REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

e-Urząd Skarbowy w 2022 roku. Co można załatwić?

e-Urząd Skarbowy (e-US) w 2022 roku. Co można załatwić?
e-Urząd Skarbowy (e-US) w 2022 roku. Co można załatwić?

REKLAMA

REKLAMA

e-Urząd Skarbowy (e-US) to nowoczesny kanał komunikacji na linii urząd skarbowy – klient, dostępny na stronie podatki.gov.pl. Popularność serwisu stale rośnie. Od uruchomienia e-US 1 lutego 2021 r. zalogowano się do niego już ponad 60 mln razy. W serwisie udostępnione są różne usługi Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) dzięki czemu wiele spraw podatkowych można załatwić bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym, na poczcie czy w banku. Co można załatwić w e-Urzędzie Skarbowym?

Usługi w e-Urzędzie Skarbowym

Twój e-PIT

W e-Urzędzie Skarbowym udostępniamy usługę Twój e-PIT, która jest jedną z najpopularniejszych e-usług polskiej administracji. KAS przygotowuje dla podatników indywidualne roczne zeznania podatkowe. Ale e-US to nie tylko rozliczenie roczne PIT. Użytkownikom serwisu udostępniamy płatności online, możliwość sprawdzenia swoich danych i stanu zwrotu podatku, a także wygodne kreatory umożliwiające przesłanie pisma do urzędu skarbowego w formie elektronicznej – dodaje zastępca szefa KAS Anna Chałupa.

REKLAMA

Autopromocja

Twój e-PIT jest dostępny dla podatników, którzy składają zeznania podatkowe PIT-37, PIT-28, PIT-36 i PIT-38. Twój e-PIT umożliwia zaakceptowanie wstępnie wypełnionej przez KAS deklaracji PIT-37, PIT-28, PIT-36 lub PIT-38 na podstawie danych zgromadzonych przez KAS, lub jej korektę.

Informacje o zwrocie podatku (PIT i VAT)

W e-US można uzyskać m.in. informacje o zwrocie PIT i VAT. Z tej funkcjonalności skorzystano już ponad 1,7 mln razy.

Dzięki usłudze Zwroty podatków, bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym, można sprawdzić informacje o:

  • zwrotach z PIT i VAT z ostatnich 2 lat kalendarzowych
  • dacie zwrotu, zaliczeniu nadpłaty lub zwrotu na inne zobowiązania podatkowe lub przekazaniu jej do innego odbiorcy (co może mieć miejsce np. w przypadku zajęcia wierzytelności)
  • sposobie zwrotu i kwocie naliczonej opłaty pocztowej. Jeżeli zwrot nastąpił z naliczeniem oprocentowania, to prezentowana jest kwota odsetek wypłaconych podatnikowi.

Pisma ogólne do urzędu skarbowego

Od momentu uruchomienia e-Urzędu Skarbowego złożono w nim ponad 85 tys. pism ogólnych. Jest to usługa dostępna dla wszystkich obywateli – w tym przedsiębiorców i osób fizycznych. W ten sposób można wysyłać do urzędu skarbowego pisma w dowolnej sprawie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za pomocą serwisu można też przekazać do urzędu wyjaśnienie przeznaczenia wpłaty, wniosek o zaliczenie nadpłaty lub zwrotu podatku na poczet innych zobowiązań, tzw. czynny żal, a także zawiadomienie ZAW-NR o zapłacie należności na rachunek inny niż podany w wykazie podatników VAT. W e-US podatnicy złożyli czynny żal już ok. 48,6 tys. razy, a ZAW-NR ok. 18,9 tys. razy.

Pismo w sprawie wyjaśnienia przeznaczenia wpłaty

Usługa dot. pisma w sprawie wyjaśnienia przeznaczenia wpłaty jest przeznaczona dla wszystkich obywateli – w tym przedsiębiorców i osób fizycznych. W ten sposób za pomocą e-Urzędu Skarbowego można (w formie elektronicznej) złożyć wyjaśnienie i jednocześnie dyspozycję właściwego zaliczenia wpłaty, którą urząd zakwalifikował jako wpłatę do wyjaśnienia - bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie skarbowym.

Wniosek o zaliczenie nadpłaty lub zwrotu podatku na poczet innych zobowiązań

Usługa dot. wniosku o zaliczenie nadpłaty lub zwrotu podatku na poczet innych zobowiązań jest przeznaczona dla wszystkich obywateli – w tym przedsiębiorców i osób fizycznych. W ten sposób za pomocą e-Urzędu Skarbowego można w formie elektronicznej :

  • podjąć decyzję, co zrobić ze swoją nadpłatą lub zwrotem podatku;
  • wskazać rodzaj należności, na którą urząd zaliczy nadpłatę lub zwrot, zgodnie z dyspozycją.

Czynny żal

Usługa dot. zawiadomienia o popełnieniu czynu zabronionego (tzw. czynny żal) jest przeznaczona dla wszystkich obywateli, w tym przedsiębiorców i osób fizycznych. W ten sposób za pomocą e-Urzędu Skarbowego można złożyć do urzędu skarbowego w formie elektronicznej zawiadomienia o popełnieniu czynu zabronionego.

ZAW-NR

Usługa dot. zawiadomienia ZAW-NR w e-Urzędzie Skarbowym jest dostępna dla przedsiębiorców. W ten sposób za pomocą e-Urzędu Skarbowego można zgłosić do urzędu skarbowego w formie elektronicznej zapłatę należności na inny rachunek niż ten podany w Wykazie podatników VAT.

 ZAP-3 (aktualizacja danych podatnika w urzędzie skarbowym)

Usługa dot. zgłoszenia aktualizacyjnego osoby fizycznej będącej podatnikiem (ZAP-3) jest dostępna dla osób fizycznych, które spełniają łącznie następujące kryteria:

  • są objęte rejestrem PESEL
  • nie prowadzą działalności gospodarczej
  • nie są zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług
  • nie są płatnikiem podatków
  • nie są płatnikiem składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenia zdrowotne

W ten sposób za pomocą e-Urzędu Skarbowego można złożyć do urzędu skarbowego w formie elektronicznej zgłoszenie aktualizacyjne ZAP-3, co umożliwia zaktualizowanie swoich danych w urzędzie skarbowym: adresu zamieszkania, danych kontaktowych (nr telefonu, adres e-mail, adres elektroniczny na ePUAP) i osobistego rachunku bankowego, na który będą trafiać zwroty podatków lub nadpłat.
Dane zaktualizowane przez złożenie zgłoszenia ZAP-3 są publikowane na koncie podatnika w e-Urzędzie Skarbowym.

Dotychczas z tego rozwiązania skorzystano ponad 112 tys. razy.

Wykaz mandatów karnych

e-Urząd Skarbowy umożliwia podgląd wykazu mandatów karnych – skorzystano z tego już 3,6 mln razy. Jest to usługa dostępna dla wszystkich obywateli.

Korzyści z usługi Mandaty:

  • ustalisz mandaty, jeśli zostały na Ciebie nałożone (na podstawie informacji, które posiada KAS)
  • znajdziesz tu mandaty karne kredytowane, w tym zapłacone terminalem, i mandaty zaoczne wraz z informacją o kwocie do zapłaty i ewentualnie prowadzonym postępowaniu egzekucyjnym
  • możesz opłacić mandat

Płatności online

Usługa Płatności online jest dostępna dla przedsiębiorcy i obywatela, który płaci należności wyłącznie za siebie.

Korzyści z usługi Płatności online:

  • automatyczne uzupełnianie wielu danych w przelewie
  • dostęp do historii płatności w e-Urzędzie Skarbowym i informacji o ich statusie
  • płatności podatkowe z mikrorachunku podatnika
  • płatności podatków majątkowych i karty podatkowej na mikrorachunki urzędów
  • pozostałych podatków i należności niepodatkowych na mikrorachunki urzędów

Usługa płatności przelewem zwykłym obejmuje płatność opłaty skarbowej na rachunek właściwego organu gminy za czynność lub sprawę załatwianą w urzędzie skarbowym.

Ważne!
Lista dostępnych banków dla tych usług jest ograniczona do tych banków, które korzystają z Paybynet dla płatności przelewem podatkowym i dla płatności przelewem zwykłym, który służy w e-Urzędzie Skarbowym do zapłaty opłaty skarbowej

Można również realizować płatności online do organów podatkowych i zobaczyć historię wpłat.

Dostęp do aktów notarialnych

Klienci e-US mają też dostęp do informacji z dokumentów notarialnych, które ich dotyczą. Informacje z aktów notarialnych były wyświetlane przez strony tych aktów oraz notariuszy ponad 194 tys. razy.

Pełnomocnicy mogą sprawdzać listę swoich mocodawców i składać pisma w ich imieniu. Natomiast mocodawcy mogą przeglądać listy udzielonych pełnomocnictw ogólnych.

e-mikrofirma

Usługa e-mikrofirma jest przeznaczona dla przedsiębiorców. W ten sposób za pomocą e-Urzędu Skarbowego można wystawiać i zapisywać faktury krajowe, stworzyć ewidencję VAT oraz wygenerować pliki JPK_VAT i JPK_FA.

Mikrorachunek podatkowy

Usługa mikrorachunek podatkowy jest przeznaczona dla płatników i podatników podatku PIT, CIT, VAT. W ten sposób za pomocą e-Urzędu Skarbowego można wygenerować indywidualny rachunek podatkowy tzw. mikrorachunek podatkowy, dla płatności, które są realizowane przy jego użyciu. Korzystanie z tej usługi w e-Urzędzie Skarbowym jest jednorazową czynnością - po wygenerowaniu mikrorachunek podatkowy jest zapisywany w danych użytkownika. Zmiana identyfikatora podatkowego na NIP lub PESEL umożliwia ponowne wygenerowanie i zapisanie nowego mikrorachunku podatkowego w danych użytkownika w serwisie e-Urząd Skarbowy.

Twoje dane

W sekcji Twoje dane są prezentowane dane podatników, którymi dysponuje Krajowa Administracja Skarbowa, tj.:

  • imię i nazwisko
  • PESEL
  • NIP (jeżeli podatnik go posiada),
  • adres zamieszkania
  • dane kontaktowe (e-mail, telefon, adres elektroniczny)
  • osobisty rachunek bankowy.

Za pomocą e-Urzędu Skarbowego podatnik może więc zweryfikować poprawność i aktualność swoich danych, które posiada KAS.

Twoja działalność

W sekcji Twoja działalność są prezentowane dane podatnika związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą:

  • nazwa firmy
  • REGON
  • kod PKD przeważającej działalności.

Za pomocą e-Urzędu Skarbowego podatnik może więc zweryfikować poprawność i aktualność danych swojej działalności, które posiada KAS. Wspólnicy spółki osobowej mają dostęp do danych identyfikacyjnych spółki.

Rejestracja do e-TOLL

Za pomocą e-US można też zarejestrować się do systemu e-TOLL służącego do poboru opłat za przejazd po płatnych odcinkach dróg w Polsce zarządzanych przez GDDKiA.

Projekt e-Urząd Skarbowy jest współfinansowany z Funduszy Europejskich (Program Polska Cyfrowa). Wartość całkowita przedsięwzięcia to niemal 102 mln zł, w tym dofinansowanie UE ok. 86 mln zł, a budżet państwa ok. 15,6 mln zł.

Jak korzystać z e-Urzędu Skarbowego? Logowanie

e-Urząd Skarbowy dostępny jest na podatki.gov.pl. Serwis działa 24 godziny na dobę i można z niego korzystać na dowolnym urządzeniu podłączonym do Internetu. Do e-US logujemy się Profilem Zaufanym, e-Dowodem lub poprzez bankowość elektroniczną i aplikację mObywatel. Do samej usługi Twój e-PIT można logować się określonymi danymi podatkowymi. Dzięki personalizacji danych w e-Urzędzie Skarbowym zalogowany użytkownik ma dostęp do przeznaczonych dla niego informacji i usług.

Logowanie login.gov.pl

W ramach login.gov.pl masz możliwość logowania 3 metodami:

  • profilem zaufanym, 
  • bankowością elektroniczną oraz
  • e-dowodem.

Profil zaufany (login.gov.pl)

Aby zalogować się przez profil zaufany (login.gov.pl):

  • kliknij przycisk „e-Urząd Skarbowy” i wybierz kafel „Login.gov.pl”
  • na stronie login.gov.pl wybierz kafel „Profil Zaufany”
  • w oknie logowania (po lewej stronie ekranu) wpisz poprawnie Twoją nazwę użytkownika lub e-mail oraz hasło
  • na Twój telefon otrzymasz SMS z kodem autoryzującym
  • wpisz poprawny kod w oknie, które pojawi się na ekranie logowania
  • kliknij „Potwierdź”, aby zalogować się do e-Urzędu Skarbowego

Nie masz profilu zaufanego? Załóż go online

Bankowość elektroniczna (login.gov.pl)

Aby zalogować się przez bankowość elektroniczną:

  • kliknij przycisk „e-Urząd Skarbowy” i wybierz kafel „Login.gov.pl”
  • na stronie login.gov.pl kliknij kafel „Profil Zaufany”
  • w oknie logowania (po prawej stronie ekranu) wybierz kafel z logiem Twojego banku
  • w oknie logowania na stronie Twojego banku wpisz login i hasło, których używasz do logowania
  • dalej postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlonymi na stronie Twojego banku, aby zalogować się do e-Urzędu Skarbowego

e-Dowód (login.gov.pl)

Aby zalogować się przez e-Dowód:

  • kliknij przycisk „e-Urząd Skarbowy” i wybierz kafel „Login.gov.pl”
  • na stronie login.gov.pl kliknij kafel „e-dowód”
  • wybierz, czym się zalogujesz:
    • smartfon z modułem NFC i aplikacją eDO App
      lub
    • komputer z podłączonym czytnikiem NFC

Jeśli wybierasz smartfon:

  • otwórz aplikację mobilną eDO App
  • zeskanuj kod QR lub przepisz numer pod kodem
  • kliknij POTWIERDZAM, jeśli wszystko się zgadza
  • wpisz 6-cyfrowy numer CAN
  • przyłóż e-dowód do telefonu
  • wpisz 4‑cyfrowy kodPIN1

Aplikacji eDO App możesz użyć również, gdy chcesz się zalogować do usługi elektronicznej na swoim telefonie.

Jeśli wybierasz komputer z podłączonym czytnikiem NFC:

  • na początku sprawdź, czy:
    • czytnik NFC jest podłączony do komputera
    • masz zainstalowane oprogramowanie e-dowodu
    • e-dowód jest na czytniku
    • w oprogramowaniu e-dowodu został wpisany numer CAN
  • kliknij przycisk Zaloguj się
  • w oknie z certyfikatem identyfikacji kliknij przycisk OK
  • w czytniku wpisz 4‑cyfrowy kod PIN 1

Aplikacja mObywatel

Aby zalogować się aplikacją mObywatel:

  • kliknij przycisk „e-Urząd Skarbowy” i wybierz kafel „mObywatel”
  • zaloguj się do aplikacji mObywatel
  • wybierz mObywatel (mTożsamość)
  • postępuj zgodnie z instrukcją skanowania kodu wyświetloną na ekranie
  • zeskanuj kod QR aplikacją mObywatel

Jeśli wybierasz smartfon:

  • na stronie gov.pl rozwiń menu
  • wybierz zaloguj się do e-urząd skarbowy
  • kliknij mObywatel - aplikacja do logowania
  • skopiuj kod QR
  • otwórz aplikację mObywatel
  • wybierz mObywatel (mTożsamość)
  • z dolnego menu wybierz ,,Przekaż” i następnie ,,Instytucji lub firmie ”
  • wklej ze schowka skopiowany kod, kliknij Gotowe, następnie Potwierdzam i Ok
  • nie zamykaj aplikacji mObywatel i wróć do okna z e-urzędem skarbowym

Aby się zalogować przez aplikację mObywatel, aktywuj ją za pomocą profilu zaufanego.

Dane autoryzujące

Będziesz mieć dostęp tylko do swoich danych i usługi Twój e-PIT. Pozostałe usługi e-Urzędu Skarbowego będą niedostępne.

Aby zalogować się danymi autoryzującymi:

  • kliknij przycisk „e-Urząd Skarbowy” wybierz kafel "Twoje dane podatkowe"
  • wpisz numer PESEL lub NIP i datę urodzenia
  • wpisz kwotę przychodu:
    • z rozliczenia za 2020 r. oraz
    • z jednej informacji od płatników za 2021 r. (np. z PIT-11 od Twojego pracodawcy),
  • i potwierdź kwotą nadpłaty/podatku do zapłaty z rozliczenia za 2020 r.
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Ministerstwo Finansów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA