REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) na wszystkich kontynentach

Biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) na wszystkich kontynentach
Biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) na wszystkich kontynentach
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Do końca wakacji 2018 r. będzie działać 50 zagranicznych biur Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH), a do końca bieżącego roku 70 - powiedział wiceprezes Agencji Wojciech Fedko. Dodał, że firmy zainteresowane zagraniczną ekspansją otrzymają w biurach np. informacje o specyfice danego rynku czy o możliwościach wsparcia.

"Do końca sierpnia będziemy mieć 50 biur na wszystkich kontynentach, powstało już bowiem biuro w Sydney, które będzie otwierane w sierpniu br. przez prezydenta Andrzeja Dudę podczas jego wizyty w Australii - podkreślił na poniedziałkowym spotkaniu z dziennikarzami wiceszef Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Dodał, że do końca roku Agencja ma dysponować 70 przedstawicielstwami za granicą. "Finalnie w samej Afryce będzie ich dziewięć" - powiedział.

Fedko wyliczył, że w najbliższym czasie "startują biura w Seulu, Baku", a w następnej kolejności w Nowym Jorku, Houston, Addis Abebie, Moskwie, Wilnie, Algierze czy Kuwejcie.

NOWOŚĆ na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

REKLAMA

Polecamy: INFORLEX Biznes

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za pośrednictwem zagranicznych placówek PAIH przedsiębiorcy mogą otrzymać np. informacje, co zrobić, by dostać zagraniczne wsparcie.

Jak zaznaczył Fedko, PAIH otwiera biura kierując się skalą rynku, możliwościami wdrożenia projektów strategicznych wskazanych w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR), m.in promocji 12 polskich branż. Dodał, że Agencja otwiera placówki przede wszystkim na tzw. rynkach wschodzących. "Nie bagatelizujemy jednocześnie znaczenia UE, naszego głównego partnera handlowego" - podkreślił.

Fedko powiedział, że PAIH przedsiębiorcom, którzy chcą wyjść poza Polskę na rynek UE, pomaga np. rozpoznawać m.in. bariery prawne. "W Holandii np. polskie podmioty mają problemy z zakładaniem rachunków bankowych" - powiedział.

Poinformował, że przy każdym biurze Agencja tworzy specjalne zespoły wsparcia, które służą bazą kontaktów, doradztwem. "Chodzi o to, by przedsiębiorcy bez ponoszenia kosztów mogli dowiedzieć się jak najwięcej na temat danego rynku jeszcze w Warszawie" - mówił. Jak dodał, kluczowa jest ocena szansy polskiego inwestora na rynku zewnętrznym.

Fedko zapowiedział, że Agencja chce wzmocnić relacje handlowe z Chinami. Dlatego przygotowuje się do uruchomienia na tamtejszym rynku dużej platformy e-handlu. "Mamy nadzieję uzyskać za jej pośrednictwem na początek 200-300 mln dol. obrotu" - powiedział. Zaznaczył jednak, że wymaga to odpowiedniego wsparcia marketingowego, logistyki oraz dużej dostępności produktów - oferty składającej się z ok. 400 towarów.

W ocenie Fedko jednym z perspektywicznych dla polskich inwestorów rynków jest Australia. "To dojrzały, stabilny rynek, dostępny pod względem transportu morskiego i lotniczego, który może stać się inwestycyjnie idealnym punktem wejścia na rynki wszystkich państw ASEAN (Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej). Dlatego, że wtedy nie mamy barier celnych na wiele produktów np. spożywczych" - zaznaczył. Dodał, że PAIH podpowiada polskim przedsiębiorcom, by się tym regionem zainteresowali, zakładali tam spółki, przejmowali te istniejące. "To są tzw. bramy do Azji, do Afryki" - wskazał.

Fedko podkreślił, że, zgodnie ze strategią PAIH, Agencja nie odpuszcza tzw. trudnych rynków. W Teheranie jest rynek np. części samochodowych czy małych aut dostawczych, jak mówił, ogólna sytuacja geopolityczna nie pozwala tam na duże transakcje. "Firmy jeżdżą, nawiązują kontakty, natomiast nasi przedsiębiorcy nie domykają transakcji" - powiedział. Wyjaśnił, że utrudnieniem jest np. brak rozwiniętej bankowości. "Jeżeli będą możliwości sprzedaży polskich produktów, przy tej siatce partnerów, którą mamy, (...) będziemy jako jedni z pierwszych mogli skapitalizować tę wiedzę" - zapewnił.

PAIH dysponuje 42 biurami na sześciu kontynentach, które obsłużyły 4 tys. zapytań od polskich przedsiębiorców od powstania systemu zagranicznych biur handlowych (ZBH). "Ponad 1,8 tys. obsłużonych zapytań w pierwszym kwartale 2018 r. to tyle samo, co w całym 2017" - wskazała PAIH. (PAP)

autor: Magdalena Jarco

maja/ amac/

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Czy można skorzystać z ulgi na dziecko, gdy pełnoletni syn otrzymuje żołd? Roczne rozliczenie podatkowe może być skomplikowane

Czy fakt, że syn pobrał żołd, sprawia, że jego rodzice nie mogą skorzystać w rocznym rozliczeniu podatkowym z ulgi prorodzinnej, tzw. ulgi na dziecko? W takiej sprawie wydał interpretację indywidualną Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej. Warto znać to rozstrzygnięcie przed złożeniem zeznania podatkowego.

KSeF - jedna z największych zmian dla przedsiębiorców od lat. Kto, kiedy i na jakich zasadach? [Gość Infor.pl]

Krajowy System e-Faktur to bez wątpienia jedna z największych zmian, z jakimi przedsiębiorcy mierzyli się od wielu lat. Choć KSeF nie jest nowym podatkiem, jego wpływ na codzienne funkcjonowanie firm będzie porównywalny z dużymi reformami podatkowymi. To zmiana administracyjna, ale dotykająca samego serca biznesu – wystawiania i odbierania faktur.

Mały ZUS plus 2026 - zmiany. ZUS: tak trzeba liczyć ulgowe miesiące. Niższe składki na ubezpieczenia społeczne przez 36 miesięcy

W komunikacie z 22 grudnia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych udzielił obszernych wyjaśnień odnośnie zmian jakie zajdą od 1 stycznia 2026 r. w zakresie ulgi zwanej „mały ZUS plus”. Przedsiębiorcy, czyli osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą będą mogły skorzystać z tej preferencji w według nowych zasad, które określają w jaki sposób należy liczyć okresy ulgi.

PIT-11, PIT-8C tylko na wniosek. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w przekazywaniu informacji podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

REKLAMA

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy w 2026 roku będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Oni nie skorzystają z ulgi na dziecko. Nie pomoże orzeczenie sądu, a zakres sprawowanej opieki nie ma znaczenia

Ulga na dziecko to preferencja, z której korzysta największa liczba podatników. Ich choć prawo do niej przysługuje nie tylko rodzicom, ale i opiekunom prawnym dzieci, to jest taka grupa opiekunów, która nie może z niej skorzystać. Potwierdza to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

REKLAMA

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA