REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak skorzystać z ulgi internetowej w 2014 roku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Aneta Górniak

REKLAMA

Składając zeznanie podatkowe za ubiegły rok ostatni raz można było skorzystać z ulgi internetowej na dotychczasowych zasadach. W 2014 roku ulga internetowa zostanie bowiem ograniczona i nie każdy podatnik, chcący odliczyć sobie opłaty za Internet od dochodu, będzie mógł z niej skorzystać.


Ulga internetowa w 2014 r. - komu przysługuje?


W 2014 roku ulga zostanie zachowana w stosunku do osób, które dopiero zaczynają korzystać z Internetu. Mówi o tym ustawa z Dziennika Ustaw z 2012 roku, poz. 1278. W praktyce oznacza to, że z ulgi internetowej będą mogły skorzystać:

REKLAMA

- osoby, które nie korzystały z niej przed 1 stycznia 2013 roku i będą mogły to robić jedynie przez dwa kolejne lata podatkowe,

- osoby, które skorzystały z niej pierwszy raz w rozliczeniu za 2012 rok, jednak będą one mogły skorzystać z tej ulgi tylko raz, w rozliczeniu za rok 2013.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Podatki 2014 - PIT-Y za 2013 r.

 

 


Odliczenie jest limitowane


Jeśli podatnik spełni te warunki, będzie mógł skorzystać z ulgi internetowej. Należy jednak pamiętać o kilku zasadach. Ulga internetowa jest ulgą limitowaną, to znaczy, że wydatki z tytułu użytkowania sieci mogą być odliczane tylko do kwoty 760 zł rocznie. Nadwyżki nie można przenieść do uwzględnienia w kolejnych latach.

Formularz ZAP-3 dodany do systemu e-Deklaracje

Należy pamiętać także, że od dochodu można odliczyć tylko wydatki za użytkowanie Internetu. Przepisy nie przewidują możliwości odliczania wydatków takich jak instalacja i montaż, zakup odpowiedniego sprzętu lub jego konserwacja.


Sposób korzystania z Internetu


Przy odliczaniu wydatków poniesionych przez podatnika, nie ma znaczenia miejsce korzystania z Internetu.
Jeśli podatnik korzysta z sieci w kafejce internetowej i ma na to potwierdzenie, np. rachunki, wówczas może on odliczyć także tę sumę od dochodu.

Przy uwzględnianiu ulgi internetowej, nie ma znaczenia, czy korzystamy z Internetu stacjonarnego czy mobilnego, także w telefonie komórkowym.

Zapraszamy na forum o podatku PIT

 


Warunki do spełnienia


Użytkowanie Internetu nie musi odbywać się w miejscu zamieszkanie podatnika. Istotne jest jednak, aby dokument potwierdzający koszty ponoszone w związku z użytkowaniem Internetu, zawierał:

- dane odbiorcy usługi,

- dane sprzedającego,

- rodzaj usługi,

- kwotę zapłaty.

Takim dokumentem jest na przykład faktura VAT. Może być to też wydruk potwierdzeń przelewów dokonanych przez Internet, e-faktura, dowody dokonania wpłat gotówkowych. Aby taki dokument uprawniał podatnika do skorzystania z ulgi, musi on zawierać wyżej wymienione dane.


O czym warto pamiętać


Jeśli podatnik ma wykupiony cały pakiet usług, np. telewizję, telefon i Internet, z rachunku powinno jasno wynikać, ile wynosi opłata za sam Internet. To samo dotyczy rachunków za korzystanie z Internetu przez telefon komórkowy.

Warto także pamiętać, że gdy małżonkowie chcą oddzielnie skorzystać z ulgi internetowej, mają  taką możliwość. Jeśli oboje uzyskują dochód oraz mają udokumentowany poniesiony wydatek przez dokument, na którym wystawca określił każdego z małżonków jako odbiorcę, ulga na korzystanie z sieci przysługuje każdemu z nich oddzielnie.


Sposób odliczenia


Odliczenia można dokonać:

- od dochodu podlegającemu opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach ogólnych:

  • W trakcie roku podatkowego, wówczas należy dokonać odliczenia w zeznaniu podatkowym PIT-36, do którego należy dołączyć informację o odliczeniach PIT/O.

  • Po zakończeniu roku podatkowego, w zeznaniu podatkowym PIT-36 lub PIT-37, do których należy dołączyć informację o odliczeniach PIT/O.

 

- od przychodu podlegającemu opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, przy czym może to nastąpić zarówno w trakcie roku podatkowego, jak w składanym po jego zakończeniu zeznaniu podatkowym PIT-28, do którego należy dołączyć informację o odliczeniach PIT/O.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Webinar: Przekształcenie JDG klienta w spółkę w praktyce biura rachunkowego + certyfikat gwarantowany

Praktyczny webinar „Przekształcenie JDG klienta w spółkę w praktyce biura rachunkowego” poprowadzi Tomasz Rzepa, doradca podatkowy, ekspert INFORAKADEMII. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i roczny nielimitowany dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi. Uczestnicy webinaru dowiedzą się, jak wygląda proces przekształcenia JDG w spółkę z perspektywy biura rachunkowego, ze wskazaniem kluczowych wyzwań, problemów oraz szans, jakie z tego faktu wynikają.

Zatrudnianie cudzoziemców - zmiany od 1 czerwca 2025 r. Dodatkowe przesłanki odmowy wydania zezwolenia, rejestr umów o pracę, legalność pobytu obywateli Ukrainy, cyfrowe wnioski i wyższe kary

Nowe przepisy dotyczące zasad zatrudniania cudzoziemców w Polsce zaczną obowiązywać od 1 czerwca 2025 roku. Regulacje określają warunki, na jakich możliwe będzie legalne powierzenie pracy obcokrajowcom. Sprawdzamy, czy nowe przepisy wprowadzają ułatwienia i w jaki sposób zmieniają procedurę zatrudniania cudzoziemców.

Kary umowne a koszty podatkowe – korzystny wyrok dla podatników

W wyroku z 6 maja 2025 r., sygn. II FSK 1012/22 Naczelny Sąd Administracyjny zgodził się z stanowiskiem, że kary umowne mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodu, jeżeli niewykonanie dostawy - nie wynikało z winy spółki. Niepewność w tej sprawie wynikała z wykładni art. 16 ust 1 pkt 22 ustawy o CIT, w którym określono jakie kary umowne i odszkodowania nie mogą być uznane za koszty podatkowe. W orzecznictwie przepis ten jest interpretowany literalnie, uznając że pozostałe rodzaje wypłat odszkodowawczych niż wskazane w przepisie mogą być uznane za koszt podatkowy.

Czy zawód księgowego powinien być certyfikowany? Ministerstwo Finansów analizuje możliwe zmiany

Od 2014 roku w Polsce nie można już uzyskać certyfikatu księgowego wydanego przez Ministra Finansów. W wyniku przeprowadzonej wówczas deregulacji zawód księgowego został formalnie otwarty – obecnie nie wymaga żadnych licencji ani zezwoleń państwowych. Choć miało to na celu ułatwienie dostępu do zawodu, skutki tej zmiany do dziś budzą mieszane opinie w branży. Temat ten nie jest również obojętny dla Ministerstwa Finansów.

REKLAMA

Kto i kiedy może ponieść odpowiedzialność karną za niezłożenie wniosku o upadłość spółki handlowej (np. sp. z o.o.)

Złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości spółki handlowej to obowiązek, który spoczywa na barkach między innymi członków zarządu i likwidatorów. Niezgłoszenie wniosku o ogłoszenie upadłości spółki pomimo powstania warunków uzasadniających upadłość spółki jest przestępstwem, które zostało uregulowane nie w Kodeksie karnym, a w Kodeksie spółek handlowych.

Komunikat ZUS: 2 czerwca 2025 r. upływa ważny termin dla przedsiębiorców. Zwrot nadpłaconej składki zdrowotnej tylko po złożeniu wniosku

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina przedsiębiorcom, że do 2 czerwca 2025 r. należy zweryfikować i odesłać przez PUE/eZUS wniosek o zwrot nadpłaconej składki zdrowotnej.

ZUS odbiera zasiłki chorobowe za błędy dotyczące składek sprzed 2022 roku – Rzecznik MŚP interweniuje

Do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców wpływa coraz więcej dramatycznych spraw dotyczących decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, w których organ odmawia wypłaty świadczeń zasiłkowych, wskazując, że przedsiębiorcy nie podlegają ubezpieczeniu chorobowemu za okres sprzed 2022 roku.

Podatnik zapłacił zaległy podatek ale nie zatrzymało to egzekucji. Urząd skarbowy wykorzystał pomyłkę w przelewie. Winą obarczył podatnika i automatyzację systemu

Absurdów podatkowych nie brakuje. Dla przykładu można podać historię przedsiębiorcy, który nie uregulował w terminie podatku, za co otrzymał upomnienie z urzędu skarbowego. Dokonując wpłaty, popełnił niezamierzony błąd, który spowodował kolejne konsekwencje. W efekcie na jego koncie jednocześnie wystąpiła niedopłata i nadpłata podatku. Ministerstwo Finansów, komentując ww. sprawę, wskazuje obowiązujące przepisy, zaś eksperci przekonują, że urzędnicy mogli zachować się inaczej. Resort zaznacza, że proces obsługi wpłat podatników jest zautomatyzowany, a w opisywanej sytuacji nie można mówić o błędzie systemowym. Wśród znawców tematu nie brakuje opinii, że zbyt sztywne przepisy i procedury podatkowe mogą właściwie stanowić pułapkę dla przedsiębiorców.

REKLAMA

PKWiU 2025 - nowa klasyfikacja statystyczna wyrobów i usług jeszcze w 2025 roku

W wykazie prac legislacyjnych rządu opublikowano niedawno Projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU). Nowa PKWiU 2025 zastąpi obecnie obowiązującą PKWiU 2015. Od kiedy?

Bezpłatny webinar: Rozliczanie branży budowlanej i deweloperskiej. Jak uniknąć najczęstszych błędów?

Branża budowlana i deweloperska to sektory, w których każdy szczegół w rozliczeniach finansowych ma znaczenie, a konsekwencje popełnianych błędów mogą być daleko idące. Zarówno w księgach rachunkowych, jak i w rozliczeniach podatkowych precyzyjna klasyfikacja realizowanych prac jest kluczowa.

REKLAMA