Firmowa impreza integracyjna a koszty uzyskania przychodów
REKLAMA
REKLAMA
Kosztami uzyskania przychodów mogą być również wydatki ponoszone na rzecz pracowników w postaci organizacji dla nich imprez okolicznościowych i integracyjnych. Można bowiem uznać, iż wydatki te związane są z prowadzona przez podatnika działalnością gospodarczą a poprawiając atmosferę pracy przyczynią się do zwiększenia uzyskiwanych przychodów. (por. informacja prasowa MF z dnia 2 stycznia 2006 r. PB3/GM-8213-298/05/1680).
REKLAMA
Jednakże należy pamiętać, że ko kosztów uzyskania przychodów można zaliczyć wyłącznie wydatki związane z organizacją spotkań integracyjnych, których rzeczywistym celem jest integracja pracowników. Do kosztów uzyskania przychodów zaliczymy więc wydatki na organizację spotkań, których uczestnikami są pracownicy firmy, uczestnictwo osób trzecich (najczęściej członków rodzin, współmałżonków, dzieci) jest z tego wyłączone.
Jeżeli więc decyduje się na zorganizowanie imprezy w której uczestniczą osoby trzecie, należy pamiętać o prawidłowym dokumentowaniu poniesionych wydatków, gdyż do kosztów uzyskania przychodów będzie można zaliczyć jedynie wydatki w tej części w której przeznaczone były dla pracowników, pod warunkiem że istnieje możliwość ich wydzielenia.
Polecamy: serwis VAT
Podatnik powinien pamiętać o właściwym udokumentowaniu takiej imprezy, jest to konieczne do uznania wydatków za koszty uzyskania przychodów. „W tym przypadku obok dowodów księgowych należy sporządzić dokumentację, z której jednoznacznie będzie wynikać integracyjny (a nie np. handlowy), skierowany wyłącznie do pracowników, charakter imprezy. Dokumentami takimi mogą być np. umowa z firmą organizującą takie imprezy, plan imprezy, lista obecności itp.” (por. np. interpretacja Dyrektora IS w Poznaniu z 21.12.2007 r., ILPB1/415-108/07-3/AMN)
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat