Kontrole tworzenia PPK w przedsiębiorstwach
REKLAMA
REKLAMA
Przypomnijmy, że z początkiem bieżącego roku weszła w życie ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych, która wprowadziła dobrowolny i powszechny system długoterminowego oszczędzania. Do programu może przystąpić każda osoba zatrudniona, podlegająca obowiązkowi ubezpieczenia emerytalnego i rentowego. Oszczędności mają być tworzone wspólnie przez: pracowników, pracodawców i państwo.
REKLAMA
Pierwsza tura przystępowania do systemu Pracowniczych Planach Kapitałowych dotyczy największych pracodawców, zatrudniających 250 osób lub więcej na dzień 31 grudnia 2018 roku i rozpocznie się 1 lipca 2019 roku.
Główny Inspektor Pracy, Wiesław Łyszczek, podczas spotkania poświęconego najważniejszym aspektom związanym z wdrożeniem i prowadzeniem programu PPK (które odbyło się 6 czerwca br. w siedzibie centrali ZUS w Warszawie) stwierdził, że w związku z wejściem w życie ustawy o pracowniczych planach kapitałowych (z dniem 1 stycznia br.) przewidziane zostały kontrole.
Co będą sprawdzać urzędnicy w zakresie programu PPK?
Inspektorzy państwowi mają sprawdzać czy pracodawcy wypełniają swoje obowiązki w następującym zakresie:
- zawierania umów o prowadzenie PPK,
- zawierania umów o zarządzanie pracowniczymi planami kapitałowymi,
- dokonywania wpłat do pracowniczych planów kapitałowych.
Polecamy: Pracownicze plany kapitałowe. Nowe obowiązki pracodawców i płatników
Kontrole będą realizowane przez Państwową Inspekcję Pracy w ścisłej współpracy zarówno z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, jak i Polskim Funduszem Rozwoju. W siedzibie centrali ZUS w Warszawie rozpoczął się cykl szkoleń dla specjalistów z PIP i ZUS, których celem jest przygotowanie urzędników do prowadzenia wspomnianych inspekcji
Dalsza część artykułu o kontrolach PPK przez urzędników PIP i ZUS
Honorata Zakrzewska-Krzyś, Specjalista ds. marketingu produktowego, Grant Thornton
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat