REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) na wszystkich kontynentach

Subskrybuj nas na Youtube
Biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) na wszystkich kontynentach
Biura Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) na wszystkich kontynentach
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Do końca wakacji 2018 r. będzie działać 50 zagranicznych biur Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH), a do końca bieżącego roku 70 - powiedział wiceprezes Agencji Wojciech Fedko. Dodał, że firmy zainteresowane zagraniczną ekspansją otrzymają w biurach np. informacje o specyfice danego rynku czy o możliwościach wsparcia.

"Do końca sierpnia będziemy mieć 50 biur na wszystkich kontynentach, powstało już bowiem biuro w Sydney, które będzie otwierane w sierpniu br. przez prezydenta Andrzeja Dudę podczas jego wizyty w Australii - podkreślił na poniedziałkowym spotkaniu z dziennikarzami wiceszef Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

REKLAMA

REKLAMA

Dodał, że do końca roku Agencja ma dysponować 70 przedstawicielstwami za granicą. "Finalnie w samej Afryce będzie ich dziewięć" - powiedział.

Fedko wyliczył, że w najbliższym czasie "startują biura w Seulu, Baku", a w następnej kolejności w Nowym Jorku, Houston, Addis Abebie, Moskwie, Wilnie, Algierze czy Kuwejcie.

NOWOŚĆ na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

REKLAMA

Polecamy: INFORLEX Biznes

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za pośrednictwem zagranicznych placówek PAIH przedsiębiorcy mogą otrzymać np. informacje, co zrobić, by dostać zagraniczne wsparcie.

Jak zaznaczył Fedko, PAIH otwiera biura kierując się skalą rynku, możliwościami wdrożenia projektów strategicznych wskazanych w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju (SOR), m.in promocji 12 polskich branż. Dodał, że Agencja otwiera placówki przede wszystkim na tzw. rynkach wschodzących. "Nie bagatelizujemy jednocześnie znaczenia UE, naszego głównego partnera handlowego" - podkreślił.

Fedko powiedział, że PAIH przedsiębiorcom, którzy chcą wyjść poza Polskę na rynek UE, pomaga np. rozpoznawać m.in. bariery prawne. "W Holandii np. polskie podmioty mają problemy z zakładaniem rachunków bankowych" - powiedział.

Poinformował, że przy każdym biurze Agencja tworzy specjalne zespoły wsparcia, które służą bazą kontaktów, doradztwem. "Chodzi o to, by przedsiębiorcy bez ponoszenia kosztów mogli dowiedzieć się jak najwięcej na temat danego rynku jeszcze w Warszawie" - mówił. Jak dodał, kluczowa jest ocena szansy polskiego inwestora na rynku zewnętrznym.

Fedko zapowiedział, że Agencja chce wzmocnić relacje handlowe z Chinami. Dlatego przygotowuje się do uruchomienia na tamtejszym rynku dużej platformy e-handlu. "Mamy nadzieję uzyskać za jej pośrednictwem na początek 200-300 mln dol. obrotu" - powiedział. Zaznaczył jednak, że wymaga to odpowiedniego wsparcia marketingowego, logistyki oraz dużej dostępności produktów - oferty składającej się z ok. 400 towarów.

W ocenie Fedko jednym z perspektywicznych dla polskich inwestorów rynków jest Australia. "To dojrzały, stabilny rynek, dostępny pod względem transportu morskiego i lotniczego, który może stać się inwestycyjnie idealnym punktem wejścia na rynki wszystkich państw ASEAN (Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej). Dlatego, że wtedy nie mamy barier celnych na wiele produktów np. spożywczych" - zaznaczył. Dodał, że PAIH podpowiada polskim przedsiębiorcom, by się tym regionem zainteresowali, zakładali tam spółki, przejmowali te istniejące. "To są tzw. bramy do Azji, do Afryki" - wskazał.

Fedko podkreślił, że, zgodnie ze strategią PAIH, Agencja nie odpuszcza tzw. trudnych rynków. W Teheranie jest rynek np. części samochodowych czy małych aut dostawczych, jak mówił, ogólna sytuacja geopolityczna nie pozwala tam na duże transakcje. "Firmy jeżdżą, nawiązują kontakty, natomiast nasi przedsiębiorcy nie domykają transakcji" - powiedział. Wyjaśnił, że utrudnieniem jest np. brak rozwiniętej bankowości. "Jeżeli będą możliwości sprzedaży polskich produktów, przy tej siatce partnerów, którą mamy, (...) będziemy jako jedni z pierwszych mogli skapitalizować tę wiedzę" - zapewnił.

PAIH dysponuje 42 biurami na sześciu kontynentach, które obsłużyły 4 tys. zapytań od polskich przedsiębiorców od powstania systemu zagranicznych biur handlowych (ZBH). "Ponad 1,8 tys. obsłużonych zapytań w pierwszym kwartale 2018 r. to tyle samo, co w całym 2017" - wskazała PAIH. (PAP)

autor: Magdalena Jarco

maja/ amac/

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
"Podatek" (opłata) od psa w 2026 roku. Każda gmina ustala samodzielnie - nie więcej niż 186,29 zł rocznie. Kto nie musi płacić tej opłaty?

Najczęściej mówi się potocznie: „podatek od psa”. Ale tak naprawdę to opłata lokalna: "opłata od posiadania psów" pobierana przez gminy. Na szczęście nie wszystkie gminy się na to decydują. Bo opłata właśnie tym się różni od podatku, że może ale nie musi być wprowadzona na terenie danej gminy. Ile wynosi opłata od psa w 2026 roku? Kto musi ją płacić a kto jest zwolniony? Do kiedy trzeba wnosić tę opłatę do gminy? Wyjaśniamy.

Podatki i opłaty lokalne w 2026 roku: Minister Finansów ustalił stawki maksymalne

Od 1 stycznia 2026 r. wzrosną (jak prawie każdego roku) o wskaźnik inflacji (tym razem o ok. 4,5%) maksymalne stawki podatków i opłat lokalnych. Minister Finansów wydał już coroczne obwieszczenie w tej kwestii. Zatem w 2026 roku możemy liczyć się z zauważalnie wyższymi stawkami podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych i opłat lokalnych (targowej, miejscowej, uzdrowiskowej, reklamowej, od posiadania psów) - oczywiście w tych gminach, których rady podejmą stosowne uchwały do końca 2025 roku.

Zasadzka legislacyjna na fundacje rodzinne. Krytyczna analiza projektu nowelizacji ustawy o CIT z dnia 29 sierpnia 2025 r.

"Niczyje zdrowie, wolność ani mienie nie są bezpieczne, kiedy obraduje parlament" - ostrzega sentencja często błędnie przypisywana Markowi Twainowi, której rzeczywistym autorem jest Gideon J. Tucker, dziewiętnastowieczny amerykański prawnik i sędzia Sądu Najwyższego stanu Nowy Jork. Ta gorzka refleksja, wypowiedziana w 1866 roku w kontekście chaotycznego procesu legislacyjnego w Albany, nabiera szczególnej aktualności w obliczu współczesnych praktyk legislacyjnych.

Tryby wystawiania faktur w KSeF – jak i kiedy z nich korzystać?

Od 2026 roku KSeF stanie się obowiązkowy dla wszystkich przedsiębiorców, a sposób wystawiania faktur zmieni się na zawsze. System przewiduje różne tryby – online, offline24, awaryjny – aby zapewnić firmom ciągłość działania w każdych warunkach. Dzięki temu nawet brak internetu czy awaria serwerów nie zatrzyma procesu fakturowania.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe na 2026 rok - co musisz wiedzieć już dziś? Wyliczenia i konsekwencje

Rok 2026 przyniesie przedsiębiorcom realne zmiany – limity podatkowe zostaną obniżone w wyniku przeliczenia według niższego kursu euro. Granica przychodów dla małego podatnika spadnie do 8 517 000 zł, a limit jednorazowej amortyzacji do 212 930 zł. To pozornie drobna korekta, która w praktyce może zdecydować o utracie ulg, uproszczeń i korzystnych form rozliczeń.

Samofakturowanie w KSeF – jakie warunki trzeba spełnić i jak przebiega cały proces?

Samofakturowanie pozwala nabywcy wystawiać faktury w imieniu sprzedawcy, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dowiedz się, jakie warunki trzeba spełnić i jak przebiega cały proces w systemie KSeF.

SmartKSeF – jak bezpiecznie wystawiać e-faktury

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) zmienia sposób dokumentowania transakcji w Polsce. Od 2026 r. e-faktura stanie się obowiązkowa, a przedsiębiorcy muszą przygotować się na różne scenariusze działania systemu. W praktyce oznacza to, że kluczowe staje się korzystanie z rozwiązań, które automatyzują proces i minimalizują ryzyka. Jednym z nich jest SmartKSeF – narzędzie wspierające firmy w bezpiecznym i zgodnym z prawem wystawianiu faktur ustrukturyzowanych.

Integracja KSeF z PEF, czyli faktury w zamówieniach publicznych. Wyjaśnienia MF

Od 1 lutego 2026 r. wchodzi w życie pełna integracja Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) z Platformą Elektronicznego Fakturowania (PEF). Zmiany te obejmą m.in. zamówienia publiczne, a także relacje B2G (Business-to-Government). Oznacza to, że przedsiębiorcy realizujący kontrakty z administracją publiczną będą zobowiązani do wystawiania faktur ustrukturyzowanych w KSeF. Ministerstwo Finansów w Podręczniku KSeF 2.0 wyjaśnia, jakie zasady będą obowiązywać i jakie rodzaje faktur z PEF będą przyjmowane w KSeF.

REKLAMA

Testy otwarte API KSeF 2.0 właśnie ruszyły – sprawdź, co zmienia się w systemie e-Faktur, dlaczego integracja jest konieczna i jakie etapy czekają podatników w najbliższych miesiącach

30 września Ministerstwo Finansów uruchomiło testy otwarte API KSeF 2.0, które pozwalają sprawdzić, jak systemy finansowo-księgowe współpracują z nową wersją Krajowego Systemu e-Faktur. To kluczowy etap przygotowań do obowiązkowego wdrożenia KSeF 2.0, który już od lutego 2025 roku stanie się codziennością przedsiębiorców i księgowych.

Miliony do odzyskania! Spółki Skarbu Państwa mogą uniknąć podatku PCC dzięki zasadzie stand-still

Wyrok WSA w Gdańsku otwiera drogę spółkom pośrednio kontrolowanym przez Skarb Państwa do zwolnienia z podatku od czynności cywilnoprawnych przy strategicznych operacjach kapitałowych. Choć decyzja nie jest jeszcze prawomocna, firmy mogą liczyć na milionowe oszczędności i odzyskanie wcześniej pobranych podatków.

REKLAMA