REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

e-Urząd Skarbowy w 2022 roku. Co można załatwić?

e-Urząd Skarbowy (e-US) w 2022 roku. Co można załatwić?
e-Urząd Skarbowy (e-US) w 2022 roku. Co można załatwić?

REKLAMA

REKLAMA

e-Urząd Skarbowy (e-US) to nowoczesny kanał komunikacji na linii urząd skarbowy – klient, dostępny na stronie podatki.gov.pl. Popularność serwisu stale rośnie. Od uruchomienia e-US 1 lutego 2021 r. zalogowano się do niego już ponad 60 mln razy. W serwisie udostępnione są różne usługi Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) dzięki czemu wiele spraw podatkowych można załatwić bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym, na poczcie czy w banku. Co można załatwić w e-Urzędzie Skarbowym?

Usługi w e-Urzędzie Skarbowym

Twój e-PIT

W e-Urzędzie Skarbowym udostępniamy usługę Twój e-PIT, która jest jedną z najpopularniejszych e-usług polskiej administracji. KAS przygotowuje dla podatników indywidualne roczne zeznania podatkowe. Ale e-US to nie tylko rozliczenie roczne PIT. Użytkownikom serwisu udostępniamy płatności online, możliwość sprawdzenia swoich danych i stanu zwrotu podatku, a także wygodne kreatory umożliwiające przesłanie pisma do urzędu skarbowego w formie elektronicznej – dodaje zastępca szefa KAS Anna Chałupa.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Twój e-PIT jest dostępny dla podatników, którzy składają zeznania podatkowe PIT-37, PIT-28, PIT-36 i PIT-38. Twój e-PIT umożliwia zaakceptowanie wstępnie wypełnionej przez KAS deklaracji PIT-37, PIT-28, PIT-36 lub PIT-38 na podstawie danych zgromadzonych przez KAS, lub jej korektę.

Informacje o zwrocie podatku (PIT i VAT)

W e-US można uzyskać m.in. informacje o zwrocie PIT i VAT. Z tej funkcjonalności skorzystano już ponad 1,7 mln razy.

Dzięki usłudze Zwroty podatków, bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym, można sprawdzić informacje o:

REKLAMA

  • zwrotach z PIT i VAT z ostatnich 2 lat kalendarzowych
  • dacie zwrotu, zaliczeniu nadpłaty lub zwrotu na inne zobowiązania podatkowe lub przekazaniu jej do innego odbiorcy (co może mieć miejsce np. w przypadku zajęcia wierzytelności)
  • sposobie zwrotu i kwocie naliczonej opłaty pocztowej. Jeżeli zwrot nastąpił z naliczeniem oprocentowania, to prezentowana jest kwota odsetek wypłaconych podatnikowi.

Pisma ogólne do urzędu skarbowego

Od momentu uruchomienia e-Urzędu Skarbowego złożono w nim ponad 85 tys. pism ogólnych. Jest to usługa dostępna dla wszystkich obywateli – w tym przedsiębiorców i osób fizycznych. W ten sposób można wysyłać do urzędu skarbowego pisma w dowolnej sprawie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za pomocą serwisu można też przekazać do urzędu wyjaśnienie przeznaczenia wpłaty, wniosek o zaliczenie nadpłaty lub zwrotu podatku na poczet innych zobowiązań, tzw. czynny żal, a także zawiadomienie ZAW-NR o zapłacie należności na rachunek inny niż podany w wykazie podatników VAT. W e-US podatnicy złożyli czynny żal już ok. 48,6 tys. razy, a ZAW-NR ok. 18,9 tys. razy.

Pismo w sprawie wyjaśnienia przeznaczenia wpłaty

Usługa dot. pisma w sprawie wyjaśnienia przeznaczenia wpłaty jest przeznaczona dla wszystkich obywateli – w tym przedsiębiorców i osób fizycznych. W ten sposób za pomocą e-Urzędu Skarbowego można (w formie elektronicznej) złożyć wyjaśnienie i jednocześnie dyspozycję właściwego zaliczenia wpłaty, którą urząd zakwalifikował jako wpłatę do wyjaśnienia - bez konieczności osobistej wizyty w urzędzie skarbowym.

Wniosek o zaliczenie nadpłaty lub zwrotu podatku na poczet innych zobowiązań

Usługa dot. wniosku o zaliczenie nadpłaty lub zwrotu podatku na poczet innych zobowiązań jest przeznaczona dla wszystkich obywateli – w tym przedsiębiorców i osób fizycznych. W ten sposób za pomocą e-Urzędu Skarbowego można w formie elektronicznej :

  • podjąć decyzję, co zrobić ze swoją nadpłatą lub zwrotem podatku;
  • wskazać rodzaj należności, na którą urząd zaliczy nadpłatę lub zwrot, zgodnie z dyspozycją.

Czynny żal

Usługa dot. zawiadomienia o popełnieniu czynu zabronionego (tzw. czynny żal) jest przeznaczona dla wszystkich obywateli, w tym przedsiębiorców i osób fizycznych. W ten sposób za pomocą e-Urzędu Skarbowego można złożyć do urzędu skarbowego w formie elektronicznej zawiadomienia o popełnieniu czynu zabronionego.

ZAW-NR

Usługa dot. zawiadomienia ZAW-NR w e-Urzędzie Skarbowym jest dostępna dla przedsiębiorców. W ten sposób za pomocą e-Urzędu Skarbowego można zgłosić do urzędu skarbowego w formie elektronicznej zapłatę należności na inny rachunek niż ten podany w Wykazie podatników VAT.

 ZAP-3 (aktualizacja danych podatnika w urzędzie skarbowym)

Usługa dot. zgłoszenia aktualizacyjnego osoby fizycznej będącej podatnikiem (ZAP-3) jest dostępna dla osób fizycznych, które spełniają łącznie następujące kryteria:

  • są objęte rejestrem PESEL
  • nie prowadzą działalności gospodarczej
  • nie są zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług
  • nie są płatnikiem podatków
  • nie są płatnikiem składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenia zdrowotne

W ten sposób za pomocą e-Urzędu Skarbowego można złożyć do urzędu skarbowego w formie elektronicznej zgłoszenie aktualizacyjne ZAP-3, co umożliwia zaktualizowanie swoich danych w urzędzie skarbowym: adresu zamieszkania, danych kontaktowych (nr telefonu, adres e-mail, adres elektroniczny na ePUAP) i osobistego rachunku bankowego, na który będą trafiać zwroty podatków lub nadpłat.
Dane zaktualizowane przez złożenie zgłoszenia ZAP-3 są publikowane na koncie podatnika w e-Urzędzie Skarbowym.

Dotychczas z tego rozwiązania skorzystano ponad 112 tys. razy.

Wykaz mandatów karnych

e-Urząd Skarbowy umożliwia podgląd wykazu mandatów karnych – skorzystano z tego już 3,6 mln razy. Jest to usługa dostępna dla wszystkich obywateli.

Korzyści z usługi Mandaty:

  • ustalisz mandaty, jeśli zostały na Ciebie nałożone (na podstawie informacji, które posiada KAS)
  • znajdziesz tu mandaty karne kredytowane, w tym zapłacone terminalem, i mandaty zaoczne wraz z informacją o kwocie do zapłaty i ewentualnie prowadzonym postępowaniu egzekucyjnym
  • możesz opłacić mandat

Płatności online

Usługa Płatności online jest dostępna dla przedsiębiorcy i obywatela, który płaci należności wyłącznie za siebie.

Korzyści z usługi Płatności online:

  • automatyczne uzupełnianie wielu danych w przelewie
  • dostęp do historii płatności w e-Urzędzie Skarbowym i informacji o ich statusie
  • płatności podatkowe z mikrorachunku podatnika
  • płatności podatków majątkowych i karty podatkowej na mikrorachunki urzędów
  • pozostałych podatków i należności niepodatkowych na mikrorachunki urzędów

Usługa płatności przelewem zwykłym obejmuje płatność opłaty skarbowej na rachunek właściwego organu gminy za czynność lub sprawę załatwianą w urzędzie skarbowym.

Ważne!
Lista dostępnych banków dla tych usług jest ograniczona do tych banków, które korzystają z Paybynet dla płatności przelewem podatkowym i dla płatności przelewem zwykłym, który służy w e-Urzędzie Skarbowym do zapłaty opłaty skarbowej

Można również realizować płatności online do organów podatkowych i zobaczyć historię wpłat.

Dostęp do aktów notarialnych

Klienci e-US mają też dostęp do informacji z dokumentów notarialnych, które ich dotyczą. Informacje z aktów notarialnych były wyświetlane przez strony tych aktów oraz notariuszy ponad 194 tys. razy.

Pełnomocnicy mogą sprawdzać listę swoich mocodawców i składać pisma w ich imieniu. Natomiast mocodawcy mogą przeglądać listy udzielonych pełnomocnictw ogólnych.

e-mikrofirma

Usługa e-mikrofirma jest przeznaczona dla przedsiębiorców. W ten sposób za pomocą e-Urzędu Skarbowego można wystawiać i zapisywać faktury krajowe, stworzyć ewidencję VAT oraz wygenerować pliki JPK_VAT i JPK_FA.

Mikrorachunek podatkowy

Usługa mikrorachunek podatkowy jest przeznaczona dla płatników i podatników podatku PIT, CIT, VAT. W ten sposób za pomocą e-Urzędu Skarbowego można wygenerować indywidualny rachunek podatkowy tzw. mikrorachunek podatkowy, dla płatności, które są realizowane przy jego użyciu. Korzystanie z tej usługi w e-Urzędzie Skarbowym jest jednorazową czynnością - po wygenerowaniu mikrorachunek podatkowy jest zapisywany w danych użytkownika. Zmiana identyfikatora podatkowego na NIP lub PESEL umożliwia ponowne wygenerowanie i zapisanie nowego mikrorachunku podatkowego w danych użytkownika w serwisie e-Urząd Skarbowy.

Twoje dane

W sekcji Twoje dane są prezentowane dane podatników, którymi dysponuje Krajowa Administracja Skarbowa, tj.:

  • imię i nazwisko
  • PESEL
  • NIP (jeżeli podatnik go posiada),
  • adres zamieszkania
  • dane kontaktowe (e-mail, telefon, adres elektroniczny)
  • osobisty rachunek bankowy.

Za pomocą e-Urzędu Skarbowego podatnik może więc zweryfikować poprawność i aktualność swoich danych, które posiada KAS.

Twoja działalność

W sekcji Twoja działalność są prezentowane dane podatnika związane z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą:

  • nazwa firmy
  • REGON
  • kod PKD przeważającej działalności.

Za pomocą e-Urzędu Skarbowego podatnik może więc zweryfikować poprawność i aktualność danych swojej działalności, które posiada KAS. Wspólnicy spółki osobowej mają dostęp do danych identyfikacyjnych spółki.

Rejestracja do e-TOLL

Za pomocą e-US można też zarejestrować się do systemu e-TOLL służącego do poboru opłat za przejazd po płatnych odcinkach dróg w Polsce zarządzanych przez GDDKiA.

Projekt e-Urząd Skarbowy jest współfinansowany z Funduszy Europejskich (Program Polska Cyfrowa). Wartość całkowita przedsięwzięcia to niemal 102 mln zł, w tym dofinansowanie UE ok. 86 mln zł, a budżet państwa ok. 15,6 mln zł.

Jak korzystać z e-Urzędu Skarbowego? Logowanie

e-Urząd Skarbowy dostępny jest na podatki.gov.pl. Serwis działa 24 godziny na dobę i można z niego korzystać na dowolnym urządzeniu podłączonym do Internetu. Do e-US logujemy się Profilem Zaufanym, e-Dowodem lub poprzez bankowość elektroniczną i aplikację mObywatel. Do samej usługi Twój e-PIT można logować się określonymi danymi podatkowymi. Dzięki personalizacji danych w e-Urzędzie Skarbowym zalogowany użytkownik ma dostęp do przeznaczonych dla niego informacji i usług.

Logowanie login.gov.pl

W ramach login.gov.pl masz możliwość logowania 3 metodami:

  • profilem zaufanym, 
  • bankowością elektroniczną oraz
  • e-dowodem.

Profil zaufany (login.gov.pl)

Aby zalogować się przez profil zaufany (login.gov.pl):

  • kliknij przycisk „e-Urząd Skarbowy” i wybierz kafel „Login.gov.pl”
  • na stronie login.gov.pl wybierz kafel „Profil Zaufany”
  • w oknie logowania (po lewej stronie ekranu) wpisz poprawnie Twoją nazwę użytkownika lub e-mail oraz hasło
  • na Twój telefon otrzymasz SMS z kodem autoryzującym
  • wpisz poprawny kod w oknie, które pojawi się na ekranie logowania
  • kliknij „Potwierdź”, aby zalogować się do e-Urzędu Skarbowego

Nie masz profilu zaufanego? Załóż go online

Bankowość elektroniczna (login.gov.pl)

Aby zalogować się przez bankowość elektroniczną:

  • kliknij przycisk „e-Urząd Skarbowy” i wybierz kafel „Login.gov.pl”
  • na stronie login.gov.pl kliknij kafel „Profil Zaufany”
  • w oknie logowania (po prawej stronie ekranu) wybierz kafel z logiem Twojego banku
  • w oknie logowania na stronie Twojego banku wpisz login i hasło, których używasz do logowania
  • dalej postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlonymi na stronie Twojego banku, aby zalogować się do e-Urzędu Skarbowego

e-Dowód (login.gov.pl)

Aby zalogować się przez e-Dowód:

  • kliknij przycisk „e-Urząd Skarbowy” i wybierz kafel „Login.gov.pl”
  • na stronie login.gov.pl kliknij kafel „e-dowód”
  • wybierz, czym się zalogujesz:
    • smartfon z modułem NFC i aplikacją eDO App
      lub
    • komputer z podłączonym czytnikiem NFC

Jeśli wybierasz smartfon:

  • otwórz aplikację mobilną eDO App
  • zeskanuj kod QR lub przepisz numer pod kodem
  • kliknij POTWIERDZAM, jeśli wszystko się zgadza
  • wpisz 6-cyfrowy numer CAN
  • przyłóż e-dowód do telefonu
  • wpisz 4‑cyfrowy kodPIN1

Aplikacji eDO App możesz użyć również, gdy chcesz się zalogować do usługi elektronicznej na swoim telefonie.

Jeśli wybierasz komputer z podłączonym czytnikiem NFC:

  • na początku sprawdź, czy:
    • czytnik NFC jest podłączony do komputera
    • masz zainstalowane oprogramowanie e-dowodu
    • e-dowód jest na czytniku
    • w oprogramowaniu e-dowodu został wpisany numer CAN
  • kliknij przycisk Zaloguj się
  • w oknie z certyfikatem identyfikacji kliknij przycisk OK
  • w czytniku wpisz 4‑cyfrowy kod PIN 1

Aplikacja mObywatel

Aby zalogować się aplikacją mObywatel:

  • kliknij przycisk „e-Urząd Skarbowy” i wybierz kafel „mObywatel”
  • zaloguj się do aplikacji mObywatel
  • wybierz mObywatel (mTożsamość)
  • postępuj zgodnie z instrukcją skanowania kodu wyświetloną na ekranie
  • zeskanuj kod QR aplikacją mObywatel

Jeśli wybierasz smartfon:

  • na stronie gov.pl rozwiń menu
  • wybierz zaloguj się do e-urząd skarbowy
  • kliknij mObywatel - aplikacja do logowania
  • skopiuj kod QR
  • otwórz aplikację mObywatel
  • wybierz mObywatel (mTożsamość)
  • z dolnego menu wybierz ,,Przekaż” i następnie ,,Instytucji lub firmie ”
  • wklej ze schowka skopiowany kod, kliknij Gotowe, następnie Potwierdzam i Ok
  • nie zamykaj aplikacji mObywatel i wróć do okna z e-urzędem skarbowym

Aby się zalogować przez aplikację mObywatel, aktywuj ją za pomocą profilu zaufanego.

Dane autoryzujące

Będziesz mieć dostęp tylko do swoich danych i usługi Twój e-PIT. Pozostałe usługi e-Urzędu Skarbowego będą niedostępne.

Aby zalogować się danymi autoryzującymi:

  • kliknij przycisk „e-Urząd Skarbowy” wybierz kafel "Twoje dane podatkowe"
  • wpisz numer PESEL lub NIP i datę urodzenia
  • wpisz kwotę przychodu:
    • z rozliczenia za 2020 r. oraz
    • z jednej informacji od płatników za 2021 r. (np. z PIT-11 od Twojego pracodawcy),
  • i potwierdź kwotą nadpłaty/podatku do zapłaty z rozliczenia za 2020 r.
Źródło: Ministerstwo Finansów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Czy podatek od pustostanów jest zgodny z prawem? Kiedy gmina może stosować do niezamieszkałego mieszkania wyższą stawkę podatku od nieruchomości?

W Polsce coraz częściej zwraca się uwagę na sytuację, w której mieszkania lub domy pozostają dłuższy czas puste, niezamieszkałe, niesprzedane albo niewynajmowane. W warunkach mocno napiętego rynku mieszkaniowego budzi to poważne pytania o gospodarowanie zasobem mieszkań i o sprawiedliwość obciążeń podatkowych. Właściciele, którzy kupują lokale jako inwestycję, nie wprowadzają ich na rynek najmu ani nie przeznaczają do zamieszkania, lecz trzymają je w nadziei na wzrost wartości. Samorządy coraz częściej zastanawiają się, czy nie powinno się wprowadzić narzędzi fiskalnych, które skłoniłyby właścicieli do aktywnego wykorzystania nieruchomości albo poniesienia wyższego podatku.

To workflow, a nie KSeF, ochroni firmę przed błędami i próbami oszustw. Jak prawidłowo zorganizować pracę i obieg dokumentów w firmie od lutego 2026 roku?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur to jedna z największych zmian w polskim systemie podatkowym od lat. KSeF nie jest kolejnym kanałem przesyłania faktur, ale całkowicie nowym modelem ich funkcjonowania: od wystawienia, przez doręczenie, aż po obieg i archiwizację.W praktyce oznacza to, że organizacje, które chcą przejść tę zmianę sprawnie i bez chaosu, muszą uporządkować workflow – czyli sposób, w jaki faktura wędruje przez firmę. Z doświadczeń AMODIT wynika, że firmy, które zaczynają od uporządkowania procesów, znacznie szybciej adaptują się do realiów KSeF i popełniają mniej błędów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze obszary, które powinny zostać uwzględnione.

Ulga mieszkaniowa w PIT ograniczona tylko do jednej nieruchomości. Od kiedy? Co wynika z projektu nowelizacji

Minister Finansów i Gospodarki zamierza istotnie ograniczyć ulgę mieszkaniową w podatku dochodowym od osób fizycznych. Na czym mają polegać te zmiany? W skrócie nie będzie mogła skorzystać z ulgi mieszkaniowej osoba, która jest właścicielem lub współwłaścicielem więcej niż 1 mieszkania. Gotowy jest już projekt nowelizacji ustawy o PIT w tej sprawie ale trudno się spodziewać, że wejdzie w życie od nowego roku, bo projekt jest jeszcze na etapie rządowych prac legislacyjnych. A zgodnie z utrwalonym orzecznictwem Trybunał Konstytucyjny okres minimalny vacatio legis w przypadku podatku PIT nie powinien być krótszy niż jeden miesiąc. Zwłaszcza jeżeli dotyczy zmian niekorzystnych dla podatników jak ta. Czyli zmiany w podatku PIT na przyszły rok można wprowadzić tylko wtedy, gdy nowelizacja została opublikowana w Dzienniku Ustaw przed końcem listopada poprzedniego roku.

Po przekroczeniu 30-krotnosci i zwrocie pracownikowi składek należy przeliczyć i wyrównać zasiłek

Przekroczenie rocznej podstawy wymiaru składek ZUS może znacząco wpłynąć na prawidłowe ustalenie podstawy zasiłków chorobowych, opiekuńczych czy macierzyńskich. Wielu pracodawców nie zdaje sobie sprawy, że po korekcie składek konieczne jest również przeliczenie podstawy zasiłkowej i wypłacenie wyrównania. Ekspertka Stowarzyszenia Księgowych w Polsce wyjaśnia, kiedy powstaje taki obowiązek i jak prawidłowo go obliczyć.

REKLAMA

Darmowe e-wydanie czasopisma Biuletyn VAT: Wszystko, co ważne na temat KSeF i VAT 2026

Nadchodzą ogromne zmiany w rozliczeniach podatkowych. KSeF i VAT 26 to tematy, które już dziś warto zrozumieć i poznać, aby bez stresu przygotować się na nowe obowiązki. Pobierz DARMOWE e-wydanie czasopisma Biuletyn VAT i dowiedz się wszystkiego, co ważne na temat KSeF i VAT 2026.

Wielkie narodowe testowanie KSeF na żywym organizmie podatników od lutego 2026 r. Ekspert: To trochę jak skok na bungee ale lina jest dopinana w locie

Eksperci zauważają, że udostępniona przez Ministerstwo Finansów Aplikacja Podatnika KSeF 2.0 zawiera istotne niezgodności z dokumentacją i podręcznikami. To oznacza, że 1 lutego 2026 r. najwięksi podatnicy (jako wystawiający faktury w KSeF) i pozostali (jako odbierający faktury w KSeF) będą musieli pierwszy raz zetknąć się z finalną wersją tego systemu. Ponadto cały czas brakuje najważniejszego rozporządzenia w sprawie zasad korzystania z KSeF. Pojawiają się też wątpliwości co do zgodności polskich przepisów dot. KSeF z przepisami unijnymi. Wniosek - zdaniem wielu ekspertów - jest jeden: nie jesteśmy gotowi na wdrożenie obowiązkowego modelu KSeF w ustalonych wcześniej terminach.

Zmiany w ksh w 2026 r. Koniec z podziałem na akcje imienne i na okaziciela, przedłużenie mocy dowodowej papierowych akcji i inne nowości

W dniu 26 listopada 2026 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji Kodeksu spółek handlowych (ksh) oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Sprawiedliwości. Nowe przepisy mają wzmocnić ochronę akcjonariuszy i uczestników rynku kapitałowego. Chodzi m.in. o poprawę przejrzystości i dostępności informacji o firmach prowadzących rejestry akcjonariuszy spółek niepublicznych, czyli takich, które nie są notowane na giełdzie. Projekt przewiduje zwiększenie i uporządkowanie obowiązków informacyjnych spółek oraz instytucji, które prowadzą rejestr akcjonariuszy. Dzięki temu obieg informacji o akcjach stanie się bardziej czytelny, bezpieczny i przewidywalny. Skutkiem nowelizacji będzie też rezygnacja z dotychczasowej klasyfikacji akcji na akcje imienne i na okaziciela. Nowe przepisy mają wejść w życie po dwunastu miesiącach od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, z wyjątkiem niektórych przepisów, które zaczną obowiązywać 28 lutego 2026 roku.

KSeF: problemy przy stosowaniu nowych przepisów w branży transportowej. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

KSeF wchodzi w życie 1 lutego 2026 r. dla firm, które w roku 2024 odnotowały sprzedaż powyżej 200 mln zł (z VAT). Firmy transportowe będą musiały między innymi zrezygnować z dotychczasowych standardów branżowych i przyzwyczajeń w zakresie rozliczeń. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

REKLAMA

Darowizna z zagranicy a podatek w Polsce? Skarbówka zaskakuje nową interpretacją i wyjaśnia, co z darowizną od rodziców z Japonii

Dlaczego sprawa zagranicznej darowizny od rodziców budzi tyle emocji – i co dokładnie odpowiedziała skarbówka w sytuacji, gdy darowizna trafia na konto w Japonii, a obdarowana przebywa w Polsce na podstawie pobytu czasowego.

1/3 przedsiębiorców nie zna żadnego języka obcego. Najgorzej jest w mikrofirmach i rolnictwie. Wykształcenie czy doświadczenie - co bardziej pomaga w biznesie?

W świecie zglobalizowanych gospodarek, w którym firmy konkurują i współpracują ponad granicami, znajomość języków obcych jest jedną z kluczowych kompetencji osób zarządzających biznesem. Tymczasem w praktyce bywa z tym różnie. Raport EFL „Wykształcenie czy doświadczenie? Co pomaga w biznesie. Pod lupą” pokazuje, że choć 63% przedsiębiorców w Polsce zna przynajmniej jeden język obcy, to co trzeci nie może wpisać tej umiejętności w swoim CV. Najgorzej sytuacja wygląda w najmniejszych firmach, gdzie językiem obcym posługuje się tylko 37% właścicieli. W średnich firmach ten odsetek jest zdecydowanie wyższy i wynosi 92%. Różnice widoczne są również między branżami: od 84% prezesów firm produkcyjnych mówiących komunikatywnie w języku obcym, po zaledwie 29% w rolnictwie.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA