REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kryteria doboru modułu CRM w małych i średnich firmach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kryteria doboru modułu CRM w małych i średnich firmach
Kryteria doboru modułu CRM w małych i średnich firmach

REKLAMA

REKLAMA

Omawiając tematykę wykorzystania narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie nie sposób pominąć „serca” większości małych firm, jakim jest tak zwany moduł CRM.

CRM to skrót oznaczający Customer Relationship Managment czyli moduł zarządzania relacjami z klientem.

REKLAMA

Jakimi kryteriami kierować się przy wyborze takiego modułu, na co zwrócić uwagę aby nasz wybór okazał się trafny i racjonalny?

Bardzo istotna z punktu widzenia wyboru konkretnego modelu narzędzia – modułu CRM - jest specyfika, organizacja  i model działania firmy, w której wdrażamy takie rozwiązanie.            

REKLAMA

Oczywiście uwagi i spostrzeżenia  dotyczące tego tematu odnoszą się tutaj  głównie do sektora przedsiębiorstw małych i średnich, które nie korzystają z rozbudowanych , kosztownych - dedykowanych systemów kontrolujących współpracę z klientami ,raportowanie, nadzór, itd.

Jeżeli mówimy o działalności o niskim stopniu skomplikowania , na przykład  handlowej , która polega na odsprzedaży zakupionych towarów i usług z pewną wartością dodaną ( bez kompletacji i przetwarzania towarów )  , sprzedaży przez kilka kanałów dystrybucji -  to większość dostępnych na rynku narzędzi spełni nasze oczekiwania. Decydującą rolę poza łatwością integracji ze stosowanym przez nas oprogramowaniem będzie   odgrywać  cena i łatwość obsługi narzędzia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na co  musimy zwrócić uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakupie jeżeli naszą działalność cechuje nieco większa skala lub mamy większe oczekiwania od takiego rozwiązania?

Przede wszystkim trzeba wykonać analizę procesów niezbędnych w funkcjonowaniu naszego przedsiębiorstwa. Musimy określić kanały wejścia informacji do systemu, komunikacji z naszymi klientami (obecnymi i potencjalnymi) i przygotować procedury dla każdego kanału wejścia informacji oraz dla kanałów  komunikacji.  To, na co w praktyce zawsze należy zwrócić uwagę, to po pierwsze bieżące wprowadzanie danych do systemu  Jeżeli jest to wprowadzanie danych przez nasze centra wyników to musimy procedury dotyczące wykonania tej operacji „uszyć na miarę” naszej organizacji.

Monitor Księgowego – prenumerata

50 Ściąg Księgowego z aktualizacją online

REKLAMA

W firmach małych i średnich szczupłość kadry wymusza maksymalną automatyzację wszelkich procesów. Dlatego sprawdźmy jak w praktyce wygląda integracja narzędzia, które planujemy wdrożyć z innymi modułami wykorzystywanymi przez naszą firmę. Zweryfikujmy  na przykład na ile skuteczny jest sposób pobierania danych dotyczących zapytań ofertowych z programów pocztowych. Czy system stosuje wszystkie istotne z uwagi na naszą specyfikę działalności słowa-klucze. Jak zachowują się filtry antyspamowe.

Sprawdźmy też, jak w praktyce działa auto-responder zastępujący nas w pierwszym kontakcie z klientem. Zbadajmy praktyczne możliwości skutecznego nadzoru nad naszymi centrami wyników na tym etapie – oceńmy ilość a przede wszystkim jakość raportów generowanych przez moduł. Czy otrzymujemy wszystkie niezbędne dla nas informacje?

Ogromną korzyścią , szczególnie dla niewielkich organizacji z wdrożenia modułu CRM będzie  zawsze uporządkowanie i usystematyzowanie procedur współpracy z klientami. Poza poprawą jakości tej obsługi – co ma dla nas zawsze kluczowe znaczenie powinno to pozwolić na  wydłużeniu łańcucha wartości  w istniejącej bazie danych. Uporządkowana baza bowiem  to często nowe możliwości oferowania dodatkowych produktów i usług naszym dotychczasowym klientom i większe możliwości skutecznego poszukiwania nowych.

Programy CRM potrafią też współpracować z modułami logistyki, gospodarki magazynowej, zamówień. Sprawdźmy, jakie są możliwości tych narzędzi w naszej firmie. Dobrze dobrane narzędzie, a przede wszystkim dobrze i skutecznie wdrożone to doskonała inwestycja dla każdej firmy sektora MSP.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kontrola podatkowa - fiskus ma 98% skuteczności. Adwokat radzi jak się przygotować i ograniczyć ryzyko kary

Choć liczba kontroli podatkowych w Polsce od 2023 roku spada, ich skuteczność jest wyższa niż kiedykolwiek. W 2024 roku aż 98,1% kontroli podatkowych oraz 94% kontroli celno-skarbowych zakończyło się wykryciem nieprawidłowości. Urzędy skarbowe, dzięki wykorzystaniu narzędzi analitycznych takich jak STIR, JPK czy big data, trafnie typują podmioty do weryfikacji, skupiając się na firmach obecnych na rynku i rzeczywiście dostępnych dla egzekucji zobowiązań. W efekcie kontrola może spotkać każdego podatnika, który nieświadomie popełnił błąd lub padł ofiarą nieuczciwego kontrahenta.

Rewolucja w podatkach i inwestycjach! Sejm przegłosował pakiet deregulacyjny – VAT do 240 tys. zł, łatwiejszy dostęp do kapitału dla MŚP

Sejm uchwalił przełomowy pakiet ustaw deregulacyjnych. Wyższy limit zwolnienia z VAT (do 240 tys. zł), tańszy dostęp do kapitału dla małych firm, koniec obowiązkowego pośrednictwa inwestycyjnego przy ofertach do 1 mln euro i uproszczenia w kontrolach celno-skarbowych – wszystko to z myślą o przedsiębiorcach i podatnikach. Sprawdź, co się zmienia od 2026 roku!

Sejm zdecydował. Fundamentalna zmiana w ustawie o podatku od spadków i darowizn

Sejm uchwalił właśnie nowelizację ustawy o podatku od spadków i darowizn. Celem nowych regulacji jest ograniczenie obowiązków biurokratycznych m.in. przy sprzedaży rzeczy uzyskanych w drodze spadku.

Fiskus przegrał przez własny błąd. Podatnik uniknął 84 tys. zł podatku, bo urzędnicy nie znali terminu przedawnienia

Fundacja wygrała przed WSA w Gliwicach spór o 84 tys. zł podatku, bo fiskus nie zdążył przed upływem terminu przedawnienia. Kontrola trwała ponad 5 lat, a urzędnicy nie przestrzegali procedur. Sprawa pokazuje, że przepisy podatkowe działają w obie strony – także na korzyść podatnika.

REKLAMA

W 2026 r. wdrożenie obowiązkowego KSeF - czy pamiętamy o VIDA? Czym jest VIDA i jakie zmiany wprowadza?

W 2026 roku wdrożymy w końcu w Polsce Krajowy System e-Faktur (KSeF) w wersji obowiązkowej. Prace nad KSeF trwają od wielu lat. Na początku tych prac Polska była w awangardzie państw unijnych pod względem e-fakturowania, wyprzedzaliśmy rozmachem i pomysłem inne państwa, jedni z pierwszych wnioskowaliśmy w 2021 r. o pozwolenie na obowiązkowy KSeF dla wszystkich podatników i transakcji. Administracja utknęła jednak w realizacji swojego pomysłu, reszta jest historią. W międzyczasie pojawiły się nowe, niezwykle istotne okoliczności, a więc VIDA (VAT in the Digital Age). Pojawia się zatem fundamentalne pytanie: czy obecne wdrożenie KSeF nie powinno już dziś uwzględniać przyszłych wymogów VIDA?

Minister finansów zapowiada nowy podatek: W kogo uderzy?

Ministerstwo Finansów pracuje nad podatkiem dotyczącym odsetek od rezerwy obowiązkowej utrzymywanej przez banki w Narodowym Banku Polskim - poinformował minister finansów Andrzej Domański. Dodał, że przychody do budżetu w 2026 r. z tego tytułu mogłyby sięgnąć 1,5-2 mld zł.

Zwrot VAT: Tylko organ I instancji może przedłużyć termin – przełomowy wyrok WSA

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi orzekł, że termin zwrotu VAT może zostać przedłużony wyłącznie przez organ I instancji i tylko w trakcie trwającego postępowania. Przedłużenie nie jest dopuszczalne po uchyleniu decyzji i przekazaniu sprawy do ponownego rozpatrzenia.

Prowizja w kryptowalutach bez podatku – do chwili wymiany? Ważny wyrok WSA

Rynek kryptowalut wciąż działa w cieniu nie zawsze jednoznacznych regulacji podatkowych. Zdarza się, że firmy technologiczne muszą podejmować decyzje biznesowe bez jasnych odpowiedzi na pytania o moment powstania przychodu, zasady wyceny aktywów czy klasyfikację źródeł dochodu. Wiele osób sądzi, że rozporządzenie MICA kompleksowo reguluje cały rynek kryptoaktywów, podczas gdy w rzeczywistości nie dotyczy kwestii podatkowych. Wydawałoby się, że postępująca legislacja europejska rozwiązuje obecnie więcej problemów niż dotychczas, ale niestety nadal jeszcze pozostają pewne niejasne strefy. Jednym z takich obszarów jest rozliczanie prowizji pobieranych w kryptowalutach, szczególnie gdy nie towarzyszy im bezpośrednia płatność. Właśnie ten problem trafił pod ocenę Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) w Gdańsku.

REKLAMA

Obowiązkowy KSeF: podatnicy zwolnieni z VAT nie będą chcieli faktur ustrukturyzowanych?

Podatnicy zwolnieni od VAT nie będą zainteresowani ”udostępnianiem” im w KSeF faktur ustrukturyzowanych – pisze profesor Witold Modzelewski. I wyjaśnia dlaczego.

Prof. Modzelewski: „Otrzymanie” faktury w KSeF nie wywołuje skutków cywilnoprawnych. Trzeba zastosować inną formę uznania zobowiązania

Jedno jest pewne: od 1 lutego 2026 r. „otrzymanie” faktury VAT przy pomocy Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) nie będzie z istoty wywoływać skutków cywilnoprawnych. Dlatego strony umów muszą wymyślić inną formę uznania zobowiązania z tytułu zapłaty na rzecz dostawy towaru lub usługodawców – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA