REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zadbać o tajność informacji o wynagrodzeniach w firmie

SaldeoSMART
SaldeoSMART - zaufany partner w księgowości
Jak zadbać o tajność informacji o wynagrodzeniach w firmie /Fot. Fotolia
Jak zadbać o tajność informacji o wynagrodzeniach w firmie /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przypadkowo zostawiony pendrive z zapisaną na nim listą płac, papierowy wydruk z sieciowej drukarki z wynagrodzeniami pracowników, zapomniana teczka z aktami osobowymi, e-mail wysłany do nie tego odbiorcy, co trzeba – tego typu wpadki kadrowe zdarzają się w każdej firmie. Czy pracownicy grzecznie odnoszą zagubione dokumenty bez ich sprawdzania? Oczywiście, że nie! Dlatego tajność wynagrodzeń w wielu firmach to fikcja. Jest jednak sposób na to, by zapewnić większe bezpieczeństwo danych w firmie. Jest nim spersonalizowane archiwum online.

Z przeprowadzonych w 2013 roku badań przez Fiberlink wynika, że aż 1/3 pracowników ma na koncie zgubienie pendrive’a, na którym na pewno znajdowały się dane firmowe. 51% używa prywatnych smartfonów i tabletów w pracy. 62% wysyła dokumenty firmowe do prywatnych chmur (np. Dropbox), nigdy nie kasując z nich danych. Wszystkie te działania narażają firmowe dane, a są przecież działaniami wynikającymi nie ze złej woli, lecz z niewiedzy i niefrasobliwości.

REKLAMA

Autopromocja

O ile wzrosną wynagrodzenia w 2016 r.?

A co stanie się, kiedy w ręce pracownika przypadkowo wpadnie teczka z listą płac czy pendrive z ich wersją elektroniczną? Pół biedy, jeśli pracownik wykorzysta dane na własny użytek. Dzięki możliwości zrobienia zdjęcia dokumentu w kilka sekund czy przekopiowaniu i przesłaniu pliku w równie krótkim czasie najbardziej pożądana przez pracowników wiedza o tym, ile zarabiają inni, może zostać upubliczniona w kilka sekund! Dla firmy może to oznaczać ogromne straty. Jak zapobiec takiej sytuacji?

Jest na to dość prosty sposób – wystarczy wdrożyć w firmie system do archiwizacji dokumentów online, który dzięki personalizowanemu dostępowi dla określonych pracowników znacznie minimalizuje ryzyko wycieku danych. Brak papierowych wersji dokumentów krążących po firmie, brak konieczności wysyłania dokumentów e-mailem czy kopiowania ich na zewnętrzne nośniki, kiedy pracownik zamierza nad nimi pracować w domu, ogranicza ryzyko błędnego przesłania, zgubienia czy nawet kradzieży dokumentów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Kodeks pracy 2016 z komentarzem

Dzięki takiej polityce ochrony danych, dokumenty firmowe będą bezpieczne. Spersonalizowane archiwum online umożliwia udostępnianie poszczególnych danych konkretnym osobom. Dzięki temu pracownicy zajmujący się kadrami czy HR-em mogą mieć wgląd do całości zestawień i dokumentów, a menedżerowie działów jedynie do danych związanych z ich podwładnymi. W ten sposób chronione informacje na temat wynagrodzeń i siatek płac nie wydostają się na zewnątrz – nawet jeśli pracownik korzysta z nich poza siedzibą firmy.

Naliczanie wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy

Jak dbać o tajność informacji o wynagrodzeniach?

  • Zarządzając i kontrolując uprawnienia użytkowników końcowych.
  • Przeprowadzając weryfikację działalności online pracownika, zanim nadane mu zostaną uprawnienia (sprawdzając, czy upubliczniał wcześniej wrażliwe dane).
  • Segregując informacje i nadając uprawnienia dostępu określonym osobom i grupom osób.

Autor: Saldeo SMART

Podyskutuj o tym na naszym FORUM


Poniżej przedstawiamy informację prasową o Saldeo SMART:

"Rok 2015 rokiem zmian w firmie BrainSHARE IT będącej producentem SaldeoSMART"

Miniony rok był okresem licznych zmian oraz intensywnej pracy dla firmy BrainSHARE IT Sp. z o.o., producenta innowacyjnego programu SaldeoSMART do odczytywania dokumentów. Wzmocnienie działu wdrożeń i obsługi klienta szło w parze z uruchomieniem nowego modułu Obiegu Dokumentów oraz wydzieleniem dedykowanej oferty SaldeoSMART dla Firm. Ponad dwukrotnie zwiększyła się także Sieć Partnerska.

Siła i pozycja przedsiębiorstwa w znacznej mierze zależy od jego pracowników. Nie inaczej jest w przypadku firmy BrainSHARE IT. Rozwój aplikacji SaldeoSMART, nowe funkcjonalności oraz rosnące zainteresowanie odczytywaniem dokumentów wśród księgowych sprawiły, że w BrainSHARE IT nastąpiły zmiany personalnie. Firma wydzieliła Dział Wdrożeń SaldeoSMART, który nadzoruje wdrożenia aplikacji u nowych klientów, stanowi wsparcie dla wdrożeń realizowanych przez Partnerów oraz odpowiada za rozwój integracji z programami księgowymi. Wzmocnił się także Dział Obsługi Klienta. Łącznie kadry BrainSHARE IT zwiększyły się o pięć osób, co pozwoliło przyspieszyć rozwój aplikacji SaldeoSMART o nowe funkcje i podnieść jakość obsługi klientów.

Przewodnik po zmianach przepisów 2015/2016 dla firm (książka)

Stały rozwój aplikacji SaldeoSMART jest standardem, który BrainSHARE IT utrzymuje od samego początku swojej działalności w branży księgowej. To nie tylko dostosowywanie aplikacji do zmieniających się przepisów, ale przede wszystkim nadążanie za rosnącymi potrzebami użytkowników systemu i wyznaczanie trendów w nowoczesnym oprogramowaniu dla firm. Najważniejszą zmianą w 2015 roku było uruchomienie nowego modułu – Obiegu Dokumentów SaldeoSMART. Dzięki połączeniu odczytywania danych z dokumentów, automatycznego księgowania oraz elastycznej konfiguracji, SaldeoSMART pozwala na stworzenie ścieżek obiegu dokumentów w biurze i firmie, precyzyjnie dostosowanych do potrzeb zarówno księgowych, jak i pracowników w innych działach.

Jest to także związane z przygotowaniem aplikacji SaldeoSMART dla Firm, oferty dedykowanej głównie dla firm z sektora MŚP, o różnych profilach działalności.

Ważnym aspektem jest także rosnąca liczba Partnerów Handlowych SaldeoSMART, którzy są już obecni w 15 z 16 województw. To efekt coraz większego zainteresowania odczytywaniem dokumentów wśród księgowych, ale także obecności BrainSHARE IT na licznych wydarzeniach branżowych i edukowaniu otoczenia na temat zastosowania systemu OCR w innowacyjnym oprogramowaniu dla księgowych. Partnerzy Handlowi SaldeoSMART zajmują się wdrożeniami programu dla ponad 20 różnych programów księgowych i systemów ERP, co umożliwia dotarcie do firm o wielu profilach działalności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
2 maja 2023 r. (wtorek)
4 maja 2023 r. (czwartek)
29 kwietnia 2023 r. (sobota)
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa składka zdrowotna dla przedsiębiorców od 1 stycznia 2025 r. Tego chce minister finansów

Chciałbym, żeby nowa składka zdrowotna dla przedsiębiorców weszła w życie 1 stycznia 2025 r. - powiedział 25 lipca 2024 r. w TVN 24 minister finansów Andrzej Domański. Jak mówił, zależy mu, by powstał wspólny rządowy projekt; takie rozwiązanie powinno być wypracowane w ciągu kilku najbliższych tygodni.

Zarządzanie zmianą - kluczowa umiejętność w biznesie i na wyższej uczelni. Jak to robić skutecznie?

Dzisiejsze środowiska biznesowe oraz akademickie charakteryzują się dynamicznymi zmianami, które wymagają od menedżerów, pracowników oraz kadry akademickiej posiadania specjalistycznych umiejętności zarządzania tymi procesami/lub procesami transformacyjnymi. Zmiany, napędzane głównie przez postęp technologiczny oraz nowe formy prowadzenia biznesu i edukacji, stają się coraz bardziej nieodłącznym elementem codziennej pracy i nauki. Pandemia COVID-19 jeszcze bardziej uwidoczniła konieczność szybkiego przystosowania się do nowych warunków, w szczególności w kontekście przejścia na tryb nauki i pracy zdalnej, bądź hybrydowej.

Fundacja rodzinna: kiedy jest szansą na zachowanie firmowego majątku? Czy może być wykorzystana do optymalizacji podatkowej?

Fundacja rodzinna to nowoczesna forma prawna, która zyskuje coraz większe uznanie w Polsce. Stworzona z myślą o skutecznym zarządzaniu i ochronie majątku rodzinnego, stanowi odpowiedź na wyzwania związane z sukcesją oraz koniecznością zabezpieczenia interesów bliskich. Dzięki niej możliwe jest nie tylko uporządkowanie spraw majątkowych, ale także uniknięcie potencjalnych sporów rodzinnych. Jakie są zasady funkcjonowania fundacji rodzinnej, jej organów oraz korzyści, jakie niesie dla fundatorów i beneficjentów? 

Dyskusja o akcyzie: legislacja europejska nie nadąża za badaniami

Około 25 proc. Polaków każdego dnia sięga po papierosa. Wartość ta – zamiast maleć – zwiększa się i stawia nas w gronie państw o względnie wysokim stopniu narażenia społeczeństwa na zagrożenia spowodowane dymem tytoniowym. Na drugim biegunie UE są Szwedzi. Tam pali zaledwie 8 proc. ludności. O planach ograniczenia konsumpcji tytoniu, produktów nikotynowych i alkoholu rozmawiali politycy i eksperci podczas posiedzenia podkomisji stałej do spraw zdrowia publicznego.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości 2025: budynki po zmianie przepisów

Konsultowany obecnie przez Ministerstwo Finansów projekt zmian w podatku od nieruchomości budzi wątpliwości podatników i ekspertów. Dotyczą one m.in. definicji budynków i budowli. Oceniając potencjalne skutki projektowanych zmian, tak przedsiębiorcy jak i osoby fizyczne, które nie prowadzą działalności gospodarczej -  powinni zastanowić się nad swoim majątkiem. Bo w świetle nowych przepisów mogą pojawić się problemy z tym, czy dany obiekt budowlany jest budynkiem, czy budowlą.

Np. 6,2% rocznie przez 3 lata - stały i pewny zysk z oszczędności. Obligacje skarbowe 2024 - oferta i oprocentowanie w sierpniu

Ministerstwo Finansów w komunikacie z 21czerwca 2024 r. poinformowało o oprocentowaniu i ofercie obligacji oszczędnościowych (detalicznych) Skarbu Państwa nowych emisji, które będą sprzedawane w sierpniu 2024 roku. Oprocentowanie i marże tych obligacji nie uległy zmianie w porównaniu do oferowanych w lipcu br. Od 26 lipca br. można nabywać nową emisję obligacji skarbowych w drodze zamiany z korzystnym dyskontem

Firmy mają problem: brakuje pracowników z kwalifikacjami. Jak sobie z tym radzić?

Najnowsze dane wskazują jasno: małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce borykają się niedoborem rąk do pracy. Według Eurobarometru, aż 82 proc. firm ma problem ze znalezieniem pracowników, zwłaszcza tych wykwalifikowanych. ,,Zamiast tracić czas na nieskuteczne rekrutacje, firmy powinny zlecać zadania na zewnątrz np. w centrach BPO’’ – mówi Maciej Paraszczak, prezes Meritoros SA.  

Farmy wiatrowe a podatek od nieruchomości. Nadchodzą zmiany

Co jest przedmiotem opodatkowania podatkiem od nieruchomości farm wiatrowych? Budowle lub ich części jako przedmiot opodatkowania podatkiem od nieruchomości generują dla farm wiatrowych największe obciążenie podatkowe i między innymi dlatego są przedmiotem licznych sporów z fiskusem. Skutkiem tych sporów jest zmiana definicji budowli dla celów podatku od nieruchomości od 1 stycznia 2025 r.

REKLAMA

Od 2025 r. akcyza na e-liquidy ma wzrosnąć o 75%. Rozwinie się szara strefa i garażowa produkcja poza kontrolą?

Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – komentuje plany Ministerstwa Finansów Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na wyroby tytoniowe. W przypadku e-liquidów ma być ona największa i w 2025 roku wyniesie 75 proc. Branża podkreśla, że to przyczyni się do jeszcze większego rozrostu szarej strefy, a ponadto będzie zachętą dla konsumentów, żeby zamiast korzystać z alternatyw, wrócili do palenia tradycyjnych papierosów.

Podatek od żywności szkodliwej dla zdrowia. Już 44 kraje wprowadziły taki podatek

Dotychczas 44 kraje wprowadziły podatek od żywności szkodliwej dla zdrowia, czyli wysokoprzetworzonej, z dużą zawartością soli, cukru i tłuszczów nasyconych, w tym tłuszczów typu trans. Polska jest jednym z krajów, które zdecydowały się na wprowadzenie podatku cukrowego, którym objęte zostały słodzone napoje. Zdaniem ekspertów to dobry początek, ale jednocześnie za mało.

REKLAMA