REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ile zarabiają prezydent i wiceprezydenci Rzeszowa? Jaki mają majątek?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Ile zarabiają prezydent i wiceprezydenci Rzeszowa? Jaki mają majątek?
Ile zarabiają prezydent i wiceprezydenci Rzeszowa? Jaki mają majątek?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W Biuletynie Informacji Publicznej opublikowano oświadczenie majątkowe prezydenta Rzeszowa Konrada Fijołka. Wynika z niego, że prezydent zarobił ponad 250 tys. zł w 2022 roku. To o nieco ponad 107 tys. zł więcej niż w 2021 roku.

Ile zarabia prezydent Rzeszowa? Jaki ma majątek?

Prezydent Konrad Fijołek zarobił w ubiegłym roku nieco ponad 250 tys. zł. To o 107 tys. więcej niż dwa lata temu. Fijołek został zaprzysiężony 21 czerwca 2021 roku, po wygranej w przedterminowych wyborach. Teraz ma 20 tys. zł oszczędności, czyli dwa razy więcej niż wynika z poprzedniego oświadczenia majątkowego.

Nadal jest właścicielem połowy domu o powierzchni 178 m kw. i wartości 400 tys. zł, na który zaciągnął kredyt hipoteczny w wysokości 187 tys. zł. Dom i garaż stoją na działce o pow. 18 arów i wartości 120 tys. zł. Fijołek jest też współwłaścicielem – w jednej szóstej – mieszkania o powierzchni 67 m kw. i wartości 220 tys. zł. Nie ma samochodu.

REKLAMA

Ile zarabiają wiceprezydenci Rzeszowa? Jaki mają majątek?

Wiceprezydent Krystyna Stachowska zarobiła z tytułu umowy o pracę w urzędzie miasta prawie 220 tys. zł. Rok wcześniej wykazała, że 68,5 tys. zł - pracę w ratuszu rozpoczęła pod koniec lipca 2021 roku. Z nowego oświadczenia wynika, że ma 350 tys. zł oszczędności, w poprzednim wpisała 150 tys. zł.

Jest właścicielką domu o powierzchni 175 m kw. i wartości 800 tys. zł. Wśród innych nieruchomości wymieniła 0,9 h działkę pod domem o wartości 200 tys., domek letniskowy o powierzchni 40 m kw. o wartości 100 tys. oraz działkę rolną 1,36 h o wartości 30 tys. zł. Krystyna Stachowska ma też dwa samochody marki Volvo: C70 z 2009 r. i XC 60 z 2015 r.

Wiceprezydent Jolanta Kaźmierczak zarobiła w ubiegłym roku z tytułu zatrudnienia nieco ponad 205 tys. zł, i jest to o 63 tys. zł więcej niż rok wcześniej. Do tego trzeba jeszcze doliczyć emeryturę w wysokości ponad 68 tys. zł.

Jolanta Kaźmierczak podała, że ma 35 tys. zł oszczędności (więcej o 9 tys. zł). Jest właścicielką mieszkanie o powierzchni 118 m kw. o wartości 700 tys. zł, gospodarstwa rolnego o powierzchni 0,4 ha i wartości 15 tys. zł, posiada też działkę rolną (prawie 0,3 ha), której wartość oszacowała na 75 tys. zł.

Wiceprezydent Kaźmierczak ma zobowiązania w postaci czterech kredytów hipotecznych, pożyczyła w sumie 475 tys. zł. Rok temu to były dwa kredyty na sumę 256 tys. zł. W ubiegłym roku razem z synem kupiła samochód o wartości 138 tys. zł.

Wiceprezydent Dariusz Urbanik oświadczył, że w ubiegłym roku miał dwa źródła dochodu. Z tytułu pracy w ratuszu prawie 203 tys. zł, z tytułu wynajmu mieszkania 14,5 tys. zł. Ma 194 tys. zł oszczędności objętych współwłasnością małżeńską. Podobnie jak dom o powierzchni prawie 159 m kw. o wartości 800 tys. zł, 46-metrowe mieszkanie wycenione na 460 tys. zł i 10-arową działkę o wartości 300 tys. zł. Dwa samochody (mazda CX-3 z 2016 roku i mercedes A180 z 2021 roku) również objęte są wspólnotą małżeńską. (PAP)

autorka: Agnieszka Lipska
al/ akub/

Źródło: Miasto Rzeszów (biuletyn informacji publicznej)

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

Kawa z INFORLEX. Nowy plan wdrożenia KSeF

Spotkania odbywają się w formule „na żywo” o godzinie 9.00. Przy porannej kawie poruszamy najbardziej aktualne tematy, które stanowią także zasób kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Rozmawiamy o podatkach, księgowości, rachunkowości, kadrach, płacach oraz HR. 15 maja br. tematem spotkania będzie nowy plan wdrożenia KSeF.

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

REKLAMA

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 r. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Groszyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

REKLAMA

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

REKLAMA