Strona internetowa firmy - jak dobrze ją przygotować?
REKLAMA
Polecamy: Samochód po zmianach od 1 kwietnia 2014 - multipakiet
REKLAMA
Witryna firmowa powinna być wizytówką firmy. Mówi się, że najważniejsze jest wzbudzenie zainteresowania i przyciągnięcie uwagi, jednak nadmiar grafiki i ruchomych elementów mogą zniechęcić niejednego użytkownika.
Prostota przy tworzeniu strony internetowej
Strona internetowa powinna być przejrzysta. Należy starannie przemyśleć jej nawigację, która - wraz z dobrze przygotowanym układem całości - będzie prowadzić klienta po zawartości. Grafika powinna być tłem dla treści, a nie odwrotnie. - Osoba oglądająca witrynę musi wiedzieć, czym się zajmujemy. Branża powinna być mocno wyeksponowana i widoczna na pierwszy rzut oka. Podobnie jak nazwa firmy i jej logo. Postawiłbym na prostotę, dostępność, konkretne informacje - podpowiada Łukasz Świrgał, Dyrektor Departamentu Marketingu Tax Care.
Odtwarzanie muzyki w firmie. Co z prawami autorskimi?
Kolor, logo i slogan
Kolor, który dominuje na stronie dużo mówi o działalności firmy. Trzeba dobrze przemyśleć, do jakiej grupy docelowej kierujemy przekaz. Przykładowo - sklep z zabawkami nie zachęci do zakupów, jeśli będzie zaprojektowany w szarościach, granatach i ziemnej zieleni. Te same kolory będą jednak odpowiednie dla instytucji finansowej lub ubezpieczyciela. Kolorystyka powinna być spójna z logotypem, który jest umieszczony zazwyczaj w lewym, górnym rogu. Warto pamiętać, by zamieścić również slogan, czyli krótkie hasło np. „Wysokiej klasy narzędzia dla artystów”, albo „Instalacje wodne w domu klienta”.
Jak rozliczyć pożyczkę od rodziny na prowadzenie firmy?
Strona główna i zakładki
W zakładce: „O nas” przedstawiamy działalność firmy. Zapoznajemy klienta z jej strukturą i historią. W przypadku, gdy klient lub potencjalny kontrahent będzie musiał telefonicznie czy osobiście kontaktować się z naszymi pracownikami, warto stworzyć zakładkę „Pracownicy” z fotografiami członków zespołu, ich imionami, nazwiskami i funkcjami.
Zakładka „Kontakt” jest często niedoceniana, a przecież pozwala zainteresowanej osobie odnaleźć nasz adres, telefon i kontakt mailowy. Powinna też zawierać NIP i rachunek bankowy. Jeśli mamy stronę firmową na Facebooku, korzystamy ze Skypa lub GG udostępnijmy również te formy kontaktu. - Niektóre firmy zamieszczają tylko formularz kontaktowy. Jednak z doświadczenia wiem, że większość osób woli mieć więcej możliwości kontaktu. Klienci cenią sobie możliwość zatelefonowania, kiedy pojawiają się jakieś pytania czy wątpliwości - mówi Łukasz Świrgał, dyrektor marketingu Tax Care. Rolą zakładki „Kontakt” jest zatem wzbudzenie zaufania potencjalnego Klienta. Pokazanie, że firma istnieje naprawdę, ma siedzibę i pracowników, a nie tylko stronę internetową. - Pamiętajmy, że choć sprzedaż internetowa kwitnie, to wielu Klientów woli kupować produkty w tzw. realu, nawet za wyższą cenę. Takie zjawisko nazwa się ROPO, co oznacza research online, purchase offline. Niejedna osoba, która obejrzała produkt w Internecie będzie chciała kupić go w naszym sklepie lub siedzibie. Udostępniając adres i telefon zyskujemy szansę, że pojawi się u nas z wizytą - dodaje Łukasz Świrgał.
Jak skutecznie prowadzić własną firmę
Zapoznaj Klienta z ofertą
Jeśli sprzedajemy różne produkty, lub świadczymy różne usługi, warto je pogrupować w odpowiednie kategorie i dobrze opisać. Im lepiej opisany produkt, tym większa szansa na jego sprzedaż. By ułatwić mu poszukiwania możemy dodać galerię zdjęć oraz cennik. Koniecznie pamiętajmy o aktualizowaniu go na bieżąco. Nie ma nic gorszego niż nieaktualny cennik i późniejsze „tłumaczenie się” klientowi lub zdjęcia produktów, których nie można już kupić.
Zakładanie firmy - księgowość i podatki
Pochwal się
Strona internetowa jest dobrym miejscem na chwalenie się. Warto zatem pokazać certyfikaty, nagrody, wyróżnienia i inne osiągnięcia, które mogą mieć wpływ na decyzję o wyborze naszej firmy. - W marketingu wyróżniamy zjawisko autorytetu wewnętrznego, gdy potencjalny Klient uważa, że sam najlepiej wie, czy produkt jest dobry, oraz zjawisko autorytetu zewnętrznego, gdy podejmuje on decyzję w oparciu o opinię ekspertów - mówi Łukasz Świrgał, Dyrektor Marketingu w Tax Care. - To właśnie dlatego warto dodać na stronie zakładkę z opiniami innych klientów lub artykułami z prasy - dodaje.
Zapraszamy do dyskusji na forum Księgowość
CTA, czyli wezwij do akcji
CTA (Call to Action) to inaczej wezwanie do działania, jasny komunikat dla użytkownika np. „Skontaktuj się z nami”, „Zapytaj o ofertę”, „Zapisz się na warsztaty”, „Zamów”. Najlepiej, gdy znajduje się na stronie w widocznym miejscu, ma bowiem znaczenie sprzedażowe.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat