REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czas pracy rejestrowany wirtualnie

RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k.
RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k. istnieje od stycznia 2001 roku i kontynuuje działalność prowadzoną od 1992 roku przez RESET Computer Systems s.c. Spółka zajmuje się tworzeniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych, wspomagających zarządzanie firmą. Produkty RESET2 to połączenie bogatych możliwości z łatwą i intuicyjną obsługą.
Wirtualne rejestratory czasu pracy /fot. Fotolia
Wirtualne rejestratory czasu pracy /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Do niedawna rynek czytników RCP obfitował wyłącznie w bardzo kosztowe rozwiązania. Ten stan rzeczy powoli ulega zmianie. Daje się zaobserwować również zwiększone zainteresowanie przedsiębiorców. Nic w tym dziwnego. Korzyści płynących z zastosowań tego typu urządzeń jest wiele, a firma, nawet pomimo wydatków na infrastrukturę, paradoksalnie może zaoszczędzić.

Nie każde przedsiębiorstwo decyduje się jednak na wdrożenie czytników RCP. Powodem może być mimo wszystko cięcie kosztów lub też specyfika konkretnej działalności, która wyklucza taką możliwość. Ciężko przecież o to, by pracownicy terenowi rejestrowali swój czas pracy w siedzibie firmy. M.in. w odpowiedzi na te potrzeby, producenci oprogramowania stworzyli tzw. wirtualne rejestratory czasu pracy.

REKLAMA

Autopromocja

Wirtualny rejestrator czasu pracy to nic innego, jak specjalna strona internetowa dostępna pod konkretnym, znanym tylko pracownikowi i odpowiednio zabezpieczonym adresem. Stronę tę można wyświetlić na urządzeniach mobilnych, typu smartfon czy tablet, oraz na tradycyjnych komputerach PC. Słowem, na wszystkim, co posiada dostęp do Internetu oraz dowolną przeglądarkę stron WWW. Na uruchomionej stronie wyświetlają się pola, w których trzeba wpisać login i hasło (lub nazwę użytkownika i PIN), a po zalogowaniu pojawia się aktualny czas oraz seria przycisków, którym przypisane są konkretne akcje, takie jak np.: wejście, wyjście, wyjście służbowe, powrót służbowy czy wyjście prywatne i powrót prywatny.

Wirtualny rejestrator czasu pracy dobrze sprawdzi się w każdym biurze, a koszty jego wdrożenia nie będą wysokie. Każdy będzie mógł skorzystać z niego zarówno przy swoim stanowisku, jak i przy ogólnie dostępnym komputerze czy tablecie. Dzięki niemu, oprogramowanie kadrowe nawet w czasie rzeczywistym otrzyma informacje o wejściu lub wyjściu pracownika.

Zmiana czasu pracy wymaga zgody pracowników

Jako że pracownik zazwyczaj potwierdza swoją obecność numerem karty dostępu i kodem PIN, nic nie stoi na przeszkodzie, by wirtualne rejestratory wykorzystać do rejestracji czasu pracy pracowników mobilnych. Potrzebny będzie jedynie dostęp do Internetu oraz możliwość skorzystania z dowolnej przeglądarki stron WWW.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Komplet : IFK + MK + Infororganizer

Przy tym wszystkim nie należy zapominać, że niezbędny będzie jeszcze odpowiedni program kadrowy, którym umożliwi obróbkę zebranych w ten sposób danych, nierzadko przesyłanych w czasie rzeczywistym. Stojąc zatem przed wyborem odpowiedniego programu, warto dodatkowo zwrócić uwagę na fakt, iż wielu producentów oferuje bezpłatne integracje oprogramowania kadrowego z rejestratorami kupionymi u nich.


Autor: RESET2 Sp. z o.o.


Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w ordynacji podatkowej od 2026 r. Przedawnienie, zapłata podatku, zwrot nadpłaty, MDR. Ponad 50 różnych zmian w projekcie nowelizacji

W dniu 28 marca 2025 r. opublikowany został projekt bardzo obszernej nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilkunastu innych ustaw. Zmiany są bardzo liczne i mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. Ministerstwo Finansów informuje, że celem tej nowelizacji jest poprawa relacji między podatnikami i organami podatkowymi, zwiększenie efektywności działania organów podatkowych oraz doprecyzowanie przepisów, których stosowanie budzi wątpliwości. Zobaczmy jakie zmiany czekają podatników od początku przyszłego roku.

Obowiązkowe e-Doręczenia od 1 kwietnia 2025 r. dla firm zarejestrowanych w KRS. Jak założyć skrzynkę i aktywować Adres do Doręczeń Elektronicznych (ADE)

W komunikacie z 27 marca 2025 r. Poczta Polska przypomina o nadchodzącym terminie: 1 kwietnia 2025 r., kiedy to obowiązek korzystania z systemu e-Doręczeń zostanie rozszerzony na przedsiębiorstwa zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym przed początkiem bieżącego roku.

Ekologiczne opakowania w e-handlu - ogromne wyzwanie dla logistyki

Europejski klient e-commerce ma sprzeczne oczekiwania wobec opakowań, w których dostarczane są jego zamówienia. Domaga się ekologicznych rozwiązań, ale rzadko zrezygnuje z zakupu, jeśli nie otrzyma alternatywy zrównoważonej klimatycznie. Nie chce też płacić za spełnienie postulatów środowiskowych, a długa lista rozbieżności generuje ogromne wyzwania po stronie sprzedawców i logistyki. Ekologiczna rewolucja nie jest tania, dodatkowo nowe unijne przepisy wymuszają daleko idące zmiany w procesie realizacji zamówień.

Praca w KAS - rekrutacja 2025. Gdzie szukać ogłoszeń?

Praca w KAS a rekrutacja w 2025 roku. Jakie zadania ma Krajowa Administracja Państwowa? Kto może pracować w KAS? Gdzie szukać ogłoszeń? Jakie są wymagania są w trakcie rekrutacji w 2025 roku?

REKLAMA

Roczne zeznanie podatkowe CIT tylko do 31 marca. Jak złożyć CIT-8

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa przypominają, że 31 marca 2025 r. upływa termin złożenia zeznania CIT-8 za 2024 rok dla tych podatników, których rok podatkowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym. CIT-8 można złożyć także elektronicznie w serwisie e-Urząd Skarbowy bez konieczności posiadania podpisu kwalifikowanego.

PKPiR 2026: będzie 15 poważnych zmian i nowe rozporządzenie od 1 stycznia. Terminy wpisów, dodatkowe kolumny do KSeF, dowody księgowe i inne nowości

Minister Finansów przygotował projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (pkpir). Nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2026 r. Sprawdziliśmy co się zmieni w zasadach prowadzenia pkpir w porównaniu do obecnego stanu prawnego.

Odpisy amortyzacyjne spółek nieruchomościowych

Najnowsze orzeczenia Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA) przynoszą istotne zmiany dla spółek nieruchomościowych w zakresie możliwości rozpoznawania odpisów amortyzacyjnych w kosztach podatkowych. W styczniu tego roku NSA w kilku wyrokach (sygn. II FSK 788/23, II FSK 789/23, II FSK 987/23, II FSK 1086/23, II FSK 1652/23) potwierdził korzystne dla podatników stanowisko wojewódzkich sądów administracyjnych (WSA).

CIT estoński a optymalizacja podatkowa. Czy to się opłaca?

Przedsiębiorcy coraz częściej poszukują skutecznych sposobów na obniżenie obciążeń podatkowych. Jednym z rozwiązań, które zyskuje na popularności, jest estoński CIT. Czy rzeczywiście ta forma opodatkowania przynosi realne korzyści? Przyjrzyjmy się, na czym polega ten model, kto może z niego skorzystać i jakie są jego zalety oraz wady dla polskich przedsiębiorstw.

REKLAMA

Składka zdrowotna w 2026 roku – będzie ewolucja czy rewolucja?

Planowane na 2026 rok zmiany w składce zdrowotnej dla przedsiębiorców stanowią jeden z najbardziej dyskutowanych tematów w sferze podatkowej, mimo iż sama składka podatkiem nie jest. Tak jak każda kwestia dotycząca finansów osobistych a równocześnie publicznych, wywołuje liczne pytania zarówno wśród prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, jak i wśród polityków, gdzie widoczne są wyraźne podziały.

Podatnik już nie będzie karany za przypadkowe błędy, nie będzie udowadniał niewinności

Szef rządu Donald Tusk poinformował, że za niecelowe, przypadkowe błędy nie będzie się już karać podatnika. Teraz to urząd skarbowy będzie musiał udowadniać jak jest.

REKLAMA