Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu nieautoryzowane transakcje płatnicze. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące nieautoryzowane transakcje płatnicze.
Nieautoryzowane transakcje płatnicze - bank ma oddać pieniądze następnego dnia
Aktualizacja: 18.06.2019
Rzecznik Finansowy informuje, że klienci banków zgłaszają mu coraz więcej wniosków o interwencje dot. nieautoryzowanych transakcji płatniczych. Banki, na których postępowanie skarżą się klienci, naruszają zasadę D+1, wynikającą z unijnych dyrektyw i polskiego prawa. Zgodnie z tą zasadą pieniądze powinny wrócić na konto klienta nie później niż do końca dnia roboczego następującego po dniu stwierdzenia wystąpienia nieautoryzowanej transakcji lub po dniu otrzymania zgłoszenia od klienta. Bank powinien najpierw niezwłocznie oddać klientowi pieniądze, a następnie – jeżeli ma podstawy, by sądzić, że klient powinien w całości lub części odpowiadać za nieautoryzowaną transakcję – dochodzić tej kwoty od klienta na przykład przed sądem. »
Korekta w nowym JPK_V7 – jak to zrobić?