REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe miejsca pracy dzięki ulgom w podatkach dla firm

REKLAMA

40 nowych miejsc pracy powstało od wiosny w Częstochowie dzięki rozwiązaniom wprowadzonym przez tamtejszy samorząd. Umożliwiają one zwolnienie z części podatków przedsiębiorców tworzących w mieście miejsca pracy.

O swoich przedsięwzięciach związanych z nowymi miejscami pracy opowiadali w Częstochowie przedsiębiorcy, którzy skorzystali z zaoferowanych ulg. Zapisano je w uchwałach rady miasta dotyczących zwolnień z podatku od nieruchomości w ramach programu tzw. pomocy de minimis na tworzenie nowych miejsc pracy oraz w ramach programu regionalnej pomocy inwestycyjnej.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Według informacji Sylwii Bieleckiej z biura prasowego częstochowskiego urzędu miasta, w ramach pomocy de minimis zatrudnienie znalazło już lub znajdzie 29 osób, a w ramach pomocy regionalnej - 11.

"Dla nas to duża ulga, cztery lata temu kupiliśmy () teren pod inwestycje, właśnie teraz oddaliśmy do użytku nową bazę" - relacjonowali Sławomir Bełtowski i Tomasz Ryś z firmy zajmującej się odpadami niebezpiecznymi dla środowiska. "Dzięki ulgom zatrudniłam już dwie panie" - zaznaczyła Anna Gruzla, której firma prowadzi miniżłobek.

Łącznie ze zwolnień na razie korzysta lub korzystać będzie dziewięć firm. Szacowana łączna kwota zwolnienia z podatku od nieruchomości w latach 2011-2021 związana z ich wnioskami wyniesie prawie 14,5 mln zł, w tym w ramach pomocy de minimis 1,6 mln zł, a w ramach pomocy regionalnej blisko 13 mln zł.

REKLAMA

Uchwałę zwalniającą z podatku od nieruchomości w ramach pomocy de minimis częstochowscy radni przyjęli z końcem marca. Zwolnienie z podatku dotyczy tu nowych budynków, budowli lub ich części oraz gruntów przeznaczonych do prowadzenia działalności gospodarczej. Ze zwolnienia może skorzystać przedsiębiorca, który stworzy co najmniej jedno nowe miejsce pracy i utrzyma zwiększony stan zatrudnienia co najmniej 3 lata. Zwolnienie dla małych i średnich przedsiębiorstw przysługuje na maksymalnie 10 lat, a dla dużych - do 6 lat, przy czym kwota zwolnienia nie może przekroczyć dopuszczalnego pułapu tzw. pomocy de minimis, o którym mowa w przepisach unijnych. To 200 tys. euro w ciągu trzech lat (dla sektora transportowego 100 tys. euro).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Inna - przyjęta w tym samym czasie - uchwała przewiduje zwolnienie z podatku od nieruchomości (w ramach regionalnej pomocy inwestycyjnej) tych przedsiębiorców, którzy inwestują w mieście i w związku z tym stworzą nowe miejsca pracy. Zwolnienie dotyczy nieruchomości nowych, zakupionych na rynku lub zakupionych od podmiotów, wobec których prowadzone jest postępowanie upadłościowe. Przysługuje na okres maksymalnie 5 lat, a w przypadku dużego projektu inwestycyjnego - 15 lat. Kwota zwolnienia nie może przekroczyć dopuszczalnej wartości pomocy, o której mowa w rozporządzeniu rządu z sierpnia 2008 r.

Obie uchwały nie obejmują stacji paliw, działalności instytucji finansowych, handlu oraz działalności w zakresie najmu lub dzierżawy nieruchomości.

Prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk poinformował o przygotowywanym projekcie kolejnej uchwały, zwalniającej przedsiębiorców z części podatków od nieruchomości. Szczegóły mają być konsultowane podczas spotkania z przedsiębiorcami 8 listopada. Według Matyjaszczyka samorząd zamierza proponować kolejne podobne rozwiązania.

 

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Budżet państwa 2026: inflacja, PKB, dochody (podatki), wydatki, deficyt i dług publiczny

W dniu 5 grudnia 2025 r. Sejm przyjął ustawę budżetową na 2026 rok. Ministerstwo Finansów informuje, że w przyszłym roku wg. prognoz przyjętych do projektu ustawy budżetowej na 2026 r. produkt krajowy brutto (PKB) wzrośnie realnie o 3,5%, inflacja średnioroczna wyniesie 3,0%, a stopa bezrobocia ukształtuje się na koniec roku na poziomie 5,0%.

Rozliczenie kryptowalut za 2025 r. Najczęstsze błędy, które mogą kosztować Cię fortunę

Inwestujesz w kryptowaluty, handlujesz na giełdach albo płacisz nimi za usługi? Uwaga – nawet jeśli nie osiągnąłeś zysku, możesz mieć obowiązek złożenia PIT-38. Polskie przepisy dotyczące walut wirtualnych są precyzyjne, ale pełne pułapek: niewłaściwe udokumentowanie kosztów, błędne ustalenie dochodu czy brak rejestracji działalności mogą skończyć się karami i wysokimi dopłatami podatkowymi. Sprawdź, jak bezpiecznie rozliczyć krypto w 2025 r. i uniknąć kosztownych błędów przed skarbówką.

KSeF w ogniu krytyki. ZPP ostrzega przed ryzykiem dla firm i żąda odsunięcia terminu wdrożenia

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców alarmuje, że wdrożenie obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur w obecnym kształcie może poważnie zagrozić działalności wielu firm, szczególnie tych z sektora MŚP. Choć organizacja popiera cyfryzację rozliczeń podatkowych, wskazuje na liczne ryzyka techniczne, organizacyjne oraz naruszenia ochrony danych. ZPP domaga się przesunięcia terminu wdrożenia KSeF i dopracowania systemu, zanim stanie się on obowiązkowy.

KSeF wchodzi w życie w 2026 r. Przewodnik dla przedsiębiorców i księgowych

Od 2026 r. przedsiębiorcy będą zobowiązani do wystawiania i odbierania faktur w KSeF. Wdrożenie systemu wymaga dostosowania procedur oraz przeszkolenia osób odpowiedzialnych za rozliczenia. Właściwe przygotowanie ułatwiają kursy online Krajowej Izby Księgowych, które krok po kroku wyjaśniają zasady pracy w KSeF. W artykule omawiamy, czym jest KSeF, co się zmieni i jaki kurs wybrać.

REKLAMA

Rok 2026 r.: w KSeF pojawią się dokumenty, które będą udawać faktury VAT, czyli „faktury widmo”

Dla części czytelników tytuł niniejszego artykułu może być szokujący, ale problem ten sygnalizują co bardziej dociekliwi księgowi. Idzie o co najmniej dwa masowe zdarzenia, które będą mieć miejsce w 2026 roku i latach następnych – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Fundacje rodzinne w Polsce: stabilizacja podatkowa, czy dalsza niepewność po wecie Prezydenta? Jakie zasady opodatkowania w 2026 roku?

Weto Prezydenta RP do nowelizacji przepisów podatkowych dotyczących fundacji rodzinnych wywołało falę dyskusji w środowisku doradców. Brak zmian oznacza, że w 2026 roku fundacje rodzinne będą podlegać dotychczasowym zasadom opodatkowania. Czy taka decyzja zapewni wyczekiwaną stabilność, czy wręcz przeciwnie – pogłębi niepewność prawną wokół kluczowego instrumentu sukcesyjnego?

KAS wprowadza generowanie tokenów w KSeF 2.0 – ważne terminy, ostrzeżenia i zmiany dla przedsiębiorców

Krajowa Administracja Skarbowa zapowiada nową funkcjonalność w Module Certyfikatów i Uprawnień, która pozwoli przedsiębiorcom generować tokeny potrzebne do uwierzytelniania w KSeF 2.0. KAS wskazuje kluczowe terminy, różnice między tokenami KSeF 1.0 i 2.0 oraz ostrzega przed cyberoszustami wyłudzającymi dane.

Koniec roku podatkowego 2025 w księgowości: najważniejsze obowiązki i terminy

Koniec roku podatkowego to dla przedsiębiorców moment podsumowań i analizy wyników finansowych. Zanim jednak przyjdzie czas na wyciąganie wniosków, należy zmierzyć się z corocznymi obowiązkami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej. Choć formalnie rok podatkowy dla prowadzących jednoosobową działalność pokrywa się z rokiem kalendarzowym, już teraz warto przygotować się do jego zamknięcia i uporządkować sprawy księgowe oraz podatkowe.

REKLAMA

SKwP: Księgowi i biura rachunkowe nie odpowiadają za wdrożenie i stosowanie KSeF w firmach, ani za prawidłowe wystawianie i odbieranie e-faktur

W piśmie z 1 grudnia 2025 r. do Ministra Finansów i Gospodarki, Prezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce dr hab. Stanisław Hońko zaapelował, aby oficjalne przekazy Ministerstwa Finansów i KAS promujące KSeF zawierały jasny komunikat, że podatnicy, a nie księgowi i biura rachunkowe, są odpowiedzialni za wdrożenie i funkcjonowanie KSeF. Zdaniem SKwP, księgowi ani biura rachunkowe nie odpowiadają w szczególności za prawidłowe wystawianie i odbieranie faktur elektronicznych, ani błędy systemów informatycznych KAS. Prezes SKwP wskazał również na brak wszystkich niezbędnych przepisów i niemożność pełnego przetestowania systemów informatycznych.

List do władzy w sprawie KSeF w 2026 roku. Prof. Modzelewski: Dajcie podatnikom możliwość zrezygnowania z obowiązku stosowania KSeF przy wystawianiu i odbieraniu faktur VAT

Profesor Witold Modzelewski apeluje do Ministra Finansów i Gospodarki oraz całego rządu, aby w roku 2026 dać wszystkim wystawcom i adresatom faktur VAT możliwość rezygnacji z obowiązku wystawiania i otrzymywania faktur przy pomocy KSeF.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA