REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

14 zgłoszeń od kluczowych podatników w Programie Współdziałania

Subskrybuj nas na Youtube
14 zgłoszeń od kluczowych podatników w Programie Współdziałania /fot. Shutterstock
14 zgłoszeń od kluczowych podatników w Programie Współdziałania /fot. Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W Programie Współdziałania, będącym nową formą współpracy Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) z dużymi podmiotami, złożono 14 wniosków - poinformowała szefowa KAS Magdalena Rzeczkowska.

“Najnowsze nasze działania skierowane dla kluczowych podatników to przede wszystkim Program Współdziałania. Zaczęliśmy w lipcu programem pilotażowym. Mamy 14 wniosków złożonych od kluczowych podmiotów, kluczowych podatników, kluczowych przedsiębiorców. Szykujemy się teraz do działań audytowych” - powiedziała Rzeczkowska.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

“Program Współdziałania to jest korzyść dla przedsiębiorców, to jest też korzyść dla Krajowej Administracji Skarbowej, to jest szereg korzyści związanych z wiarygodnością, z prestiżem z łatwiejszym kontaktem z Krajową Administracją Skarbową, z łatwiejszym uregulowaniem należności podatkowych, (...) to jest wzajemne zaufanie, transparentność” - dodała.

Jak wcześniej informował resort finansów, celem Programu Współdziałania jest podjęcie wspólnych działań zmierzających do zapewnienia przestrzegania prawa podatkowego ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i oczekiwań kluczowych podatników w celu zapewnienia lepszych warunków do prowadzenia aktywności gospodarczej w Polsce.

Założenia programu, które uwzględniają wytyczne OECD (The Organisation for Economic Co-operation and Development), zostały wpisane w projekt ustawy Nowa Ordynacja Podatkowa. Zaproponowane rozwiązania umożliwią podatnikom prowadzenie działalności gospodarczej w warunkach pewności w zakresie zagadnień podatkowych i zapewnią szereg korzyści wynikających z przystąpienia do programu.

REKLAMA

Program bazuje na budowaniu dobrych relacji pomiędzy organem podatkowym i podatnikiem w oparciu o funkcjonujące u podatnika objętego programem, ramy wewnętrznego nadzoru podatkowego (Tax control framework).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szefowa KAS wyraziła nadzieję, że program będzie się dobrze rozwijał i coraz więcej przedsiębiorców będzie do niego zapraszana.

Obecny na briefingu minister finansów Tadeusz Kościński powiedział, że wbrew temu co część obywateli myśli, resort finansów nie jest od tego, żeby “nakładać haracz i zabierać pieniądze”.

“Raczej jesteśmy powiernikiem, że otrzymujemy (...) pieniądze żeby w imieniu całego społeczeństwa budować i inwestować w naszą infrastrukturę, żebyśmy mogli mieć i szkoły i drogi. Myślę, że bardzo ważne jest, abyśmy uświadomili całemu społeczeństwu, że podatki to coś bardzo pozytywnego” - powiedział minister.

W briefingu wzięli też udział przedstawiciele firm, które w ubiegłym roku zapłaciły największe podatki CIT.

Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego powiedział, że obowiązek podatkowy jest obowiązkiem każdego przyzwoitego przedsiębiorcy.

Z kolei p.o. prezesa Pekao Leszek Skiba zwrócił uwagę, że nie tylko podatki to jest relacja pomiędzy bankami a sektorem publicznym. “Tych okazji do współpracy jest więcej. Między innymi jest to Tarcza PFR i dystrybucja środków, które trafiły do przedsiębiorców (...) żeby pomagać przedsiębiorcom, klientom poprzez mechanizm wsparcia ” - dodał.

Jerzy Kwieciński, prezes PGNiG powiedział, że grupa płaci nie tylko podatek CIT, ale ma też inne zobowiązania, między innymi wobec samorządów. “Policzyliśmy, że w ciągu ostatnich 10 lat jako grupa kapitałowa wpłaciliśmy prawie 40 mld zł do budżetu państwa i do budżetów samorządów” - podkreślił.(PAP)

autor: Łukasz Pawłowski
pif/ je/

Polecamy: Nowy JPK_VAT z deklaracją i ewidencją. Poradnik Gazety Prawnej 4/2020

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tryb awaryjny w KSeF – jak działa i kiedy z niego skorzystać?

Obowiązkowy KSeF od 2026 r. budzi emocje, a jedną z najczęściej zadawanych obaw jest: co stanie się, gdy system po prostu przestanie działać?Odpowiedzią ustawodawcy jest tryb awaryjny. Jest to rozwiązanie, które ma zabezpieczyć przedsiębiorców przed paraliżem działalności w razie oficjalnie ogłoszonej awarii KSeF.

Ruszyły masowe kontrole kart lunchowych. Co sprawdza ZUS?

Karty lunchowe od kilku lat są jednym z najczęściej wybieranych pozapłacowych benefitów pracowniczych. Do września 2023 r. karty mogły być wykorzystywane wyłącznie w restauracjach i innych punktach gastronomicznych. Od tego momentu ich popularność dodatkowo wzrosła – z uwagi na możliwość korzystania z nich również w sklepach spożywczych i supermarketach. Ta zmiana, choć dla pracowników korzystna, wywołała lawinę kontroli Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, który coraz uważniej przygląda się temu, w jaki sposób firmy stosują zwolnienie ze składek.

30.09.2025: ważny dzień dla KSeF - Krajowego Systemu eFaktur. Ministerstwo Finansów udostępnia testową wersję systemu

30 września Ministerstwo Finansów udostępnia testową wersję Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF 2.0). To sygnał dla firm, że czas intensywnych przygotowań właśnie się rozpoczął. Jak ten czas na testowanie należy optymalnie wykorzystać?

Rewolucja nie mniej ważna niż KSeF. Nowy obowiązek dla firm sektora MŚP

Cyfryzacja rozliczeń podatkowych w Polsce wchodzi w kolejny etap. Podczas gdy uwaga przedsiębiorców skupia się dziś na KSeF, równie istotna zmiana dotknie ich jeszcze wcześniej. Od 1 stycznia 2026 roku prowadzenie KPiR możliwe będzie wyłącznie w formie cyfrowej. MF przekonuje, że to krok w stronę uproszczenia, automatyzacji oraz zwiększenia transparentności biznesu. Dla sektora MŚP oznacza on również nowe formalności, konieczność inwestycji w systemy IT oraz kary za nieterminowe raporty.

REKLAMA

Samochód w JDG – zakup, leasing, VAT, koszty (100%, 75%, czy 50%), sprzedaż. To przedsiębiorca musi wiedzieć koniecznie

Mobilność to często klucz do efektywnego działania przedsiębiorcy, zwłaszcza w usługach, handlu czy transporcie. Prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (JDG) mogą skorzystać z licznych udogodnień podatkowych, które umożliwiają nie tylko częściowe odliczenie kosztów zakupu pojazdu, ale także rozliczanie wydatków związanych z jego użytkowaniem i eksploatacją. Bierzemy pod lupę najpopularniejsze ulgi i odliczenia samochodowe przysługujące od momentu zakupu, poprzez jego użytkowanie aż po sprzedaż.

KSeF zmienia zasady gry. Jak biura rachunkowe mogą zabezpieczyć siebie i klientów?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) zautomatyzuje obieg dokumentów, ale jednocześnie zrodzi fundamentalne pytanie o odpowiedzialność za kwalifikację kosztów. Obowiązek ten spoczywa na przedsiębiorcy, jednak w praktyce to biura rachunkowe znajdą się na pierwszej linii jeśli idzie o nowe wyzwanie. Niewdrożenie odpowiednich procedur może prowadzić do chaosu komunikacyjnego, sporów z klientami, a nawet do procesów sądowych.

Gigantyczny deficyt i nowe podatki. Rząd ogłasza budżet na 2026 rok - co to oznacza dla naszych portfeli?

Rząd przyjął projekt ustawy budżetowej na 2026 rok, który zakłada rekordowe wydatki na bezpieczeństwo, zdrowie i programy społeczne, ale też gigantyczny deficyt na poziomie 271,7 mld zł. W planie znalazły się podwyżki podatków i akcyzy, a także nowe rozwiązania fiskalne, które mają zasilić budżet. Co to oznacza dla Polaków i jak wpłynie na ich portfele?

VAT 2026: 25 istotnych zmian (dodatkowo oprócz KSeF). Ministerstwo Finansów opublikowało założenia projektu nowelizacji ustawy

W dniu 23 września 2025 r. opublikowano założenia projektu nowelizacji ustawy podatku od towarów i usług oraz ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników. Nowelizacja ta ma dokonać co najmniej 25 większych i mniejszych zmian w różnych przepisach ustawy o VAT. Będą to kolejne zmiany w zasadach rozliczania VAT w 2026 roku oprócz zmiany zasad fakturowania i wprowadzenia obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur. Poniżej lista tych zmian z krótkim omówieniem.

REKLAMA

Czy można edytować fakturę w KSeF? Ministerstwo Finansów nie pozostawia wątpliwości

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy popełniony błąd w fakturze da się poprawić bez wystawiania nowego dokumentu. Oficjalna odpowiedź Ministerstwa Finansów nie pozostawia wątpliwości - w KSeF edytowanie faktury nie będzie możliwe.

KSeF 2026: 6 głównych etapów wdrażania w firmie rewolucji fakturowej, która startuje w lutym

Od 1 lutego 2026 r. wszyscy (bez wyjątku) podatnicy VAT, w tym zwolnieni z tego podatku, będą musieli być przygotowani do otrzymywania faktur w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF). Od tego dnia więksi podatnicy (a od 1 kwietnia 2026 r. pozostali) muszą też wystawiać faktury w KSeF. Jak przygotować się do tych nowych zasad fakturowania? Prof. dr hab. Witold Modzelewski wskazuje 6 najważniejszych najważniejszych punktów (etapów) wdrażania w firmie tej rewolucji fakturowej.

REKLAMA