Deklaracje VAT-7, VAT-7K, VAT-7D bez e-podpisu
REKLAMA
(...) Dzięki zmianie osoby fizyczne będą mogły składać w formie elektronicznej bez użycia podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu następujące deklaracje: VAT-7, VAT-7K, VAT-7D - za okresy rozliczeniowe rozpoczynające się po dniu 31 grudnia 2010 r. - w przypadku osób fizycznych będących podatnikami podatku VAT, (...)
REKLAMA
Chociaż składanie deklaracji papierowych wciąż pozostaje najpopularniejszym sposobem rozliczania się podatników, Polacy coraz chętniej rozliczają się przez Internet. Dzięki nowym ułatwieniom system będzie dostępny dla większej liczby podatników, co przyczyni się do dalszego upowszechniania elektronicznego kanału składania deklaracji.
Akademia VAT
Przygotuj się na 200 zmian w podatku VAT. Zapraszamy na cykl warsztatów >>
System e-Deklaracje jest bezpieczny i całkowicie darmowy, a złożona deklaracja zostanie przesłana bezpośrednio do urzędu skarbowego. Pamiętać jednak należy, że gwarancję bezpieczeństwa dają tylko te formularze, które zostały pobrane ze strony www.e-deklaracje.gov.pl. (...)
Do wysłania powyższych deklaracji podatkowych musisz posiadać dostęp do Internetu oraz przygotować dane takie jak:
• PESEL,
• NIP (jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą albo jesteś zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług albo płatnikiem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne za zatrudnionego pracownika),
• imię i nazwisko,
• datę urodzenia,
• kwotę przychodu wykazaną w zeznaniu lub rocznym obliczeniu podatku za rok podatkowy o dwa lata wcześniejszym niż rok, w którym składane są deklaracje, które zabezpieczają autentyczność składanej deklaracji. (...)
Dalej wystarczy 5 kroków:
1) wejdź na stronę www.e-deklaracje.gov.pl, pobierz i zainstaluj z zakładki Do pobrania aplikację e-Deklaracje desktop lub wtyczkę (plug-in) w przypadku chęci wysłania formularza bezpośrednio ze strony,
2) wypełnij odpowiedni formularz w aplikacji e-Deklaracje desktop lub bezpośrednio na stronie - zakładka Formularze,
3) podpisz go wpisując kwotę przychodu wykazaną w zeznaniu lub rocznym obliczeniu podatku za rok podatkowy o dwa lata wcześniejszym niż rok, w którym składane są deklaracje,
4) wyślij dokument,
5) pobierz i zachowaj Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO). Jest ono dowodem traktowanym na równi z dowodem nadania listu poleconego czy potwierdzeniem złożenia deklaracji w urzędzie skarbowym. (...)
Więcej na temat VAT przeczytacie Państwo w Biuletynie VAT
Zamów prenumeratę Biuletynu VAT >>
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat