REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podatki na czasie – „Zmiany w podatkach na przełomie 2019 i 2020 r.” (szkolenie 31 stycznia 2020 r. we Wrocławiu)

Business Tax Professionals Sp. z o.o. sp. k.
Doradztwo podatkowe, przeglądy i szkolenia podatkowe, ceny transferowe
Podatki na czasie – „Zmiany w podatkach na przełomie 2019 i 2020 r.” (szkolenie 31 stycznia we Wrocławiu)
Podatki na czasie – „Zmiany w podatkach na przełomie 2019 i 2020 r.” (szkolenie 31 stycznia we Wrocławiu)

REKLAMA

REKLAMA

Business Tax Professionals (spółka z Grupy Kapitałowej Impel) kontynuuje cykl szkoleń dla przedsiębiorców pod nazwą „Podatki na czasie”. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego cyklu. Kolejne szkolenie z tego cyklu „Zmiany w podatkach na przełomie 2019 i 2020 r.” odbędzie się 31 stycznia 2020 r. we Wrocławiu.

Program szkolenia:

REKLAMA

Autopromocja
  • Zmiany w podatku u źródła – w kontekście odroczonych przepisów z 2019 roku
  • Ulga na złe długi w podatkach dochodowych
  • Podwyższone koszty uzyskania przychodów, obniżona stawka podatku
  • Zwolnienie z podatku dla osób do 26 roku życia
  • Obligatoryjny mechanizm podzielonej płatności – „split payment”
  • Biała lista podatników VAT
  • Nowa matryca stawek VAT
  • Nowe zasady dotyczące transakcji unijnych (quick fix)
  • Kasy fiskalne online
  • Likwidacja deklaracji VAT
  • Pozostałe zmiany
  • Wybrane orzecznictwo podatkowe z 2019 r.

Wypełnij formularz zgłoszeniowy

  • Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest wypełnienie i wysłanie powyższego formularza. W przypadku problemów z rejestracją online prosimy o kontakt pod adresem: tax@impel.pl.
  • Płatność za udział w szkoleniu należy wnieść po otrzymaniu faktury proforma. Warunki i zasady rezygnacji określone są w regulaminie szkoleń.

Najważniejsze informacje:

Prowadzący szkolenie:

ANNA GANCZARSKA, doradca podatkowy nr wpisu 11238, biegły rewident.
Jest absolwentką Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego oraz studiów podyplomowych Doradztwo podatkowe i zarządzanie podatkami na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Kompetencje zawodowe zdobywała w jednej z czołowych firm konsultingowo-audytorskich, a następnie w renomowanej kancelarii prawnej zajmującej się obsługą prawno-podatkową podmiotów gospodarczych. W latach 2007 – 2010 pełniła rolę eksperta prawnego w Komisji Statutowej przy Radzie Miejskiej Wrocławia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

ANDRZEJ NASKRĘTSKI, doradca podatkowy nr wpisu 10714
Prawnik, absolwent Wydziału Prawa Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, od 2005 współpracujący z Grupą Impel, a obecnie współzarządzający obszarem podatkowym tej Grupy. Uczestnik szeregu projektów podatkowych i audytów związanych z podatkami CIT, VAT i Podatku od nieruchomości. Autor kilkudziesięciu interpretacji podatkowych, pełnomocnik w wielu sprawach z zakresu podatku CIT i VAT. Autor i współautor licznych artykułów prasowych w Rzeczpospolitej i Gazecie Prawnej.

PAWEŁ PODLASIŃSKI, doradca podatkowy nr wpisu 12981
Z Grupą Impel związany jest od 6 lat. To miejsce ukształtowało go jako doradcę. To tutaj zdobył i nadal zdobywa cenne doświadczenia obsługując zarówno spółki z Grupy Impel jak i klientów zewnętrznych, a także biorąc udział w audytach i projektach podatkowych. Jest również współautorem artykułów o tematyce podatkowej. W podatkach lubi możliwość kreatywnego rozwiązywania problemów jak i to, że dają okazję do poznania przedsiębiorstw z różnych branż.

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nawet o 10% drożej w I kwartale 2025 r. Dentyści podnoszą ceny bardziej niż postępuje inflacja. Nie mają wyjścia, bo ich koszty rosną jeszcze szybciej

Ceny usług stomatologicznych rosną bardziej niż inflacja w całym sektorze zdrowia. Widać to w perspektywie kilku lat oraz ostatnich miesięcy. Ta różnica wciąż będzie się pogłębiać. Gabinety dentystyczne przycisnął wzrost różnych kosztów. Coraz trudniej jest im utrzymywać ceny, które wciąż są mocno niedoszacowane. Gdyby stomatolodzy podnosili je w ślad za faktycznymi podwyżkami wszystkich składowych, to usługi byłyby już obecnie droższe o minimum 15% rdr – pisze dr n. med. Piotr Przybylski. Doktor Przybylski ocenia, że w I kwartale 2025 roku wzrost cen może dobić do 10% rdr. Szczególnie mogą to odczuć pacjenci w dużych i średnich miastach.

Ulga podatkowa B+R umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych (m.in. wynagrodzeń) od podstawy opodatkowania. Dlaczego więc tak mało firm z niej korzysta?

Ulga podatkowa B+R daje możliwość odliczenia nawet 200 proc. kosztów osobowych (czyli m.in. wynagrodzeń) od podstawy opodatkowania. Z badań wynika, że aż 89 proc. polskich przedsiębiorstw zna ten instrument. Pomimo to tylko 23 proc. firm, które rozwijają swoje produkty i procesy, korzysta z ulgi B+R.

KRUS wprowadza zmiany w limitach przychodów. Czy stracisz na emeryturze albo rencie?

KRUS informuje, że od początku grudnia 2024 roku obowiązują nowe kwoty przychodu decydujące o zmniejszaniu lub zawieszaniu świadczeń emerytalno-rentowych. Sprawdź nowe limity miesięcznego przychodu powodujące zmniejszenie/zawieszenie emerytury lub renty.

Nowe wzory formularzy deklaracji VAT od 2025 roku: VAT-8 i VAT-9M

Minister Finansów zamierza od 1 kwietnia 2025 r. wprowadzić dwa nowe wzory deklaracji VAT. Mają to być VAT-8 (wersja 12) i VAT-9M (wersja 11). Gotowy jest już projekt rozporządzenia określającego nowe wzory tych formularzy. Co się zmieni?

REKLAMA

Kwota wolna od podatku 60 tys. zł. Jest nowa odpowiedź na pytanie o realizację obietnicy

Obietnica podniesienia kwoty wolnej od podatku do 60 tys. zł wciąż pozostaje niezrealizowana, mimo że miała być spełniona w ciągu pierwszych 100 dni rządów. Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na interpelację posłanki Marii Koc wyjaśnia, że zmiana może nastąpić dopiero przy poprawie sytuacji budżetowej. Koszt wprowadzenia reformy szacuje się na 52,5 mld zł rocznie.

Pułapka podatkowa. Jest problem z terminem zgłoszenia spadku na formularzu SD-Z2

Są trudności w skorzystaniu ze zwolnienia z podatku od spadków po śmierci najbliższych. Podatnicy wskazują na brak informacji o 6-miesięcznym terminie na zgłoszenie nabycia spadku na formularzu SD-Z2. Rzecznik Praw Obywatelskich apeluje do ministra finansów o wprowadzenie obowiązku pouczania o tych warunkach przez sądy i notariuszy, aby zapobiec przypadkom, gdy niewiedza prowadzi do utraty prawa do ulgi.

Zmiana zasad wystawiania faktur VAT od 1 stycznia 2025 r.

Na stronach Rządowego Centrum Legislacjii, opublikowany został projekt rozporządzenia, które zmienić ma od 1 stycznia 2025 r. rozporządzenie Ministra Finansów z 29 października 2021 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz. U. poz. 1979). Co się zmieni w fakturowaniu od nowego roku?

Zmiany w stażu pracy już od 2026 r.: Zwiększą uprawnienia pracowników, a tym samym będą stanowiły pewne obciążenie dla pracodawców

Od początku 2026 roku mają wejść w życie zmiany w przepisach dotyczących naliczania stażu pracy. Nowelizacja Kodeksu pracy obejmie nie tylko okresy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, ale także inne formy zatrudnienia, takie jak umowy zlecenia czy prowadzenie działalności gospodarczej. Te zmiany przyniosą korzyści dla pracowników, ale także dodatkowe wyzwania dla pracodawców.

REKLAMA

Amortyzacja inwestycji w obce środki trwałe

W związku z wprowadzeniem Polskiego Ładu w polskim systemie prawnym znalazły się niekorzystne regulacje podatkowe dla branży nieruchomości, wśród których wymienić można przede wszystkim zakaz amortyzacji podatkowej budynków i lokali mieszkalnych. 

NSA: Nawet potencjalna możliwość wykorzystania nieruchomości w działalności gospodarczej zwiększa stawkę podatku od nieruchomości

Do nieruchomości związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej zaliczone być powinny również te grunty lub budynki, które przejściowo nie są wykorzystywane przez podatnika w prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. Tak wynika z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z 24 września 2024 r. (III FSK 331/24). NSA - orzekając w przedmiocie podatku od nieruchomości - uznał, że na uwagę zasługuje nie tylko faktyczne wykorzystywanie nieruchomości w prowadzonej działalności gospodarczej, ale także możliwość potencjalnego jej wykorzystania w takim celu.

REKLAMA