REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firmy oszczędzają na koniec roku

inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Od kilku miesięcy mówi się o nadchodzącej nowej fali spowolnienia gospodarczego. Choć wiele polskich firm jeszcze jej nie odczuwa, przygotowują się na oszczędności. Cięcie kosztów nie zawsze jednak musi oznaczać redukcję zatrudnienia, czy rezygnację ze świadczeń socjalnych. Szukając ekonomicznych rozwiązań, warto zacząć zaprzyjaźniać się w nowymi technologiami.

Światowej tendencji spowolnienia gospodarczego obawiają się szczególnie przedsiębiorstwa, które mają silne powiązania z zagranicą. Relacje polskich firm z europejskimi oraz amerykańskimi i azjatyckimi kontrahentami to naczynia połączone, które wzajemnie na siebie oddziałują.

REKLAMA

Autopromocja

- Firmy prowadzące handel zagraniczny są w większym stopniu uzależnione od wahań gospodarki światowej czy europejskiej. To one z największą uwagą śledzą doniesienia z rynków europejskich, wskaźniki ekonomiczne i tendencje na rynkach walutowych - mówi Iwona Wesołek, dyrektor z Polskiej Izby Gospodarczej Importerów, Eksporterów i Kooperacji. Dodatkowo wielu eksporterów, jak i importerów dodatkowo narażonych jest na wahania kursowe.


Zaufać nowym technologiom


Redukcję kosztów w obawie o nadchodzące kłopoty gospodarcze, warto zacząć od poszukania najkorzystniejszych sposobów wymiany waluty, czyli podstawowej kwestii dla wielu eksporterów i importerów.  Większość tego typu firm przyzwyczajona jest do wymiany waluty w bankach, co stanowi  najdroższą opcję dostępną na rynku. Wielu wydaje się, że wymiana dużych sum jest naprawdę tylko tam bezpieczna. Obecnie rynek oferuje nowe rozwiązania, które dla wielu przedsiębiorców mogą być znacznym ułatwieniem w trudnych czasach.


Tania waluta = oszczędności


Kantory internetowe, bo o nich mowa, pojawiły się w polskiej sieci już dwa lata temu. Wymiana w Internecie szybko znalazła zwolenników przede wszystkim wśród kredytobiorców spłacających hipotekę w walucie, ale także wśród wielu firm.

- Oszczędności wynikające z wymiany w największych kantorach internetowych są niebagatelne, zwłaszcza w trudnych czasach dla wielu firm. Wymiana euro czy dolarów w internecie jest w pełni bezpieczna i szybka, więc coraz więcej firm przekonuje się do tych innowacyjnych usług - mówi Michał Czekalski,  prezes InternetowyKantor.pl SA, firmy, której zaufało już 65 tys. klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 

Popularność e-kantorów to przede wszystkim niskie spready, z których wynika najtańszy zakup waluty. Przykładowo przy wymianie 30 000 euro w kantorze internetowym, firma zaoszczędza nawet 4 200 zł, a kursy waluty jeszcze można negocjować. Miesięcznie taka oszczędność pozwala utrzymać stanowisko pracy specjalisty lub opłacić outsourcingową firmę doradczą.


Nie tylko w kryzysie


Przedsiębiorstwa, które zdążyły poznać możliwości kantorów internetowych, zostają ich wiernymi klientami nie tylko w czasie kryzysu, ale na dłużej. Warto pamiętać, że rozwiązania związane z nowymi technologiami przynoszą oszczędności wynikające z powiązanych usług czyli np. z dojazdami, kosztami transportu, ochroną transportu, a przede wszystkim z poświęconym czasem pracy. Internet pozwala na optymalizację kosztów szczególnie poprzez szybsze wykonywanie czynności, czy zamawianie usług, bez pośredników.

- Dziś nie do pomyślenia jest wypełnianie blankietów przelewów i udanie się z nimi do banku, by zapłacić faktury kontrahentom. Tak samo staje się z walutami. Skoro możemy kilkoma kliknięciami w Internecie mieć obcą walutę na koncie, po co mamy iść specjalnie do banku czy kantoru? - dodaje Paweł Kyć, dyrektor marketingu InternetowyKantor.pl SA.

Nie tylko wymiana walut w sieci jest sposobem oszczędzania związanym z nowymi technologiami. Przedsiębiorcy bacznie zwracają uwagę również na zakupy grupowe dla sektora B2B oferowane w sieci, czy choćby rozwiązania IT i programy optymalizujące pracę. Wszystko to jest narzędziem pozwalającym na ułatwienie i przyśpieszenie pracy, a tym samym na realne zmniejszenie wydatków przedsiębiorstwa.

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA