REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Strona internetowa firmy - jak dobrze ją przygotować?

REKLAMA

Jak przygotować dobrą stronę internetową dla firmy? To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców, ponieważ dobrze skonstruowana strona internetowa ma nie tylko efekt wizerunkowy, ale też sprzedażowy. Na co należy zwrócić szczególną uwagę, by przygotować spełniającą założone cele stronę internetową firmy?

Polecamy: Samochód po zmianach od 1 kwietnia 2014 - multipakiet

REKLAMA

REKLAMA


Witryna firmowa powinna być wizytówką firmy. Mówi się, że najważniejsze jest wzbudzenie zainteresowania i przyciągnięcie uwagi, jednak nadmiar grafiki i ruchomych elementów mogą zniechęcić niejednego użytkownika.


Prostota przy tworzeniu strony internetowej


Strona internetowa powinna być przejrzysta. Należy starannie przemyśleć jej nawigację, która - wraz z dobrze przygotowanym układem całości - będzie prowadzić klienta po zawartości. Grafika powinna być tłem dla treści, a nie odwrotnie. - Osoba oglądająca witrynę musi wiedzieć, czym się zajmujemy. Branża powinna być mocno wyeksponowana i widoczna na pierwszy rzut oka. Podobnie jak nazwa firmy i jej logo. Postawiłbym na prostotę, dostępność, konkretne informacje - podpowiada Łukasz Świrgał, Dyrektor Departamentu Marketingu Tax Care.

Odtwarzanie muzyki w firmie. Co z prawami autorskimi?

REKLAMA


Kolor, logo i slogan


Kolor, który dominuje na stronie dużo mówi o działalności firmy. Trzeba dobrze przemyśleć, do jakiej grupy docelowej kierujemy przekaz. Przykładowo - sklep z zabawkami nie zachęci do zakupów, jeśli będzie zaprojektowany w szarościach, granatach i ziemnej zieleni. Te same kolory będą jednak odpowiednie dla instytucji finansowej lub ubezpieczyciela. Kolorystyka powinna być spójna z logotypem, który jest umieszczony zazwyczaj w lewym, górnym rogu. Warto pamiętać, by zamieścić również slogan, czyli krótkie hasło np. „Wysokiej klasy narzędzia dla artystów”, albo „Instalacje wodne w domu klienta”.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak rozliczyć pożyczkę od rodziny na prowadzenie firmy?


Strona główna i zakładki


W zakładce: „O nas” przedstawiamy działalność firmy. Zapoznajemy klienta z jej strukturą i historią. W przypadku, gdy klient lub potencjalny kontrahent będzie musiał telefonicznie czy osobiście kontaktować się z naszymi pracownikami, warto stworzyć zakładkę „Pracownicy” z fotografiami członków zespołu, ich imionami, nazwiskami i funkcjami.

Zakładka „Kontakt” jest często niedoceniana, a przecież pozwala zainteresowanej osobie odnaleźć nasz adres, telefon i kontakt mailowy. Powinna też zawierać NIP i rachunek bankowy. Jeśli mamy stronę firmową na Facebooku, korzystamy ze Skypa lub GG udostępnijmy również te formy kontaktu. - Niektóre firmy zamieszczają tylko formularz kontaktowy. Jednak z doświadczenia wiem, że większość osób woli mieć więcej możliwości kontaktu. Klienci cenią sobie możliwość zatelefonowania, kiedy pojawiają się jakieś pytania czy wątpliwości - mówi Łukasz Świrgał, dyrektor marketingu Tax Care. Rolą zakładki „Kontakt” jest zatem wzbudzenie zaufania potencjalnego Klienta. Pokazanie, że firma istnieje naprawdę, ma siedzibę i pracowników, a nie tylko stronę internetową. - Pamiętajmy, że choć sprzedaż internetowa kwitnie, to wielu Klientów woli kupować produkty w tzw. realu, nawet za wyższą cenę. Takie zjawisko nazwa się ROPO, co oznacza research online, purchase offline. Niejedna osoba, która obejrzała produkt w Internecie będzie chciała kupić go w naszym sklepie lub siedzibie. Udostępniając adres i telefon zyskujemy szansę, że pojawi się u nas z wizytą - dodaje Łukasz Świrgał. 

Jak skutecznie prowadzić własną firmę

 

 


Zapoznaj Klienta z ofertą


Jeśli sprzedajemy różne produkty, lub świadczymy różne usługi, warto je pogrupować w odpowiednie kategorie i dobrze opisać. Im lepiej opisany produkt, tym większa szansa na jego sprzedaż. By ułatwić mu poszukiwania możemy dodać galerię zdjęć oraz cennik. Koniecznie pamiętajmy o aktualizowaniu go na bieżąco. Nie ma nic gorszego niż nieaktualny cennik i późniejsze „tłumaczenie się” klientowi lub zdjęcia produktów, których nie można już kupić.

Zakładanie firmy - księgowość i podatki


Pochwal się


Strona internetowa jest dobrym miejscem na chwalenie się. Warto zatem pokazać certyfikaty, nagrody, wyróżnienia i inne osiągnięcia, które mogą mieć wpływ na decyzję o wyborze naszej firmy. - W marketingu wyróżniamy zjawisko autorytetu wewnętrznego, gdy potencjalny Klient uważa, że sam najlepiej wie, czy produkt jest dobry, oraz zjawisko autorytetu zewnętrznego, gdy podejmuje on decyzję w oparciu o opinię ekspertów - mówi Łukasz Świrgał, Dyrektor Marketingu w Tax Care. - To właśnie dlatego warto dodać na stronie zakładkę z opiniami innych klientów lub artykułami z prasy - dodaje.  

Zapraszamy do dyskusji na forum Księgowość


CTA, czyli wezwij do akcji


CTA (Call to Action) to inaczej wezwanie do działania, jasny komunikat dla użytkownika np. „Skontaktuj się z nami”, „Zapytaj o ofertę”, „Zapisz się na warsztaty”, „Zamów”. Najlepiej, gdy znajduje się na stronie w widocznym miejscu, ma bowiem znaczenie sprzedażowe.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
KSeF: problemy przy stosowaniu nowych przepisów w branży transportowej. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

KSeF wchodzi w życie 1 lutego 2026 r. dla firm, które w roku 2024 odnotowały sprzedaż powyżej 200 mln zł (z VAT). Firmy transportowe będą musiały między innymi zrezygnować z dotychczasowych standardów branżowych i przyzwyczajeń w zakresie rozliczeń. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

Darowizna z zagranicy a podatek w Polsce? Skarbówka zaskakuje nową interpretacją i wyjaśnia, co z darowizną od rodziców z Japonii

Dlaczego sprawa zagranicznej darowizny od rodziców budzi tyle emocji – i co dokładnie odpowiedziała skarbówka w sytuacji, gdy darowizna trafia na konto w Japonii, a obdarowana przebywa w Polsce na podstawie pobytu czasowego.

1/3 przedsiębiorców nie zna żadnego języka obcego. Najgorzej jest w mikrofirmach i rolnictwie. Wykształcenie czy doświadczenie - co bardziej pomaga w biznesie?

W świecie zglobalizowanych gospodarek, w którym firmy konkurują i współpracują ponad granicami, znajomość języków obcych jest jedną z kluczowych kompetencji osób zarządzających biznesem. Tymczasem w praktyce bywa z tym różnie. Raport EFL „Wykształcenie czy doświadczenie? Co pomaga w biznesie. Pod lupą” pokazuje, że choć 63% przedsiębiorców w Polsce zna przynajmniej jeden język obcy, to co trzeci nie może wpisać tej umiejętności w swoim CV. Najgorzej sytuacja wygląda w najmniejszych firmach, gdzie językiem obcym posługuje się tylko 37% właścicieli. W średnich firmach ten odsetek jest zdecydowanie wyższy i wynosi 92%. Różnice widoczne są również między branżami: od 84% prezesów firm produkcyjnych mówiących komunikatywnie w języku obcym, po zaledwie 29% w rolnictwie.

Certyfikat osobisty KSeF nie może trafić w cudze ręce

Obowiązkowy KSeF znacząco zmienia sposób uwierzytelniania podatników, a certyfikaty osobiste stają się kluczowym elementem bezpieczeństwa. Choć nowy model zwiększa ochronę danych, nakłada też nowe obowiązki i koszty na przedsiębiorców.

REKLAMA

Odroczenie obowiązku fakturowania w KSeF? Prof. Modzelewski: Brakuje jeszcze dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych a podatnicy nie są gotowi

Trzeba odroczyć obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych i obowiązkowego KSeF – apeluje prof. dr hab. Witold Modzelewski. Jego zdaniem podatnicy nie są jeszcze gotowi na tak dużą zmianę zasad fakturowania, a ponadto do dziś nie podpisano dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych odnośnie zasad korzystania z KSeF i listy przypadków, gdy nie będzie obowiązku wystawiania tych faktur.

Rząd pracuje nad podatkiem cyfrowym. Wicepremier zapowiada rewolucję na rynku

Rząd wraca do pomysłu wprowadzenia podatku cyfrowego, który ma objąć największe globalne firmy technologiczne. Wicepremier Krzysztof Gawkowski potwierdza, że prace nad ustawą wciąż trwają, a nowe przepisy mają objąć cały rynek cyfrowy – od marketplace’ów i aplikacji po media społecznościowe i reklamy profilowane. Projekt ustawy ma zostać przedstawiony na przełomie 2025 i 2026 roku.

KSeF: kto (i jak) odpowiadać będzie od lutego 2026 r. za błędy w fakturowaniu? Podatnik, fakturzystka czy księgowa?

Realizacja czynności dotyczących fakturowania w KSeF wykonywana jest w imieniu podatnika przez konkretne osoby identyfikowane z imienia i nazwiska. W przypadku małej jednoosobowej działalności gospodarczej najczęściej czynności fakturowania realizuje właściciel, a w większych przedsiębiorstwach – upoważniony pracownik. Pracownik ponosi odpowiedzialność za błędy w wystawionej fakturze VAT, jednak rodzaj i zakres tej odpowiedzialności zależą od charakteru błędu, stopnia winy pracownika oraz przepisów, na podstawie których jest ona rozpatrywana (Kodeks pracy czy Kodeks karny skarbowy). Kluczowe znaczenie ma funkcja lub stanowisko pracownika w organizacji, a przede wszystkim jego zakres obowiązków.

Webinar: VAT 2026

Praktyczny webinar „VAT 2026” poprowadzi Zdzisław Modzelewski – doradca podatkowy, wspólnik praktyki podatkowej GWW i ekspert INFORAKADEMII. Ekspert wyjaśni, jak obowiązkowy KSeF zrewolucjonizuje rozliczenia VAT, na co zwrócić uwagę w nowych przepisach i jak przygotować się do zmian, by rozliczać podatki bezbłędnie i efektywnie. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi.

REKLAMA

Tak działają cyfrowe kontrole skarbówki i algorytmy KAS. Uczciwi podatnicy i księgowi nie mają się czego bać?

Jeszcze kilka lat temu Krajowa Administracja Skarbowa prowadziła wyrywkowe kontrole podatkowe, oparte głównie na intuicji swoich pracowników. Przeczucie urzędnika, zgadywanie czy żmudne przeszukiwanie deklaracji w poszukiwaniu śladów oszustw podatkowych to dziś relikt przeszłości. Współczesny fiskus opiera się na analizie danych, sztucznej inteligencji i zaawansowanych algorytmach, które potrafią w kilka sekund wychwycić nieprawidłowości tam, gdzie kiedyś potrzeba było tygodni pracy. Cyfryzacja administracji skarbowej diametralnie zmieniła charakter kontroli podatkowych. Są one precyzyjniejsze, szybsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Małgorzata Bień, właścicielka Biura Rachunkowego

Jak mierzyć rentowność firmy? Trzy metody, które naprawdę działają i 5 kluczowych wskaźników. Bez kontroli rentowności przedsiębiorca działa po omacku

W firmie dużo się dzieje: telefony dzwonią, pojawiają się ciekawe zlecenia, faktury idą jedna za drugą. Przychody wyglądają obiecująco, a mimo to… na koncie coraz ciaśniej. To częsty i niebezpieczny sygnał. W wielu firmach zyski wyparowują nie dlatego, że brakuje sprzedaży, lecz dlatego, że nikt nie trzyma ręki na pulsie rentowności.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA