REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Unia Europejska, Mikroprzedsiębiorca

Odwrotne obciążenie VAT w obrocie prętami stalowymi

9 kwietnia 2013 r. Rząd zaakceptował wniosek do Komisji Europejskiej o zgodę na derogację umożliwiającą wprowadzenie mechanizmu odwrotnego obciążenia, czyli przerzucenia odpowiedzialności za rozliczenie podatku VAT ze sprzedawcy na nabywcę prętów stalowych.

Zaostrza się walka z oszustwami podatkowymi

Największe kraje UE chcą zaostrzyć walkę z oszustwami podatkowymi, wprowadzając program automatycznej wymiany informacji podatkowej. Walka z oszustwami podatkowymi będzie również tematem unijnego szczytu w przyszłym miesiącu.

Jakie są zasady ewidencji środków europejskich

Do ewidencji w zakresie przepływu środków europejskich wprowadzone zostały odrębne konta księgowe. Służą one do ewidencji rozliczenia wydatków budżetu środków europejskich, płatności, planu i zaangażowania wydatków środków europejskich.

Cypr: Podatek od depozytów powyżej 100 tys. euro

Zgodnie z osiągniętym porozumieniem, Bruksela pożyczy rządowi w Nikozji niezbędne 10 miliardów euro. Jednym z warunków jest opodatkowanie depozytów powyżej 100 tys. euro.

REKLAMA

Prezydent zapowiada uproszczenie systemu podatkowego

Podczas debaty o "Konkurencyjność mikro, małych i średnich przedsiębiorstw" prezydent Bronisław Komorowski przekonywał, że nadszedł czas na zasadnicze reformy i wprowadzenie nowego ładu gospodarczego. Jednym z elementów tego ładu miałby być prostszy system podatkowy.

Nowe wzory deklaracji VAT-10 i VAT-11 od 1 kwietnia 2013 r.

Od 1 kwietnia 2013 r. będzie obowiązywał nowy wzór deklaracji przy wewnątrzwspólnotowym nabyciu nowych środków transportu (VAT-10) oraz nowy wzór deklaracji od wewnątrzwspólnotowej dostawy nowego środka transportu (VAT-11).

Opodatkowanie transakcji finansowych

W sumie 11 państw członkowskich UE, w ramach tzw. wzmocnionej współpracy, wprowadzi nowy podatek od transakcji finansowych. Kraje, które opodatkują transakcje finansowe to Austria, Belgia, Estonia, Francja, Grecja, Hiszpania, Niemcy, Portugalia, Słowacja, Słowenia i Włochy.

Nie będzie podatku od oszczędności na Cyprze

Cypryjski parlament odrzucił projekt wprowadzenia podatku od oszczędności, który miał uratować publiczne finanse.

REKLAMA

Nowelizacja ustawy Prawo zamówień publicznych

W dniu 20 lutego weszła w życie ustawa z dnia 12 października 2012 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz ustawy o koncesji na roboty budowlane lub usługi. Podstawowym celem nowelizacji jest wdrożenie do polskiego systemu prawnego przepisów unijnych dotyczących udzielania zamówień publicznych w dziedzinach obronności i bezpieczeństwa.

Jakich zmian w podatkach oczekują przedsiębiorcy

Prosty i efektywny kredyt podatkowy w podatku dochodowym, uproszczona ewidencja podatkowa dla mikrospółek, zmniejszenie obciążeń podatkowych oraz zmiany w obszarze edukacji i informacji - to tylko niektóre z propozycji wypracowanych przez Radę Podatkową PKPP Lewiatan dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wszystkie rekomendacje znalazły się w specjalnie przygotowanym wydawnictwie „Model podatkowy dla MSP".

Pakt (traktat) fiskalny w UE 2013

20 lutego 2013 r. Sejm upoważnił ustawą Prezydenta RP do ratyfikacji tzw. paktu fiskalnego. Polska najprawdopodobniej ratyfikuje traktat o stabilności, koordynacji i zarządzaniu w unii gospodarczej i walutowej (zwany potocznie paktem fiskalnym), który wszedł w życie 1 stycznia 2013 r. w następstwie ratyfikowania go przez 12 kraj UE - Finlandię. Celem traktatu jest wzmocnienie dyscypliny fiskalnej w strefie euro dzięki zasadzie zrównoważonego budżetu i automatycznemu mechanizmowi korygującemu.

Podatek od transakcji finansowych w UE

14 lutego 2013 r. Komisja Europejska ustaliła szczegóły dotyczące podatku od transakcji finansowych, który ma zostać wprowadzony w ramach tzw. wzmocnionej współpracy. Stawki podatkowe wynosić mają: 0,1 % od obrotu akcjami i obligacjami oraz 0,01 % od transakcji na instrumentach pochodnych.

11 krajów UE wprowadzi podatek od transakcji finansowych

Podatek od transakcji finansowych chce wprowadzić 11 krajów Unii Europejskiej. Podatek ma obowiązywać od roku 2014. Kwota, jaką zasiliłby budżet wspólnoty to ponad 30 mld euro rocznie. Pieniądze te miałyby być przeznaczone na ratowanie banków.

Targi dla Mikrobiznesu na SGH

26 lutego 2013 r. w Szkołe Głównej Handlowej w Warszawie odbędą się całodniowe Targi dla Mikrobiznesu. Dzień wcześniej tj. 25 lutego będzie miała miejsce debata pt.: ,,Własny biznes w Polsce. Ocean zysków czy biurokracji?’’.

Miliardy z podatku na ratowanie banków

Podatek od transakcji finansowych ma obowiązywać od roku 2014 i objąć 11 państw UE. Kwota, jaką zasiliłby budżet wspólnoty to ponad 50 mld euro rocznie. Pieniądze te miałyby być przeznaczone na ratowanie banków.

Używanie znaku towarowego - orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości UE

Trybunału Sprawiedliwości UE orzekł, że dyrektywę o znakach towarowych należy interpretować w ten sposób, że usługodawca zajmujący się na zlecenie i według wskazówek podmiotu trzeciego napełnianiem opakowań – dostarczonych mu przez podmiot trzeci, który uprzednio umieścił na nich oznaczenie identyczne z oznaczeniem chronionym jako znak towarowy lub do niego podobne – sam nie dokonuje w odniesieniu do tego oznaczenia używania, które może zostać zakazane.

Emerytury jak w starej UE? - za 59 lat

Sytuacja finansowa polskich emerytów jest znacznie lepsza niż ich kolegów z Europy Środkowo-Wschodniej, twierdzi "Dziennik Gazeta Prawna" po przeanalizowaniu danych Eurostatu. Ale na takie emerytury jak w krajach "starej" UE, musimy poczekać... 59 lat!

Limity podatkowe na ten rok

W oparciu o kursy euro na dzień 1 października i na 30 września br. ustala się wiele limitów istotnych dla prowadzących działalność gospodarczą.

Amortyzacja mieszkania przeznaczonego na biuro firmy

Prowadząc działalność gospodarczą we własnym mieszkaniu niejednokrotnie decydujemy się na zaliczenie do kosztów podatkowych naszej firmy części wydatków związanych z powierzchnią przeznaczoną na biuro. Nie możemy przy tym zapomnieć o możliwości zaliczenia do kosztów odpisów amortyzacyjnych od części wartości naszego mieszkania.

Mały podatnik PIT, CIT i VAT w 2013 r. oraz limit jednorazowej amortyzacji

W 2013 r. status małego podatnika będą mieli ci podatnicy, których przychody brutto nie przekroczą w 2012 r. kwoty 4 922 000 zł. Natomiast limit jednorazowej amortyzacji w roku 2013 wynosi 205 000 zł.

Wyprzedaż kolekcji na allegro jest opodatkowana VAT

Fiskus ściga allegrowiczów. Zorganizowana i ciągła sprzedaż, nawet przedmiotów kolekcjonerskich, rodzi obowiązek rejestracji działalności gospodarczej oraz zapłaty podatku.

Od 2013 roku kasy fiskalne prawie dla wszystkich

Stosowanie kas fiskalnych będzie od 2013 r. obowiązkowe dla podatników mających obrót przynajmniej 1667 zł miesięcznie (20 tys. zł rocznie).

Karta podatkowa jedynie na wniosek

Przedsiębiorca, który prowadzi działalność gospodarczą może dokonać zmiany formy opodatkowania. Skorzystanie z karty podatkowej przez zarejestrowanego przedsiębiorcę wymaga poinformowania urzędu skarbowego.

Kiedy podatnik może wrócić do zwolnienia podmiotowego z VAT

150 tys. złotych - tyle wynosił w 2011 limit uprawniający do zwolnienia podmiotowego w VAT. Kiedy przedsiębiorca może ponownie skorzystać ze zwolnienia podmiotowego VAT?

Zamknięcie roku podatkowego w firmie – jak się przygotować?

Podatnik prowadzący Podatkową Książkę Przychodów i Rozchodów (PKPiR) ma obowiązek sporządzić spis z natury zwany także remanentem. Dokument ten wpływa na wartość kosztów danego roku podatkowego i jest wykazywany w rozliczeniu rocznym. Wbrew powszechnej opinii podatnicy prowadzący działalność usługową także muszą taki spis sporządzić. Sporządzenie spisu z natury dla większości podatników przypada na dwa dni w roku - 1 stycznia (lub data rozpoczęcia działalności w trakcie roku) i 31 grudnia.

Jak rozliczyć zakup materiałów, które uległy zniszczeniu (PKPiR)?

W sytuacji gdy materiały uległy zniszczeniu w wyniku zdarzeń losowych w pierwszej kolejności należy sporządzić protokół z uwagi na sytuację, iż materiały uległy zniszczeniu. Następnie należy wystornować kwotę zniszczonych materiałów z kolumny 10 pkpir "Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu" i wpisać ją do kolumny 13 pkpir "Pozostałe wydatki". Nie ma obowiązku korygowania odliczonego VAT.

REKLAMA