REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kryteria doboru modułu CRM w małych i średnich firmach

Kryteria doboru modułu CRM w małych i średnich firmach
Kryteria doboru modułu CRM w małych i średnich firmach

REKLAMA

REKLAMA

Omawiając tematykę wykorzystania narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie nie sposób pominąć „serca” większości małych firm, jakim jest tak zwany moduł CRM.

CRM to skrót oznaczający Customer Relationship Managment czyli moduł zarządzania relacjami z klientem.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Jakimi kryteriami kierować się przy wyborze takiego modułu, na co zwrócić uwagę aby nasz wybór okazał się trafny i racjonalny?

Bardzo istotna z punktu widzenia wyboru konkretnego modelu narzędzia – modułu CRM - jest specyfika, organizacja  i model działania firmy, w której wdrażamy takie rozwiązanie.            

Oczywiście uwagi i spostrzeżenia  dotyczące tego tematu odnoszą się tutaj  głównie do sektora przedsiębiorstw małych i średnich, które nie korzystają z rozbudowanych , kosztownych - dedykowanych systemów kontrolujących współpracę z klientami ,raportowanie, nadzór, itd.

REKLAMA

Jeżeli mówimy o działalności o niskim stopniu skomplikowania , na przykład  handlowej , która polega na odsprzedaży zakupionych towarów i usług z pewną wartością dodaną ( bez kompletacji i przetwarzania towarów )  , sprzedaży przez kilka kanałów dystrybucji -  to większość dostępnych na rynku narzędzi spełni nasze oczekiwania. Decydującą rolę poza łatwością integracji ze stosowanym przez nas oprogramowaniem będzie   odgrywać  cena i łatwość obsługi narzędzia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na co  musimy zwrócić uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakupie jeżeli naszą działalność cechuje nieco większa skala lub mamy większe oczekiwania od takiego rozwiązania?

Przede wszystkim trzeba wykonać analizę procesów niezbędnych w funkcjonowaniu naszego przedsiębiorstwa. Musimy określić kanały wejścia informacji do systemu, komunikacji z naszymi klientami (obecnymi i potencjalnymi) i przygotować procedury dla każdego kanału wejścia informacji oraz dla kanałów  komunikacji.  To, na co w praktyce zawsze należy zwrócić uwagę, to po pierwsze bieżące wprowadzanie danych do systemu  Jeżeli jest to wprowadzanie danych przez nasze centra wyników to musimy procedury dotyczące wykonania tej operacji „uszyć na miarę” naszej organizacji.

Monitor Księgowego – prenumerata

50 Ściąg Księgowego z aktualizacją online

W firmach małych i średnich szczupłość kadry wymusza maksymalną automatyzację wszelkich procesów. Dlatego sprawdźmy jak w praktyce wygląda integracja narzędzia, które planujemy wdrożyć z innymi modułami wykorzystywanymi przez naszą firmę. Zweryfikujmy  na przykład na ile skuteczny jest sposób pobierania danych dotyczących zapytań ofertowych z programów pocztowych. Czy system stosuje wszystkie istotne z uwagi na naszą specyfikę działalności słowa-klucze. Jak zachowują się filtry antyspamowe.

Sprawdźmy też, jak w praktyce działa auto-responder zastępujący nas w pierwszym kontakcie z klientem. Zbadajmy praktyczne możliwości skutecznego nadzoru nad naszymi centrami wyników na tym etapie – oceńmy ilość a przede wszystkim jakość raportów generowanych przez moduł. Czy otrzymujemy wszystkie niezbędne dla nas informacje?

Ogromną korzyścią , szczególnie dla niewielkich organizacji z wdrożenia modułu CRM będzie  zawsze uporządkowanie i usystematyzowanie procedur współpracy z klientami. Poza poprawą jakości tej obsługi – co ma dla nas zawsze kluczowe znaczenie powinno to pozwolić na  wydłużeniu łańcucha wartości  w istniejącej bazie danych. Uporządkowana baza bowiem  to często nowe możliwości oferowania dodatkowych produktów i usług naszym dotychczasowym klientom i większe możliwości skutecznego poszukiwania nowych.

Programy CRM potrafią też współpracować z modułami logistyki, gospodarki magazynowej, zamówień. Sprawdźmy, jakie są możliwości tych narzędzi w naszej firmie. Dobrze dobrane narzędzie, a przede wszystkim dobrze i skutecznie wdrożone to doskonała inwestycja dla każdej firmy sektora MSP.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Jak działają cyfrowe kontrole skarbówki i algorytmy KAS. Uczciwi, kompetentni podatnicy i księgowi nie mają się czego bać?

Jeszcze kilka lat temu Krajowa Administracja Skarbowa prowadziła wyrywkowe kontrole podatkowe, oparte głównie na intuicji swoich pracowników. Przeczucie urzędnika, zgadywanie czy żmudne przeszukiwanie deklaracji w poszukiwaniu śladów oszustw podatkowych to dziś relikt przeszłości. Współczesny fiskus opiera się na analizie danych, sztucznej inteligencji i zaawansowanych algorytmach, które potrafią w kilka sekund wychwycić nieprawidłowości tam, gdzie kiedyś potrzeba było tygodni pracy. Cyfryzacja administracji skarbowej diametralnie zmieniła charakter kontroli podatkowych. Są one precyzyjniejsze, szybsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Małgorzata Bień, właścicielka Biura Rachunkowego

Jak mierzyć rentowność firmy? Trzy metody, które naprawdę działają i 5 kluczowych wskaźników. Bez kontroli rentowności przedsiębiorca działa po omacku

W firmie dużo się dzieje: telefony dzwonią, pojawiają się ciekawe zlecenia, faktury idą jedna za drugą. Przychody wyglądają obiecująco, a mimo to… na koncie coraz ciaśniej. To częsty i niebezpieczny sygnał. W wielu firmach zyski wyparowują nie dlatego, że brakuje sprzedaży, lecz dlatego, że nikt nie trzyma ręki na pulsie rentowności.

Rola głównej księgowej w erze KSeF. Jak przygotować firmę na nowe obowiązki od 2026 r.? [Webinar INFORAKADEMII]

Już w 2026 r. korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowe dla większości przedsiębiorców. To rewolucja w procesach księgowych, która wymaga od głównej księgowej nie tylko znajomości przepisów, ale także umiejętności zarządzania wdrożeniem tego systemu w firmie.

Księgowi w oku cyklonu. Jak przejść przez rewolucję KSeF i nie stracić kontroli

Setki faktur w PDF-ach, skanach i wersjach papierowych. Telefony od klientów, goniące terminy VAT i JPK. Codzienność wielu biur rachunkowych to żonglowanie zadaniami w wyścigu z czasem. Tymczasem wielkimi krokami zbliża się fundamentalna zmiana – obowiązkowy Krajowy System e-Faktur

REKLAMA

Prof. Modzelewski: faktury VAT aż w 18 różnych formach od lutego 2026 r. Przyda się nowa instrukcja obiegu dokumentów

Od lutego 2026 r. wraz z wejściem w życie przepisów dot. obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) polscy czynni podatnicy VAT będą mogli otrzymywać aż dziewięć form dokumentów na miejsce obecnych faktur VAT. A jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że w tych samych formach będą wystawiane również faktury korygujące, to podatnicy VAT i ich księgowi muszą się przygotować na opisywanie i dekretowanie aż 18 form faktur – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Refinansowanie zakupu nowoczesnych tachografów: do 3 tys. zł na jeden pojazd. Wnioski, warunki, regulamin

W dniu 19 listopada 2025 r. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że od 1 grudnia 2025 r. przewoźnicy mogą składać wnioski o refinansowanie wymiany tachografów na urządzenia najnowszej generacji. Środki na ten cel w wysokości 320 mln zł będą pochodziły z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. To pierwsza tego typu realna pomoc finansowa dla branży transportu drogowego. Nabór wniosków potrwa do końca stycznia 2026 roku.

Nowe zasady rozliczania podatkowego samochodów firmowych od stycznia 2026 r. [zakup, leasing, najem, amortyzacja]. Ostatnia szansa na pełne odliczenia

Nabycie samochodu firmowego to nie tylko kwestia mobilności czy prestiżu - to również poważna decyzja finansowa, która może mieć długofalowe skutki podatkowe. Od stycznia 2026 r. wejdą w życie nowe przepisy podatkowe, które znacząco ograniczą możliwość rozliczenia kosztów zakupu pojazdów spalinowych w działalności gospodarczej.

Czy czeka nas kolejne odroczenie KSeF? Wiele firm wciąż korzysta z faktur papierowych i nie prowadzi testów nowego systemu e-fakturowania

Krajowy System e-Faktur (KSeF) powoli staje się faktem. Rzeczywistość jest jednak taka, że tylko niewielka część małych firm w Polsce prowadziła testy nowego systemu i wciąż stosuje faktury papierowe. Czy w związku z tym czeka nas ponowne odroczenie wdrożenia KSeF?

REKLAMA

Postępowania upadłościowe w Polsce się trwają za długo. Dlaczego czekamy i kto na tym traci? Jak zmienić przepisy?

Prawo upadłościowe przewiduje wydanie postanowienia o ogłoszeniu upadłości w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku. Norma ustawowa ma jednak niewiele wspólnego z rzeczywistością. W praktyce sprawy często czekają na rozstrzygnięcie kilka, a nawet kilkanaście miesięcy. Rok 2024 przyniósł rekordowe ponad 20 tysięcy upadłości konsumenckich, co przy obecnej strukturze sądownictwa pogłębia problem przewlekłości i wymaga systemowego rozwiązania. Jakie zmiany prawa upadłościowego są potrzebne?

Nowy Unijny Kodeks Celny – harmonogram wdrożenia. Polskie firmy muszą przygotować się na duże zmiany

Największa od dekad transformacja unijnego systemu celnego wchodzi w decydującą fazę. Firmy logistyczne i handlowe mają już niewiele czasu na dostosowanie swoich procesów do wymogów centralizacji danych i pełnej cyfryzacji. Eksperci ostrzegają: bez odpowiednich przygotowań technologicznych i organizacyjnych, przedsiębiorcy mogą stracić konkurencyjność na rynku.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA