REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BEZPŁATNY WEBINAR: Polski Ład w praktyce. Z jakimi problemami borykają się biura rachunkowe i przedsiębiorcy?

Subskrybuj nas na Youtube
BEZPŁATNY WEBINAR: Polski Ład w praktyce. Z jakimi problemami borykają się biura rachunkowe i przedsiębiorcy?
BEZPŁATNY WEBINAR: Polski Ład w praktyce. Z jakimi problemami borykają się biura rachunkowe i przedsiębiorcy?
INFOR

REKLAMA

REKLAMA

Polski Ład w praktyce. Z jakimi problemami borykają się biura rachunkowe i przedsiębiorcy? Zapraszamy na bezpłatne webinarium, które odbędzie się 25 marca 2022 r., w godzinach 10.00 - 12.00.

Polski Ład w praktyce. Z jakimi problemami borykają się biura rachunkowe i przedsiębiorcy?

Prawie trzy miesiące funkcjonowania Polskiego Ładu za nami. W tym czasie kilka problemów dotyczących podatków i składek ubezpieczeniowych udało się już rozwiązać, ale ciągle pojawiają się nowe. Nadążenie za zmianami i przeorganizowanie swojej pracy to dla biur rachunkowych spore wyzwanie. Coraz częściej biura rachunkowe nie tylko rozliczają swoich klientów, ale odgrywają też rolę doradczą, zderzając się z pytaniami przedsiębiorców o to, jak zachować rentowność i płynność finansową w obecnej sytuacji ekonomicznej i prawnej.

REKLAMA

Autopromocja

25 marca 2022 r. zapraszamy każdego, kto na co dzień zajmuje się rozliczeniami księgowymi, na webinarium. Podczas dyskusji poruszymy temat Polskiego Ładu. Powiemy o zbliżających się nowelizacjach, interpretacji obecnych przepisów i najczęstszych, związanych z nimi, problemach przedsiębiorców. Doradzimy również, jakie produkty finansowe mogą wspomóc klientów biur rachunkowych w przetrwaniu trudnego czasu transformacji.

ZAPISY: https://promocje.infor.pl/inforakademia/20220302-pragmago/

Polski Ład. BEZPŁATNY WEBINAR ONLINE

Doradca podatkowy Anna Kędzierska-Adamczyk podzieli się wiedzą o najnowszych sposobach na radzenie sobie z Polskim Ładem. Natomiast Łukasz Ramczewski - reprezentujący firmę PragmaGO - wskaże, jaką rolę może odegrać biuro rachunkowe w poprawie płynności finansowej swoich klientów.

Z naszymi ekspertami porozmawiamy między innymi:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  •  składce zdrowotnej – jak wzrośnie, jak płacą ją przedsiębiorcy prowadzący kilka rodzajów działalności, jak ustalić ją dla członka zarządu albo rady nadzorczej spółki i co zrobić z roczną podstawą wymiaru tej składki;
  •  utrudnieniach dla biur rachunkowych sporządzających ubezpieczeniowe deklaracje rozliczeniowe przedsiębiorców;
  •  odzyskiwaniu nadpłaty składki zdrowotnej;
  •  uldze dla klasy średniej dla pracownika otrzymującego kilka wypłat w miesiącu;
  •  tym, jaki wpływ na ulgę dla klasy średniej mają benefity otrzymywane przez pracownika np. karty multisport czy służbowe auta;
  •  ulgach na rozwój firmy;
  •  obecnej sytuacji makroekonomicznej sektora MŚP;
  •  możliwych źródłach finansowania sektora MŚP.

ZAPISY: https://promocje.infor.pl/inforakademia/20220302-pragmago/

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Korekta zeznania podatkowego PIT. Jak to zrobić i do kiedy można?

Do końca roku 2030 podatnicy mają prawo składać korekty zeznań PIT za rok 2024. Błędy w deklaracjach podatkowych zdarzają się zarówno na niekorzyść podatnika (np. pominięcie ulgi, o której się nie wiedziało), jak i na niekorzyść fiskusa (np. pominięcie źródła przychodów, o którym się zapomniało). Złożenie korekty zeznania nie wymaga uzasadnienia, a skorygować można nawet taką deklarację, która z upływem 30 kwietnia 2025 r. została bez udziału podatnika automatycznie zatwierdzona w usłudze Twój e-PIT.

Pilne! Będzie nowelizacja ustawy o KSeF, znamy projekt: jakie zmiany w obowiązkowym e-fakturowaniu

Ministerstwo Finansów opublikowało długo wyczekiwany projekt nowelizacji ustawy o VAT, regulujący obowiązek stosowania faktur ustrukturyzowanych. Wraz z nim udostępniono również oficjalną „mapę drogową” wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur – KSeF.

Ewidencje VAT oszustów i uczciwych podatników niczym się nie różnią. Jak systemowo zablokować wzrost zwrotów VAT? Prof. Modzelewski: jest jeden sposób

Jedyną skuteczną barierą systemową dla prób wyłudzenia zwrotów jest uzależnienie wpływów zwrotów od zastosowania przez podatnika mechanizmu podzielonej płatności w stosunku do kwot podatku naliczonego, który miałby być zwrócony – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Obowiązkowy KSeF - najnowszy harmonogram. KSeF 2.0, integracja i testy, tryb offline24, faktury masowe, certyfikat wystawcy faktury i inne szczegóły

W komunikacie z 12 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów przedstawiło aktualny stan projektu rozwiązań prawnych, technicznych i biznesowych oraz plan wdrożenia (harmonogram) obowiązkowego systemu KSeF. Można jeszcze do 25 kwietnia 2025 r. zgłaszać do Ministerstwa uwagi i opinie do projektu pisząc maila na adres sekretariat.PT@mf.gov.pl.

REKLAMA

Cyfrowe narzędzia dla księgowych. Kiedy warto zmienić oprogramowanie księgowe?

Nowoczesne narzędzia dla księgowych. Na co zwracać uwagę przy zmianie oprogramowania księgowego? Według raportów branżowych księgowi spędzają nawet 50 proc. czasu na czynnościach, które mogłyby zostać usprawnione przez nowoczesne technologie.

Obowiązkowy KSeF - będzie kolejne przesunięcie terminów? Kiedy nowelizacja ustawy o VAT? Minister finansów odpowiada

Ministerstwo Finansów dość wolno prowadzi prace legislacyjne nad nowelizacją ustawy o VAT dotyczącą wdrożenia obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Od listopada zeszłego roku - kiedy to zakończyły się konsultacje projektu - nie widać żadnych postępów. Jeden z posłów zapytał ministra finansów o aktualny harmonogram prac legislacyjnych w tym zakresie a także czy minister ma zamiar przesunięcia terminów wejścia w życie obowiązkowego KSeF? W dniu 31 marca 2025 r. minister finansów odpowiedział na te pytania.

Jak przełożyć termin płatności składek do ZUS? Skutki odroczenia: Podwójna składka w przyszłości i opłata prolongacyjna

Przedsiębiorcy, którzy mają przejściowe turbulencje płynności finansowej mogą starać się w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych o odroczenie (przesunięcie w czasie) terminu płatności składek. Taka decyzja ZUS pozwala zmniejszyć na pewien czas bieżące obciążenia i utrzymać płynność finansową. Od przesuniętych płatności nie płaci się odsetek ale opłatę prolongacyjną.

Czas na e-fakturowanie. System obsługujący KSeF powinien skutecznie chronić przed cyberzagrożeniami, jak to zrobić

KSeF to krok w stronę cyfryzacji i automatyzacji procesów księgowych, ale jego wdrożenie wiąże się z nowymi wyzwaniami, zwłaszcza w obszarze bezpieczeństwa. Firmy powinny już teraz zadbać o odpowiednie zabezpieczenia i przygotować swoje systemy IT na nową rzeczywistość e-fakturowania.

REKLAMA

Prokurent czy pełnomocnik? Różne podejście w spółce z o.o.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jako osoba prawna, działa przez swoje organy. Za prowadzenie spraw spółki i jej reprezentowanie odpowiedzialny jest zarząd. Mnogość obowiązków w firmie może jednak sprawić, że członkowie zarządu będą potrzebowali pomocy.

Nie trzeba będzie składać wniosku o stwierdzenie nadpłaty po korekcie deklaracji podatkowej. Od 2026 r. zmiany w ordynacji podatkowej

Trwają prace legislacyjne nad zmianami w ordynacji podatkowej. W dniu 28 marca 2025 r. opublikowany został projekt bardzo obszernej nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilkunastu innych ustaw. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. a jedną z nich jest zniesienie wymogu składania wniosku o stwierdzenie nadpłaty w przypadku, gdy nadpłata wynika ze skorygowanego zeznania podatkowego (deklaracji).

REKLAMA