REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Outsourcing - fakty i mity
Outsourcing - fakty i mity

REKLAMA

REKLAMA

Mity narosłe przez lata wokół outsourcingu sprawiają, że polskie przedsiębiorstwa nierzadko na własne życzenie hamują swój rozwój rezygnując ze sprawdzonych rozwiązań. Obalamy trzy błędne przekonania na temat outsourcingu.

MIT 1. Outsourcing zwiększa ryzyko utraty kontroli

REKLAMA

Autopromocja

Przedsiębiorcy obawiają się, że powierzając część obowiązków zewnętrznym partnerom utracą kontrolę nad wydzielonymi procesami, a tym samym nad przedsiębiorstwem. Tymczasem w dzisiejszym, wymagającym elastyczności świecie, model zarządzania oparty na samotnych liderach to już przeszłość. Przede wszystkim globalizacja wymusiła na szefach firm konieczność nabycia umiejętności delegowania obowiązków, zwłaszcza tych pobocznych - administracyjnych, jak obsługa księgowa, czy kadrowo-płacowa. Bo to właśnie te procesy - choć pozornie nie decydują bezpośrednio o rozwoju firmy - niezoptymalizowane, mogą skutecznie go spowalniać. Czy powierzenie obszarów administracyjnych na zewnątrz może być ryzykowne? Oczywiście tak, ale w tym przypadku ryzyko generuje nie sama usługa outsourcingu, tylko nieodpowiedni dobór partnera. Stabilność, gwarancja bezpieczeństwa danych, ciągłości usługi oraz elastyczności w stosunku do zmieniających się potrzeb firmy to podstawa we współpracy z outsourcerem.

Polecamy: KONFERENCJA: Outsourcing kadrowo-księgowy. Praktyczne wskazówki z budowania oraz realizacji kontraktów outsourcingowych

- Warto rozważać wsparcie zewnętrznego partnera zwłaszcza wtedy, gdy coraz częściej pojawiają się problemy z utrzymaniem ciągłości działania, spowodowane kłopotami organizacyjnymi, administracyjnymi, czy kadrowymi lub kiedy firma oczekuje dodatkowych korzyści, takich jak dostęp do wiedzy, doświadczenia oraz specjalistycznych rozwiązań w obszarach wspierających core business- wyjaśnia Alina Rudnicka-Acosta, Prezes Impel Business Solutions.

Polecamy: 500 pytań o VAT odpowiedzi na trudne pytania z interpretacjami Ministerstwa Finansów (PDF)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Przewodnik po zmianach w ustawie o rachunkowości 2015/2016 (PDF)

MIT 2. Zbyt wysokie koszty

Takie przeświadczenie wynika często z faktu, że koszty usługi outsourcingu porównywane są jedynie z kosztami utrzymania wewnętrznego działu np. kadr, czy księgowości, sprowadzanymi do obciążeń związanych z wynagrodzeniami pracowników. To błąd. Rzeczywiste koszty samodzielnej obsługi procesów wspierających to również koszty przestrzeni biurowej, archiwizacji, utrzymania systemów informatycznych. To również potencjalne obciążenia i zagrożenia związane z absencją wewnętrznych specjalistów, koniecznością dostosowywania aplikacji informatycznych i wiedzy pracowników do często zmieniających się przepisów oraz ryzyka materializujące się podczas audytów różnych organów kontrolnych.

Według wewnętrznych analiz Impel Business Solutions, w przypadku firm, które nigdy wcześniej nie korzystały z outsourcingu, oszczędności mogą sięgać nawet 30%. Jednak dziś Klienci doceniają przede wszystkim fakt, że wydzielenie procesów wspierających do profesjonalnego dostawcy powoduje, że koszt związany z ich realizacją nie jest już stały, lecz uelastycznia się w stosunku do aktualnej sytuacji firmy. Płacimy więc za to, co potrzebne jest nam w danej chwili.

MIT 3. Tylko dla podmiotów o dużej skali działania

REKLAMA

Czy outsourcing jest rozwiązaniem tylko dla "grubych ryb"? Nie, choć to właśnie duże przedsiębiorstwa jako pierwsze odkryły, że bez uwolnienia się od samodzielnego wykonywania części procesów nie będą rozwijały się tak szybko, jak mogą i chcą. Dobrze dobrany zakres usługi outsourcingu może stać się skutecznym narzędziem zarówno dla dużych przedsiębiorstw, dla małych i średnich firm rodzinnych odchudzających procesy w związku z planami sukcesji, ale również dla śmiałych start-upów, które potrzebują stabilnego partnera, który uwiarygadnia nowego gracza w oczach potencjalnych inwestorów.

- Start-up’y powinny rozważyć rozwiązania outsourcinge'owe, zapewniające szybki i skuteczny start oraz wsparcie organizacyjne, bo w dalszej perspektywie pomoże im w pozyskaniu kolejnych inwestorów - podsumowuje Grzegorz Kubaszewski, Dyrektor Sprzedaży ds. rynku publicznego Impel Business Solutions. - W przypadku firm rodzinnych kluczowe jest z kolei to, by w momencie przejęcia sterów przez mniej doświadczonego szefa, mógł on skupić się na najważniejszych obszarach, dzięki przekazaniu outsourcerowi zbędnych balastów.

Mieczysław Budzik, Dyrektor BPO

Grzegorz Kubaszewski, Dyrektor Sprzedaży ds. rynku publicznego

Katarzyna Międła , Z-ca Dyrektora ds. personalnych, Pełnomocnik Zarządu ds. zarządzania procesami i komunikacji

Impel Business Solutions

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Faktura korygująca: jak długo można ją wystawić. Kiedy mija 5-letnie przedawnienie?

Na przedawnienie zobowiązania podatkowego nie wpływa wystawienie przez podatnika faktury korygującej, również zwiększającej. Korekta faktury nie kreuje bowiem obowiązku podatkowego, gdyż odnosi się do faktury pierwotnej, która odzwierciedla zdarzenie powodujące powstanie obowiązku podatkowego. Nie ma więc żadnych podstaw prawnych, by w przypadku korekty faktury początek 5-letniego terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego wiązać z datą korekty faktury, a nie ze zdarzeniem powodującym powstanie obowiązku podatkowego. Dlatego po upływie 5-letniego terminu przedawnienia nie istnieje możliwość wystawiania przez podatników faktur korygujących.

Kasa fiskalna w działalności nierejestrowanej. Ulga na zakup kasy: warunki i zasady zwrotu pieniędzy

Osoba prowadząca działalność nierejestrowaną podlega takim samym regułom rozliczania VAT jak każdy inny podatnik. Dlatego może być zobowiązana do ewidencjonowania sprzedaży na kasie, nawet jeśli działalność nierejestrowana korzysta ze zwolnienia podmiotowego z VAT, to powinna nabyć kasę i rozpocząć ewidencjonowanie w określonych przepisami terminach. Jeśli dochowa wszystkich wymienionych w przepisach warunków, będzie mogła skorzystać z ulgi na zakup kasy online.

Brak NIP na paragonie fiskalnym. Czy można to uzupełnić i wystawić nabywcy fakturę do paragonu?

Podatnik omyłkowo zaewidencjonował sprzedaż na kasie fiskalnej i wydał nabywcy paragon bez numeru NIP. Czy sprzedawca jest uprawniony zaewidencjonować tę pomyłkę w rejestrze korekt? Czy będzie mógł wystawić fakturę VAT z numerem NIP kontrahenta? 

Opłata paliwowa w 2025 r.: Szykują się podwyżki!

Znamy już stawki opłaty paliwowej na 2025 rok. Z powodu wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych, wysokość stawek, którymi objęte są benzyna, gaz i olej napędowy, została podniesiona o ponad 3 proc. Kto odczuje podwyżkę najbardziej?

REKLAMA

Prezenty na Boże Narodzenie 2024: Kupisz online 22 a nawet 23 grudnia - paczka dojdzie przed Wigilią. Znana firma kurierska gwarantuje dostawę

Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, jak co roku wprowadza gwarancję dostawy przed Świętami Bożego Narodzenia. Wszystkie przesyłki nadane przez Paczkomat® 22 grudnia zjawią się u odbiorców przed Wigilią, jeśli nadawca dostarczy je do sieci InPost do godziny 13.00, a w niektórych strefach nawet do 16.00. Ponadto, w ramach specjalnej oferty dla wybranych sklepów e-commerce m.in. Amazon, Decathlon, KRUK, Media Expert Media Markt, Modivo, SUPER-PHARM, X-kom, przesyłki nadane nawet 23 grudnia do 13.00 – InPost dostarczy jeszcze w Wigilię.

Ceny surowców – początek grudnia 2024 r. Miedź, ropa, złoto, srebro i … kakao

Rynek surowców odnotował niewielkie spadki na początku grudnia 2024 r., na czele z malejącymi cenami gazu ziemnego. Najważniejszym wydarzeniem zeszłego tygodnia było spotkanie OPEC+, podczas którego podjęto decyzję o kolejnym opóźnieniu zwiększenia produkcji. Miedź zanotowała najlepszy tydzień od września, korzystając z optymizmu związanego z nowymi bodźcami gospodarczymi w Chinach. Srebro korzystało z silniejszych cen metali przemysłowych, co pozwoliło mu przewyższyć procentowe wyniki złota. Kakao powróciło do poziomu 10 000 USD, a kawa zmierza w kierunku kolejnego testu historycznego maksimum z 1977 roku. Publikujemy komentarz Ole Hansen, Dyrektora ds. strategii rynku surowców, Saxo.

Załóż konto organizacji w e-Urzędzie Skarbowym, a w styczniu złóż PIT-11 i PIT-4R bez podpisu elektronicznego

Ministerstwo Finansów w poniedziałkowym komunikacie przypomniało o możliwości uzyskania dostępu do konta organizacji przed styczniem 2025 r. Posiadanie konta organizacji umożliwi organizacji złożenie PIT-11 i PIT-4R bez podpisu elektronicznego

Dla właścicieli miejsc parkingowych kluczowe stało się, czy są we wspólnocie mieszkaniowej. To decyduje o konieczności wizyty w urzędzie z IN-1

W 2025 r. podatek od nieruchomości dla miejsc parkingowych został ujednolicony. Podatek dla miejsc parkingowych m.in. z osobną od mieszkania księgą wieczystą obniżono z 11,48 zł podatku do 1,19 zł (za 1m2). To dobra wiadomość wynikająca z wyroku TK i nowelizacji przepisów. Są za to problemy formalne - czy trzeba składać deklarację IN-1. Większa część właścicieli miejsc parkingowych korzystających na obniżce nie musi ponownie składać deklaracji IN-1. Bo większa część właścicieli mieszka w nieruchomościach mających wspólnoty mieszkaniowe. A to zwalnia z obowiązku składania IN-1.

REKLAMA

Najczęstsze błędy podczas realizacji projektów unijnych: formalne, merytoryczne, finansowe, proceduralne

Realizacja projektów dofinansowanych z funduszy europejskich to dla wielu przedsiębiorców i instytucji ogromna szansa na rozwój i wzrost konkurencyjności. Jednak pozytywna decyzja o dofinansowaniu to dopiero pierwszy krok na drodze do osiągnięcia sukcesu, a kolejne fazy projektu niosą ze sobą szereg wyzwań mogących zaważyć na powodzeniu całego przedsięwzięcia. Warto więc wiedzieć, jakie błędy najczęściej popełniają firmy podczas realizacji projektów unijnych oraz jak ich unikać.

Do 400 tys. zł dotacji dla rzemieślników ze Śląska. Wnioski na początku 2025 r. Jakie kryteria trzeba spełniać?

Na początku 2025 roku Śląskie Centrum Przedsiębiorczości planuje ogłosić nabór na dotację dla rzemieślników zainteresowanych rozwojem prowadzonej działalności. 

REKLAMA