REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe miejsca pracy dzięki ulgom w podatkach dla firm

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

40 nowych miejsc pracy powstało od wiosny w Częstochowie dzięki rozwiązaniom wprowadzonym przez tamtejszy samorząd. Umożliwiają one zwolnienie z części podatków przedsiębiorców tworzących w mieście miejsca pracy.

O swoich przedsięwzięciach związanych z nowymi miejscami pracy opowiadali w Częstochowie przedsiębiorcy, którzy skorzystali z zaoferowanych ulg. Zapisano je w uchwałach rady miasta dotyczących zwolnień z podatku od nieruchomości w ramach programu tzw. pomocy de minimis na tworzenie nowych miejsc pracy oraz w ramach programu regionalnej pomocy inwestycyjnej.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Według informacji Sylwii Bieleckiej z biura prasowego częstochowskiego urzędu miasta, w ramach pomocy de minimis zatrudnienie znalazło już lub znajdzie 29 osób, a w ramach pomocy regionalnej - 11.

"Dla nas to duża ulga, cztery lata temu kupiliśmy () teren pod inwestycje, właśnie teraz oddaliśmy do użytku nową bazę" - relacjonowali Sławomir Bełtowski i Tomasz Ryś z firmy zajmującej się odpadami niebezpiecznymi dla środowiska. "Dzięki ulgom zatrudniłam już dwie panie" - zaznaczyła Anna Gruzla, której firma prowadzi miniżłobek.

Łącznie ze zwolnień na razie korzysta lub korzystać będzie dziewięć firm. Szacowana łączna kwota zwolnienia z podatku od nieruchomości w latach 2011-2021 związana z ich wnioskami wyniesie prawie 14,5 mln zł, w tym w ramach pomocy de minimis 1,6 mln zł, a w ramach pomocy regionalnej blisko 13 mln zł.

REKLAMA

Uchwałę zwalniającą z podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis częstochowscy radni przyjęli z końcem marca. Zwolnienie z podatku dotyczy tu nowych budynków, budowli lub ich części oraz gruntów przeznaczonych do prowadzenia działalności gospodarczej. Ze zwolnienia może skorzystać przedsiębiorca, który stworzy co najmniej jedno nowe miejsce pracy i utrzyma zwiększony stan zatrudnienia co najmniej 3 lata. Zwolnienie dla małych i średnich przedsiębiorstw przysługuje na maksymalnie 10 lat, a dla dużych - do 6 lat, przy czym kwota zwolnienia nie może przekroczyć dopuszczalnego pułapu tzw. pomocy de minimis, o którym mowa w przepisach unijnych. To 200 tys. euro w ciągu trzech lat (dla sektora transportowego 100 tys. euro).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Inna - przyjęta w tym samym czasie - uchwała przewiduje zwolnienie z podatku od nieruchomości (w ramach regionalnej pomocy inwestycyjnej) tych przedsiębiorców, którzy inwestują w mieście i w związku z tym stworzą nowe miejsca pracy. Zwolnienie dotyczy nieruchomości nowych, zakupionych na rynku lub zakupionych od podmiotów, wobec których prowadzone jest postępowanie upadłościowe. Przysługuje na okres maksymalnie 5 lat, a w przypadku dużego projektu inwestycyjnego - 15 lat. Kwota zwolnienia nie może przekroczyć dopuszczalnej wartości pomocy, o której mowa w rozporządzeniu rządu z sierpnia 2008 r.

Obie uchwały nie obejmują stacji paliw, działalności instytucji finansowych, handlu oraz działalności w zakresie najmu lub dzierżawy nieruchomości.

Prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk poinformował o przygotowywanym projekcie kolejnej uchwały, zwalniającej przedsiębiorców z części podatków od nieruchomości. Szczegóły mają być konsultowane podczas spotkania z przedsiębiorcami 8 listopada. Według Matyjaszczyka samorząd zamierza proponować kolejne podobne rozwiązania.

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Thermomix w kosztach prowadzonej działalności gospodarczej? To możliwe, ale nie u każdego. Zasady są proste, ale nie każdy je zna

Czy Thermomix może przyczynić się do uzyskania przez przedsiębiorcę przychodów? Na to pytanie dotyczące rozliczeń podatkowych osób prowadzących działalność gospodarczą nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wiadomo jednak, jakimi kryteriami należy się kierować dokonując w tym zakresie niezbędnej oceny.

Geopolityka zaczyna sterować światowym handlem i logistyką

OECD ostrzega, że masowy reshoring może kosztować świat 18 proc. spadku w handlu i 5 proc. ubytku w PKB. Coraz więcej managerów zarządzających logistyką deklaruje jednocześnie, że szuka nowych źródeł zaopatrzenia i alternatywnych wobec Chin lokalizacji dla produkcji i inwestycji. Nie ma już żadnych wątpliwości, że globalne łańcuchy dostaw ulegają transformacji, niestety nie widać tego w Polsce, choć mamy pewne przewagi, które stawiają nas w uprzywilejowanej pozycji w Europie.

KSeF 2026: obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych. Dlaczego nie uprawnienie?

Obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych oraz ich elektronicznych „zastępników” nie ma obiektywnie większego sensu – twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski. I postuluje nowelizację przepisów, która powinna zamienić ten obowiązek na zwykłe uprawnienie podatnika.

Prof. Modzelewski: Przepisy regulujące KSeF są sprzeczne z prawem UE

Jak twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski, przepisy o KSeF są sprzeczne z art. 90 dyrektywy 2006/112/UE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej, która nakazuje określić państwom członkowskim m.in. warunki zmniejszenia podstawy opodatkowania w przypadku anulowania faktur.

REKLAMA

Najczęstsze błędy w zarządzaniu finansami firmowymi: co możesz zmienić nawet od jutra

Wielu przedsiębiorców zaczyna swoją działalność z pasją i determinacją, szybko zdobywając pierwszych klientów. Jednak po kilku miesiącach pojawia się rozczarowanie: są przychody, ale brakuje gotówki. To nie przypadek – to efekt powtarzalnych błędów w zarządzaniu finansami, które można wyeliminować, jeśli tylko się je rozpozna i zrozumie.

Decyzja RPP w sprawie stóp procentowych

Rada Polityki Pieniężnej obniżyła w środę stopy procentowe o 25 pkt. bazowych; stopa referencyjna wyniesie 4,5 proc. w skali rocznej. To czwarta obniżka stóp procentowych w tym roku.

Umowy o dzieło mniej popularne. ZUS pokazał statystyki

Umowy o dzieło w Polsce pozostają domeną krótkich zleceń – aż 28 proc. trwa jeden dzień, a najwięcej wykonawców tych umów to osoby w wieku 30–39 lat. Dane ZUS za pierwsze półrocze wskazują na rosnący udział sektorów kreatywnych, takich jak informacja i komunikacja.

Reeksport po nieudanej dostawie – jak prawidłowo postąpić?

Eksport towarów poza Unię Europejską jest procesem wieloetapowym i wymaga zarówno sprawnej logistyki, jak i poprawnego dopełnienia obowiązków celnych oraz podatkowych. Pomimo starannego przygotowania, czasami zdarzają się sytuacje, w których kontrakt handlowy nie zostaje zrealizowany – odbiorca w kraju trzecim z różnych powodów nie przyjmuje przesyłki. W rezultacie towar wraca na teren Unii, co rodzi szereg pytań: jak ująć taki zwrot w dokumentacji? czy trzeba korygować rozliczenia podatkowe? jak ponownie wysłać towar zgodnie z przepisami?

REKLAMA

Księgowość influencerów i twórców internetowych. Rozliczanie: barterów, donejtów, kosztów. Kiedy trzeba zarejestrować działalność?

Jak rozliczać nowoczesne źródła dochodu i jakie wyzwania stoją przed księgowymi obsługującymi branżę kreatywną? Influencerzy i twórcy internetowi przestali być ciekawostką świata popkultury, a stali się pełnoprawnymi przedsiębiorcami. Generują znaczące przychody z reklam, współpracy z markami, sprzedaży własnych produktów czy kursów online. Obsługa księgowa tej specyficznej branży stawia przed biurami rachunkowymi nowe wyzwania. Nietypowe źródła przychodów, różnorodne formy rozliczeń, a także niejednoznaczne interpretacje podatkowe to tylko część tematów, z którymi mierzą się księgowi influencerów. Jak poprawnie rozliczać tę branżę? Na co zwrócić uwagę, by nie narazić klienta na błędy podatkowe?

KSeF w jednostkach budżetowych – wyzwania i szanse. Wywiad z dr Małgorzatą Rzeszutek

Jak wdrożenie KSeF wpłynie na funkcjonowanie jednostek sektora finansów publicznych? Jakie zagrożenia i korzyści niesie cyfrowa rewolucja w fakturowaniu? O tym rozmawiamy z dr Małgorzatą Rzeszutek, doradcą podatkowym i specjalistką w zakresie prawa podatkowego.

REKLAMA