REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Outsourcing - fakty i mity
Outsourcing - fakty i mity

REKLAMA

REKLAMA

Mity narosłe przez lata wokół outsourcingu sprawiają, że polskie przedsiębiorstwa nierzadko na własne życzenie hamują swój rozwój rezygnując ze sprawdzonych rozwiązań. Obalamy trzy błędne przekonania na temat outsourcingu.

MIT 1. Outsourcing zwiększa ryzyko utraty kontroli

REKLAMA

Autopromocja

Przedsiębiorcy obawiają się, że powierzając część obowiązków zewnętrznym partnerom utracą kontrolę nad wydzielonymi procesami, a tym samym nad przedsiębiorstwem. Tymczasem w dzisiejszym, wymagającym elastyczności świecie, model zarządzania oparty na samotnych liderach to już przeszłość. Przede wszystkim globalizacja wymusiła na szefach firm konieczność nabycia umiejętności delegowania obowiązków, zwłaszcza tych pobocznych - administracyjnych, jak obsługa księgowa, czy kadrowo-płacowa. Bo to właśnie te procesy - choć pozornie nie decydują bezpośrednio o rozwoju firmy - niezoptymalizowane, mogą skutecznie go spowalniać. Czy powierzenie obszarów administracyjnych na zewnątrz może być ryzykowne? Oczywiście tak, ale w tym przypadku ryzyko generuje nie sama usługa outsourcingu, tylko nieodpowiedni dobór partnera. Stabilność, gwarancja bezpieczeństwa danych, ciągłości usługi oraz elastyczności w stosunku do zmieniających się potrzeb firmy to podstawa we współpracy z outsourcerem.

Polecamy: KONFERENCJA: Outsourcing kadrowo-księgowy. Praktyczne wskazówki z budowania oraz realizacji kontraktów outsourcingowych

- Warto rozważać wsparcie zewnętrznego partnera zwłaszcza wtedy, gdy coraz częściej pojawiają się problemy z utrzymaniem ciągłości działania, spowodowane kłopotami organizacyjnymi, administracyjnymi, czy kadrowymi lub kiedy firma oczekuje dodatkowych korzyści, takich jak dostęp do wiedzy, doświadczenia oraz specjalistycznych rozwiązań w obszarach wspierających core business- wyjaśnia Alina Rudnicka-Acosta, Prezes Impel Business Solutions.

Polecamy: 500 pytań o VAT odpowiedzi na trudne pytania z interpretacjami Ministerstwa Finansów (PDF)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Przewodnik po zmianach w ustawie o rachunkowości 2015/2016 (PDF)

MIT 2. Zbyt wysokie koszty

Takie przeświadczenie wynika często z faktu, że koszty usługi outsourcingu porównywane są jedynie z kosztami utrzymania wewnętrznego działu np. kadr, czy księgowości, sprowadzanymi do obciążeń związanych z wynagrodzeniami pracowników. To błąd. Rzeczywiste koszty samodzielnej obsługi procesów wspierających to również koszty przestrzeni biurowej, archiwizacji, utrzymania systemów informatycznych. To również potencjalne obciążenia i zagrożenia związane z absencją wewnętrznych specjalistów, koniecznością dostosowywania aplikacji informatycznych i wiedzy pracowników do często zmieniających się przepisów oraz ryzyka materializujące się podczas audytów różnych organów kontrolnych.

Według wewnętrznych analiz Impel Business Solutions, w przypadku firm, które nigdy wcześniej nie korzystały z outsourcingu, oszczędności mogą sięgać nawet 30%. Jednak dziś Klienci doceniają przede wszystkim fakt, że wydzielenie procesów wspierających do profesjonalnego dostawcy powoduje, że koszt związany z ich realizacją nie jest już stały, lecz uelastycznia się w stosunku do aktualnej sytuacji firmy. Płacimy więc za to, co potrzebne jest nam w danej chwili.

MIT 3. Tylko dla podmiotów o dużej skali działania

REKLAMA

Czy outsourcing jest rozwiązaniem tylko dla "grubych ryb"? Nie, choć to właśnie duże przedsiębiorstwa jako pierwsze odkryły, że bez uwolnienia się od samodzielnego wykonywania części procesów nie będą rozwijały się tak szybko, jak mogą i chcą. Dobrze dobrany zakres usługi outsourcingu może stać się skutecznym narzędziem zarówno dla dużych przedsiębiorstw, dla małych i średnich firm rodzinnych odchudzających procesy w związku z planami sukcesji, ale również dla śmiałych start-upów, które potrzebują stabilnego partnera, który uwiarygadnia nowego gracza w oczach potencjalnych inwestorów.

- Start-up’y powinny rozważyć rozwiązania outsourcinge'owe, zapewniające szybki i skuteczny start oraz wsparcie organizacyjne, bo w dalszej perspektywie pomoże im w pozyskaniu kolejnych inwestorów - podsumowuje Grzegorz Kubaszewski, Dyrektor Sprzedaży ds. rynku publicznego Impel Business Solutions. - W przypadku firm rodzinnych kluczowe jest z kolei to, by w momencie przejęcia sterów przez mniej doświadczonego szefa, mógł on skupić się na najważniejszych obszarach, dzięki przekazaniu outsourcerowi zbędnych balastów.

Mieczysław Budzik, Dyrektor BPO

Grzegorz Kubaszewski, Dyrektor Sprzedaży ds. rynku publicznego

Katarzyna Międła , Z-ca Dyrektora ds. personalnych, Pełnomocnik Zarządu ds. zarządzania procesami i komunikacji

Impel Business Solutions

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
2 maja 2023 r. (wtorek)
4 maja 2023 r. (czwartek)
29 kwietnia 2023 r. (sobota)
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy przygotowania do KSeF poszły na marne? Co dalej z wdrożeniami w firmach?

Firmy, które przygotowały się na pierwotny termin wejścia w życie obligatoryjnego Krajowego Systemu e-Faktur, poniosły już związane z tym koszty. Pojawiają się więc pytania, czy powinny zaplanować w budżetach nowe wydatki, aby dostosować procesy i systemy do kolejnych zmian w KSeF. Czy dotychczasowe wdrożenia poszły na marne?

Nowości w KSeF: faktury papierowe czasowo poza KSeF, faktury konsumenckie, złożone załączniki. Konsultacje Ministerstwa Finansów

W dniu 18 lipca 2024 r. w Ministerstwie Finansów przy ul. Świętokrzyskiej 12 odbyło się kolejne spotkanie konsultacyjne dotyczące Krajowego Systemu e-Faktur zorganizowane przez Ministerstwo Finansów i Krajową Administrację Skarbową. Przedstawiciele MF podsumowali dotychczasowe prekonsultacje zmian w zakresie obowiązkowego KSeF. Eksperci Ministerstwa Finansów zaprezentowali też propozycje rozwiązań biznesowych tj. wymianę środowiska KSeF na docelowe, wdrożenie załączników i aktualizację struktury e-faktury,  a także planowane rozwiązania i nowe funkcjonalności KSeF.

Nowe dane o wynagrodzeniach Polaków. GUS odsłania karty

GUS opublikował dane dotyczące przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czerwcu 2024 r. Przeciętna płaca wyniosła 8144,83 zł. Wzrost okazał się niższy od prognozowanego przez ekspertów. Mamy też nowe statystyki dotyczące zatrudnienia.

Podatek od nieruchomości od obiektów sportowych. Będą zmiany od 2025 roku. Czy podatek obejmie place zabaw?

W ramach analiz opublikowanego projektu zmian w podatku od nieruchomości, chwilę uwagi należy poświęcić obiektom sportowym. Jako że standardowo ich wartość nie należy do niskich, ewentualne ruchy w tym zakresie, mogą generować istotne skutki podatkowe. Aczkolwiek, akurat w tym obszarze, MF zaproponował też trochę korzyści. Niekorzyści też.

REKLAMA

Większe sumy gwarancyjne w OC posiadaczy pojazdów i rolników. Jednolity formularz zaświadczeń o przebiegu ubezpieczenia. Rząd przyjął projekt nowelizacji

W dniu 16 lipca 2024 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy, która ma dostosować polskie prawo do unijnych przepisów dotyczących ubezpieczenia OC za szkody, które powstały w związku z ruchem pojazdów mechanicznych. Projekt ten przewiduje m.in. zwiększenie minimalnych sum gwarancyjnych w ubezpieczeniu OC posiadaczy pojazdów mechanicznych a także rolników. Czy w związku z tymi zmianami wzrosną ceny polis OC?

Drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Najwięcej na płyn do e-papierosów, aż o 75 proc.

Rząd chce wprowadzić drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe. Ich skala ma być kilkukrotnie większa, niż zakładała mapa akcyzowa. Już w 20225 r. akcyza na wyroby tytoniowe ma wzrosnąć: o 25 proc. na papierosy, o 38 proc. na tytoń do palenia oraz o 50 proc. na wkłady do podgrzewaczy tytoniu. Będzie podwyżka również płynów do e-papierosów, na które w 2025 r. akcyza wzrośnie aż o 75 proc.

Zakup sprzętu IT? Czasem lepiej wynająć. Na czym polega DaaS?

Na czym polega model biznesowy Device as a Service (DaaS)? Komu i kiedy się opłaca? Co sprawia, że jest to rosnący trend nie tylko w polskich firmach?

Twój biznes działa dobrze ale pieniądze gdzieś wyciekają. Ekspert podpowiada gdzie szukać przyczyn i źródeł wycieków

Takie pytanie często zadają sobie przedsiębiorcy, którzy osiągając spore przychody, realizując duże i zyskowne projekty nagle stwierdzają brak gotówki na koncie. Dlaczego tak się dzieje? Gdzie są pieniądze? Na te i inne pytania odpowiada dr nauk ekonomicznych Elżbieta Sobów – specjalistka ds. finansów z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem.

REKLAMA

Korekta podatku naliczonego: kiedy trzeba rozliczyć fakturę korygującą

Jak należy rozliczyć faktury korygujące? Podatnik będący nabywcą zgłosił reklamację oraz otrzymał mailową odpowiedź, w której sprzedawca uznał reklamację i wskazał kwotę korekty. Wiadomości mailowe są z marca 2024 r., a korekta wpłynęła w kwietniu 2024 r. Podatnik odliczył VAT naliczony z faktury pierwotnej w marcu 2024 r. Czy korektę należy rozliczyć w marcu 2024? 

Prezesa skazano za zaległości podatkowe spółki. Ale to sąd popełnił błąd

Samo tylko objęcie funkcji prezesa zarządu spółki nie może powodować automatycznego przyjęcia na siebie odpowiedzialności karnej za cudze działania. Tak uznał Rzecznik Praw Obywatelskich, informując o wniesieniu skargi kasacyjnej na korzyść prezesa spółki, którego sąd skazał za nieodprowadzenie zaliczek na podatek dochodowy, powstałych w okresie gdy nie objął jeszcze funkcji.

REKLAMA