Poczęstunek dla artystów może być kosztem podatkowym
REKLAMA
Zdaniem dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 28 dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2000 r. nr 54, poz. 654 z późn. zm.; dalej ustawa o CIT) nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25 proc. przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Pojęcie reprezentacji powinno być rozumiane w znaczeniu powszechnym, nie jest bowiem normowane w sposób szczególny przez przepisy ustawy o CIT. Należy więc uznać, iż pojęcie reprezentacji dotyczy kontaktów podatnika z innymi podmiotami i pozostaje w związku z prowadzoną działalnością.
Reklama natomiast to rozpowszechnianie informacji o towarach, ich zaletach, chwalenie kogoś, zalecanie czegoś. Zatem wydatki na zakup herbaty, kawy, ciastek oraz napoi i kwiatów z przeznaczeniem dla artystów i osób występujących na koncertach nie mają opisanego charakteru. Wydatki te są swego rodzaju zapłatą za występy artystów na koncertach, z których dochód jest całkowicie przeznaczony na działalność statutową (charytatywną). Przyczyniają się zatem wprost do uzyskania przychodu. W konsekwencji wydatki takie powinny stanowić koszt podatkowy.
Ewa Matyszewska
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat