REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skorzystać z ulgi internetowej w 2014 roku

Aneta Górniak

REKLAMA

Składając zeznanie podatkowe za ubiegły rok ostatni raz można było skorzystać z ulgi internetowej na dotychczasowych zasadach. W 2014 roku ulga internetowa zostanie bowiem ograniczona i nie każdy podatnik, chcący odliczyć sobie opłaty za Internet od dochodu, będzie mógł z niej skorzystać.


Ulga internetowa w 2014 r. - komu przysługuje?


W 2014 roku ulga zostanie zachowana w stosunku do osób, które dopiero zaczynają korzystać z Internetu. Mówi o tym ustawa z Dziennika Ustaw z 2012 roku, poz. 1278. W praktyce oznacza to, że z ulgi internetowej będą mogły skorzystać:

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

- osoby, które nie korzystały z niej przed 1 stycznia 2013 roku i będą mogły to robić jedynie przez dwa kolejne lata podatkowe,

- osoby, które skorzystały z niej pierwszy raz w rozliczeniu za 2012 rok, jednak będą one mogły skorzystać z tej ulgi tylko raz, w rozliczeniu za rok 2013.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Podatki 2014 - PIT-Y za 2013 r.

 

 


Odliczenie jest limitowane


Jeśli podatnik spełni te warunki, będzie mógł skorzystać z ulgi internetowej. Należy jednak pamiętać o kilku zasadach. Ulga internetowa jest ulgą limitowaną, to znaczy, że wydatki z tytułu użytkowania sieci mogą być odliczane tylko do kwoty 760 zł rocznie. Nadwyżki nie można przenieść do uwzględnienia w kolejnych latach.

Formularz ZAP-3 dodany do systemu e-Deklaracje

Należy pamiętać także, że od dochodu można odliczyć tylko wydatki za użytkowanie Internetu. Przepisy nie przewidują możliwości odliczania wydatków takich jak instalacja i montaż, zakup odpowiedniego sprzętu lub jego konserwacja.


Sposób korzystania z Internetu


Przy odliczaniu wydatków poniesionych przez podatnika, nie ma znaczenia miejsce korzystania z Internetu.
Jeśli podatnik korzysta z sieci w kafejce internetowej i ma na to potwierdzenie, np. rachunki, wówczas może on odliczyć także tę sumę od dochodu.

Przy uwzględnianiu ulgi internetowej, nie ma znaczenia, czy korzystamy z Internetu stacjonarnego czy mobilnego, także w telefonie komórkowym.

Zapraszamy na forum o podatku PIT

 


Warunki do spełnienia


Użytkowanie Internetu nie musi odbywać się w miejscu zamieszkanie podatnika. Istotne jest jednak, aby dokument potwierdzający koszty ponoszone w związku z użytkowaniem Internetu, zawierał:

- dane odbiorcy usługi,

- dane sprzedającego,

- rodzaj usługi,

- kwotę zapłaty.

Takim dokumentem jest na przykład faktura VAT. Może być to też wydruk potwierdzeń przelewów dokonanych przez Internet, e-faktura, dowody dokonania wpłat gotówkowych. Aby taki dokument uprawniał podatnika do skorzystania z ulgi, musi on zawierać wyżej wymienione dane.


O czym warto pamiętać


Jeśli podatnik ma wykupiony cały pakiet usług, np. telewizję, telefon i Internet, z rachunku powinno jasno wynikać, ile wynosi opłata za sam Internet. To samo dotyczy rachunków za korzystanie z Internetu przez telefon komórkowy.

Warto także pamiętać, że gdy małżonkowie chcą oddzielnie skorzystać z ulgi internetowej, mają  taką możliwość. Jeśli oboje uzyskują dochód oraz mają udokumentowany poniesiony wydatek przez dokument, na którym wystawca określił każdego z małżonków jako odbiorcę, ulga na korzystanie z sieci przysługuje każdemu z nich oddzielnie.


Sposób odliczenia


Odliczenia można dokonać:

- od dochodu podlegającemu opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych:

  • W trakcie roku podatkowego, wówczas należy dokonać odliczenia w zeznaniu podatkowym PIT-36, do którego należy dołączyć informację o odliczeniach PIT/O.

  • Po zakończeniu roku podatkowego, w zeznaniu podatkowym PIT-36 lub PIT-37, do których należy dołączyć informację o odliczeniach PIT/O.

 

- od przychodu podlegającemu opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, przy czym może to nastąpić zarówno w trakcie roku podatkowego, jak w składanym po jego zakończeniu zeznaniu podatkowym PIT-28, do którego należy dołączyć informację o odliczeniach PIT/O.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
KSeF - jedna z największych zmian dla przedsiębiorców od lat. Kto, kiedy i na jakich zasadach? [Gość Infor.pl]

Krajowy System e-Faktur to bez wątpienia jedna z największych zmian, z jakimi przedsiębiorcy mierzyli się od wielu lat. Choć KSeF nie jest nowym podatkiem, jego wpływ na codzienne funkcjonowanie firm będzie porównywalny z dużymi reformami podatkowymi. To zmiana administracyjna, ale dotykająca samego serca biznesu – wystawiania i odbierania faktur.

Mały ZUS plus 2026 - zmiany. ZUS wyjaśnia jak trzeba liczyć ulgowe miesiące. Niższe składki na ubezpieczenia społeczne przez 36 miesięcy

W komunikacie z 22 grudnia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych udzielił obszernych wyjaśnień odnośnie zmian jakie zajdą od 1 stycznia 2026 r. w zakresie ulgi zwanej „mały ZUS plus”. Przedsiębiorcy, czyli osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą będą mogły skorzystać z tej preferencji w według nowych zasad, które określają w jaki sposób należy liczyć okresy ulgi.

PIT-11, PIT-8C tylko na wniosek. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w przekazywaniu informacji podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy w 2026 roku będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

REKLAMA

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA