REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fundusze europejskie - konkurs „Badania na rynek”

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Fundusze europejskie - konkurs „Badania na rynek” /Fot. Fotolia
Fundusze europejskie - konkurs „Badania na rynek” /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) w sierpnia br. ogłosiła kolejny nabór wniosków w ramach działania 3.2.1 Badania na rynek. Poprzednie edycje konkursu cieszyły się dużym zainteresowaniem. W ubiegłym roku PARP oceniła około 200 wniosków o dofinansowanie, z czego wsparcie otrzymało 50 projektów na kwotę ok. 2,51 mld zł. Natomiast w pierwszym konkursie w 2017 r. złożono 154 wniosków o dofinansowanie na łączną kwotę 1,8 mld zł dofinansowania.

Konkurs „Badania na rynek”

Dużą popularnością wśród składanych wniosków cieszą się m.in. projekty z sektora dot. produkcji maszyn, urządzeń, narzędzi i materiałów budowlanych.

REKLAMA

Autopromocja

Dofinansowanie skierowane jest dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw na wydatki inwestycyjne (prace budowlane, maszyny i urządzenia), usługi doradcze lub eksperymentalne prace rozwojowe.

Warunkiem ubiegania się o wsparcie jest wdrożenie wyników prac badawczo-rozwojowych przeprowadzonych przez przedsiębiorstwo samodzielnie lub na jego zlecenie. W rezultacie, na rynek zostaną wprowadzone nowe lub znacząco ulepszone produkty (wyroby lub usługi). Największą szansę na uzyskanie dofinansowania mają projekty charakteryzujące się najwyższą innowacyjnością i potencjałem rynkowym.

Minimalna wartość kosztów kwalifikowanych projektu to 5 mln zł (dla mikro i małych przedsiębiorstw) oraz 10 mln zł dla średnich przedsiębiorstw.

Maksymalna wartość dofinansowania wynosi 20 mln zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poziom dofinansowania na:

  • eksperymentalne prace rozwojowe – max 45% kosztów kwalifikowanych;
  • część doradczą – max 50% kosztów kwalifikowanych;
  • część inwestycyjną – zgodnie z mapą pomocy regionalnej (max 70% kosztów kwalifikowanych).

Budżet konkursu, wraz z częścią dedykowaną na projekty realizowane w średnich miastach to ponad 1 mld złotych.

Zmiana warunków konkursu

Zmiany dotyczą w szczególności:

  • zmniejszenia minimalnej wartości kosztów kwalifikowanych do 5 mln zł dla mikro i małych przedsiębiorców. Dla średnich przedsiębiorstw kwota ta wynosi 10 mln zł (jest możliwość ustalenia innej kwoty dla średnich przedsiębiorców, jednak nie niższej niż 5 mln zł).
  • zmniejszenia do 600 tys. zł wymaganej kwoty przychodów ze sprzedaży przynajmniej w jednym zamkniętym roku obrotowym (trwającym min. 12 m-cy) w okresie 3 lat poprzedzających rok, w którym wnioskodawca złożył wniosek o udzielenie wsparcia (dotyczy mikro i małych przedsiębiorców).
  • dodatkowe punkty za gotowość do realizacji projektu w momencie aplikowania tj. posiadania pozwolenia na inwestycję lub decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach albo zaświadczenia o braku konieczności uzyskania takich decyzji czy pozwoleń. 
  • zastosowanie preferencji dla projektów pozytywnie oddziałujących na zrównoważony rozwój (dotychczas był to obowiązkowy wymóg).
  • organizacja konkursów równoległych tj. dodatkowy konkurs dedykowany średnim miastom. 
  • podział konkursów na etapy, które kończą się odpowiednio 31 października i 31 grudnia 2017 r.

Termin składania wniosków zaplanowany jest od 5 września 2017 r. do 28 lutego 2018 r.

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM

Zmiana zasad konkursu umożliwi aplikowanie mikro i małym podmiotom o mniejszych potrzebach inwestycyjnych, a jednak charakteryzujących się innowacyjnością i nowością. Natomiast preferowanie projektów posiadających komplet dokumentów wymaganych do rozpoczęcia projektu pokazuje, że szanse na dofinansowanie mają przemyślane i dobrze przygotowane projekty.

Podział konkursu na etapy jest również korzystny dla Wnioskodawców, którzy będą mieć więcej czasu na skompletowanie wymaganej dokumentacji zgodnie z nowymi wymogami.

Autor: Zespół Doradztwa Europejskiego Accreo Sp. z o.o.

Accreo
Accreo to firma doradcza, oferująca usługi dedykowane przedsiębiorstwom i klientom indywidualnym w zakresie doradztwa podatkowego i prawnego, business restructuringu oraz doradztwa europejskiego przede wszystkim w obszarze pozyskiwania dotacji i funduszy unijnych.
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zasada wielokrotności opodatkowania wyrobów akcyzowych w przypadku wtórnego obowiązku podatkowego a zmiana podatkowego przeznaczenia wyrobu akcyzowego

Istotnym problemem prawnym i praktycznym jest możliwość wielokrotnego opodatkowania tego samego wyrobu akcyzowego na etapie wtórnego obowiązku podatkowego (zwanego również obowiązkiem podatkowym drugiego stopnia.) – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

KSeF 2026: Pożegnanie z papierowymi fakturami. Jak przygotować się na rewolucję w rozliczeniach VAT i uniknąć kar i problemów z fiskusem [branża TSL]

Niecały rok dzieli podatników VAT (w tym branżę transportową) od księgowej rewolucji. Ministerstwo Finansów potwierdziło w komunikacie z kwietnia 2025 r., że początek 2026 roku to ostateczny termin wejścia w życie Krajowego Systemu e-Faktur dla większości przedsiębiorców. Oznacza to, że już niedługo sektor TSL, zdominowany przez rozliczenia papierowe, musi stać się cyfrowy. To wyzwanie zwłaszcza dla spedycji, które rozliczają się z wieloma podmiotami równocześnie. Jak przygotować się do wdrożenia KSeF, by uniknąć problemów i kar?

Co myślą księgowi o przyszłości swojej branży? Barometr nastrojów księgowych 2025 ujawnia kulisy rynku

Czy zawód księgowego przechodzi kryzys, czy może ewoluuje w stronę większego znaczenia strategicznego? Nowo opublikowany Barometr nastrojów księgowych 2025 to pierwsze tego typu badanie w Polsce, które w kompleksowy sposób analizuje wyzwania, emocje i kierunki rozwoju zawodu księgowego.

Zmiany w opodatkowaniu fundacji rodzinnych prawdopodobnie od 2026 r. Koniec obecnych korzyści? Co planuje Ministerstwo Finansów?

Fundacje rodzinne miały być długo oczekiwanym narzędziem sukcesji i ochrony majątku polskich przedsiębiorców. W Polsce działa około 800 tysięcy firm rodzinnych, które odpowiadają za nawet 20% PKB. To właśnie dla nich fundacje miały stać się mechanizmem zapewniającym ciągłość, bezpieczeństwo i porządek w zarządzaniu majątkiem. Choć ich konstrukcja budzi zainteresowanie i daje realne korzyści, to już po dwóch latach funkcjonowania szykują się poważne zmiany prawne. O ich konsekwencjach mówi adwokat Michał Pomorski, specjalista w zakresie prawa podatkowego z kancelarii Pomorski Tax Legal Finance.

REKLAMA

Korygowałeś deklaracje podatkowe po otrzymaniu subwencji z PFR? Możesz być bezpodstawnie pozwany – sprawdź, co zrobić w takiej sytuacji

Wśród ponad 16 tys. pozwów, które Polski Fundusz Rozwoju (PFR) złożył przeciwko przedsiębiorcom w ramach programu „Tarcza Finansowa”, około 2700 dotyczy firm (wg danych z 2023 r.), które po złożeniu wniosku o subwencję dokonały korekty deklaracji podatkowych.

Kiedy Krajowy System e-Faktur stanie się obowiązkowy? – Stan legislacyjny i wyzwania przed przedsiębiorcami

11 kwietnia 2025 roku na stronie Rządowego Centrum Legislacji opublikowano projekt ustawy dotyczący obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), który reguluje wdrożenie tego systemu w Polsce. Choć przepisy nie zostały jeszcze ostatecznie zatwierdzone, większość kluczowych kwestii jest już znana, co daje przedsiębiorcom czas na rozpoczęcie przygotowań do nadchodzących zmian.

Dlaczego dokumentacja pochodzenia towarów to filar bezpiecznego handlu międzynarodowego?

Brak odpowiedniej dokumentacji pochodzenia towarów może kosztować firmę czas, pieniądze i reputację. Dowiedz się, jak poprawnie i skutecznie prowadzić dokumentację, by uniknąć kar, ułatwić odprawy celne i zabezpieczyć interesy swojej firmy w handlu międzynarodowym.

Podatek od prezentów komunijnych w 2025 r. Są 3 limity kwotowe zwolnień podatkowych: 5733 zł (osoby spoza rodziny), 27 090 zł (dalsza rodzina), 36 120 zł (najbliższa rodzina)

Mamy maj, a więc i sezon komunijny – czas uroczystości, rodzinnych spotkań i… (często bardzo drogich) prezentów. Ale czy wręczone dzieciom upominki mogą wiązać się z obowiązkiem podatkowym? Wyjaśniamy, kiedy komunijny prezent staje się darowizną, którą trzeba zgłosić fiskusowi.

REKLAMA

Webinar: KSeF – na co warto przygotować firmę? + certyfikat gwarantowany

Ekspert wyjaśni, jak przygotować firmę na nadchodzący obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur i oraz na co zwrócić uwagę, aby proces przejścia na nowy system fakturowania przebiegł sprawnie i bez zbędnych trudności. Każdy z uczestników webinaru otrzyma certyfikat, dostęp do retransmisji oraz materiały dodatkowe.

Jest kilka sposobów na uniknięcie obowiązkowego KSeF. Przykład: uzyskanie statusu podatnika zagranicznego działającego w Polsce wyłącznie na podstawie rejestracji

Obowiązkowy model Krajowego Systemu e-Faktur nie będzie obowiązywał zagraniczne firmy działające jako podatnicy VAT na polskim rynku wyłącznie na podstawie rejestracji. Profesor Witold Modzelewski pyta dlaczego wprowadza się taki przywilej dla zagranicznych konkurentów polskich firm. Wskazuje ponadto kilka innych legalnych sposobów uniknięcia obowiązkowego KSeF, wynikających z projektu nowych przepisów.

REKLAMA