REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprawdź kondycję twojej firmy on-line - Autodiagnoza

Subskrybuj nas na Youtube
Sprawdź kondycję twojej firmy on-line - Autodiagnoza
Sprawdź kondycję twojej firmy on-line - Autodiagnoza
Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Ministerstwo Gospodarki poinformowało o uruchomieniu od 22 lipca 2015 r. dostępnego online narzędzia, dzięki któremu przedsiębiorcy mogą sprawdzić kondycję ekonomiczną swojej firmy. Ma ono pomóc dostrzec odpowiednio wcześniej ewentualne problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej, w tym zagrożenie niewypłacalnością.

Uruchomienie narzędzia do oceny kondycji firmy to realizacja jednej z rekomendacji z obszaru „Zapobieganie sytuacjom kryzysowym przedsiębiorstw" wskazanego w Polityce Nowej Szansy, dokumencie MG. Umożliwi ono przedsiębiorcy dokonanie samodzielnej diagnozy kondycji przedsiębiorstwa, co w dalszej kolejności stwarza większe szanse na podjęcie ewentualnych działań restrukturyzacyjnych i w konsekwencji uratowanie firmy przed poważnymi problemami czy nawet upadłością.

REKLAMA

Autopromocja

Narzędzie zostało przygotowane w ramach Instrumentu Szybkiego Reagowania, projektu pilotażowego realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), i skierowanego do przedsiębiorców, którzy doświadczają problemów ekonomicznych, ale nie osiągnęli jeszcze statusu przedsiębiorstwa zagrożonego.

Narzędzie znajduje się na stronie PARP w zakładce dotyczącej Instrumentu Szybkiego Reagowania  w zakładce Autodiagnoza.

Każdy przedsiębiorca po wejściu na stronę i zarejestrowaniu się na niej, może przeprowadzić badanie. Polega ono na wpisaniu w dostępnym formularzu wybranych informacji z własnego sprawozdania finansowego. Na podstawie tych danych automatycznie zostanie dokonana analiza, dzięki której przedsiębiorca otrzymuje informację, czy jego sytuacja finansowa jest stabilna, czy następują jakieś niekorzystne zmiany, czy należy się obawiać poważniejszych zagrożeń.

Autodiagnoza sytuacji finansowej służy do samodzielnej, anonimowej oceny sytuacji finansowej małego, średniego lub dużego przedsiębiorstwa w celu wykrycia zagrożeń dla przedsiębiorstwa lub potwierdzenia jego sukcesów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Przeprowadzenie autodiagnozy sytuacji finansowej jest proste! Wystarczy anonimowo wpisać w formularzu dostępnym na niniejszej stronie www wybrane pozycje własnego sprawozdania finansowego z okresu trzech zamkniętych lat, aby dowiedzieć się czy sytuacja finansowa firmy jest korzystna czy nie. Analiza pozwoli również na porównanie Twoje firmy do konkurentów z branży.

Cała analiza wykonywana jest automatycznie na podstawie najlepszej wiedzy naukowej i praktycznej. Zapraszamy do autodiagnozy. Sprawdź standing finansowy Twojej firmy! Sprawdź, kto w twojej branży jest mistrzem a kto outsiderem!

Koszty pracy po zmianach - multipakiet: książka, program, CD, teleporadnia

VAT po zmianach od 1 lipca 2015 r.

Autodiagnoza została podzielona na dwie części: diagnozę wstępną i diagnozę pogłębioną.

Diagnoza wstępna - pokaże Ci newralgiczne obszary Twoich finansów w podziale na poszczególne obszary funkcjonowania Twojej Firmy.

Diagnoza pogłębiona - pokaże Ci jak wypadasz na tle rynkowej konkurencji, przy czym autodiagnoza pogłębiona możliwa jest w momencie gdy w serwisie jest jednocześnie zarejestrowana odpowiednia liczba konkurentów w Twojej "kategorii wagowej".

Diagnoza pogłębiona podzielona została na 5 etapów:

Badanie zmian pozycji bilansu oraz rachunku zysków i strat na tle konkurentów branżowych
Obliczenie wskaźników finansowych diagnozujących takie obszary jak: płynność finansowa, zadłużenie, sprawność zarządzania, rentowność - w porównaniu do konkurentów branżowych
Prognozowanie wskaźników na bieżący rok
Pozycjonowanie sytuacji finansowej Twojej firmy poprzez zakwalifikowanie jej do klas
ryzyka finansowego
Podsumowanie sytuacji finansowej na "kardiogramie” Twoich finansów

 Źródło: Ministerstwo Gospodarki, PARP

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Gospodarki

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec z bieganiem po zaświadczenia! Rewolucyjne zmiany w podatku od spadków i darowizn, dotyczące zaświadczeń z urzędu skarbowego oraz rozliczeń rent prywatnych

Koniec z obowiązkiem przedstawiania zaświadczeń z urzędu skarbowego przy sprzedaży majątku otrzymanego od najbliższej rodziny! Nowelizacja ustawy o podatku od spadków i darowizn upraszcza formalności i rozliczenia rent prywatnych. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe przepisy wchodzą w życie.

2 mln zł zamiast 1 mln! Rząd luzuje zasady w podatku PIT – to przełom dla przedsiębiorców, którzy korzystają z rozliczenia kasowego

Rząd szykuje istotną zmianę w podatku dochodowym – limit przychodów uprawniający do kasowego PIT ma wzrosnąć z 1 mln do 2 mln zł. To ogromna ulga dla tysięcy firm, które dzięki nowym przepisom poprawią swoją płynność finansową i uproszczą rozliczenia z fiskusem.

Wystawianie faktur ustrukturyzowanych narusza konstytucyjne prawo do prywatności

Istotna część podatników, mimo istnienia formalnego obowiązku, nie będzie mogła wystawiać faktur ustrukturyzowanych, gdyż nie pozwalają im na to zawarte umowy, w których nabywcy zastrzegają sobie zachowanie tajemnicy handlowej. Wystawianie faktur ustrukturyzowanych w sposób oczywisty narusza tę zasadę, bowiem ich treść będzie w sposób nieograniczony dostępna dla długiej listy organów państwa – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski. I dodaje: Organy te będą mogły bez jakichkolwiek ograniczeń czerpać informacje o tajemnicach handlowych, a zwłaszcza o towarach i usługach oraz cenach stosowanych przez podatników.

Nowe Centrum Kompetencyjne i Zespół ds. zwalczania agresywnego planowania podatkowego – jest ważny krok w uszczelnianiu CIT

Ministerstwo Finansów ogłosiło powstanie Centrum Kompetencyjnego ds. zwalczania agresywnego planowania podatkowego w CIT oraz nowego Zespołu analizującego systemowe rozwiązania w tym obszarze. KAS zmienia też priorytety kontroli – liczyć się będą efekty, nie liczba postępowań.

REKLAMA

Nowe projekty KSR do konsultacji publicznych: wartości niematerialne i inwestycje w nieruchomości

Komitet Standardów Rachunkowości opublikował dwa projekty Krajowych Standardów Rachunkowości – dotyczące wartości niematerialnych i prawnych oraz inwestycji w nieruchomości. Dokumenty mają ujednolicić zasady ewidencji, wyceny i prezentacji tych aktywów. Opinie można zgłaszać do 30 września 2025 r.

Nowa opłata 2 euro od każdej paczki do UE albo 50 eurocentów po spełnieniu szeregu formalności. Na walce Unii z chińskim e-commerce skorzysta europejska logistyka

Komisja Europejska i Parlament Europejski chcą ograniczenia napływu chińskiego e-commerce przez wprowadzenie opłaty manipulacyjnej wynoszącej 2 euro dla każdej paczki, niezależnie od jej wartości. Nowy podatek będzie można obniżyć do 50 eurocentów, ale najpierw przesyłka będzie musiała trafić do magazynu na terenie Unii, skąd będzie dystrybuowana do klienta końcowego. Oznacza to, że każda z 4,6 mld paczek, bo tyle zaimportowano ich w 2024 r., będzie wymagała indywidualnej obsługi logistycznej, którą mogą zapewnić europejscy operatorzy. W opinii ekspertów to wielka dla sektora logistyki kontraktowej, również w Polsce, ale do walki o największych graczy e-commerce należy się dobrze przygotować.

Tajemnica przedsiębiorstwa pod ochroną – rząd szykuje rewolucję w przepisach o znakach towarowych

Rząd pracuje nad długo wyczekiwaną nowelizacją Prawa własności przemysłowej. Projekt UDER85 wprowadzi skuteczne mechanizmy ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa w postępowaniach przed Urzędem Patentowym. To przełom, który zmieni zasady gry w sporach o znaki towarowe i zwiększy bezpieczeństwo firmowych danych.

Ubezpieczenie zdrowotne przy delegowaniu pracownika do Niemiec – formularz A1, EKUZ i kasy chorych

Delegowanie pracowników do Niemiec wiąże się z szeregiem obowiązków administracyjnych. Jednym z kluczowych aspektów, często niedocenianym przez pracodawców, jest właściwe zabezpieczenie zdrowotne osoby delegowanej. W praktyce powtarzają się pytania: czy wystarczy formularz A1? Czy EKUZ chroni pracownika w Niemczech w razie wypadku? Co pokrywa niemiecka AOK? I czy warto wykupić prywatne ubezpieczenie? W tym artykule odpowiemy na te i inne pytania, wyjaśnimy czym jest formularz A1, co zapewnia karta EKUZ w Niemczech oraz czy trzeba zgłaszać się do niemieckiej kasy chorych?

REKLAMA

Kryzys na rynku księgowych? Specjaliści są przemęczeni, a chętnych i wykwalifikowanych kandydatów do pracy brakuje

Co drugi pracownik obszaru księgowości uważa, że branża boryka się z niedoborem wykwalifikowanych specjalistów – wynika z badania SaldeoSMART. Wśród głównych powodów luki kompetencyjnej respondenci wymieniają trudność w nadążaniu za zmieniającymi się przepisami (64%) oraz wypalenie zawodowe (53%). Siedmiu na dziesięciu ankietowanych przyznaje, że w ostatnim kwartale często lub bardzo często odczuwało przeciążenie obowiązkami zawodowymi. Jednocześnie 44% upatruje w sztucznej inteligencji szansy na odciążenie pracowników i zwiększenie ich efektywności.

3 poprawki Senatu do ustawy wdrażającej obowiązkowy KSeF

Ustawa wprowadzająca Krajowy System e-Faktur została uchwalona przez Sejm 25 lipca 2025 roku i trafiła do Senatu. Na posiedzeniu w dniu 30 lipca 2025 r. Senacka Komisja Budżetu i Finansów Publicznych zaproponowała jedynie 3 poprawki redakcyjne do ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, nie wprowadzając innych zmian.

REKLAMA