Czy przy podpisie w deklaracji VAT-7 należy przystawić pieczątkę
REKLAMA
REKLAMA
Zgodnie z art. 99 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) podatnicy VAT, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 2-10 i art. 133.
REKLAMA
Na podstawie upoważnienia zawartego w art. 99 ust. 14 minister właściwy do spraw finansów publicznych określił w rozporządzeniu z dnia 28 listopada 2008 r. w sprawie wzorów deklaracji podatkowych dla podatku od towarów i usług (Dz.U. Nr 211, poz. 1333 z późn. zm.) wzory deklaracji, w tym deklaracji VAT-7. W części H tej deklaracji, odnoszącej się do oświadczenia podatnika lub osoby reprezentującej podatnika, w poz. 75 określono, że należy umieścić podpis (i pieczątkę) podatnika lub osoby reprezentującej podatnika.
Polecamy: serwis VAT
Polecamy: serwis Koszty
Podatnik podpisując deklarację powinien pamiętać, że jest to jednocześnie złożenie przez niego oświadczenia, iż są mu znane przepisy Kodeksu karnego skarbowego o odpowiedzialności za podanie danych niezgodnych z rzeczywistością.
Należy szczególnie podkreślić, że stosowanie pieczątek na wszelkiego rodzaju drukach i formularzach składanych w formie papierowej, w urzędowym obiegu, ma na celu zabezpieczenie ich wiarygodności.
Zamieszczanie pieczątek ułatwia dokonanie przez organ administracji publicznej, któremu składany jest dokument opatrzony pieczątką, weryfikacji danych podmiotu w przypadku trudności w rozpoznaniu często nieczytelnego podpisu osoby składającej dokument (por. interpretacja IS w Bydgoszczy z dnia 21 lipca 2010 r., nr ITPP1/443-400/10/MS).
Jeżeli więc określając wzór deklaracji VAT-7 minister finansów dokonał zapisu „podpis (i pieczątka) podatnika lub osoby reprezentującej podatnika” to jest obowiązkiem wypełniającego deklarację taką pieczątkę przystawić.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat