REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak złożyć deklarację podatkową przez Internet

Katarzyna Miazek
Katarzyna Miazek
Żaneta Rowińska
inforCMS

REKLAMA

Większość deklaracji podatkowych można wysłać drogą elektroniczną, m.in. tak popularne wśród podatników deklaracje jak VAT-7, PCC-3 czy PIT-36. Rozliczenie się z fiskusem przez Internet zwykle nie wymaga nawet posiadania podpisu elektronicznego.

Aby zapewnić bezpieczeństwo elektronicznej korespondencji z urzędem skarbowym oraz innymi organami administracji skarbowej, pod wysyłanym przez Internet dokumentem podatnik złożyć powinien co do zasady kwalifikowany podpis, który potwierdzi autentyczność dokumentu.

Autopromocja

Deklaracje elektroniczne - nowe rozporządzenie

Chodzi tu o bezpieczny podpis elektroniczny, który weryfikowany jest ważnym kwalifikowanym certyfikatem (zawierającym informacje o jego właścicielu) oraz składany za pomocą bezpiecznego urządzenia do składania podpisów, dokładniej do odczytu specjalnej karty. Ponadto, podatnik musi posiadać specjalną aplikację podpisującą. W przypadku pewnych e-deklaracji podatkowych uzyskanie przez podatnika takiego kwalifikowanego podpisu nie będzie jednak wymagane.


Zobacz: Co zrobić w przypadku omdlenia - plansza pierwszej pomocy

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Dane autoryzujące


Ministerstwo Finansów umożliwia podatnikowi potwierdzenie części e-deklaracji podatkowych tzw. bezpłatnym podpisem elektronicznym (dane autoryzujące).

Stanowi on zbiór unikatowych danych podatnika, takich jak imię, nazwisko, data urodzenia, identyfikator podatkowy (PESEL dla osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej lub NIP w przypadku przedsiębiorców), a także kwota przychodu określona w zeznaniu lub rozliczeniu rocznym. Przy jakich zatem formularzach okazuje się on wystarczający?

W 2014 r. stawki VAT pozostaną takie same jak w 2013 r.

Powrót do zwolnienia podmiotowego a korekta VAT

Autopromocja

Instrukcje VAT. 15 praktycznych procedur dla podatników

Publikacja przedstawia wytyczne dotyczące rozliczania VAT i akcyzy od sprowadzanych samochodów. Omawia także kwestie związane z płatnościami faktur na rachunek bankowy, stosowaniem split payment oraz wyborem kwartalnego rozliczenia na rok 2024.
Sprawdź

Zapraszamy na forum Księgowość

 


VAT, PCC, PIT


Podatnicy podatku od towarów i usług mogą, posługując się jedynie bezpłatnym podpisem elektronicznym, rozliczać drogą elektroniczną podatek VAT, przesyłając odpowiednio e-deklarację VAT-7 (do 25. dnia następnego miesiąca co miesiąc), VAT-7K (co kwartał przez tzw. małych podatników) lub VAT-7D (co kwartał przez pozostałych podatników nie posiadających statusu małego podatnika).

Również osoby zobowiązane do rozliczenia podatku z tytułu zawarcia umowy cywilnoprawnej, np. kupujący nie muszą osobiście udawać się do urzędu albo na pocztę, żeby złożyć deklarację. Dopuszczalną bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego jest bowiem e-deklaracja podatku od czynności cywilnoprawnych PCC-3.

Udogodnienie w przesyłaniu dokumentów przez Internet dotyczy także podatku dochodowego. Podatnik bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego złożyć może bowiem PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39, PIT-16, PIT-16A, PIT-16Z oraz PIT-19A. Chodzi tu zatem o roczne zeznania podatkowe osób rozliczających zarówno na zasadach ogólnych, jak i na podstawie karty podatkowej, czy ryczałtu, a także o formularze wykazujące wysokość zapłaconej i odliczonej składki na ubezpieczenie zdrowotne od karty podatkowej (PIT-16A) oraz od zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów osób duchownych (PIT-19A).

Wycofanie samochodu z działalności - skutki w VAT w 2013 r.

Czy będą niższe podatki na ekologiczne samochody

Katarzyna Miazek, Żaneta Rowińska

  

Autopromocja

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Taxways
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Podatek PIT - część 2
    certificate
    Jak zdobyć Certyfikat:
    • Czytaj artykuły
    • Rozwiązuj testy
    • Zdobądź certyfikat
    1/10
    Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
    30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
    2 maja 2023 r. (wtorek)
    4 maja 2023 r. (czwartek)
    29 kwietnia 2023 r. (sobota)
    Następne
    Księgowość
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wyższy podatek dochodowy, by sfinansować transformację klimatyczną

    65 proc. polskich respondentów mogłoby płacić większy podatek dochodowy, by pomóc gospodarstwom domowym o niższych dochodach poradzić sobie z kosztami zielonej transformacji; 51 proc. zgodziłoby się zapłacić dodatkowe 1-2 proc. swojego dochodu - wynika z ankiety Europejskiego Banku Inwestycyjnego.

    Księgowa odchodzi a firma zostaje z problemem. Co zrobić, by zatrzymać księgową?

    Wiele firm zna tę sytuację – ważny specjalista taki jak księgowa zaczyna zdradzać oznaki zmęczenia i niezadowolenia z pracy. Brak czasu, za dużo obowiązków, nadmiar dokumentów – to prosta droga do wypalenia zawodowego i rezygnacji ze stanowiska. Jednak czy przedsiębiorcy są gotowi na konsekwencje, jakie niesie za sobą odejście tak ważnego pracownika? Co zrobić, by zatrzymać księgowego w firmie?

    Tabela kursów średnich NBP nr 230/A/NBP/2023 z 28 listopada 2023 r. Kurs euro 4,3542 zł

    Tabela kursów średnich waluty krajowej w stosunku do walut obcych ogłoszona 28 listopada 2023 r. NBP nr 230/A/NBP/2023. Średni kurs euro 4,3542 zł.

    ZUS: Brak korekty ZUS DRA, ZUS RCA, ZUS RSA do końca 2023 r. bez kar dla przedsiębiorcy

    ZUS informuje, że korekta dokumentów rozliczeniowych ZUS DRA, ZUS RCA, ZUS RSA za okres od stycznia 1999 r. do grudnia 2021 r. jest możliwa tylko do końca 2023 roku. Przy czym jeżeli ktoś nie zdąży z korektą w tym terminie, ZUS nie będzie stosował sankcji. Warto też wiedzieć, że błędy w dokumentach rozliczeniowych z ZUS za okres od stycznia 2022 r. - można korygować w ciągu kolejnych 5 lat od terminu płatności składek za dany miesiąc kalendarzowy. 

    Przedłużenie 0 proc. VAT na żywność w 2024 r. "Marszałek Hołownia nie poddaje projektu pod obrady Sejmu"

    Zamrażarka w gabinecie marszałka Sejmu jest aktywna - mówi szef klubu PiS Mariusz Błaszczak, zarzucając Szymonowi Hołowni, że nie poddaje pod obrady trzech projektów ustaw, dot. przedłużenia 0 proc. VAT na żywność, przedłużenia wakacji kredytowych i zamrożenia cen energii. Zaapelował też do Hołowni, by zachowywał więcej powagi kierując obradami Izby.

    Aktywna siła robocza w UE może zmniejszyć się o 50 mln osób w ciągu najbliższych 30 lat

    "W związku ze zmianami demograficznymi, aktywna siła robocza w UE może zmniejszyć się o 50 mln osób w ciągu najbliższych 30 lat. Pandemia covid-19 zaostrzyła niedobory umiejętności, z którymi boryka się już wiele sektorów." Jakie wyzwania czekają rynek pracy w UE? Rozmawiali o tym przedsiębiorcy podczas Europejskiego Parlamentu Przedsiębiorstw.

    PIT za 2023 rok: chcesz zapłacić niższy podatek, skorzystaj z ulg i odliczeń, jest na to jeszcze miesiąc. Ale czy potrafisz

    Znajomość prawa podatkowego nigdy nie była mocną stroną Polaków, także i dlatego, że ulg i odliczeń było dużo a same przepisy mało zrozumiałe. Dlatego składanie rocznych PIT-ów zawsze wywoływało tak wielkie poruszenie. Teraz większości Polaków spełnienie rocznego obowiązku podatkowego ułatwia sam fiskus, wypełniając PIT-y roczne i oddając je do cyfrowej akceptacji. Jednak tak przygotowane deklaracje podatkowe najczęściej nie uwzględniają wszystkich możliwych odliczeń i ulg podatkowych.

    Dostosowanie zasad wystawiania faktur uproszczonych do obowiązkowego KSEF – projekt rozporządzenia

    Ministerstwo Finansów opublikowało 27 listopada 2023 r. projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie wystawiania faktur. Zaproponowane zmiany mają dostosować  wystawiania faktur uproszczonych do obowiązkowego KSeF. Zmiany mają wejść w życie 1 lipca 2024 r., z wyjątkiem tych dotyczących faktur dokumentujących sprzedaż zwolnioną VAT, które będą obowiązywały od 2025 r.

    Nowe zasady korzystania z KSeF od 1 lipca 2024 roku. Jest już projekt rozporządzenia. Co się zmieni?

    Ministerstwo Finansów opublikowało 27 listopada 2023 r. projekt rozporządzenia w sprawie korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur. To nowe rozporządzenie ma od 1 lipca 2024 r. zastąpić rozporządzenie z 2021 r. o tej samej nazwie. W większości nowe rozporządzenie powieli dotychczasowe rozwiązania, ale wprowadza również nowe regulacje. ZAW-FA będzie można składać elektronicznie. Umożliwione zostanie samofakturowanie przez podmioty zagraniczne bez polskiego NIP. Wprowadzone zostanie większe zabezpieczenie dla wygenerowanych tokenów. Określono również zasady nadawania uprawnień i dostępu do faktur VAT RR przez rolników ryczałtowych oraz oznaczania faktur kodem QR.

    85,3 mld zł do budżetu państwa – rekordowe wpływy z CIT. Pięć firm wpłaca najwięcej

    W 2022 roku wpływy z CIT, czyli podatku dochodowego od osób prawnych, wyniosły 85,3 mld zł. W 2021 roku było to 66,7 mld zł, mieliśmy więc rekordowy wzrost, wynoszący 28 proc. Łączna wartość CIT-u zapłaconego przez pięciu największych płatników wyniosła 9,8 mld zł, co stanowi aż 11,5 proc. całkowitego przychodu z tego podatku.

    REKLAMA