Wniosek o stwierdzenie nadpłaty w e-Urzędzie Skarbowym - jak wypełnić i złożyć
![Wniosek o stwierdzenie nadpłaty w e-Urzędzie Skarbowym - jak wypełnić i złożyć](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nM/y5pbmZvci5wbC9wL19maW/xlcy84MDAwMC9tZjA1XzE/xMDQxLmpwZyIsInciOjc3MX0.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
E-Urząd skarbowy na podatki.gov.pl - dostęp, logowanie
e-Urząd Skarbowy dostępny jest wyłącznie na stronie podatki.gov.pl. Jeżeli podatnik chce korzystać z możliwości złożenia pisma lub przeglądania złożonych dokumentów w e-US musi zalogować się poprzez login.gov.pl (profil zaufany, e-dowód lub bankowość elektroniczną) lub aplikację mObywatel.
REKLAMA
Wypełnienie wniosku
Trzeba wybrać odpowiedni wniosek, a kreator poprowadzi wypełniającego przez pola dokumentu, które trzeba uzupełnić:
- rodzaj podatku lub symbol formularza;
- kwota nadpłaty;
- okres;
- rok;
- uzasadnienie.
W zakładce „Dokumenty wysłane” jest dostęp do wszystkich pism i wniosków, które podatnik wcześniej złożył i może je dowolnie filtrować.
Dane we wniosku
Wybrany przez podatnika (lub jego pełnomocnika) wniosek wypełniony jest wstępnie danymi identyfikacyjnymi i adresowymi. Znaleźć je można w sekcji „Twoje dane” – dane adresowe można samodzielnie modyfikować.
W przypadku pełnomocników Ministerstwo Finansów wykorzystało dotychczasowe rozwiązania. System automatycznie pobiera i podpowiada dane mocodawców, dzięki czemu pełnomocnicy nie muszą ich uzupełniać.
Załączniki do wniosku
Można dodać do wniosku maksymalnie 3 załączniki. Łączny rozmiar załączników nie może przekroczyć 6,5 MB.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
![certificate](https://webp-konwerter.infor.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9zdGF0a/WMtaW5mb3JwbC5pbmZvci5wbC/9pbWFnZXMvY2VydGlmaWNhdGV/fbWluLjEyZGFhMGNlLnBuZyJ9.jpg)
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat