Czy będzie podatek od posiadania aut? Rząd wnosi o rewizję KPO
REKLAMA
REKLAMA
Podatek od posiadania aut w KPO
Wprowadzenie od posiadania aut to realizacja jednego z tzw. kamieni milowych, wymaganych do wypłaty pieniędzy z komponentu transportowego KPO. Polska jest jednym z trzech krajów UE, który tego typu podatku jeszcze nie wprowadził.
REKLAMA
Wysłana do Komisji Europejskiej rewizja KPO zawiera stanowisko rządu, w którym oczekuje on rezygnacji z tego warunku i usunięcia tego kamienia. „Oczekujemy na odpowiedź Komisji i jej stanowisko wobec tego postulatu” - przekazał wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta. Stwierdził, że odpowiedź KE powinna nadejść w najbliższych tygodniach, ponieważ rząd planuje zamknąć sprawę rewizji KPO jeszcze w kwietniu.
Najwyższe podatki są aut spalinowych klasy SUV
W większości krajów UE, zgodnie z zestawieniem think-tanku Transport&Environment, roczny podatek od posiadania auta elektrycznego jest zerowy lub symboliczny, większość płaconych stawek mieści się w granicach 400 euro, przy czym typowo są one najwyższe dla spalinowych aut klasy SUV.
Przykładowo, na Węgrzech podatek od spalinowych SUV wynosi 99 euro, zwykłych „spalinówek” 58 euro, a od elektrycznych - 0. W Portugalii opłaty te wynoszą odpowiednio 186 i 111 euro, przy czym opodatkowane są też hybrydowe SUVy PHEV - 148 euro. W Chorwacji podatek wynosi od 53 do 199 euro, przy czym najwyżej opodatkowane są elektryczne i hybrydowe SUVy. Najwyższe tego typu podatki są w Holandii i Belgii. Kilka krajów, jak Czechy czy Francja pobierają ten podatek na inne sposoby.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat