REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podatkowe aspekty działalności gospodarczej w 2018 r. – ryzyka prawne, karnoskarbowe i karne

Podatkowe aspekty działalności gospodarczej w 2018 r. – ryzyka prawne, karnoskarbowe i karne
Podatkowe aspekty działalności gospodarczej w 2018 r. – ryzyka prawne, karnoskarbowe i karne

REKLAMA

REKLAMA

16 kwietnia 2018 r. w Warszawie rozpoczyna się ogólnopolski cykl otwartych konferencji i konsultacji ekspertów Instytutu Studiów Podatkowych „Podatkowe aspekty działalności gospodarczej w 2018 r. – ryzyka prawne, karnoskarbowe i karne”. Kolejne konferencje odbędą się we Wrocławiu, Szczecinie, Krakowie i Sopocie. Portal infor.pl objął patronat nad tym Cyklem.

Szanowni Państwo,

Mam przyjemność zaprosić Państwa do udziału w Konferencji: Podatkowe aspekty działalności gospodarczej w 2018 r. – ryzyka prawne, karnoskarbowe i karne

REKLAMA

Autopromocja

Aby ułatwić Państwu zmierzenie się z restrykcyjną polityką podatkową Państwa w 2018 r., która zmienia całkowicie hierarchię problemów podatkowych i rodzi ryzyko odpowiedzi karnej za rozliczenia podatkowe, Instytut Studiów Podatkowych zaprasza na Konferencję, podczas której scharakteryzujemy występujące  zagrożenia dla zarządów firm. W oparciu o wieloletnie doświadczenie Instytutu we wdrażaniu procedur ostrożnościowych  redukujących ryzyko odpowiedzialności karnej i karnoskarbowej związanej z rozliczeniami VAT  pokażemy sposoby ochrony zarządów i księgowych firm przed tymi ryzykami.

Konferencja organizowana jest w otwartej formule z możliwością skorzystania z konsultacji renomowanych ekspertów Instytutu Studiów Podatkowych oraz zapoznania się z praktycznymi rozwiązaniami w zakresie stosowania prawa podatkowego przygotowanymi przez Partnerów : C.H. Beck. Infor PL, i Risk-Partner.

Formularz zgłoszeniowy

Tematyka wykładów

- Wdrażanie procedur ostrożnościowych redukujących ryzyko odpowiedzialności karnej i karnoskarbowej zarządów firm związanej  z rozliczeniami VAT

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Nowa rzeczywistość prawno-podatkowa w 2018 r.  – Split payment czy zasada dobrowolności stanie się powszechna?

- Ochrona właścicieli, zarządów i księgowych  firm przed ryzykiem  podatkowym – przesłanki należytej staranności

Uczestnicy zyskają

- Ekspercką wiedzę o najnowszych regulacjach podatkowych w 2018 r.

- Zalecenia praktyczne prof. Witolda Modzelewskiego - najbardziej znanego specjalisty  podatkowego w Polsce,

- Wiedzę o przeciwdziałaniu nieumyślnym uczestnictwie w karuzelach podatkowych w VAT,

- Możliwość zdiagnozowania ryzyk podatkowych w  wyniku konsultacji z ekspertami Instytutu Studiów Podatkowych

Miejsca i terminy Konferencji

- 16 kwietnia br. Warszawa - Hotel Novotel ul Marszałkowska 94/98 - agenda

- 15 maja br. Wrocław- Hotel Mercure plac Dominikański 1

- 22 maja br. Szczecin – Hotel Silver rondo imienia Hermana Hakena

- 8 czerwca br. Kraków – Hotel Holiday In ul. Wielopole 4

- 26 czerwca br. Sopot - Hotel Haffner  ul. J.J. Haffnera 59

Przedsięwzięcia towarzyszące:

- strefa eksperta: bezpłatne konsultacje prawno-podatkowe ekspertów Instytutu Studiów Podatkowych;

- stoiska wydawnictw prawno-podatkowych oraz stoiska informacyjne  Organizatora i Partnerów.

Organizator

Instytut Studiów Podatkowych w Warszawie

Partnerzy Merytoryczni Konferencji

CH Beck, Infor PL S.A., Risk Partner.

Patronat

Krajowa Izba Gospodarcza, Pracodawcy RP, Przedsiębiorcy.PL, Warszawska  Izba Gospodarcza, Forum Izb i Organizacji Gospodarczych Województwa Mazowieckiego

Patronat medialny

Infor.pl, BISP, TTG Wiadomości Gospodarcze, Stowarzyszenie Polskich Mediów

Prosimy o potwierdzenie udziału w Konferencji i rejestrację KLIKAJĄC W PONIŻSZY LINK
(www.isp-modzelewski.eu )

Z przyjemnością udzielę Państwu wszelkich informacji dotyczących przebiegu i tematyki Konferencji: tel. 22 517 30 86, mail: andrzej.sarna@isp-modzelewski.pl

Andrzej Sarna, Dyrektor ds. marketingu

Instytut Studiów Podatkowych

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA