczęstszymi przyczynami wycieków i naruszeń ochrony danych osobowych były zagubienia lub utrata nośników informacji oraz ujawnienie danych osobowych nieuprawnionemu odbiorcy. To wskazuje, że Administratorzy mają wiele do zrobienia w zakresie nieustannego podnoszenia świadomości pracowników – zarówno w obszarze aktualnych zagrożeń jak i wiedzy o procedurach obowiązujących w organizacjach” - dodaje współorganizator Konwentu Piotr Kawczyński z Forsafe Sp. z o.o.

Wydarzenie objęte zostało honorowym patronatem: Prezydent Miasta Łodzi Pani Hanny Zdanowskiej, Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Izby Gospodarki Elektronicznej, Ośrodka Enterprise Europe Network, Uniwersytetu Łódzkiego, czy Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji.

Patroni medialni to m.in. portale branżowe: RODO pod Lupą, Portal ODO i Portal Prawa IT a także portal infor.pl.

WIĘCEJ INFORMACJI:

https://konwentodo.pl/;
https://www.facebook.com/KonwentOchronyDanychiInformacji/

*RODO czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych , które zaczęło być stosowane 25 maja 2018 r.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA