REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak nagradzać kontrahenta? Rabaty, obniżki cen, programy lojalnościowe

Jak nagradzać kontrahenta? Rabaty, obniżki cen, programy lojalnościowe
Jak nagradzać kontrahenta? Rabaty, obniżki cen, programy lojalnościowe

REKLAMA

REKLAMA

Jak nagradzać kontrahenta? Aby produkt konkretnej firmy trafił do konsumenta, do zakupu trzeba przekonać nie tylko ostatecznego kupującego. Handlowcy z hurtowni często osobiście odwiedzają sklepy, salony kosmetyczne czy serwisy samochodowe, próbując przekonać właścicieli lub pracowników do swojej oferty. Handlowiec może przekonać kontrahentów do współpracy nie tylko doskonałą znajomością oferty, czy dobrymi cenami ale także umiejętnie skonstruowanymi programami lojalnościowymi.

Sprzedaż stacjonarna - współpraca z handlowcami

Sprzedaż stacjonarna to nie tylko duże sieci handlowe i nie tylko sklepy. Dużą część rynku stanowią małe, niezależne sklepiki, a także rozmaite punkty usługowe. Salony fryzjerskie, serwisy komputerowe – to tylko przykłady firm, które uzależnione są od zewnętrznych dostawców. Serwisy zamawiają części zamienne, a salony związane z urodą potrzebują do swojej działalności profesjonalnych kosmetyków. Skąd je wziąć?

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Niektórzy przedsiębiorcy będą samodzielnie dokonywali zakupów w hurtowniach lub w sklepach internetowych – zazwyczaj jednak takie rozwiązanie wiąże się z wyższymi kosztami. Dlatego małe firmy często wybierają współpracę z handlowcami pracującymi w terenie, którzy nie tylko sami złożą ofertę i przywiozą uzgodniony towar, ale też zapewnią wyższe rabaty.

Czym handlowiec może przekonać kontrahenta do współpracy?

Jednak pomiędzy firmami, które konkurują o uwagę punktów usługowych lub małych sklepów także panuje spory tłok. Czym jeden dystrybutor może odróżnić się od drugiego? Najprostszym sposobem jest udzielenie wyższego rabatu, trudno jednak obniżać ceny w nieskończoność. Handlowiec, który będzie chciał przekonać do siebie właściciela salonu lub serwisu, musi mieć też inne atuty.

Najważniejszy będzie profesjonalizm. Dobra znajomość oferowanych produktów, kulturalne i zaangażowane podejście do klienta, czy też umiejętność udzielenia rzeczowych odpowiedzi na pytania przedsiębiorcy – to elementy, które mogą zadecydować o wyborze danej oferty. Poza otwartością i komunikatywnością handlowca liczą się także inne talenty sprzedażowe. Ważna jest choćby umiejętność domykania sprzedaży. Handlowiec powinien potrafić nie tylko przedstawić ofertę, ale też skutecznie stosować tzw. „wezwanie do działania”. Gdy obiekcje klienta zostaną w pełni rozwiane, dobry sprzedawca potrafi w naturalny sposób przejść do finalizacji zakupu – np. do podpisania zamówienia.

REKLAMA

Umiejętności handlowe można zdobywać poprzez praktykę, a także trenować je poprzez uczestnictwo w odpowiednich szkoleniach. Na sukces handlowca może jednak wpływać także coś jeszcze – choćby dodatkowe korzyści, jakie może on zaproponować klientowi. To, czy będzie mógł to zrobić, zależy już nie od niego, a od jego pracodawcy – konkretnie od tego, czy firma, którą reprezentuje, prowadzi program lojalnościowy dla swoich klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rabaty, programy lojalnościowe, nagrody

W pewnym uproszczeniu można stwierdzić, że program lojalnościowy stanowi inny, a często dodatkowy sposób na udzielenie rabatu. Sednem takiego programu jest bowiem zaproponowanie odpowiednika zniżki, ale w ciekawszej formie – np. w postaci nagrody rzeczowej. Dla salonu kosmetycznego czy serwisu samochodowego taka forma nagradzania za zakupy może być ciekawą odmianą. W dodatku niektóre warianty programów lojalnościowych mogą skłaniać do większych zakupów.

Na czym może polegać taki system dla małych punktów handlowych i usługowych? Możliwości jest naprawdę wiele, warto więc wymienić chociaż niektóre z nich.

  • Progi sprzedażowe. Firma będąca klientem regularnie zaopatruje się w danej hurtowni, jednak aby otrzymać prezent, musi przekroczyć z góry określony próg zakupów w określonym czasie (np. w ciągu roku). Progów może być kilka, a nagroda może przysługiwać za osiągnięcie każdego kolejnego lub najwyższego, jaki uda się zdobyć.
  • Prezent za sumę wydatków. Rozwiązanie bardzo podobne, ale z tylko jednym progiem. Kontrahent, który w ciągu roku przekroczy określoną sumę wydatków na zakupy, otrzyma prezent. Nie ma znaczenia, czy dana firma będzie składała pojedyncze zamówienia o dużej wartości, czy też będzie robiła wiele drobnych zakupów – liczy się łączna suma wydatków.
  • Bonus za większe zakupy – to zachęta, której celem jest podwyższenie kwoty pojedynczych transakcji. Jeśli klient jednorazowo złoży u handlowca zamówienie przekraczające określoną sumę, od razu otrzyma prezent. Tego typu program będzie zachęcał kontrahentów do robienia większych zapasów.
  • Konkurs z nagrodami. Program, w którym dochodzi do konkurencji pomiędzy klientami biznesowymi. Zainteresowane punkty handlowe lub usługowe biorą udział w plebiscycie. Wygrywa ten, który uzyska najlepsze wyniki sprzedażowe dotyczące wszystkich produktów z danej hurtowni lub jedynie wybranych marek. Sklepy bądź punkty usługowe, które uzyskają najwyższą sprzedaż w kraju lub w regionie w czasie trwania konkursu, otrzymają cenne nagrody.

Dla kogo nagrody?

Poza formą programu lojalnościowego, trzeba przemyśleć także temat nagród. Sam zakup prezentów nie będzie problemem, jeśli korzystamy z gotowego katalogu nagród, takiego jak NagrodyB2B.pl, który działa niczym sklep internetowy dla organizatorów programów lojalnościowych.

Do rozważenia jest jednak to, czy nagradzani będą właściciele firm współpracujących z daną hurtownią, czy ich pracownicy. A może jeszcze lepiej zaproponować coś, co pozwoli kontrahentowi zwiększać własne przychody? Pod uwagę można wziąć co najmniej kilka możliwości.

  • Urządzenia usługowe – mogą to być np. specjalistyczne narzędzia w warsztacie samochodowym lub urządzenia pielęgnacyjne w salonie kosmetycznym. Taki prezent da nagradzanej firmie możliwość zwiększenia przychodów bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
  • Dodatkowe produkty do wykorzystania w działalności – w przypadku drobniejszych nagród, zamiast rabatu salon fryzjerski może otrzymać dodatkowy kosmetyk, a serwis samochodowy proste narzędzie lub olej silnikowy gratis.
  • Udogodnienia dla pracowników – ekspres do kawy lub kuchenka mikrofalowa to przykłady prezentów, które podniosą komfort całego zespołu.
  • Udogodnienia dla klientów – wygodna kanapa do poczekalni lub ekspres do kawy, ale dostępny także dla klientów, to prezenty, które będą przekładały się na zadowolenie konsumentów, a pośrednio także na wyższe przychody kontrahenta.

Droższe prezenty mogą wiązać się z konkursami, tańsze – z większymi zamówieniami. Nic nie stoi także na przeszkodzie, aby dla małych firm przygotować katalog z nagrodami. Wówczas przy każdym zamówieniu w hurtowni kontrahent będzie otrzymywał określoną liczbę punktów powiązaną z wartością zakupów. Zdobyte punkty będą zapisywane na koncie klienta. Następnie, kontrahent będzie mógł wymieniać punkty na nagrody zamieszczone w drukowanym lub wirtualnym katalogu nagród. Im więcej punktów na koncie, tym cenniejsze nagrody można wybrać.

Firma organizująca program lojalnościowy powinna z góry zadbać o dostępność nagród – tak aby w momencie ich zamówienia, uczestnik programu mógł jak najszybciej otrzymać wybrany prezent. Jeśli hurtownia nie chce samodzielnie zajmować się tym tematem, może podjąć współpracę z firmą wyspecjalizowaną w obsłudze programów lojalnościowych.

Takie rozwiązanie zdejmuje z organizatora wiele żmudnych obowiązków, takich jak negocjacje z dostawcami, magazynowanie nagród, czy też dostarczanie ich do odbiorcy końcowego. Np. w przypadku korzystania z serwisu NagrodyB2B.pl wszystkie te zadania pozostają po stronie dostawcy prezentów. Do organizatora programu należy przede wszystkim wybór niespodzianek, jakie będą otrzymywali uczestnicy oraz ustalenie zasad ich przyznawania.

Dzięki dobrze przemyślanemu programowi lojalnościowemu hurtownia lub inny dystrybutor produktów może zwrócić na siebie uwagę sklepów lub punktów usługowych ze swojej branży. Może być to dobrym sposobem, aby bez wysokich kosztów zdobyć znaczącą przewagę konkurencyjną na rynku. Wszak w marketingu najważniejsze jest to, aby pozytywnie się wyróżnić.

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Mały ZUS plus 2026 - zmiany. ZUS wyjaśnia jak trzeba liczyć ulgowe miesiące. Niższe składki na ubezpieczenia społeczne przez 36 miesięcy

W komunikacie z 22 grudnia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych udzielił obszernych wyjaśnień odnośnie zmian jakie zajdą od 1 stycznia 2026 r. w zakresie ulgi zwanej „mały ZUS plus”. Przedsiębiorcy, czyli osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą będą mogły skorzystać z tej preferencji w według nowych zasad, które określają w jaki sposób należy liczyć okresy ulgi.

PIT-11, PIT-8C tylko na wniosek. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w przekazywaniu informacji podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy w 2026 r. będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

REKLAMA

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

REKLAMA

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA