REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PIT-a można złożyć też w urzędomacie (PITomacie)

REKLAMA

REKLAMA

Czasem spacerując po urzędach skarbowych, czy nawet urzędach gmin (dzielnic) możemy się natknąć na sporą maszynę (wielkości bankomatu) z dotykowym ekranem. To rzadko jednak występujące urządzenie, to urzędomat (zwany też PITomatem). Składając zeznanie PIT za pomocą tego urządzenia należy podać swój NIP, wskazać, którą deklarację składamy, włożyć do podajnika wypełniony formularz, a następnie odebrać wydrukowane potwierdzenie z datą i godziną złożenia.

Z reguły urzędomat to urządzenie przyjmujące rozliczenia podatników (mogą z niego skorzystać płatnicy VAT, CIT i wszyscy składający PIT-y).

REKLAMA

Autopromocja

W urzędomacie można złożyć dokumenty także poza godzinami pracy urzędu. Aby skorzystać z urządzenia, należy mieć wypełniony dokument, np. zeznanie roczne PIT, które wsuwa się w odpowiednie miejsce urządzenia, zaznaczając, czy do zeznania podatkowego dołączone są załączniki.

Na ekranie dotykowym należy wybrać rodzaj składanego dokumentu, wpisać prawidłowy numer NIP (weryfikowana jest jego poprawność, jeśli zostanie podany błędny numer, dokument nie zostanie przyjęty). 

Urządzenie informuje interesantów (czasem także głosowo), wskazując, jakie czynności kolejno powinni wykonać – wystarczy tylko dotykać na ekranie odpowiednich „okienek".

Urządzenie przyjmuje dokument oraz wydaje interesantom potwierdzenie na kartce o formacie A4, na której jest adres urzędu, data, godzina złożenia dokumentów, NIP podatnika oraz zeskanowane pierwsze strony zeznania podatkowego i wszystkich załączników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jedną z głównych korzyści z funkcjonowania urzędomatu są mniejsze kolejki do tradycyjnych urzędowych okienek, możliwość złożenia dokumentów i uzyskania
potwierdzenia dokonania tej czynności także poza godzinami pracy urzędu.

PITomaty w Warszawie

Lokalizacja "PITomatów" (z przyporządkowaniem konkretnym urzędom skarbowym):

Urząd Skarbowy Warszawa-Bemowo - urządzenie zainstalowane w siedzibie
Urzędu Dzielnicy Bemowo przy ul. Powstańców Śląskich 70

Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście - dwa "PITomaty":
- w siedzibie Urzędu Dzielnicy Śródmieście przy ul. Nowogrodzkiej 43
- w siedzibie Urzędu Dzielnicy Żoliborz przy ul. Słowackiego 6/8

Urząd Skarbowy Warszawa-Ursynów - dwa "PITomaty":
- w Urzędzie Dzielnicy Ursynów przy al. Komisji Edukacji Narodowej 61
- w Urzędzie Dzielnicy Wilanów przy ul. Stanisława Kostki Potockiego 11

Urząd Skarbowy Warszawa-Wawer - dwa "PITomaty":
- w Urzędzie Dzielnicy Wawer przy ul. Żegańskiej 1
- w Urzędzie Dzielnicy Wesoła przy ul. 1 Praskiego Pułku 33

Urządzenie takie znajduje się również w Urzędzie Skarbowym Warszawa-Wola przy ul. Powstańców Śląskich 2D.

Urzędomaty w Małopolsce

Spośród małopolskich urzędów skarbowych „urzędomaty” posiadają:

Urząd Skarbowy Kraków- Prądnik
Drugi Urząd Skarbowy Kraków
Urząd Skarbowy w Nowym Targu
Urząd Skarbowy w Nowym Sączu
Urząd Skarbowy w Zakopanem

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Działalność gospodarcza osoby z niepełnosprawnością. Refundacja PFRON, zwolnienie ze składki zdrowotnej

Osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności, które prowadzą własną działalność gospodarczą, mają możliwość skorzystania z różnych ulg i form pomocy. Ich zakres i wysokość zależy od stopnia posiadanego orzeczenia o niepełnosprawności oraz ewentualnego prawa do renty. Poniżej przedstawione zostały informacje na temat najpowszechniejszych form wsparcia – w zakresie składki zdrowotnej oraz refundacji składek społecznych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (dalej PFRON). Kwestia zwolnienia z obowiązku opłacania składki zdrowotnej opisana została z uwzględnieniem prawa przedsiębiorcy do renty.

Zmiana formy opodatkowania w 2025 r. Do kiedy i jak może to zrobić przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą?

Początek każdego roku kalendarzowego to dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą okazja do analizy wyniku finansowego firmy. Czasami okazuje się, że stosowany dotąd sposób rozliczeń przestał być opłacalny lub nie sprawdził się. Zbyt niskie przychody, przekroczenie obowiązujących limitów czy też zmiana skali działalności skłaniają do poszukiwania nowych rozwiązań. Wyjaśniamy, jak zmienić formę opodatkowania działalności gospodarczej.

Uwaga! Twój e-mail do urzędu może być nieważny. Ministerstwo Finansów wyjaśnia pułapkę e-Doręczeń

Czy twoje pismo do urzędu faktycznie dotarło na czas? Ministerstwo Finansów ostrzega: liczy się data nadania, a nie potwierdzenie odbioru! Sprawdź, jak uniknąć kosztownych konsekwencji przy wysyłce dokumentów drogą elektroniczną.

Cyfrowy obieg dokumentów do podpisu w małych i dużych firmach

Nowoczesny obieg dokumentów do podpisu to przyszłość Twojej firmy. Eliminuje opóźnienia, ogranicza ryzyko błędów i gwarantuje bezpieczeństwo danych. Wprowadź cyfrowe rozwiązania i przekonaj się, jak wiele możesz zyskać.

REKLAMA

Funkcjonariusz z III grupą inwalidzką (niezdolny do służby ale zdolny do pracy). Czy ma prawo do podatkowej ulgi rehabilitacyjnej?

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji podatkowej uznał, że funkcjonariusze służb mundurowych, którym przyznano III grupę inwalidztwa (obejmującą zdolnych do pracy ale niezdolnych do służby) - nie mają prawa do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej.

Kompas Konkurencyjności dla UE – ogólniki i brak konkretnych działań. Stanowisko PIPC

W dniu 29 stycznia 2025 r. Komisja Europejska przedstawiła „Kompas Konkurencyjności dla UE”. Jest to pierwsza inicjatywa nowej Komisji Europejskiej, która ustanawia konkurencyjność jako jedną z nadrzędnych zasad działania UE na czas trwania obecnej kadencji (2024-2029). Poniżej prezentujemy stanowisko Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego dotyczące ww. dokumentu Komisji Europejskiej.

Ulga termomodernizacyjna 2025: Co nowego w przepisach dla podatników?

Ulga termomodernizacyjna po zmianach. Od początku 2025 roku właściciele lub współwłaściciele domów jednorodzinnych mogą skorzystać z ulgi termomodernizacyjnej także w przypadku zakupu i montażu magazynów energii. Jest to kolejna forma wsparcia rozwoju energetyki odnawialnej i zwiększenia opłacalności instalacji prosumenckich.

Uwaga na fałszywe e-maile na temat konieczności dokonania korekty PIT

Ministerstwo Finansów poinformowało, że pojawiły się fałszywe wiadomości podszywające się pod Krajową Administrację Skarbową (KAS) zawierające miedzy innymi informacje o konieczności dokonania korekty PIT-17.

REKLAMA

WIBOR zostanie zastąpiony przez POLSTR - nowy wskaźnik referencyjny. Od kiedy?

POLSTR – tak będzie nazywał się nowy wskaźnik referencyjny, który zastąpi WIBOR. Taką decyzję podjął 30 stycznia 2025 r. Komitet Sterujący Narodowej Grupy Roboczej ds. wskaźników referencyjnych.

Sądy masowo popierają przedsiębiorców w sporze o Mały ZUS Plus

Sądy Okręgowe w całej Polsce wydały ponad 60 wyroków zgodnych z interpretacją Rzecznika MŚP, uznając, że przedsiębiorcy mogą ponownie skorzystać z Małego ZUS Plus po dwóch latach przerwy. ZUS stoi na stanowisku, że okres ten powinien wynosić trzy lata. Spór trwa, a część spraw trafia do Sądu Najwyższego.

REKLAMA