REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W urzędach skarbowych można już płacić kartą i BLIKIEM

Subskrybuj nas na Youtube
W urzędach skarbowych można już płacić kartą i BLIKIEM
W urzędach skarbowych można już płacić kartą i BLIKIEM

REKLAMA

REKLAMA

Monetia, właściciel jednej z największych sieci placówek obsługujących transakcje gotówkowe, udostępnił możliwość płacenia kartą oraz BLIKIEM we wszystkich 163 prowadzonych przez siebie punktach kasowych w urzędach skarbowych. Instalacja terminali POS to między innymi wynik dostosowywania świadczonych przez Monetię usług do polityki US dotyczącej promowania obrotu bezgotówkowego.

Od nowego roku w każdym ze 163 obsługiwanych przez Monetię punktów kasowych w urzędach skarbowych można już bez dodatkowych opłat uiszczać należności za pomocą karty debetowej bądź kredytowej lub korzystając z aplikacji BLIK. Terminale POS zastąpią stare maszyny umożliwiające jedynie realizację usług typu cash advance, czyli wypłatę gotówki z rachunku bankowego, która często obarczona jest prowizją. Rozliczeniami transakcji realizowanych za pośrednictwem terminali POS w punktach kasowych Monetii będzie zajmować się spółka eCard – agent rozliczeniowy podlegający nadzorowi Prezesa NBP.

REKLAMA

Autopromocja

Polecamy: Wybrane zmiany w PIT i CIT 2018

REKLAMA

 Decyzja o udostępnieniu osobom odwiedzającym urzędy skarbowe możliwości płatności kartami oraz BLIKIEM była przede wszystkim podyktowana potrzebą dostosowania świadczonych przez nas usług do polityki US dotyczącej promowania obrotu bezgotówkowego. Teraz osoby płacące np. podatek nie będą musiały mieć ze sobą czasami znacznej gotówki, wystarczy karta lub komórka  mówi Piotr Zięba, Wiceprezes Zarządu Monetii.  Zależy nam, aby coraz więcej urzędów decydowało się na współpracę z Monetią, dlatego właśnie staramy się jak najlepiej adaptować nasze usługi do wytycznych stawianych przez sektor publiczny. Jak do tej pory udaje nam się to – urzędy coraz przychylniej patrzą na outsourcing, a my wygrywamy kolejne przetargi  dodaje.

Warto przypomnieć, że na przestrzeni ubiegłego roku Monetia wygrała postępowania przetargowe na obsługę kolejnych urzędów skarbowych między innymi w Warszawie, Łodzi, Katowicach, Bydgoszczy, Kielcach, Lublinie, Opolu oraz Szczecinie. Tym samym Monetia o blisko 43% zwiększyła liczbę obsługiwanych US w porównaniu do roku ubiegłego. Od stycznia spółka prowadzi swoje punkty już w 163 urzędach skarbowych, co oznacza, że może pochwalić się 40% udziałem w rynku outsourcingu transakcyjnego w sektorze publicznym.

Polecamy: INFORLEX Księgowość

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Monetia jest krajową instytucją płatniczą, działającą na podstawie licencji KNF. Jako firma transakcyjna wyspecjalizowała się w świadczeniu obsługi takich instytucji jak urzędy skarbowe, jednostki samorządu terytorialnego, sądy oraz banki. Spółka zarządza siecią blisko 800  oddziałów w całej Polsce, a w ciągu roku obsługuje ponad 16 mln transakcji na łączną wartość ponad 4 mld zł.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Uproszczenia w podatku od spadków i darowizn. Nowe przepisy coraz bliżej wejścia w życie

Senat przyjął nowelizację ustawy o podatku od spadków i darowizn. Nowe przepisy mają uprościć formalności przy sprzedaży majątku otrzymanego od najbliższej rodziny oraz zlikwidować comiesięczne deklaracje podatkowe przy rentach prywatnych. Ustawa wraca teraz do Sejmu.

Zaczynasz działalność gospodarczą? Tak można obniżyć składki ZUS na początku działania firmy [komunikat ZUS]

Rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej wiąże się z kosztami, szczególnie na starcie. Dlatego początkujący przedsiębiorcy mogą skorzystać z ulg, które pozwalają płacić niższe składki na ubezpieczenia społeczne albo nie płacić ich wcale. Do najważniejszych form wsparcia należą: ulga na start, preferencyjne składki, „Mały ZUS Plus” czy wakacje składkowe.

Darowizna dla córki z konta firmowego taty: Czy taki przelew korzysta ze zwolnienia podatkowego? KIS wyjaśnia

Skarbówka potwierdził, że przekazanie środków pieniężnych bezpośrednio z konta firmowego spółki, której darczyńca jest wspólnikiem, na konto obdarowanego – przy spełnieniu ustawowych formalności – może korzystać ze zwolnienia z podatku od darowizn. To jest dobra wiadomość dla podatników.

Ulga dla spadkobierców i przejrzystość dla podatników. Nowości w ustawie podatku od spadków i darowizn już wkrótce

Jest projekt nowelizacji ustawy o podatku od spadków i darowizn, który umożliwi przywrócenie terminu zgłoszenia spadku w wyjątkowych przypadkach oraz doprecyzuje moment powstania obowiązku podatkowego. Zmiany mają uprościć procedury, zwiększyć przejrzystość i wspierać sukcesję firm rodzinnych.

REKLAMA

KSeF 2.0: firmy będą miały tylko 4 miesiące na testy. Co warto zrobić już teraz?

W czerwcu 2025 r. – zgodnie z harmonogramem – Ministerstwo Finansów udostępniło dokumentację interfejsu API KSeF 2.0. Jest to jednak materiał dla integratorów systemów i dostawców oprogramowania. Firmy wciąż czekają na udostępnienie środowiska testowego, które zaplanowano na koniec września. Konkretne testy będą więc mogły zacząć się dopiero w październiku. Tymczasem obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur dla części firm wchodzi już w lutym – oznacza to niewiele czasu na przygotowanie.

Projekt ustawy wdrażającej obowiązkowy KSeF po pierwszym czytaniu w Sejmie. Co się zmienia? [komentarz eksperta]

W dniu 9 lipca 2025 r., Sejm przeprowadził pierwsze czytanie i skierował do prac w komisji finansów projekt ustawy zakładającej wdrożenie obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Wszystkie kluby i koła poselskie zapowiedziały dalsze prace nad projektem. Prace legislacyjne wchodzą w końcową fazę. Z coraz większą pewnością możemy więc stwierdzić, że obowiązkowy KSeF będzie wdrażany w dwóch etapach - od 1 lutego 2026 i od 1 kwietnia 2026 r.

Podatek u źródła 2025: Objaśnienia podatkowe ministra finansów dot. statusu rzeczywistego właściciela. Praktyczne szanse i nieoczywiste zagrożenia

Po latach oczekiwań i licznych postulatach ze strony środowisk doradczych oraz biznesowych, Ministerstwo Finansów opublikowało długo zapowiadane objaśnienia dotyczące statusu rzeczywistego właściciela w kontekście podatku u źródła (WHT). Teraz nadszedł czas, by bardziej szczegółowo przyjrzeć się poszczególnym zagadnieniom. Dokument z 3 lipca 2025 r., opublikowany na stronie MF 9 lipca, ma na celu rozwianie wieloletnich wątpliwości dotyczących stosowania klauzuli „beneficial owner”. Choć sam fakt publikacji należy ocenić jako krok w stronę większej przejrzystości i przewidywalności, nie wszystkie zapisy spełniły oczekiwania.

Polski podatek cyfrowy jeszcze w tym roku? Rząd nie ogląda się na Brukselę

Choć Komisja Europejska wycofała się z planów nałożenia podatku cyfrowego, Polska idzie własną drogą. Minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zapowiada, że projekt ustawy będzie gotowy do końca roku.

REKLAMA

KSeF 2026: koniec z papierowymi fakturami, zmiany w obiegu dokumentów i obsłudze procesu sprzedaży w firmie

W przyszłym roku w Polsce zostanie uruchomiony obowiązkowy system fakturowania za pomocą Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Obowiązek ten wejdzie w życie na początku 2026 roku i wynika z procedowanego w Parlamencie projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług. Aktualny postęp prac legislacyjnych nad projektem, oznaczonym numerem druku 1407, można śledzić na stronach Sejmu.

Składki ZUS dla małych firm w 2025 roku - preferencje: ulga na start, mały ZUS plus i wakacje składkowe

Ulga na start, preferencyjne składki, czy „Mały ZUS plus”, a także wakacje składkowe – to propozycje wsparcia dla małych przedsiębiorców. Korzyści to możliwość opłacania niższych składek lub ich brak. Warto też zwrócić uwagę na konsekwencje z tym związane. ZUS tłumaczy kto i z jakich ulg może skorzystać oraz jakie są zagrożenia z tym związane.

REKLAMA