Ostatnie chwile na e-podpis
Do korzystania z podpisu elektronicznego po 21 lipca 2009 r. zobowiązani będą wszyscy przedsiębiorcy zgłaszający do ubezpieczeń powyżej pięciu osób.
Przestaną obowiązywać wszystkie niekwalifikowane certyfikaty elektroniczne, którymi dotychczas można się było posługiwać przy przesyłaniu dokumentacji rozliczeniowej. Certyfikaty wystawiane przez ZUS oraz związane z nimi klucze publiczne i prywatne zostaną zastąpione przez bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego certyfikatu kwalifikowanego.
Jak poinformował Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy ZUS, już ponad 840 tys. przedsiębiorstw posługuje się e-podpisem i liczba ta systematycznie wzrasta. Tylko w maju płatnicy przekazali do ZUS ponad 1,6 mln przesyłek opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym.
E-podpis to nie tylko możliwość przesyłania dokumentów ubezpieczeniowych i ich korekt przy pomocy programu "Płatnik". Umożliwia on korzystanie z szerokiej gamy różnego rodzaju usług elektronicznych oferowanych przez ZUS. Dzięki niemu można m.in. złożyć elektroniczny wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek w Elektronicznym Urzędzie Podawczym.
Gorące tematy dla biur rachunkowych. SLIM VAT 3, KSeF, praca zdalna
Kup książkę:
Gorące tematy dla biur rachunkowych. SLIM VAT 3, KSeF, praca zdalna - Poradnik Gazety PrawnejZaletą podpisu elektronicznego jest jego indywidualność i przypisanie do konkretnej osoby. Podpis jest niemożliwy do podrobienia i daje możliwość pełnej weryfikacji osoby, która go złożyła.
Więcej informacji na temat e-podpisu na stronie internetowej ZUS pod adresem: www.zus.pl/bezpiecznypodpis
Bieżące aktualności o zmianach przepisów
Czy biuro rachunkowe ma nowe obowiązki w związku z wprowadzeniem KSeF? Zmiany w podatkach dochodowych na 2024 r. i innych zmianach w VAT 2024 oraz prawie pracy i ubezpieczeń społecznych. I wiele innych bieżących tematów ...
IFK Platforma Księgowych i KadrowychREKLAMA

- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
Komentarze(0)
Pokaż: