REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Modernizacja KAS w latach 2023-2025 ma kosztować 3 mld zł

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

KAS. 3 mld zł ma kosztować realizacja programu modernizacji Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) w latach 2023-2025 - wynika z informacji o projekcie uchwały w tej sprawie, zamieszczonej w piątek na stronie KPRM w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów.

KAS. W piątek 25 listopada na stronie internetowej KPRM zamieszczono informację o projekcie uchwały Rady Ministrów w sprawie ustanowienia programu wieloletniego „Modernizacja Krajowej Administracji Skarbowej w latach 2023-2025”. Wskazano, że łączne koszty jego zrealizowania mają sięgnąć 3 mld zł, po 1 mld zł na każdy rok.

REKLAMA

Autopromocja

Według założeń program modernizacji KAS ma zminimalizować, „a tam, gdzie to możliwe” wyeliminować oraz zapobiegać „negatywnym czynnikom oddziałującym na system poboru podatków i ceł w Polsce”.

Jednym z priorytetów programu ma być rozwiązanie problemu braku kadr i niewielkiego zainteresowania pracą lub służbą w KAS, w szczególności w dużych miastach, a także odejść funkcjonariuszy ze Służby Celno-Skarbowej z przyczyn ekonomicznych.

Zgodnie z planami pomysłodawców realizacja programu zwiększy konkurencyjność KAS na rynku pracy, w szczególności w aglomeracjach. Ma też zmniejszyć odpływ doświadczonych pracowników i funkcjonariuszy.

Program ma także objąć dodatkowe wydatki na szkolenia, rozwój systemów oraz infrastruktury teleinformatycznej, modernizację i utrzymanie wyposażenia technicznego KAS, a także inwestycje budowlane, modernizację infrastruktury lokalowej oraz zakup nieruchomości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W informacji wskazano, że niektóre elementy wyposażenia Administracji, takie jak pojazdy, sprzęt laboratoryjny czy skanujący, wymagają modernizacji lub wymiany również z powodu dużego zużycia „stanowiącego zagrożenie dla użytkowników”. Podkreślono także pilną potrzebę poprawy stanu technicznego budynków KAS.

„Obecnie znaczny odsetek urządzeń ma blisko dziesięcioletni intensywny przebieg pracy. Aby uniknąć przerw w działaniu spowodowanych awariami należy taki sprzęt cyklicznie wymieniać lub modernizować. Przestarzały sprzęt umniejsza potencjał i jakość kontroli” – wyjaśniono.

Planowane doposażenie służby skarbowej ma zwiększyć jej zdolności operacyjne w zwalczaniu przestępczości ekonomicznej, „ochrony zewnętrznej granicy Unii Europejskiej i interesów fiskalnych Polski i państw członkowskich”.

Jak poinformowano, podwyżki wynagrodzeń lub uposażeń wraz z dodatkami i nagrodami jubileuszowymi dla funkcjonariuszy w latach 2023-2025 "będą stanowiły podstawę dla zwiększenia dotychczasowych limitów wydatków dla KAS w kolejnych latach budżetowych".

Zaznaczono przy tym, że podwyżki wynagrodzeń objęte programem modernizacji zostaną wypłacone niezależnie od podwyżek wynikających z innych regulacji wynagrodzeń w sferze budżetowej, w tym wzrostu kwoty bazowej lub wzrostu funduszu wynagrodzeń na mocy ustawy budżetowej na dany rok.

"Oczekiwania płacowe pracowników i funkcjonariuszy kształtują w największym stopniu podwyżki w innych służbach mundurowych państwa, a Program jest kontynuacją programu modernizacji Krajowej Administracji Skarbowej realizowanego w latach 2020-2022" - wskazano.

Według informacji podanej przez KPRM projekt uchwały ws. programu modernizacji KAS powinien zostać przyjęty przez rząd w IV kw. (PAP)

autor: Szymon Kiepel

szk/ mmu/

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prof. Modzelewski: Większość podatników VAT może uniknąć w 2026 r. obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych w KSeF. Jak?

Zdaniem profesora Witolda Modzelewskiego, gdyby uchwalono projekt przepisów wprowadzających obowiązkowy KSeF w przedłożonym niedawno kształcie, to większość podatników VAT nie będzie musiała wystawiać faktur ustrukturyzowanych w 2026 r.

Stopy procentowe NBP 2025: w maju obniżka o 0,5 pkt proc.

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 6-7 maja 2025 r. postanowiła obniżyć wszystkie stopy procentowe NBP o 0,5 punktu procentowego. Stopa referencyjna wynosi od 8 maja 2025 r. 5,25 proc. - poinformował w komunikacie Narodowy Bank Polski. Decyzja RPP była zgodna z oczekiwaniami większości analityków finansowych i ekonomistów. Stopy NBP zmieniły się pierwszy raz od 3 października 2023 r.

Przekształcenie JDG a status podatnika rozpoczynającego działalność w estońskim CIT

W świetle marcowego wyroku NSA (sygn. II FSK 1412/24) zmienia się podejście do kwalifikacji podatkowej spółek powstałych z przekształcenia jednoosobowych działalności gospodarczych. Wyrok ten przesądził, że takie podmioty mogą korzystać z przywilejów "podatnika rozpoczynającego działalność" na gruncie przepisów o estońskim CIT.

Pracujesz na zleceniu - a może to faktyczna umowa o pracę? Jak ustalić i wykazać istnienie stosunku pracy

Osoby wykonujące umowy zlecenia, czy inne umowy cywilnoprawne, mają czasem wątpliwości, czy nie jest to de facto umowa o pracę. Każdy przedsiębiorca słyszał o możliwych kontrolach, podważeniu zatrudnienia, konieczności uzasadniania dlaczego taki a nie inny typ umowy został konkretnej osobie zaproponowany. A co ze swobodą zawierania umów? Czy forma umowy na którą zgadzamy się wspólnie z nowozatrudnioną osobą nie powinna być wystarczająca dla inspekcji pracy skoro zgodnie obie strony złożyły na niej swój podpis? Na te i wiele innych pytań odpowie Czytelnikom ten artykuł.

REKLAMA

Zmiany w podatkach od 2026 r. - wyższy limit zwolnienia z VAT, korekty deklaracji, 6 m-cy vacatio legis

Ministerstwo Finansów poinformowało, że 6 maja 2025r. Rada Ministrów przyjęła pakiet projektów ustaw dot. podatków w ramach procesu deregulacji. Nowe przepisy mają na celu m.in. ochronę podatników przed nagłymi zmianami przepisów ustaw podatkowych oraz doprecyzowanie wątpliwości interpretacyjnych zgłaszanych przez przedsiębiorców w zakresie deklaracji składanej w trakcie lub po zakończeniu kontroli celno-skarbowej. Projekty dotyczą również podwyższenia limitu zwolnienia podmiotowego w VAT oraz likwidacji obowiązku przygotowywania i publikacji informacji o realizowanej strategii podatkowej.

Czego najczęściej dotyczą kontrole z urzędu skarbowego i ZUS-u?

Przedsiębiorcy mają szereg obowiązków wobec państwa - jako podatnicy muszą przestrzegać przepisów podatkowych, a jako płatnicy stosować normy z zakresu ubezpieczeń społecznych. W obu tych sferach często dochodzi do uchybień. Dlatego upoważnione organy sprawdzają, czy firmy przestrzegają obowiązujących przepisów. W naszym artykule przedstawiamy najczęstsze obszary, które podlegają kontroli organów podatkowych lub Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

Kawa z INFORLEX. Nowy plan wdrożenia KSeF

Spotkania odbywają się w formule „na żywo” o godzinie 9.00. Przy porannej kawie poruszamy najbardziej aktualne tematy, które stanowią także zasób kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Rozmawiamy o podatkach, księgowości, rachunkowości, kadrach, płacach oraz HR. 15 maja br. tematem spotkania będzie nowy plan wdrożenia KSeF.

REKLAMA

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

REKLAMA