REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zadbać o tajność informacji o wynagrodzeniach w firmie

SaldeoSMART
SaldeoSMART - zaufany partner w księgowości
Jak zadbać o tajność informacji o wynagrodzeniach w firmie /Fot. Fotolia
Jak zadbać o tajność informacji o wynagrodzeniach w firmie /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przypadkowo zostawiony pendrive z zapisaną na nim listą płac, papierowy wydruk z sieciowej drukarki z wynagrodzeniami pracowników, zapomniana teczka z aktami osobowymi, e-mail wysłany do nie tego odbiorcy, co trzeba – tego typu wpadki kadrowe zdarzają się w każdej firmie. Czy pracownicy grzecznie odnoszą zagubione dokumenty bez ich sprawdzania? Oczywiście, że nie! Dlatego tajność wynagrodzeń w wielu firmach to fikcja. Jest jednak sposób na to, by zapewnić większe bezpieczeństwo danych w firmie. Jest nim spersonalizowane archiwum online.

Z przeprowadzonych w 2013 roku badań przez Fiberlink wynika, że aż 1/3 pracowników ma na koncie zgubienie pendrive’a, na którym na pewno znajdowały się dane firmowe. 51% używa prywatnych smartfonów i tabletów w pracy. 62% wysyła dokumenty firmowe do prywatnych chmur (np. Dropbox), nigdy nie kasując z nich danych. Wszystkie te działania narażają firmowe dane, a są przecież działaniami wynikającymi nie ze złej woli, lecz z niewiedzy i niefrasobliwości.

REKLAMA

Autopromocja

O ile wzrosną wynagrodzenia w 2016 r.?

A co stanie się, kiedy w ręce pracownika przypadkowo wpadnie teczka z listą płac czy pendrive z ich wersją elektroniczną? Pół biedy, jeśli pracownik wykorzysta dane na własny użytek. Dzięki możliwości zrobienia zdjęcia dokumentu w kilka sekund czy przekopiowaniu i przesłaniu pliku w równie krótkim czasie najbardziej pożądana przez pracowników wiedza o tym, ile zarabiają inni, może zostać upubliczniona w kilka sekund! Dla firmy może to oznaczać ogromne straty. Jak zapobiec takiej sytuacji?

Jest na to dość prosty sposób – wystarczy wdrożyć w firmie system do archiwizacji dokumentów online, który dzięki personalizowanemu dostępowi dla określonych pracowników znacznie minimalizuje ryzyko wycieku danych. Brak papierowych wersji dokumentów krążących po firmie, brak konieczności wysyłania dokumentów e-mailem czy kopiowania ich na zewnętrzne nośniki, kiedy pracownik zamierza nad nimi pracować w domu, ogranicza ryzyko błędnego przesłania, zgubienia czy nawet kradzieży dokumentów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Kodeks pracy 2016 z komentarzem

Dzięki takiej polityce ochrony danych, dokumenty firmowe będą bezpieczne. Spersonalizowane archiwum online umożliwia udostępnianie poszczególnych danych konkretnym osobom. Dzięki temu pracownicy zajmujący się kadrami czy HR-em mogą mieć wgląd do całości zestawień i dokumentów, a menedżerowie działów jedynie do danych związanych z ich podwładnymi. W ten sposób chronione informacje na temat wynagrodzeń i siatek płac nie wydostają się na zewnątrz – nawet jeśli pracownik korzysta z nich poza siedzibą firmy.

Naliczanie wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy

Jak dbać o tajność informacji o wynagrodzeniach?

  • Zarządzając i kontrolując uprawnienia użytkowników końcowych.
  • Przeprowadzając weryfikację działalności online pracownika, zanim nadane mu zostaną uprawnienia (sprawdzając, czy upubliczniał wcześniej wrażliwe dane).
  • Segregując informacje i nadając uprawnienia dostępu określonym osobom i grupom osób.

Autor: Saldeo SMART

Podyskutuj o tym na naszym FORUM


Poniżej przedstawiamy informację prasową o Saldeo SMART:

"Rok 2015 rokiem zmian w firmie BrainSHARE IT będącej producentem SaldeoSMART"

Miniony rok był okresem licznych zmian oraz intensywnej pracy dla firmy BrainSHARE IT Sp. z o.o., producenta innowacyjnego programu SaldeoSMART do odczytywania dokumentów. Wzmocnienie działu wdrożeń i obsługi klienta szło w parze z uruchomieniem nowego modułu Obiegu Dokumentów oraz wydzieleniem dedykowanej oferty SaldeoSMART dla Firm. Ponad dwukrotnie zwiększyła się także Sieć Partnerska.

Siła i pozycja przedsiębiorstwa w znacznej mierze zależy od jego pracowników. Nie inaczej jest w przypadku firmy BrainSHARE IT. Rozwój aplikacji SaldeoSMART, nowe funkcjonalności oraz rosnące zainteresowanie odczytywaniem dokumentów wśród księgowych sprawiły, że w BrainSHARE IT nastąpiły zmiany personalnie. Firma wydzieliła Dział Wdrożeń SaldeoSMART, który nadzoruje wdrożenia aplikacji u nowych klientów, stanowi wsparcie dla wdrożeń realizowanych przez Partnerów oraz odpowiada za rozwój integracji z programami księgowymi. Wzmocnił się także Dział Obsługi Klienta. Łącznie kadry BrainSHARE IT zwiększyły się o pięć osób, co pozwoliło przyspieszyć rozwój aplikacji SaldeoSMART o nowe funkcje i podnieść jakość obsługi klientów.

Przewodnik po zmianach przepisów 2015/2016 dla firm (książka)

Stały rozwój aplikacji SaldeoSMART jest standardem, który BrainSHARE IT utrzymuje od samego początku swojej działalności w branży księgowej. To nie tylko dostosowywanie aplikacji do zmieniających się przepisów, ale przede wszystkim nadążanie za rosnącymi potrzebami użytkowników systemu i wyznaczanie trendów w nowoczesnym oprogramowaniu dla firm. Najważniejszą zmianą w 2015 roku było uruchomienie nowego modułu – Obiegu Dokumentów SaldeoSMART. Dzięki połączeniu odczytywania danych z dokumentów, automatycznego księgowania oraz elastycznej konfiguracji, SaldeoSMART pozwala na stworzenie ścieżek obiegu dokumentów w biurze i firmie, precyzyjnie dostosowanych do potrzeb zarówno księgowych, jak i pracowników w innych działach.

Jest to także związane z przygotowaniem aplikacji SaldeoSMART dla Firm, oferty dedykowanej głównie dla firm z sektora MŚP, o różnych profilach działalności.

Ważnym aspektem jest także rosnąca liczba Partnerów Handlowych SaldeoSMART, którzy są już obecni w 15 z 16 województw. To efekt coraz większego zainteresowania odczytywaniem dokumentów wśród księgowych, ale także obecności BrainSHARE IT na licznych wydarzeniach branżowych i edukowaniu otoczenia na temat zastosowania systemu OCR w innowacyjnym oprogramowaniu dla księgowych. Partnerzy Handlowi SaldeoSMART zajmują się wdrożeniami programu dla ponad 20 różnych programów księgowych i systemów ERP, co umożliwia dotarcie do firm o wielu profilach działalności.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek od sprzedaży w USA: czym różni się od VAT. Ponad 12 000 jurysdykcji podatkowych w jednym państwie

Stany Zjednoczone, jedna z największych i najpotężniejszych gospodarek świata, wyróżnia się pod względem podatkowym - nie posiada systemu podatku od wartości dodanej (VAT), który obowiązuje w Polsce i ponad 170 krajach na całym świecie. Wynikające z tego różnice widoczne są w portfelach konsumentów, ale są też prawdziwym wyzwaniem dla firm – zarówno tych amerykańskich, jak i polskich. Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i doradztwie w zakresie zgodności podatkowej w środowisku międzynarodowym, odsłania szczegóły obu systemów i wyjaśnia, jak w nich funkcjonować.

Od 31 grudnia 2024 r. przewoźnicy do 56 dni wstecz pod lupą inspekcji transportowych w UE. Jak przygotować się do nowych przepisów?

Już od 31 grudnia 2024 roku inspekcje transportowe w całej Unii Europejskiej zyskają nowe możliwości nadzoru, które znacząco wpłyną na funkcjonowanie branży zarówno w transporcie międzynarodowym, jak i krajowym. Dwukrotne wydłużenie okresu kontroli wymusi istotną zmianę procedur w firmach transportowych i przewozach osób. Należy się też liczyć ze zwiększoną liczbą wykrytych naruszeń na drodze. Jakie są konsekwencje tych zmian? I w jaki sposób przewoźnicy oraz osoby odpowiedzialne za transport publiczny mogą się na to przygotować? 

Ulga IP Box w 2025 r. Ministerstwo Finansów potwierdza, że idą zmiany w przepisach podatkowych

Ulga IP Box pozwala zmniejszyć efektywne opodatkowanie dochodów z działalności innowacyjnej nawet do 5%. Już w 2025 r. może dojść do zmiany przepisów dotyczących tej ulgi. Ministerstwo Finansów potwierdza, że trwają wewnątrzresortowe konsultacje w tej sprawie.

Czy trzeba opłacić składkę zdrowotną w styczniu 2025 r., mimo braku przychodu za grudzień? Rozpoczęcie działalności na skali podatkowej lub podatku liniowym

Rozpoczęcie działalności gospodarczej to istotny moment, który wiąże się z szeregiem formalności oraz obowiązków podatkowych i ubezpieczeniowych. Obecnie wybierając formę opodatkowania przedsiębiorcy nie tylko zwracają uwagę na zobowiązania podatkowe, ale także na zobowiązania względem ZUS. Mowa o składce zdrowotnej, która w zależności od wybranej formy opodatkowania ma różny sposób wyliczenia. Na skali podatkowej i podatku liniowym składkę zdrowotną ustala się na podstawie dochodu uzyskanego w miesiącu poprzedzającym miesiąc wyliczenia składki. Pojawiają się zatem wątpliwości, czy rozpoczynając działalność w styczniu danego roku na skali lub liniówcę występuje obowiązek zapłaty składki zdrowotnej? Poniżej odpowiedź.

REKLAMA

Ulga dla młodych w 2025 r.: Limit zwolnienia a kwota wolna od podatku

Ulga dla młodych, która zwalnia z podatku przychody do 85 528 zł rocznie, będzie nadal dostępna. Jakie warunki należy spełniać, aby korzystać z tej ulgi w 2025 roku? Jak wpływa ona na kwotę wolną od podatku?

Nawet o 10% drożej za leczenie zębów w I kwartale 2025 r. Dentyści podnoszą ceny bardziej niż postępuje inflacja. Ich koszty rosną jeszcze szybciej

Ceny usług stomatologicznych rosną bardziej niż inflacja w całym sektorze zdrowia. Widać to w perspektywie kilku lat oraz ostatnich miesięcy. Ta różnica wciąż będzie się pogłębiać. Gabinety dentystyczne przycisnął wzrost różnych kosztów. Coraz trudniej jest im utrzymywać ceny, które wciąż są mocno niedoszacowane. Gdyby stomatolodzy podnosili je w ślad za faktycznymi podwyżkami wszystkich składowych, to usługi byłyby już obecnie droższe o minimum 15% rdr – pisze dr n. med. Piotr Przybylski. Doktor Przybylski ocenia, że w I kwartale 2025 roku wzrost cen może dobić do 10% rdr. Szczególnie mogą to odczuć pacjenci w dużych i średnich miastach.

Ulga B+R umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych (m.in. wynagrodzeń) od podstawy opodatkowania. Potrzebne są jednak zmiany

Ulga podatkowa B+R daje możliwość odliczenia nawet 200 proc. kosztów osobowych (czyli m.in. wynagrodzeń) od podstawy opodatkowania. Z badań wynika, że większość polskich przedsiębiorstw zna ten instrument, pomimo to tylko niewielka część firm, które rozwijają swoje produkty i procesy, korzysta z ulgi B+R.

KRUS wprowadza zmiany w limitach przychodów. Czy stracisz na emeryturze albo rencie?

KRUS informuje, że od początku grudnia 2024 roku obowiązują nowe kwoty przychodu decydujące o zmniejszaniu lub zawieszaniu świadczeń emerytalno-rentowych. Sprawdź nowe limity miesięcznego przychodu powodujące zmniejszenie/zawieszenie emerytury lub renty.

REKLAMA

Nowe wzory formularzy deklaracji VAT od 2025 roku

Minister Finansów zamierza od 1 kwietnia 2025 r. wprowadzić dwa nowe wzory deklaracji VAT. Mają to być VAT-8 (wersja 12) i VAT-9M (wersja 11). Gotowy jest już projekt rozporządzenia określającego nowe wzory tych formularzy. Co się zmieni?

Kwota wolna od podatku 60 tys. zł. Jest nowa odpowiedź na pytanie o realizację obietnicy

Obietnica podniesienia kwoty wolnej od podatku do 60 tys. zł wciąż pozostaje niezrealizowana, mimo że miała być spełniona w ciągu pierwszych 100 dni rządów. Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na interpelację posłanki Marii Koc wyjaśnia, że zmiana może nastąpić dopiero przy poprawie sytuacji budżetowej. Koszt wprowadzenia reformy szacuje się na 52,5 mld zł rocznie.

REKLAMA