REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Papierowe PIT-11 i PIT-8C trzeba złożyć do 2 lutego 2015 r.

Subskrybuj nas na Youtube
Papierowe PIT-11 i PIT-8C trzeba złożyć do 2 lutego 2015 r.
Papierowe PIT-11 i PIT-8C trzeba złożyć do 2 lutego 2015 r.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcom, którzy zatrudniają nie więcej niż pięciu pracowników i którzy nie korzystają z usług biura rachunkowego, pozostał jedynie tydzień na dostarczenie do urzędów skarbowych informacji PIT-11 czy PIT-8C za 2014 r. w wersji papierowej. Termin przedłuży się do końca lutego, jeśli wybiorą przesłanie dokumentów przez Internet – przypomina Tax Care.

Zmiany ustawy o PIT obowiązujące od 2015 r. skróciły do końca stycznia termin przekazania fiskusowi papierowej wersji informacji PIT-11, PIT-8C, PIT-R, IFT-1 oraz rocznego obliczenia podatku PIT-40, sporządzanych na podstawie ustawy o PIT za nie więcej niż 5. podatników. Ponieważ w tym roku 31 stycznia wypada w sobotę, termin ten mija 2 lutego br.

REKLAMA

Autopromocja

REKLAMA

Pozostali płatnicy, tj. sporządzający na podstawie ustawy o PIT informacje PIT-11, PIT-8C, PIT-R, IFT-1 oraz roczne obliczenie podatku PIT-40 za więcej niż 5. podatników oraz biura rachunkowe, mają obowiązek przekazania fiskusowi ww. dokumentów wyłącznie drogą elektroniczną. W tym przypadku termin mija wraz z końcem lutego br.

Płatnicy sporządzający ww. informacje roczne za mniej niż 5 pracowników mają zatem prawo wyboru – mogą złożyć je na papierze do 2 lutego br. lub przesłać przez Internet, zyskując tym samym miesiąc czasu więcej na ich sporządzenie. Biura rachunkowe przesyłają te dokumenty obowiązkowo elektronicznie niezależnie od liczby rozliczanych podatników.

Formularze PIT 2014/2015

Powód zmian

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Możliwość składania ww. dokumentów w wersji papierowej stanowi wyjątek od obowiązującej od 2015 r. nowej reguły przesyłania ich do fiskusa wyłącznie przez Internet. Praktycznie większość informacji od płatników podatku PIT-u ma wpływać od tego roku do urzędów skarbowych wyłącznie w wersjach elektronicznych, co ma na celu natychmiastowe gromadzenie informacji podatkowych, niezbędnych do uruchomienia przez Ministerstwo Finansów usługi wstępnie wypełnionych zeznań podatkowych. Efektem końcowym ma być znaczne ułatwienie procesu składania przez podatników rocznego PIT-37 za 2014 r.

Ulga z tytułu wychowywania dzieci 2014 / 2015

Informacje IFT-3 należy złożyć niezależnie od liczby sporządzanych dokumentów do 2 lutego br. wyłącznie w formie elektronicznej. W przypadku formularzy PIT-4R i PIT-8R uprawnionych obowiązuje możliwość złożenia ich na papierze, dla wszystkich za to termin złożenia upływa wraz z końcem stycznia.

Rozlicz szybko PITY 2015 z płytą CD

Termin przesłania podatnikom bez zmian

Zabranie pewnej grupie płatników miesiąca na złożenie do urzędu skarbowego PIT-11, PIT-8C, IFT-1R czy PIT-40 w formie papierowej nie oznacza, że skróceniu ulega też czas na przesłanie tych dokumentów do podatników podatku dochodowego, których te dokumenty dotyczą. W tym zakresie nic się nie zmieniło – dokumenty powinny zostać wysłane do podatników do końca lutego br.

Katarzyna Miazek, Tax Care

Adam Bujalski,  księgowy Tax Care

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Tax Care

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister Majewska chce uproszczenia ZUS dla firm – konkretne propozycje zmian już na stole

Minister Agnieszka Majewska zaproponowała szereg zmian w przepisach dotyczących ubezpieczeń społecznych, które mają ułatwić życie mikro, małym i średnim przedsiębiorcom. Wśród postulatów znalazły się m.in. podniesienie limitu Małego ZUS Plus, likwidacja składki rentowej dla emerytów-przedsiębiorców, uproszczenia przy wakacjach składkowych oraz ułatwienia dla łączących biznes z rodzicielstwem.

Miliardy z KPO usprawniają kolejową infrastrukturę

Prawie 11,5 mld zł warte są inwestycje realizowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka, która jest największym beneficjentem KPO, zawarła już ponad 120 umów z wykonawcami na kwotę 8 mld zł. Przeszło 160 prowadzonych zadań ma przyczynić się do zwiększenia prędkości pociągów, a także zwiększenia przepustowości tras oraz usprawnienia zarządzania ruchem kolejowym. Inwestycje poprawiają bezpieczeństwo ruchu i komfort obsługi podróżnych. Na stacjach i przystankach budowany jest nowoczesny system informacji pasażerskiej, a ich infrastruktura - dopasowywana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Darowizna od brata ponad limit 36 120 zł. Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby nie stracić prawa do zwolnienia podatkowego?

Co robić gdy darowizna przekazana przez brata przekracza limit kwoty wolnej w wysokości 36 120 zł? Czy podlegała zwolnieniu od podatku od spadków i darowizn, pomimo że jest dokonywana z majątku wspólnego brata i jego małżonki? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia?

KSeF wymusi zmiany. Rejestry VAT i wydatki pracownicze po nowemu od 2026 roku

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur to jeden z najważniejszych projektów cyfryzacyjnych polskiej administracji podatkowej ostatnich lat. Od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku – w zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku – podatnicy VAT będą zobowiązani do wystawiania faktur wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem KSeF. To nie tylko zmiana technologiczna, ale także rewolucja organizacyjna, która wymusi dostosowanie systemów księgowych, procesów wewnętrznych i codziennej pracy działów finansowych.

REKLAMA

Kredyt EKOlogiczny 2025 – bezzwrotna dotacja dla firm na modernizację energetyczną. Jakie warunki trzeba spełnić?

Już od października 2025 r. przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o dofinansowanie z Kredytu EKOlogicznego – dotacji realizowanej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG 3.01).

Obowiązkowy KSeF: kogo obejmie, jak fakturować w czasie awarii? Co czeka podatników VAT w 2026 roku?

Ponad pół rok dzieli przedsiębiorców od dnia, w którym elektroniczne fakturowanie stanie się w Polsce obowiązkowe. W zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku, firmy będą musiały dołączyć do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku. Od tego momentu korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe dla wszystkich podatników VAT czynnych. Firmy mają już niewiele czasu, by dostosować swoje systemy, procedury i zespoły do nowych wymogów.

Ulga termomodernizacyjna i zwolnienie z podatku dochodowego (PIT) dla osób realizujących przedsięwzięcia termomodernizacyjne. Najnowsze objaśnienia Ministra Finansów z 2025 r.

W dniu 30 czerwca 2025 r. Minister Finansów wydał objaśnienia podatkowe odnośnie form wsparcia przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w podatku dochodowym od osób fizycznych. Objaśnienie te dotyczą rozwiązań podatkowych (ulga termomodernizacyjna i zwolnienie podatkowe), które wspierają przedsięwzięcie termomodernizacyjne na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej „ustawa PIT”), oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej „ustawa o ryczałcie”). Objaśnienia zawierają ogólne wyjaśnienia przepisów prawa podatkowego oraz uwzględniają stan prawny obowiązujący na dzień 1 stycznia 2025 r. Objaśnienia podatkowe są wydawane przez ministra finansów na podstawie art. 14a § 1 pkt 2 ustawy – Ordynacja podatkowa z urzędu w celu zapewnienia jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe. Warto w szczególności zwrócić uwagę na zmieniony wykaz wydatków uprawniających do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej. Walorem tych objaśnień są także liczne przykłady wyjaśniające treść przepisów. Publikujemy poniżej pełną treść tych objaśnień.

Nowe tachografy nie aż tak inteligentne jak zakładano. Na jakie błędy muszą uważać kierowcy i firmy transportowe?

Od 19 sierpnia 2025 roku w przewozach międzynarodowych w UE wymagane będą już wyłącznie najnowsze tachografy inteligentne często oznaczane jako tachografy G2V2, czyli druga wersja tachografów inteligentnych. Obecnie w transporcie międzynarodowym stanowią one już większość tachografów. Choć nowe urządzenia rejestrujące miały za zadanie ułatwiać pracę firmom transportowym, to jednak są zawodne i mogą powodować wiele trudności przy rozliczaniu i kontroli czasu pracy kierowców. Na jakie błędy nowych smart tachografów trzeba uważać i jak skutecznie sobie z nimi radzić?

REKLAMA

Patologiczna prywatyzacja majątku firm? Rada Przedsiębiorców wzywa rząd do pilnych zmian w prawie

Rada Przedsiębiorców alarmuje: niekontrolowane postępowania upadłościowe sprzyjają nadużyciom i grabieży majątku firm. W liście do premiera Donalda Tuska organizacja apeluje o zmiany legislacyjne, które mają zakończyć nieformalny system patologicznej prywatyzacji i chronić interes publiczny.

Jak korzystać w praktyce z procedury VAT OSS – rejestracja, rozliczenia, płatności, ewidencja

Procedura OSS (ang. One Stop Shop) obowiązuje w Polsce od 1 lipca 2021 r., jednak wciąż wiele firm nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo może ona uprościć ich rozliczenia podatkowe w zakresie VAT. Choć na pierwszy rzut oka może wydawać się skomplikowana, przy wsparciu doświadczonego doradcy jej wdrożenie jest szybkie i efektywne, a korzyści z jej stosowania znaczące.

REKLAMA