REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak nagradzać kontrahenta? Rabaty, obniżki cen, programy lojalnościowe

Subskrybuj nas na Youtube
Jak nagradzać kontrahenta? Rabaty, obniżki cen, programy lojalnościowe
Jak nagradzać kontrahenta? Rabaty, obniżki cen, programy lojalnościowe

REKLAMA

REKLAMA

Jak nagradzać kontrahenta? Aby produkt konkretnej firmy trafił do konsumenta, do zakupu trzeba przekonać nie tylko ostatecznego kupującego. Handlowcy z hurtowni często osobiście odwiedzają sklepy, salony kosmetyczne czy serwisy samochodowe, próbując przekonać właścicieli lub pracowników do swojej oferty. Handlowiec może przekonać kontrahentów do współpracy nie tylko doskonałą znajomością oferty, czy dobrymi cenami ale także umiejętnie skonstruowanymi programami lojalnościowymi.

Sprzedaż stacjonarna - współpraca z handlowcami

Sprzedaż stacjonarna to nie tylko duże sieci handlowe i nie tylko sklepy. Dużą część rynku stanowią małe, niezależne sklepiki, a także rozmaite punkty usługowe. Salony fryzjerskie, serwisy komputerowe – to tylko przykłady firm, które uzależnione są od zewnętrznych dostawców. Serwisy zamawiają części zamienne, a salony związane z urodą potrzebują do swojej działalności profesjonalnych kosmetyków. Skąd je wziąć?

REKLAMA

Niektórzy przedsiębiorcy będą samodzielnie dokonywali zakupów w hurtowniach lub w sklepach internetowych – zazwyczaj jednak takie rozwiązanie wiąże się z wyższymi kosztami. Dlatego małe firmy często wybierają współpracę z handlowcami pracującymi w terenie, którzy nie tylko sami złożą ofertę i przywiozą uzgodniony towar, ale też zapewnią wyższe rabaty.

Czym handlowiec może przekonać kontrahenta do współpracy?

REKLAMA

Jednak pomiędzy firmami, które konkurują o uwagę punktów usługowych lub małych sklepów także panuje spory tłok. Czym jeden dystrybutor może odróżnić się od drugiego? Najprostszym sposobem jest udzielenie wyższego rabatu, trudno jednak obniżać ceny w nieskończoność. Handlowiec, który będzie chciał przekonać do siebie właściciela salonu lub serwisu, musi mieć też inne atuty.

Najważniejszy będzie profesjonalizm. Dobra znajomość oferowanych produktów, kulturalne i zaangażowane podejście do klienta, czy też umiejętność udzielenia rzeczowych odpowiedzi na pytania przedsiębiorcy – to elementy, które mogą zadecydować o wyborze danej oferty. Poza otwartością i komunikatywnością handlowca liczą się także inne talenty sprzedażowe. Ważna jest choćby umiejętność domykania sprzedaży. Handlowiec powinien potrafić nie tylko przedstawić ofertę, ale też skutecznie stosować tzw. „wezwanie do działania”. Gdy obiekcje klienta zostaną w pełni rozwiane, dobry sprzedawca potrafi w naturalny sposób przejść do finalizacji zakupu – np. do podpisania zamówienia.

Umiejętności handlowe można zdobywać poprzez praktykę, a także trenować je poprzez uczestnictwo w odpowiednich szkoleniach. Na sukces handlowca może jednak wpływać także coś jeszcze – choćby dodatkowe korzyści, jakie może on zaproponować klientowi. To, czy będzie mógł to zrobić, zależy już nie od niego, a od jego pracodawcy – konkretnie od tego, czy firma, którą reprezentuje, prowadzi program lojalnościowy dla swoich klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rabaty, programy lojalnościowe, nagrody

W pewnym uproszczeniu można stwierdzić, że program lojalnościowy stanowi inny, a często dodatkowy sposób na udzielenie rabatu. Sednem takiego programu jest bowiem zaproponowanie odpowiednika zniżki, ale w ciekawszej formie – np. w postaci nagrody rzeczowej. Dla salonu kosmetycznego czy serwisu samochodowego taka forma nagradzania za zakupy może być ciekawą odmianą. W dodatku niektóre warianty programów lojalnościowych mogą skłaniać do większych zakupów.

Na czym może polegać taki system dla małych punktów handlowych i usługowych? Możliwości jest naprawdę wiele, warto więc wymienić chociaż niektóre z nich.

  • Progi sprzedażowe. Firma będąca klientem regularnie zaopatruje się w danej hurtowni, jednak aby otrzymać prezent, musi przekroczyć z góry określony próg zakupów w określonym czasie (np. w ciągu roku). Progów może być kilka, a nagroda może przysługiwać za osiągnięcie każdego kolejnego lub najwyższego, jaki uda się zdobyć.
  • Prezent za sumę wydatków. Rozwiązanie bardzo podobne, ale z tylko jednym progiem. Kontrahent, który w ciągu roku przekroczy określoną sumę wydatków na zakupy, otrzyma prezent. Nie ma znaczenia, czy dana firma będzie składała pojedyncze zamówienia o dużej wartości, czy też będzie robiła wiele drobnych zakupów – liczy się łączna suma wydatków.
  • Bonus za większe zakupy – to zachęta, której celem jest podwyższenie kwoty pojedynczych transakcji. Jeśli klient jednorazowo złoży u handlowca zamówienie przekraczające określoną sumę, od razu otrzyma prezent. Tego typu program będzie zachęcał kontrahentów do robienia większych zapasów.
  • Konkurs z nagrodami. Program, w którym dochodzi do konkurencji pomiędzy klientami biznesowymi. Zainteresowane punkty handlowe lub usługowe biorą udział w plebiscycie. Wygrywa ten, który uzyska najlepsze wyniki sprzedażowe dotyczące wszystkich produktów z danej hurtowni lub jedynie wybranych marek. Sklepy bądź punkty usługowe, które uzyskają najwyższą sprzedaż w kraju lub w regionie w czasie trwania konkursu, otrzymają cenne nagrody.

Dla kogo nagrody?

REKLAMA

Poza formą programu lojalnościowego, trzeba przemyśleć także temat nagród. Sam zakup prezentów nie będzie problemem, jeśli korzystamy z gotowego katalogu nagród, takiego jak NagrodyB2B.pl, który działa niczym sklep internetowy dla organizatorów programów lojalnościowych.

Do rozważenia jest jednak to, czy nagradzani będą właściciele firm współpracujących z daną hurtownią, czy ich pracownicy. A może jeszcze lepiej zaproponować coś, co pozwoli kontrahentowi zwiększać własne przychody? Pod uwagę można wziąć co najmniej kilka możliwości.

  • Urządzenia usługowe – mogą to być np. specjalistyczne narzędzia w warsztacie samochodowym lub urządzenia pielęgnacyjne w salonie kosmetycznym. Taki prezent da nagradzanej firmie możliwość zwiększenia przychodów bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
  • Dodatkowe produkty do wykorzystania w działalności – w przypadku drobniejszych nagród, zamiast rabatu salon fryzjerski może otrzymać dodatkowy kosmetyk, a serwis samochodowy proste narzędzie lub olej silnikowy gratis.
  • Udogodnienia dla pracowników – ekspres do kawy lub kuchenka mikrofalowa to przykłady prezentów, które podniosą komfort całego zespołu.
  • Udogodnienia dla klientów – wygodna kanapa do poczekalni lub ekspres do kawy, ale dostępny także dla klientów, to prezenty, które będą przekładały się na zadowolenie konsumentów, a pośrednio także na wyższe przychody kontrahenta.

Droższe prezenty mogą wiązać się z konkursami, tańsze – z większymi zamówieniami. Nic nie stoi także na przeszkodzie, aby dla małych firm przygotować katalog z nagrodami. Wówczas przy każdym zamówieniu w hurtowni kontrahent będzie otrzymywał określoną liczbę punktów powiązaną z wartością zakupów. Zdobyte punkty będą zapisywane na koncie klienta. Następnie, kontrahent będzie mógł wymieniać punkty na nagrody zamieszczone w drukowanym lub wirtualnym katalogu nagród. Im więcej punktów na koncie, tym cenniejsze nagrody można wybrać.

Firma organizująca program lojalnościowy powinna z góry zadbać o dostępność nagród – tak aby w momencie ich zamówienia, uczestnik programu mógł jak najszybciej otrzymać wybrany prezent. Jeśli hurtownia nie chce samodzielnie zajmować się tym tematem, może podjąć współpracę z firmą wyspecjalizowaną w obsłudze programów lojalnościowych.

Takie rozwiązanie zdejmuje z organizatora wiele żmudnych obowiązków, takich jak negocjacje z dostawcami, magazynowanie nagród, czy też dostarczanie ich do odbiorcy końcowego. Np. w przypadku korzystania z serwisu NagrodyB2B.pl wszystkie te zadania pozostają po stronie dostawcy prezentów. Do organizatora programu należy przede wszystkim wybór niespodzianek, jakie będą otrzymywali uczestnicy oraz ustalenie zasad ich przyznawania.

Dzięki dobrze przemyślanemu programowi lojalnościowemu hurtownia lub inny dystrybutor produktów może zwrócić na siebie uwagę sklepów lub punktów usługowych ze swojej branży. Może być to dobrym sposobem, aby bez wysokich kosztów zdobyć znaczącą przewagę konkurencyjną na rynku. Wszak w marketingu najważniejsze jest to, aby pozytywnie się wyróżnić.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kolejna rewolucja i sensacyjne zmiany w KSeF i elektronicznym fakturowaniu. Czy są nowe terminy, co z możliwością fakturowania offline

Deregulacja idzie pełną parą. Rząd zmienia nie tylko obowiązujące już przepisy, ale i te, które dopiero mają wejść w życie. Przykładem takiej deregulacji są przepisy o KSeF czyli o obowiązkowym przejściu na wyłącznie cyfrowe e-faktury. Co się zmieni, co z terminami obowiązkowego przejścia na e-fakturowanie dla poszczególnych grup podatników?

BPO jako most do innowacji: Jak outsourcing pomaga firmom wyjść ze swojej bańki i myśleć globalnie

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie innowacyjność decyduje o przewadze konkurencyjnej, wiele przedsiębiorstw boryka się z paradoksem: potrzebują dostępu do najnowszych technologii i świeżych perspektyw, ale ograniczają ich własne zasoby, lokalizacja czy kultura organizacyjna. Business Process Outsourcing (BPO) staje się w tym kontekście nie tylko narzędziem optymalizacji kosztów, ale przede wszystkim bramą do globalnej puli wiedzy i innowacji.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

REKLAMA

Wzmożone kontrole upoważnionych i zarejestrowanych eksporterów w UE

Od czerwca 2025 r. unijne służby celne rozpoczęły skoordynowane i intensywne kontrole firm posiadających status upoważnionego eksportera (UE) oraz zarejestrowanego eksportera (REX). Działania te są odpowiedzią na narastające nieprawidłowości w dokumentowaniu preferencyjnego pochodzenia towarów i mają na celu uszczelnienie systemu celnego w ramach umów o wolnym handlu.

8 Najczęstszych błędów przy wycenie usług księgowych

Prawidłowa wycena usług księgowych pozwala prowadzić rentowne biuro rachunkowe. Za niskie wynagrodzenie za usługi księgowe spowoduje w pewnym momencie zapaść zdrowotną księgowej, wypalenie zawodowe, depresję, problemy w życiu osobistym.

Audytor pod lupą – IAASB zmienia zasady współpracy i czeka na opinie

Jak audytorzy powinni korzystać z wiedzy zewnętrznych ekspertów? IAASB proponuje zmiany w międzynarodowych standardach i otwiera konsultacje społeczne. To szansa, by wpłynąć na przyszłość audytu – głos można oddać do 24 lipca 2025 r.

Zamiast imigrantów na stałe ich praca zdalna. Nowa szansa dla gospodarki dzięki deregulacji

Polska jako hub rozliczeniowy: Jak deregulacja podatkowa może przynieść miliardowe wpływy? Zgodnie z szacunkami rynkowych ekspertów, gdyby Polska zrezygnowała z obowiązku przedstawiania certyfikatów rezydencji podatkowej, mogłaby zwiększyć liczbę zagranicznych freelancerów zatrudnianych zdalnie przez polskie firmy do około 1 mln osób rocznie.

REKLAMA

Zmiany w zamówieniach publicznych od 2026 r. Wyższy próg stosowania Prawa zamówień publicznych i jego skutki dla zamawiających i wykonawców

W ostatnich dniach maja br Rada Ministrów przedłożyła Sejmowi projekt ustawy deregulacyjnej (druk nr 1303 z dnia 27 maja 2025 r.), który przewiduje m.in. podwyższenie minimalnego progu stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych (Pzp) oraz ustawy o umowie koncesji z dnia 21 października 2016 r. z obecnych 130 000 zł netto do 170 000 zł netto. Planowana do wejścia w życie 1 stycznia 2026 r. zmiana ma charakter systemowy i wpisuje się w szerszy trend upraszczania procedur oraz dostosowywania ich do aktualnych realiów gospodarczych.

Obowiązkowy KSeF 2026: będzie problem z udostępnieniem faktury ustrukturyzowanej kontrahentowi. Prof. Modzelewski: Większość nabywców nie będzie tym zainteresowana

W 2026 roku większość kontrahentów nie będzie zainteresowanych tzw. „udostępnieniem” faktur ustrukturyzowanych – jedną z dwóch form przekazania tych faktur w obowiązkowym modelu Krajowego Systemu e-Faktur. Oczekiwać będą wystawienia innych dokumentów, które uznają za wywołujące skutki cywilnoprawne. Wystawcy prawdopodobnie wprowadzą odrębny dokument handlowy, który z istoty nie będzie fakturą ustrukturyzowaną. Może on być wystawiony zarówno przed jak i po wystawieniu tej faktury ustrukturyzowanej - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA