REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zadbać o tajność informacji o wynagrodzeniach w firmie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
SaldeoSMART
SaldeoSMART - zaufany partner w księgowości
Jak zadbać o tajność informacji o wynagrodzeniach w firmie /Fot. Fotolia
Jak zadbać o tajność informacji o wynagrodzeniach w firmie /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przypadkowo zostawiony pendrive z zapisaną na nim listą płac, papierowy wydruk z sieciowej drukarki z wynagrodzeniami pracowników, zapomniana teczka z aktami osobowymi, e-mail wysłany do nie tego odbiorcy, co trzeba – tego typu wpadki kadrowe zdarzają się w każdej firmie. Czy pracownicy grzecznie odnoszą zagubione dokumenty bez ich sprawdzania? Oczywiście, że nie! Dlatego tajność wynagrodzeń w wielu firmach to fikcja. Jest jednak sposób na to, by zapewnić większe bezpieczeństwo danych w firmie. Jest nim spersonalizowane archiwum online.

Z przeprowadzonych w 2013 roku badań przez Fiberlink wynika, że aż 1/3 pracowników ma na koncie zgubienie pendrive’a, na którym na pewno znajdowały się dane firmowe. 51% używa prywatnych smartfonów i tabletów w pracy. 62% wysyła dokumenty firmowe do prywatnych chmur (np. Dropbox), nigdy nie kasując z nich danych. Wszystkie te działania narażają firmowe dane, a są przecież działaniami wynikającymi nie ze złej woli, lecz z niewiedzy i niefrasobliwości.

REKLAMA

Autopromocja

O ile wzrosną wynagrodzenia w 2016 r.?

A co stanie się, kiedy w ręce pracownika przypadkowo wpadnie teczka z listą płac czy pendrive z ich wersją elektroniczną? Pół biedy, jeśli pracownik wykorzysta dane na własny użytek. Dzięki możliwości zrobienia zdjęcia dokumentu w kilka sekund czy przekopiowaniu i przesłaniu pliku w równie krótkim czasie najbardziej pożądana przez pracowników wiedza o tym, ile zarabiają inni, może zostać upubliczniona w kilka sekund! Dla firmy może to oznaczać ogromne straty. Jak zapobiec takiej sytuacji?

Jest na to dość prosty sposób – wystarczy wdrożyć w firmie system do archiwizacji dokumentów online, który dzięki personalizowanemu dostępowi dla określonych pracowników znacznie minimalizuje ryzyko wycieku danych. Brak papierowych wersji dokumentów krążących po firmie, brak konieczności wysyłania dokumentów e-mailem czy kopiowania ich na zewnętrzne nośniki, kiedy pracownik zamierza nad nimi pracować w domu, ogranicza ryzyko błędnego przesłania, zgubienia czy nawet kradzieży dokumentów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Kodeks pracy 2016 z komentarzem

Dzięki takiej polityce ochrony danych, dokumenty firmowe będą bezpieczne. Spersonalizowane archiwum online umożliwia udostępnianie poszczególnych danych konkretnym osobom. Dzięki temu pracownicy zajmujący się kadrami czy HR-em mogą mieć wgląd do całości zestawień i dokumentów, a menedżerowie działów jedynie do danych związanych z ich podwładnymi. W ten sposób chronione informacje na temat wynagrodzeń i siatek płac nie wydostają się na zewnątrz – nawet jeśli pracownik korzysta z nich poza siedzibą firmy.

Naliczanie wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy

Jak dbać o tajność informacji o wynagrodzeniach?

  • Zarządzając i kontrolując uprawnienia użytkowników końcowych.
  • Przeprowadzając weryfikację działalności online pracownika, zanim nadane mu zostaną uprawnienia (sprawdzając, czy upubliczniał wcześniej wrażliwe dane).
  • Segregując informacje i nadając uprawnienia dostępu określonym osobom i grupom osób.

Autor: Saldeo SMART

Podyskutuj o tym na naszym FORUM


Poniżej przedstawiamy informację prasową o Saldeo SMART:

"Rok 2015 rokiem zmian w firmie BrainSHARE IT będącej producentem SaldeoSMART"

Miniony rok był okresem licznych zmian oraz intensywnej pracy dla firmy BrainSHARE IT Sp. z o.o., producenta innowacyjnego programu SaldeoSMART do odczytywania dokumentów. Wzmocnienie działu wdrożeń i obsługi klienta szło w parze z uruchomieniem nowego modułu Obiegu Dokumentów oraz wydzieleniem dedykowanej oferty SaldeoSMART dla Firm. Ponad dwukrotnie zwiększyła się także Sieć Partnerska.

Siła i pozycja przedsiębiorstwa w znacznej mierze zależy od jego pracowników. Nie inaczej jest w przypadku firmy BrainSHARE IT. Rozwój aplikacji SaldeoSMART, nowe funkcjonalności oraz rosnące zainteresowanie odczytywaniem dokumentów wśród księgowych sprawiły, że w BrainSHARE IT nastąpiły zmiany personalnie. Firma wydzieliła Dział Wdrożeń SaldeoSMART, który nadzoruje wdrożenia aplikacji u nowych klientów, stanowi wsparcie dla wdrożeń realizowanych przez Partnerów oraz odpowiada za rozwój integracji z programami księgowymi. Wzmocnił się także Dział Obsługi Klienta. Łącznie kadry BrainSHARE IT zwiększyły się o pięć osób, co pozwoliło przyspieszyć rozwój aplikacji SaldeoSMART o nowe funkcje i podnieść jakość obsługi klientów.

Przewodnik po zmianach przepisów 2015/2016 dla firm (książka)

Stały rozwój aplikacji SaldeoSMART jest standardem, który BrainSHARE IT utrzymuje od samego początku swojej działalności w branży księgowej. To nie tylko dostosowywanie aplikacji do zmieniających się przepisów, ale przede wszystkim nadążanie za rosnącymi potrzebami użytkowników systemu i wyznaczanie trendów w nowoczesnym oprogramowaniu dla firm. Najważniejszą zmianą w 2015 roku było uruchomienie nowego modułu – Obiegu Dokumentów SaldeoSMART. Dzięki połączeniu odczytywania danych z dokumentów, automatycznego księgowania oraz elastycznej konfiguracji, SaldeoSMART pozwala na stworzenie ścieżek obiegu dokumentów w biurze i firmie, precyzyjnie dostosowanych do potrzeb zarówno księgowych, jak i pracowników w innych działach.

Jest to także związane z przygotowaniem aplikacji SaldeoSMART dla Firm, oferty dedykowanej głównie dla firm z sektora MŚP, o różnych profilach działalności.

Ważnym aspektem jest także rosnąca liczba Partnerów Handlowych SaldeoSMART, którzy są już obecni w 15 z 16 województw. To efekt coraz większego zainteresowania odczytywaniem dokumentów wśród księgowych, ale także obecności BrainSHARE IT na licznych wydarzeniach branżowych i edukowaniu otoczenia na temat zastosowania systemu OCR w innowacyjnym oprogramowaniu dla księgowych. Partnerzy Handlowi SaldeoSMART zajmują się wdrożeniami programu dla ponad 20 różnych programów księgowych i systemów ERP, co umożliwia dotarcie do firm o wielu profilach działalności.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister Majewska chce uproszczenia ZUS dla firm – konkretne propozycje zmian już na stole

Minister Agnieszka Majewska zaproponowała szereg zmian w przepisach dotyczących ubezpieczeń społecznych, które mają ułatwić życie mikro, małym i średnim przedsiębiorcom. Wśród postulatów znalazły się m.in. podniesienie limitu Małego ZUS Plus, likwidacja składki rentowej dla emerytów-przedsiębiorców, uproszczenia przy wakacjach składkowych oraz ułatwienia dla łączących biznes z rodzicielstwem.

Miliardy z KPO usprawniają kolejową infrastrukturę

Prawie 11,5 mld zł warte są inwestycje realizowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka, która jest największym beneficjentem KPO, zawarła już ponad 120 umów z wykonawcami na kwotę 8 mld zł. Przeszło 160 prowadzonych zadań ma przyczynić się do zwiększenia prędkości pociągów, a także zwiększenia przepustowości tras oraz usprawnienia zarządzania ruchem kolejowym. Inwestycje poprawiają bezpieczeństwo ruchu i komfort obsługi podróżnych. Na stacjach i przystankach budowany jest nowoczesny system informacji pasażerskiej, a ich infrastruktura - dopasowywana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Darowizna od brata ponad limit 36 120 zł. Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby nie stracić prawa do zwolnienia podatkowego?

Co robić gdy darowizna przekazana przez brata przekracza limit kwoty wolnej w wysokości 36 120 zł? Czy podlegała zwolnieniu od podatku od spadków i darowizn, pomimo że jest dokonywana z majątku wspólnego brata i jego małżonki? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia?

KSeF wymusi zmiany. Rejestry VAT i wydatki pracownicze po nowemu od 2026 roku

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur to jeden z najważniejszych projektów cyfryzacyjnych polskiej administracji podatkowej ostatnich lat. Od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku – w zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku – podatnicy VAT będą zobowiązani do wystawiania faktur wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem KSeF. To nie tylko zmiana technologiczna, ale także rewolucja organizacyjna, która wymusi dostosowanie systemów księgowych, procesów wewnętrznych i codziennej pracy działów finansowych.

REKLAMA

Kredyt EKOlogiczny 2025 – bezzwrotna dotacja dla firm na modernizację energetyczną. Jakie warunki trzeba spełnić?

Już od października 2025 r. przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o dofinansowanie z Kredytu EKOlogicznego – dotacji realizowanej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG 3.01).

Obowiązkowy KSeF: kogo obejmie, jak fakturować w czasie awarii? Co czeka podatników VAT w 2026 roku?

Ponad pół rok dzieli przedsiębiorców od dnia, w którym elektroniczne fakturowanie stanie się w Polsce obowiązkowe. W zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku, firmy będą musiały dołączyć do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku. Od tego momentu korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe dla wszystkich podatników VAT czynnych. Firmy mają już niewiele czasu, by dostosować swoje systemy, procedury i zespoły do nowych wymogów.

Ulga termomodernizacyjna i zwolnienie z podatku dochodowego (PIT) dla osób realizujących przedsięwzięcia termomodernizacyjne. Najnowsze objaśnienia Ministra Finansów z 2025 r.

W dniu 30 czerwca 2025 r. Minister Finansów wydał objaśnienia podatkowe odnośnie form wsparcia przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w podatku dochodowym od osób fizycznych. Objaśnienie te dotyczą rozwiązań podatkowych (ulga termomodernizacyjna i zwolnienie podatkowe), które wspierają przedsięwzięcie termomodernizacyjne na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej „ustawa PIT”), oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej „ustawa o ryczałcie”). Objaśnienia zawierają ogólne wyjaśnienia przepisów prawa podatkowego oraz uwzględniają stan prawny obowiązujący na dzień 1 stycznia 2025 r. Objaśnienia podatkowe są wydawane przez ministra finansów na podstawie art. 14a § 1 pkt 2 ustawy – Ordynacja podatkowa z urzędu w celu zapewnienia jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe. Warto w szczególności zwrócić uwagę na zmieniony wykaz wydatków uprawniających do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej. Walorem tych objaśnień są także liczne przykłady wyjaśniające treść przepisów. Publikujemy poniżej pełną treść tych objaśnień.

Nowe tachografy nie aż tak inteligentne jak zakładano. Na jakie błędy muszą uważać kierowcy i firmy transportowe?

Od 19 sierpnia 2025 roku w przewozach międzynarodowych w UE wymagane będą już wyłącznie najnowsze tachografy inteligentne często oznaczane jako tachografy G2V2, czyli druga wersja tachografów inteligentnych. Obecnie w transporcie międzynarodowym stanowią one już większość tachografów. Choć nowe urządzenia rejestrujące miały za zadanie ułatwiać pracę firmom transportowym, to jednak są zawodne i mogą powodować wiele trudności przy rozliczaniu i kontroli czasu pracy kierowców. Na jakie błędy nowych smart tachografów trzeba uważać i jak skutecznie sobie z nimi radzić?

REKLAMA

Patologiczna prywatyzacja majątku firm? Rada Przedsiębiorców wzywa rząd do pilnych zmian w prawie

Rada Przedsiębiorców alarmuje: niekontrolowane postępowania upadłościowe sprzyjają nadużyciom i grabieży majątku firm. W liście do premiera Donalda Tuska organizacja apeluje o zmiany legislacyjne, które mają zakończyć nieformalny system patologicznej prywatyzacji i chronić interes publiczny.

Jak korzystać w praktyce z procedury VAT OSS – rejestracja, rozliczenia, płatności, ewidencja

Procedura OSS (ang. One Stop Shop) obowiązuje w Polsce od 1 lipca 2021 r., jednak wciąż wiele firm nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo może ona uprościć ich rozliczenia podatkowe w zakresie VAT. Choć na pierwszy rzut oka może wydawać się skomplikowana, przy wsparciu doświadczonego doradcy jej wdrożenie jest szybkie i efektywne, a korzyści z jej stosowania znaczące.

REKLAMA