REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Cyfrowa rewolucja w samorządzie doradców podatkowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Krajowa Izba Doradców Podatkowych
Samorząd zawodowy doradców podatkowych
Cyfrowa rewolucja w samorządzie doradców podatkowych
Cyfrowa rewolucja w samorządzie doradców podatkowych

REKLAMA

REKLAMA

Po raz pierwszy w historii, nadzwyczajny Krajowy Zjazd Doradców Podatkowych odbył się w 100% w formule online. 173 delegatów dokonało zmian w statucie Krajowej Izby Doradców Podatkowych nie ruszając się z domów i swoich kancelarii. Było to możliwe dzięki cyfrowym narzędziom, które wdrożyła Krajowa Izba Doradców Podatkowych (KIDP) w ostatnich latach oraz przepisom ustawy antycovidowej, które dały samorządowi taką możliwość.

Narzędzia cyfrowe w Krajowej Izbie Doradców Podatkowych

 - To symboliczna chwila. Jako pierwszy samorząd zawodowy w Polsce przeprowadziliśmy z sukcesem tak skomplikowany proces jakim jest organizacja zjazdu oraz praca nad zmianami w statucie KIDP wykorzystując wyłącznie narzędzia cyfrowe i pracę zdalną. Żaden ze 173 delegatów nie musiał ryzykować swoim zdrowiem, żeby wziąć udział w zjeździe, a cel - zmiany statutu - został osiągnięty - mówi prof. Adam Mariański, przewodniczący Krajowej Rady Doradców Podatkowych.

REKLAMA

REKLAMA

Nadzwyczajny Krajowy Zjazd Doradców Podatkowych trwał w sumie dwa tygodnie. Został przeprowadzony w formule obiegowej: kolejne decyzje, projekty zmian w statucie, głosowania odbywały się za pomocą wewnętrznego systemu elektronicznego Izby dostosowanego do potrzeb Zjazdu. Prace prezydium oraz komisji zjazdowych odbywały się w formie wideokonferencji. Ostatnie głosowania zakończyły się 6 listopada, w piątek po południu.

Przeprowadzenie zjazdu było możliwe dzięki temu, że Krajowa Izba Doradców Podatkowych od dwóch lat konsekwentnie wdraża kolejne narzędzia cyfrowe w pracy organów samorządu oraz biura. Dzięki temu, podczas wiosennego lockdownu wywołanego pandemią COVID-19 samorząd doradców podatkowych bez najmniejszego problemu, w ciągu kliku dni, przeszedł na pracę zdalną z wykorzystaniem narzędzi internetowych. Od marca Krajowa Izba Doradców Podatkowych prowadzi szkolenia dla doradców podatkowych przez internet. W czerwcu 2020 roku, doradcy podatkowi jako pierwszy samorząd zawodowy w Polsce przeprowadzili ślubowanie nowych członków samorządu w postaci videokonferencji. W 100% zdalnie prowadzony jest również kurs przygotowujący do egzaminu na doradcę podatkowego.

Organy samorządu doradców podatkowych pracują zdalnie

REKLAMA

- Skuteczność naszych narzędzi i procedur, które konsekwentnie wdrażamy w ramach cyfryzacji samorządu doradców przetestowaliśmy w warunkach bojowych. Dzięki zmianom w statucie, które zostały przyjęte na nadzwyczajnym zjeździe, od tej pory wszystkie organy samorządu, sądy dyscyplinarne, komisje Krajowej Rady Doradców Podatkowych mogą pracować i podejmować decyzje na odległość, wykorzystując bezpieczne narzędzia online – zawsze, gdy tylko będzie taka potrzeba - mówi prof. Adam Mariański.

Celem nadzwyczajnego Krajowego Zjazdu Doradców Podatkowych było wprowadzenie zmian w statucie Krajowej Izby Doradców Podatkowych w punktach, które określały właśnie sposób pracy poszczególnych organów samorządowych. Taki niestandardowy obecnie przebieg zjazdu był możliwy dzięki przepisom ustawy antycovidowej, w przyszłości jednak formuła zdalnej pracy wszystkich jednostek organizacyjnych Izby będzie możliwa niezależnie od bieżącej sytuacji jak i obowiązujących w danym momencie przepisów prawa powszechnego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: Nowe stawki już od 19 września! Zobacz tabelę

Od 19 września kierowców w Polsce czekają wyższe opłaty za badania techniczne pojazdów. Zmiana ta, wprowadzona po ponad 20 latach, ma na celu urealnienie kosztów funkcjonowania stacji kontroli i dostosowanie ich do współczesnych realiów gospodarczych. Ministerstwo infrastruktury podkreśla, że nowe stawki – choć wyższe – nadal pozostaną jednymi z najniższych w Europie, a przy tym zapewnią sprawiedliwą równowagę między interesem przedsiębiorców a możliwościami finansowymi kierowców.

Masz firmę i słaby Internet? Sprawdź, co odpowiada rząd na problemy z KSeF

Obowiązkowe e-fakturowanie w KSeF od 2026 r. ma być rewolucją w rozliczeniach VAT, ale wielu przedsiębiorców obawia się braku stabilnego Internetu, szczególnie w mniejszych miejscowościach. Posłanka Iwona Krawczyk pyta ministra finansów o rozwiązania awaryjne i wsparcie dla firm. Znamy odpowiedź resortu.

Koniec polskiego rolnictwa? Unia Europejska otwiera bramy dla taniej żywności z Ameryki Południowej

To może być początek końca polskiej wsi. Umowa z Mercosurem otwiera unijny rynek na wołowinę, drób, miód i cukier z Ameryki Południowej – tanie, masowe i nie do przebicia. Czy polskie rolnictwo czeka katastrofa?

Webinar: Objaśnienia MF w podatku u źródła. W czym w praktyce pomogą?

Podatek u źródła od lat budzi wątpliwości. Zmieniające się przepisy, niejednoznaczne interpretacje oraz ryzyko odpowiedzialności sprawiają, że każda wskazówka ze strony resortu finansów ma istotne znaczenie w codziennej praktyce. Przyjrzymy się więc najnowszym objaśnieniom MF i ocenimy, w jakim zakresie mogą one pomóc w konkretnych przypadkach.

REKLAMA

Jak przygotować się do KSeF? Praktyczne wskazówki i odpowiedzi na trudne pytania [Szkolenie online, 10 września]

Jak przygotować się do KSeF? Pod takim tytułem odbędzie się szkolenie, na które serdecznie zapraszamy! Termin wydarzenia to 10 września 2025 roku, godz. 10:00-16:00.

KSeF i załączniki: Czy możesz dodać PDF, skan lub zdjęcie? MF wyjaśnia

Ministerstwo Finansów wyjaśnia, jak działa obsługa załączników w Krajowym Systemie e-Faktur. Sprawdź, w jakiej formie można je dołączać do KSeF, czy są obowiązkowe i co zrobić z plikami PDF lub zdjęciami.

API KSeF 2.0: Nowe narzędzia od Ministerstwa Finansów. Firmy muszą już zacząć przygotowania

Resort finansów opublikował pełną dokumentację API KSeF 2.0 wraz z bibliotekami SDK i podręcznikiem dla programistów. Od 30 września 2025 r. ruszy środowisko testowe, a od 1 lutego 2026 r. KSeF stanie się obowiązkowy dla wszystkich przedsiębiorców.

Przeniesienie grupy spółek do centrum BPO: jak to zrobić skutecznie i prawidłowo

Migracja grupy kilkunastu spółek w ramach jednego projektu outsourcingu księgowo-kadrowego w ramach BPO to jedno z najbardziej złożonych przedsięwzięć w branży usług finansowo-księgowych. Wymaga to precyzyjnego planowania, koordynacji wielu zespołów oraz szczególnej uwagi na aspekty prawne, techniczne i operacyjne. Jak przygotować się do takiego procesu z perspektywy firmy przekazującej procesy oraz dostawcy usług BPO?

REKLAMA

E-faktura w KSeF: definicja, nowy wzór FA(3) i zasady wystawiania od 2026 r.

Od 1 lutego 2026 r. wszyscy podatnicy będą wystawiać faktury ustrukturyzowane wyłącznie w nowym formacie FA(3). Sprawdź, czym jest e-faktura w KSeF, jakie zmiany wprowadza nowy wzór i z jakich bezpłatnych narzędzi można korzystać, aby prawidłowo wystawiać dokumenty.

Miliardy złotych na fikcyjnych fakturach. W pół roku fiskus wykrył oszustwa na ponad 4,1 mld zł [DANE MF]

W 6 miesięcy br. liczba wykrytych fikcyjnych faktur była o prawie 3% mniejsza niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jak zaznaczają eksperci, KAS stosuje coraz skuteczniejsze cyfrowe narzędzia weryfikujące. Algorytmy z użyciem sztucznej inteligencji są dużo szybsze i dokładniejsze w wyłapywaniu oszustw niż metody tradycyjne. Jednocześnie oszuści są mniej skłonni do podejmowania ryzyka. Ostatnio wartość brutto wynikająca z fikcyjnych faktur wyniosła ponad 4,1 mld zł, a więc o przeszło 3% mniej niż rok wcześniej.

REKLAMA