| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > Urząd Skarbowy > Jednolity plik kontrolny > Nowe zasady dokonywania zgłoszenia INTRASTAT

Nowe zasady dokonywania zgłoszenia INTRASTAT

Resort finansów opublikował projekt rozporządzenia w sprawie zgłoszeń INTRASTAT. Projekt uwzględnia zmiany w Prawie celnym, które zakładają, że zgłoszenie INTRASTAT i korekta zgłoszenia INTRASTAT będą dokonywane tylko elektronicznie. Nie będzie już funkcjonowała papierowa wersja. Tylko korekty zgłoszeń dokonanych w postaci papierowej przed dniem wejścia w życie rozporządzenia będą mogły być dokonane w postaci papierowej.

Na skutek zmiany brzmienia art. 98 ust. 2 ustawy – Prawo celne utraciło moc rozporządzenie Ministra Finansów z 3 listopada 2010 r. w sprawie zgłoszeń INTRASTAT. Tym samym konieczne stało się wydanie nowego rozporządzenia w sprawie zgłoszeń INTRASTAT, kompleksowo regulującego całość zagadnień z tego zakresu. Z projektu wynika, że najwięcej zmian w stosunku do przepisów obowiązujących dotychczas wynika z rezygnacji z papierowej postaci zgłoszenia INTRASTAT.

W nowym rozporządzeniu nie będą określone deklaracje, gdyż w ramach komunikacji elektronicznej przewiduje się wyłącznie obsługę komunikatów XML. Większość przepisów została przeniesiona wprost z poprzedniego rozporządzenia. Rozporządzenie wejdzie w życie w terminie 14 dni od dnia publikacji w Dzienniku Ustaw.

Oprac. Magdalena Miklewska

Zobacz więcej aktualności na IFK Platformie Księgowych i Kadrowych >>

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY, RELACJE, WYDARZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontrolny

Eksperci portalu infor.pl

Euro-Tax.pl Zwrot Podatku S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »