REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fundusze europejskie - konkurs „Badania na rynek”

Fundusze europejskie - konkurs „Badania na rynek” /Fot. Fotolia
Fundusze europejskie - konkurs „Badania na rynek” /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) w sierpnia br. ogłosiła kolejny nabór wniosków w ramach działania 3.2.1 Badania na rynek. Poprzednie edycje konkursu cieszyły się dużym zainteresowaniem. W ubiegłym roku PARP oceniła około 200 wniosków o dofinansowanie, z czego wsparcie otrzymało 50 projektów na kwotę ok. 2,51 mld zł. Natomiast w pierwszym konkursie w 2017 r. złożono 154 wniosków o dofinansowanie na łączną kwotę 1,8 mld zł dofinansowania.

Konkurs „Badania na rynek”

Dużą popularnością wśród składanych wniosków cieszą się m.in. projekty z sektora dot. produkcji maszyn, urządzeń, narzędzi i materiałów budowlanych.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Dofinansowanie skierowane jest dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw na wydatki inwestycyjne (prace budowlane, maszyny i urządzenia), usługi doradcze lub eksperymentalne prace rozwojowe.

Warunkiem ubiegania się o wsparcie jest wdrożenie wyników prac badawczo-rozwojowych przeprowadzonych przez przedsiębiorstwo samodzielnie lub na jego zlecenie. W rezultacie, na rynek zostaną wprowadzone nowe lub znacząco ulepszone produkty (wyroby lub usługi). Największą szansę na uzyskanie dofinansowania mają projekty charakteryzujące się najwyższą innowacyjnością i potencjałem rynkowym.

Minimalna wartość kosztów kwalifikowanych projektu to 5 mln zł (dla mikro i małych przedsiębiorstw) oraz 10 mln zł dla średnich przedsiębiorstw.

REKLAMA

Maksymalna wartość dofinansowania wynosi 20 mln zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poziom dofinansowania na:

  • eksperymentalne prace rozwojowe – max 45% kosztów kwalifikowanych;
  • część doradczą – max 50% kosztów kwalifikowanych;
  • część inwestycyjną – zgodnie z mapą pomocy regionalnej (max 70% kosztów kwalifikowanych).

Budżet konkursu, wraz z częścią dedykowaną na projekty realizowane w średnich miastach to ponad 1 mld złotych.

Zmiana warunków konkursu

Zmiany dotyczą w szczególności:

  • zmniejszenia minimalnej wartości kosztów kwalifikowanych do 5 mln zł dla mikro i małych przedsiębiorców. Dla średnich przedsiębiorstw kwota ta wynosi 10 mln zł (jest możliwość ustalenia innej kwoty dla średnich przedsiębiorców, jednak nie niższej niż 5 mln zł).
  • zmniejszenia do 600 tys. zł wymaganej kwoty przychodów ze sprzedaży przynajmniej w jednym zamkniętym roku obrotowym (trwającym min. 12 m-cy) w okresie 3 lat poprzedzających rok, w którym wnioskodawca złożył wniosek o udzielenie wsparcia (dotyczy mikro i małych przedsiębiorców).
  • dodatkowe punkty za gotowość do realizacji projektu w momencie aplikowania tj. posiadania pozwolenia na inwestycję lub decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach albo zaświadczenia o braku konieczności uzyskania takich decyzji czy pozwoleń. 
  • zastosowanie preferencji dla projektów pozytywnie oddziałujących na zrównoważony rozwój (dotychczas był to obowiązkowy wymóg).
  • organizacja konkursów równoległych tj. dodatkowy konkurs dedykowany średnim miastom. 
  • podział konkursów na etapy, które kończą się odpowiednio 31 października i 31 grudnia 2017 r.

Termin składania wniosków zaplanowany jest od 5 września 2017 r. do 28 lutego 2018 r.

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM

Zmiana zasad konkursu umożliwi aplikowanie mikro i małym podmiotom o mniejszych potrzebach inwestycyjnych, a jednak charakteryzujących się innowacyjnością i nowością. Natomiast preferowanie projektów posiadających komplet dokumentów wymaganych do rozpoczęcia projektu pokazuje, że szanse na dofinansowanie mają przemyślane i dobrze przygotowane projekty.

Podział konkursu na etapy jest również korzystny dla Wnioskodawców, którzy będą mieć więcej czasu na skompletowanie wymaganej dokumentacji zgodnie z nowymi wymogami.

Autor: Zespół Doradztwa Europejskiego Accreo Sp. z o.o.

Accreo
Accreo to firma doradcza, oferująca usługi dedykowane przedsiębiorstwom i klientom indywidualnym w zakresie doradztwa podatkowego i prawnego, business restructuringu oraz doradztwa europejskiego przede wszystkim w obszarze pozyskiwania dotacji i funduszy unijnych.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Jak działają cyfrowe kontrole skarbówki i algorytmy KAS. Uczciwi, kompetentni podatnicy i księgowi nie mają się czego bać?

Jeszcze kilka lat temu Krajowa Administracja Skarbowa prowadziła wyrywkowe kontrole podatkowe, oparte głównie na intuicji swoich pracowników. Przeczucie urzędnika, zgadywanie czy żmudne przeszukiwanie deklaracji w poszukiwaniu śladów oszustw podatkowych to dziś relikt przeszłości. Współczesny fiskus opiera się na analizie danych, sztucznej inteligencji i zaawansowanych algorytmach, które potrafią w kilka sekund wychwycić nieprawidłowości tam, gdzie kiedyś potrzeba było tygodni pracy. Cyfryzacja administracji skarbowej diametralnie zmieniła charakter kontroli podatkowych. Są one precyzyjniejsze, szybsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Małgorzata Bień, właścicielka Biura Rachunkowego

Jak mierzyć rentowność firmy? Trzy metody, które naprawdę działają i 5 kluczowych wskaźników. Bez kontroli rentowności przedsiębiorca działa po omacku

W firmie dużo się dzieje: telefony dzwonią, pojawiają się ciekawe zlecenia, faktury idą jedna za drugą. Przychody wyglądają obiecująco, a mimo to… na koncie coraz ciaśniej. To częsty i niebezpieczny sygnał. W wielu firmach zyski wyparowują nie dlatego, że brakuje sprzedaży, lecz dlatego, że nikt nie trzyma ręki na pulsie rentowności.

Rola głównej księgowej w erze KSeF. Jak przygotować firmę na nowe obowiązki od 2026 r.? [Webinar INFORAKADEMII]

Już w 2026 r. korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowe dla większości przedsiębiorców. To rewolucja w procesach księgowych, która wymaga od głównej księgowej nie tylko znajomości przepisów, ale także umiejętności zarządzania wdrożeniem tego systemu w firmie.

Księgowi w oku cyklonu. Jak przejść przez rewolucję KSeF i nie stracić kontroli

Setki faktur w PDF-ach, skanach i wersjach papierowych. Telefony od klientów, goniące terminy VAT i JPK. Codzienność wielu biur rachunkowych to żonglowanie zadaniami w wyścigu z czasem. Tymczasem wielkimi krokami zbliża się fundamentalna zmiana – obowiązkowy Krajowy System e-Faktur

REKLAMA

Prof. Modzelewski: faktury VAT aż w 18 różnych formach od lutego 2026 r. Przyda się nowa instrukcja obiegu dokumentów

Od lutego 2026 r. wraz z wejściem w życie przepisów dot. obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) polscy czynni podatnicy VAT będą mogli otrzymywać aż dziewięć form dokumentów na miejsce obecnych faktur VAT. A jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że w tych samych formach będą wystawiane również faktury korygujące, to podatnicy VAT i ich księgowi muszą się przygotować na opisywanie i dekretowanie aż 18 form faktur – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Refinansowanie zakupu nowoczesnych tachografów: do 3 tys. zł na jeden pojazd. Wnioski, warunki, regulamin

W dniu 19 listopada 2025 r. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że od 1 grudnia 2025 r. przewoźnicy mogą składać wnioski o refinansowanie wymiany tachografów na urządzenia najnowszej generacji. Środki na ten cel w wysokości 320 mln zł będą pochodziły z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. To pierwsza tego typu realna pomoc finansowa dla branży transportu drogowego. Nabór wniosków potrwa do końca stycznia 2026 roku.

Nowe zasady rozliczania podatkowego samochodów firmowych od stycznia 2026 r. [zakup, leasing, najem, amortyzacja]. Ostatnia szansa na pełne odliczenia

Nabycie samochodu firmowego to nie tylko kwestia mobilności czy prestiżu - to również poważna decyzja finansowa, która może mieć długofalowe skutki podatkowe. Od stycznia 2026 r. wejdą w życie nowe przepisy podatkowe, które znacząco ograniczą możliwość rozliczenia kosztów zakupu pojazdów spalinowych w działalności gospodarczej.

Czy czeka nas kolejne odroczenie KSeF? Wiele firm wciąż korzysta z faktur papierowych i nie prowadzi testów nowego systemu e-fakturowania

Krajowy System e-Faktur (KSeF) powoli staje się faktem. Rzeczywistość jest jednak taka, że tylko niewielka część małych firm w Polsce prowadziła testy nowego systemu i wciąż stosuje faktury papierowe. Czy w związku z tym czeka nas ponowne odroczenie wdrożenia KSeF?

REKLAMA

Postępowania upadłościowe w Polsce się trwają za długo. Dlaczego czekamy i kto na tym traci? Jak zmienić przepisy?

Prawo upadłościowe przewiduje wydanie postanowienia o ogłoszeniu upadłości w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku. Norma ustawowa ma jednak niewiele wspólnego z rzeczywistością. W praktyce sprawy często czekają na rozstrzygnięcie kilka, a nawet kilkanaście miesięcy. Rok 2024 przyniósł rekordowe ponad 20 tysięcy upadłości konsumenckich, co przy obecnej strukturze sądownictwa pogłębia problem przewlekłości i wymaga systemowego rozwiązania. Jakie zmiany prawa upadłościowego są potrzebne?

Nowy Unijny Kodeks Celny – harmonogram wdrożenia. Polskie firmy muszą przygotować się na duże zmiany

Największa od dekad transformacja unijnego systemu celnego wchodzi w decydującą fazę. Firmy logistyczne i handlowe mają już niewiele czasu na dostosowanie swoich procesów do wymogów centralizacji danych i pełnej cyfryzacji. Eksperci ostrzegają: bez odpowiednich przygotowań technologicznych i organizacyjnych, przedsiębiorcy mogą stracić konkurencyjność na rynku.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA