Usunięcie nieaktywnych numerów z Systemu Informacyjnego Skarbowo-Celnego
REKLAMA
REKLAMA
Powyższa informacja dotyczy wszystkich osób fizycznych, które:
REKLAMA
- przed dniem 26 czerwca 2015 r. dokonały rejestracji w PDR w celu przesyłania komunikatów do celnych systemów operacyjnych;
- po dniu 26 czerwca 2015 r. nie założyły konta na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo – Celnych (PUESC) www.puesc.gov.pl lub
- założyły konto na PUESC, ale nie dokonały rejestracji lub aktualizacji danych osoby fizycznej w SISC po dniu 26 czerwca 2015 r.
Osoby, które chcą pozostać osobami zarejestrowanymi w SISC powinny:
- założyć konto na PUESC (jeśli dotąd go nie założyły),
- powiązać konto na PUESC z danymi zarejestrowanymi w SISC poprzez złożenie wniosku o rejestrację danych osoby fizycznej.
W przypadku gdy osoba fizyczna, której dane zostały usunięte z SISC, będzie zamierzała po dniu 30 czerwca 2019 r. ponownie skorzystać z usług SISC, będzie zobligowana do zarejestrowania się zgodnie z wymaganiami usługi e-Klient, tj. powinna:
- założyć konto na PUESC;
- złożyć wniosek o rejestrację osoby fizycznej;
- potwierdzić swoją tożsamość w najbliższym urzędzie celno-skarbowym (UCS), delegaturze UCS lub w oddziale celnym, jeżeli wniosek o rejestrację nie zostanie podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym;
- zarejestrować lub zaktualizować dane podmiotu (o ile taka czynność będzie konieczna);
- zarejestrować dane reprezentacji - jeżeli osoba fizyczna dokonuje rejestracji w celu korzystania z usług SISC w imieniu i/lub na rzecz podmiotu gospodarczego;
- dostarczyć organowi celnemu aktualny dokument potwierdzający zakres uprawnień do korzystania z usług oferowanych na PUESC.
NOWOŚĆ na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!
Polecamy: INFORLEX Biznes
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat