REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Loteria Paragonowa - w wakacje zbieraj paragony z restauracji

Loteria Paragonowa - w wakacje zbieraj paragony z restauracji
Loteria Paragonowa - w wakacje zbieraj paragony z restauracji
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W Narodowej Loterii Paragonowej od 1 lipca 2016 r. branżą premiowaną jest branża gastronomiczna, tj. „restauracje i inne placówki gastronomiczne, przygotowanie i podawanie napojów". Ministerstwo Finansów zachęca do zbierania paragonów fiskalnych z restauracji, barów, lodziarni, kawiarni i pizzerii oraz rejestruj je na stronie loterii. Dzięki temu zwiększają się szanse na wygranie nagrody specjalnej, czyli samochodu Opel Insignia. Losowanie odbędzie się 17 października.

Narodowa Loteria Paragonowa premiuje branżę gastronomiczną

Jak podkreśla resort finansów, podczas letniego wypoczynku szczególnie chętnie korzystamy z bogatej oferty gastronomicznej restauracji i innych lokali, w tym sezonowych punktów, np. z lodami czy chłodnymi napojami. Pamiętajmy jednak o tym, że we wszystkich tych miejscach sprzedawca powinien wydać nam przy zakupie paragon fiskalny. Niestety, niektórzy z nich tego nie robią albo wydają nam tzw. paragon kelnerski, który nie jest ważnym dowodem sprzedaży. A to świadczy o ukrywaniu prawdziwych obrotów przedsiębiorcy. Tym samym, zapominając o wzięciu paragonu, nie tylko osłabiamy uczciwą konkurencję między przedsiębiorcami, ale również zmniejszamy swoją szansę na wygranie atrakcyjnych nagród w Narodowej Loterii Paragonowej.

REKLAMA

Autopromocja

Nagrody wygrane w Narodowej Loterii Paragonowej bez podatku

Dlatego „restauracje i inne placówki gastronomiczne, przygotowanie i podawanie napojów" będą w loterii już czwartą branżą premiowaną nagrodą specjalną, czyli Oplem Insignią. Wszystkie paragony branżowe zarejestrowane na stronie loterii od lipca do września wezmą udział w losowaniu, które odbędzie się 17 października 2016 r. Przypominamy też o losowaniu specjalnym paragonów z branży „konserwacja i naprawa samochodów osobowych, sprzedaż detaliczna części i akcesoriów do pojazdów samochodowych", które zarejestrowano od 1 kwietnia do 30 czerwca 2016 r. Ono już 18 lipca.

Oczywiście tradycyjnie, co miesiąc, spośród wszystkich pozostałych paragonów, będą losowane samochody Opel Astra.

Narodowa Loteria Paragonowa - jak wziąć udział, jak zarejestrować paragon

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Praktyczny leksykon VAT 2016

Wsparcie dla loterii w akcji „Popieram loterię"

Akcję MF wspierają nie tylko miliony Polaków, którzy do końca czerwca zarejestrowali blisko 96,5 mln dowodów zakupu, ale również liczne instytucje i organizacje w ramach trwającej akcji „Popieram loterię". Mogą do niej przystąpić m.in. firmy, które deklarują wsparcie dla idei promowanych w loterii. Jedną z takich instytucji jest Krajowa Rada Gastronomii i Cateringu (KRGiC). Skupia ona 10 sieci, które reprezentują ponad 800 punktów gastronomicznych w całej Polsce. Restauracje należące do sieci, które są członkami KRGiC, będą m.in. wręczać ulotki informujące o loterii i umieszczać naklejki loterii na kasach lub w widocznych miejscach. Banery „Popieram loterię" będą też widoczne na stronach internetowych restauracji.

Przeczytaj więcej o akcji „Popieram loterię".

Loteria w skrócie

Narodowa Loteria Paragonowa to akcja edukacyjna Ministerstwa Finansów, dzięki której resort chce uświadomić Polakom, jak dużą rolę pełnią w uczciwym obrocie gospodarczym. I pokazać, że branie paragonu to wspieranie uczciwych przedsiębiorców i uczciwej konkurencji między nimi.

Branże usługowe premiowane w loterii wytypowano w związku z wprowadzeniem w 2015 r. obowiązku rejestrowania sprzedaży na kasach fiskalnych m. in. u fryzjerów, kosmetyczek, lekarzy i mechaników. Wybierając branże premiowane kierowaliśmy się też powszechnością i dostępnością usług. Ponadto jak wynika z badań realizowanych dla Ministerstwa Finansów, Polacy nie mają nawyków brania paragonu, zwłaszcza za usługi. Aby wziąć udział w loterii, wystarczy mieć ukończone 18 lat i paragon fiskalny na minimum 10 zł oraz zarejestrować go na stronie loteriaparagonowa.gov.pl.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Ministerstwo Finansów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA