REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kryteria doboru modułu CRM w małych i średnich firmach

Kryteria doboru modułu CRM w małych i średnich firmach
Kryteria doboru modułu CRM w małych i średnich firmach

REKLAMA

REKLAMA

Omawiając tematykę wykorzystania narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie nie sposób pominąć „serca” większości małych firm, jakim jest tak zwany moduł CRM.

CRM to skrót oznaczający Customer Relationship Managment czyli moduł zarządzania relacjami z klientem.

REKLAMA

Autopromocja

Jakimi kryteriami kierować się przy wyborze takiego modułu, na co zwrócić uwagę aby nasz wybór okazał się trafny i racjonalny?

Bardzo istotna z punktu widzenia wyboru konkretnego modelu narzędzia – modułu CRM - jest specyfika, organizacja  i model działania firmy, w której wdrażamy takie rozwiązanie.            

Oczywiście uwagi i spostrzeżenia  dotyczące tego tematu odnoszą się tutaj  głównie do sektora przedsiębiorstw małych i średnich, które nie korzystają z rozbudowanych , kosztownych - dedykowanych systemów kontrolujących współpracę z klientami ,raportowanie, nadzór, itd.

Jeżeli mówimy o działalności o niskim stopniu skomplikowania , na przykład  handlowej , która polega na odsprzedaży zakupionych towarów i usług z pewną wartością dodaną ( bez kompletacji i przetwarzania towarów )  , sprzedaży przez kilka kanałów dystrybucji -  to większość dostępnych na rynku narzędzi spełni nasze oczekiwania. Decydującą rolę poza łatwością integracji ze stosowanym przez nas oprogramowaniem będzie   odgrywać  cena i łatwość obsługi narzędzia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na co  musimy zwrócić uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakupie jeżeli naszą działalność cechuje nieco większa skala lub mamy większe oczekiwania od takiego rozwiązania?

Przede wszystkim trzeba wykonać analizę procesów niezbędnych w funkcjonowaniu naszego przedsiębiorstwa. Musimy określić kanały wejścia informacji do systemu, komunikacji z naszymi klientami (obecnymi i potencjalnymi) i przygotować procedury dla każdego kanału wejścia informacji oraz dla kanałów  komunikacji.  To, na co w praktyce zawsze należy zwrócić uwagę, to po pierwsze bieżące wprowadzanie danych do systemu  Jeżeli jest to wprowadzanie danych przez nasze centra wyników to musimy procedury dotyczące wykonania tej operacji „uszyć na miarę” naszej organizacji.

Monitor Księgowego – prenumerata

50 Ściąg Księgowego z aktualizacją online

W firmach małych i średnich szczupłość kadry wymusza maksymalną automatyzację wszelkich procesów. Dlatego sprawdźmy jak w praktyce wygląda integracja narzędzia, które planujemy wdrożyć z innymi modułami wykorzystywanymi przez naszą firmę. Zweryfikujmy  na przykład na ile skuteczny jest sposób pobierania danych dotyczących zapytań ofertowych z programów pocztowych. Czy system stosuje wszystkie istotne z uwagi na naszą specyfikę działalności słowa-klucze. Jak zachowują się filtry antyspamowe.

Sprawdźmy też, jak w praktyce działa auto-responder zastępujący nas w pierwszym kontakcie z klientem. Zbadajmy praktyczne możliwości skutecznego nadzoru nad naszymi centrami wyników na tym etapie – oceńmy ilość a przede wszystkim jakość raportów generowanych przez moduł. Czy otrzymujemy wszystkie niezbędne dla nas informacje?

Ogromną korzyścią , szczególnie dla niewielkich organizacji z wdrożenia modułu CRM będzie  zawsze uporządkowanie i usystematyzowanie procedur współpracy z klientami. Poza poprawą jakości tej obsługi – co ma dla nas zawsze kluczowe znaczenie powinno to pozwolić na  wydłużeniu łańcucha wartości  w istniejącej bazie danych. Uporządkowana baza bowiem  to często nowe możliwości oferowania dodatkowych produktów i usług naszym dotychczasowym klientom i większe możliwości skutecznego poszukiwania nowych.

Programy CRM potrafią też współpracować z modułami logistyki, gospodarki magazynowej, zamówień. Sprawdźmy, jakie są możliwości tych narzędzi w naszej firmie. Dobrze dobrane narzędzie, a przede wszystkim dobrze i skutecznie wdrożone to doskonała inwestycja dla każdej firmy sektora MSP.

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA