Wniosek o stwierdzenie nadpłaty w e-Urzędzie Skarbowym - jak wypełnić i złożyć
REKLAMA
REKLAMA
E-Urząd skarbowy na podatki.gov.pl - dostęp, logowanie
e-Urząd Skarbowy dostępny jest wyłącznie na stronie podatki.gov.pl. Jeżeli podatnik chce korzystać z możliwości złożenia pisma lub przeglądania złożonych dokumentów w e-US musi zalogować się poprzez login.gov.pl (profil zaufany, e-dowód lub bankowość elektroniczną) lub aplikację mObywatel.
REKLAMA
Wypełnienie wniosku
Trzeba wybrać odpowiedni wniosek, a kreator poprowadzi wypełniającego przez pola dokumentu, które trzeba uzupełnić:
- rodzaj podatku lub symbol formularza;
- kwota nadpłaty;
- okres;
- rok;
- uzasadnienie.
W zakładce „Dokumenty wysłane” jest dostęp do wszystkich pism i wniosków, które podatnik wcześniej złożył i może je dowolnie filtrować.
Dane we wniosku
Wybrany przez podatnika (lub jego pełnomocnika) wniosek wypełniony jest wstępnie danymi identyfikacyjnymi i adresowymi. Znaleźć je można w sekcji „Twoje dane” – dane adresowe można samodzielnie modyfikować.
W przypadku pełnomocników Ministerstwo Finansów wykorzystało dotychczasowe rozwiązania. System automatycznie pobiera i podpowiada dane mocodawców, dzięki czemu pełnomocnicy nie muszą ich uzupełniać.
Załączniki do wniosku
Można dodać do wniosku maksymalnie 3 załączniki. Łączny rozmiar załączników nie może przekroczyć 6,5 MB.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat