REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak nagradzać kontrahenta? Rabaty, obniżki cen, programy lojalnościowe

Jak nagradzać kontrahenta? Rabaty, obniżki cen, programy lojalnościowe
Jak nagradzać kontrahenta? Rabaty, obniżki cen, programy lojalnościowe

REKLAMA

REKLAMA

Jak nagradzać kontrahenta? Aby produkt konkretnej firmy trafił do konsumenta, do zakupu trzeba przekonać nie tylko ostatecznego kupującego. Handlowcy z hurtowni często osobiście odwiedzają sklepy, salony kosmetyczne czy serwisy samochodowe, próbując przekonać właścicieli lub pracowników do swojej oferty. Handlowiec może przekonać kontrahentów do współpracy nie tylko doskonałą znajomością oferty, czy dobrymi cenami ale także umiejętnie skonstruowanymi programami lojalnościowymi.

Sprzedaż stacjonarna - współpraca z handlowcami

Sprzedaż stacjonarna to nie tylko duże sieci handlowe i nie tylko sklepy. Dużą część rynku stanowią małe, niezależne sklepiki, a także rozmaite punkty usługowe. Salony fryzjerskie, serwisy komputerowe – to tylko przykłady firm, które uzależnione są od zewnętrznych dostawców. Serwisy zamawiają części zamienne, a salony związane z urodą potrzebują do swojej działalności profesjonalnych kosmetyków. Skąd je wziąć?

REKLAMA

REKLAMA

Niektórzy przedsiębiorcy będą samodzielnie dokonywali zakupów w hurtowniach lub w sklepach internetowych – zazwyczaj jednak takie rozwiązanie wiąże się z wyższymi kosztami. Dlatego małe firmy często wybierają współpracę z handlowcami pracującymi w terenie, którzy nie tylko sami złożą ofertę i przywiozą uzgodniony towar, ale też zapewnią wyższe rabaty.

Czym handlowiec może przekonać kontrahenta do współpracy?

Jednak pomiędzy firmami, które konkurują o uwagę punktów usługowych lub małych sklepów także panuje spory tłok. Czym jeden dystrybutor może odróżnić się od drugiego? Najprostszym sposobem jest udzielenie wyższego rabatu, trudno jednak obniżać ceny w nieskończoność. Handlowiec, który będzie chciał przekonać do siebie właściciela salonu lub serwisu, musi mieć też inne atuty.

Najważniejszy będzie profesjonalizm. Dobra znajomość oferowanych produktów, kulturalne i zaangażowane podejście do klienta, czy też umiejętność udzielenia rzeczowych odpowiedzi na pytania przedsiębiorcy – to elementy, które mogą zadecydować o wyborze danej oferty. Poza otwartością i komunikatywnością handlowca liczą się także inne talenty sprzedażowe. Ważna jest choćby umiejętność domykania sprzedaży. Handlowiec powinien potrafić nie tylko przedstawić ofertę, ale też skutecznie stosować tzw. „wezwanie do działania”. Gdy obiekcje klienta zostaną w pełni rozwiane, dobry sprzedawca potrafi w naturalny sposób przejść do finalizacji zakupu – np. do podpisania zamówienia.

REKLAMA

Umiejętności handlowe można zdobywać poprzez praktykę, a także trenować je poprzez uczestnictwo w odpowiednich szkoleniach. Na sukces handlowca może jednak wpływać także coś jeszcze – choćby dodatkowe korzyści, jakie może on zaproponować klientowi. To, czy będzie mógł to zrobić, zależy już nie od niego, a od jego pracodawcy – konkretnie od tego, czy firma, którą reprezentuje, prowadzi program lojalnościowy dla swoich klientów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rabaty, programy lojalnościowe, nagrody

W pewnym uproszczeniu można stwierdzić, że program lojalnościowy stanowi inny, a często dodatkowy sposób na udzielenie rabatu. Sednem takiego programu jest bowiem zaproponowanie odpowiednika zniżki, ale w ciekawszej formie – np. w postaci nagrody rzeczowej. Dla salonu kosmetycznego czy serwisu samochodowego taka forma nagradzania za zakupy może być ciekawą odmianą. W dodatku niektóre warianty programów lojalnościowych mogą skłaniać do większych zakupów.

Na czym może polegać taki system dla małych punktów handlowych i usługowych? Możliwości jest naprawdę wiele, warto więc wymienić chociaż niektóre z nich.

  • Progi sprzedażowe. Firma będąca klientem regularnie zaopatruje się w danej hurtowni, jednak aby otrzymać prezent, musi przekroczyć z góry określony próg zakupów w określonym czasie (np. w ciągu roku). Progów może być kilka, a nagroda może przysługiwać za osiągnięcie każdego kolejnego lub najwyższego, jaki uda się zdobyć.
  • Prezent za sumę wydatków. Rozwiązanie bardzo podobne, ale z tylko jednym progiem. Kontrahent, który w ciągu roku przekroczy określoną sumę wydatków na zakupy, otrzyma prezent. Nie ma znaczenia, czy dana firma będzie składała pojedyncze zamówienia o dużej wartości, czy też będzie robiła wiele drobnych zakupów – liczy się łączna suma wydatków.
  • Bonus za większe zakupy – to zachęta, której celem jest podwyższenie kwoty pojedynczych transakcji. Jeśli klient jednorazowo złoży u handlowca zamówienie przekraczające określoną sumę, od razu otrzyma prezent. Tego typu program będzie zachęcał kontrahentów do robienia większych zapasów.
  • Konkurs z nagrodami. Program, w którym dochodzi do konkurencji pomiędzy klientami biznesowymi. Zainteresowane punkty handlowe lub usługowe biorą udział w plebiscycie. Wygrywa ten, który uzyska najlepsze wyniki sprzedażowe dotyczące wszystkich produktów z danej hurtowni lub jedynie wybranych marek. Sklepy bądź punkty usługowe, które uzyskają najwyższą sprzedaż w kraju lub w regionie w czasie trwania konkursu, otrzymają cenne nagrody.

Dla kogo nagrody?

Poza formą programu lojalnościowego, trzeba przemyśleć także temat nagród. Sam zakup prezentów nie będzie problemem, jeśli korzystamy z gotowego katalogu nagród, takiego jak NagrodyB2B.pl, który działa niczym sklep internetowy dla organizatorów programów lojalnościowych.

Do rozważenia jest jednak to, czy nagradzani będą właściciele firm współpracujących z daną hurtownią, czy ich pracownicy. A może jeszcze lepiej zaproponować coś, co pozwoli kontrahentowi zwiększać własne przychody? Pod uwagę można wziąć co najmniej kilka możliwości.

  • Urządzenia usługowe – mogą to być np. specjalistyczne narzędzia w warsztacie samochodowym lub urządzenia pielęgnacyjne w salonie kosmetycznym. Taki prezent da nagradzanej firmie możliwość zwiększenia przychodów bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
  • Dodatkowe produkty do wykorzystania w działalności – w przypadku drobniejszych nagród, zamiast rabatu salon fryzjerski może otrzymać dodatkowy kosmetyk, a serwis samochodowy proste narzędzie lub olej silnikowy gratis.
  • Udogodnienia dla pracowników – ekspres do kawy lub kuchenka mikrofalowa to przykłady prezentów, które podniosą komfort całego zespołu.
  • Udogodnienia dla klientów – wygodna kanapa do poczekalni lub ekspres do kawy, ale dostępny także dla klientów, to prezenty, które będą przekładały się na zadowolenie konsumentów, a pośrednio także na wyższe przychody kontrahenta.

Droższe prezenty mogą wiązać się z konkursami, tańsze – z większymi zamówieniami. Nic nie stoi także na przeszkodzie, aby dla małych firm przygotować katalog z nagrodami. Wówczas przy każdym zamówieniu w hurtowni kontrahent będzie otrzymywał określoną liczbę punktów powiązaną z wartością zakupów. Zdobyte punkty będą zapisywane na koncie klienta. Następnie, kontrahent będzie mógł wymieniać punkty na nagrody zamieszczone w drukowanym lub wirtualnym katalogu nagród. Im więcej punktów na koncie, tym cenniejsze nagrody można wybrać.

Firma organizująca program lojalnościowy powinna z góry zadbać o dostępność nagród – tak aby w momencie ich zamówienia, uczestnik programu mógł jak najszybciej otrzymać wybrany prezent. Jeśli hurtownia nie chce samodzielnie zajmować się tym tematem, może podjąć współpracę z firmą wyspecjalizowaną w obsłudze programów lojalnościowych.

Takie rozwiązanie zdejmuje z organizatora wiele żmudnych obowiązków, takich jak negocjacje z dostawcami, magazynowanie nagród, czy też dostarczanie ich do odbiorcy końcowego. Np. w przypadku korzystania z serwisu NagrodyB2B.pl wszystkie te zadania pozostają po stronie dostawcy prezentów. Do organizatora programu należy przede wszystkim wybór niespodzianek, jakie będą otrzymywali uczestnicy oraz ustalenie zasad ich przyznawania.

Dzięki dobrze przemyślanemu programowi lojalnościowemu hurtownia lub inny dystrybutor produktów może zwrócić na siebie uwagę sklepów lub punktów usługowych ze swojej branży. Może być to dobrym sposobem, aby bez wysokich kosztów zdobyć znaczącą przewagę konkurencyjną na rynku. Wszak w marketingu najważniejsze jest to, aby pozytywnie się wyróżnić.

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
KSeF 2.0 sprawdzi tylko techniczną poprawność faktury. Merytoryczna weryfikacja faktur kosztowych obowiązkiem podatnika i księgowego

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur to rewolucja – uporządkowany format, centralizacja danych i automatyzacja obiegu dokumentów bez wątpienia usprawniają pracę. Jednak jedna rzecz pozostaje niezmienna – odpowiedzialność za prawidłowość faktur i ich wpływ na rozliczenia podatkowe. Dlatego należy mieć na uwadze, że KSeF nie zwalnia z czujności w zakresie weryfikacji zdarzeń gospodarczych udokumentowanych za jego pośrednictwem.

Nieprecyzyjne przepisy dot. KSeF. Czy od lutego 2026 r. będziemy dwa razy fakturować tę samą sprzedaż?

Od 1 lutego 2026 r. obowiązek wystawiania faktur w KSeF obejmie podatników VAT, którzy w 2024 r. osiągnęli sprzedaż powyżej 200 mln zł (z VAT), a od 1 kwietnia 2026 r. - pozostałych. Ale od 1 lutego 2026 r. wszyscy podatnicy będą musieli odbierać faktury przy użyciu KSeF. Profesor Witold Modzelewski zwraca uwagę na nieprecyzyjną treść art. 106nda ust. 16 ustawy o VAT i kwestię treści faktur elektronicznych o których mowa w art. 106nda, 106nf i 106nh ustawy o VAT.

Koniec podatkowego eldorado dla tysięcy przedsiębiorców? Rząd szykuje rewolucję, która drastycznie uderzy w portfele najlepiej zarabiających specjalistów już niebawem

Przez lata była to jedna z najatrakcyjniejszych form opodatkowania w Polsce, pozwalająca na legalne płacenie zaledwie 5% podatku dochodowego. Tysiące specjalistów, zwłaszcza z prężnie rozwijającej się branży nowych technologii, oparło na niej swoje finanse, budując przewagę konkurencyjną na rynku. Teraz jednak Ministerstwo Finansów mówi stanowcze "dość". Na horyzoncie pojawił się projekt zmian, który ma wywrócić obecny porządek do góry nogami i uszczelnić system w sposób, który wielu uzna za drastyczny. Czy popularna preferencja podatkowa stanie się wkrótce dostępna wyłącznie dla dużych graczy, a mali przedsiębiorcy i freelancerzy zostaną na lodzie z koniecznością płacenia znacznie wyższych danin? Sprawdź, co kryje się w nowych przepisach i czy jesteś na liście zagrożonych.

Ta ulga podatkowa przysługuje milionom Polaków. Większość nie wie, że może odliczyć nawet 840 zł

Polskie prawo podatkowe przewiduje ulgę, z której może skorzystać mnóstwo osób. Problem w tym, że wielu uprawnionych nie ma pojęcia o jej istnieniu lub nie wie, jak ją rozliczyć. Chodzi o odliczenie, które pozwala zmniejszyć podstawę opodatkowania nawet o 840 zł rocznie. Sprawdź, czy jesteś w gronie osób, które mogą odzyskać część zapłaconego podatku.

REKLAMA

Staking kryptowalut a PIT – kiedy naprawdę trzeba zapłacić podatek?

Rozliczenia w przypadku walut wirtualnych to zawsze dość dyskusyjna kwestia. W ostatnim czasie Fiskus zauważalnie przyjął pewne standardy i można mieć coraz mniej wątpliwości, w jaki sposób regulować swoje zobowiązania wobec organów. Niektóre obszary nadal jednak mogą budzić pewne wątpliwości. Gdy ktoś pyta, czy od stakingu kryptowalut trzeba zapłacić PIT, chodzi mu o jedną rzecz. Jaką? Konkretnie o to, czy samo pojawienie się nagrody na portfelu jest traktowane jak przychód. W polskich realiach to naprawdę istotne, bo staking potrafi generować dziesiątki drobnych wypłat w ciągu miesiąca. Jeśli każda z nich miałaby tworzyć przychód, posiadać miałby obowiązek codziennie wyceniać tokeny, a roczne zeznanie zmieniłoby się w coś bardzo trudnego do przeliczenia i wykazania.

Jak rozliczyć podatkowo prezenty świąteczne dla pracowników: VAT i CIT

Okres świąteczny to doskonała okazja, by podziękować pracownikom za ich zaangażowanie i całoroczny wysiłek. Wielu pracodawców decyduje się w tym czasie na wręczenie prezentów od klasycznych upominków po popularne bony podarunkowe. Warto jednak pamiętać, że gest wdzięczności wiąże się również z pewnymi obowiązkami podatkowymi, zwłaszcza w kontekście VAT i CIT.

Podatek węglowy (CBAM) od 2026 roku - jakie skutki finansowe dla Polski [raport]

Jakie skutki - dla UE i Polski - będzie miał tzw. podatek węglowy, czyli mechanizm dostosowywania cen na granicach z uwzględnieniem emisji CO₂ (Carbon Border Adjustment Mechanism - skrót: CBAM). W najnowszym raporcie Centrum Analiz Klimatyczno-Energetycznych (CAKE) i Krajowego Ośrodka Bilansowania i Zarządzania Emisjami (KOBiZE) przedstawione są szczegółowe scenariusze dotyczące wysokości przychodów z CBAM dla Unii Europejskiej oraz Polski w latach 2030 i 2035, uwzględniając różne ścieżki cenowe poza UE oraz potencjalne kierunki rozszerzania zakresu CBAM. Analiza pokazuje, w jaki sposób mechanizm ten stopniowo zyskuje na znaczeniu jako nowe źródło zasobów własnych UE.

Nawet 36000 zł rocznie odliczenia od podatku - nowa ulga za 2025 rok, pierwsze odliczenie w 2026 roku

Już od bieżącego 2025 roku przedsiębiorcy zyskali nowe narzędzie optymalizacji podatkowej. Ustawodawca wprowadził do systemu podatkowego możliwość pomniejszenia podstawy opodatkowania w związku z zatrudnianiem szczególnej grupy pracowników. Poniżej kompleksowe omówienie tej preferencji wraz ze szczegółowymi zasadami jej rozliczania. Ulga będzie dostępna także w 2026 roku.

REKLAMA

Czy podatek od pustostanów jest zgodny z prawem? Czy gmina może stosować do niezamieszkałego mieszkania wyższą stawkę podatku od nieruchomości?

W Polsce coraz częściej zwraca się uwagę na sytuację, w której mieszkania lub domy pozostają dłuższy czas puste, niezamieszkałe, niesprzedane albo niewynajmowane. W warunkach mocno napiętego rynku mieszkaniowego budzi to poważne pytania o gospodarowanie zasobem mieszkań i o sprawiedliwość obciążeń podatkowych. Właściciele, którzy kupują lokale jako inwestycję, nie wprowadzają ich na rynek najmu ani nie przeznaczają do zamieszkania, lecz trzymają je w nadziei na wzrost wartości. Samorządy coraz częściej zastanawiają się, czy nie powinno się wprowadzić narzędzi fiskalnych, które skłoniłyby właścicieli do aktywnego wykorzystania nieruchomości albo poniesienia wyższego podatku.

To workflow, a nie KSeF, ochroni firmę przed błędami i próbami oszustw. Jak prawidłowo zorganizować pracę i obieg dokumentów w firmie od lutego 2026 roku?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur to jedna z największych zmian w polskim systemie podatkowym od lat. KSeF nie jest kolejnym kanałem przesyłania faktur, ale całkowicie nowym modelem ich funkcjonowania: od wystawienia, przez doręczenie, aż po obieg i archiwizację.W praktyce oznacza to, że organizacje, które chcą przejść tę zmianę sprawnie i bez chaosu, muszą uporządkować workflow – czyli sposób, w jaki faktura wędruje przez firmę. Z doświadczeń AMODIT wynika, że firmy, które zaczynają od uporządkowania procesów, znacznie szybciej adaptują się do realiów KSeF i popełniają mniej błędów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze obszary, które powinny zostać uwzględnione.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA