REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Forum Nowoczesnego Controllingu „Efektywne strategie optymalizacji struktury kosztów przedsiębiorstwa”

Forum Nowoczesnego Controllingu „Efektywne strategie optymalizacji struktury kosztów przedsiębiorstwa”
Forum Nowoczesnego Controllingu „Efektywne strategie optymalizacji struktury kosztów przedsiębiorstwa”
Forum Nowoczesnego Controllingu

REKLAMA

REKLAMA

Zapraszamy na Forum Nowoczesnego Controllingu „Efektywne strategie optymalizacji struktury kosztów przedsiębiorstwa”, które odbędzie się w dniach 22-23 października 2014 r. w Otwocku koło Warszawy. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

Jeżeli chcą się Państwo dowiedzieć, jak najlepsi optymalizują koszty przedsiębiorstwa, Redakcja dwumiesięcznika CONTROLLING zaprasza do udziału w Forum Nowoczesnego Controllingu, podczas którego przedstawimy rozwiązania stosowane w czołowych polskich firmach.

REKLAMA

Autopromocja

Forum Nowoczesnego Controllingu to miejsce spotkań prezesów i właścicieli firm, członków rad nadzorczych i zarządów, dyrektorów finansowych, controllerów i audytorów, głównych księgowych, doradców podatkowych, pracowników działów planowania, finansowych i ekonomicznych nastawionych na rozwój i sukces zawodowy, zainteresowanych sprawdzonymi w praktyce rozwiązaniami.

Organizatorem Forum jest magazyn CONTROLLING – czasopismo, które stawia na narzędziowość i praktykę, dzięki czemu cieszy się uznaniem wśród coraz większej liczby czytelników.

Podczas Forum omówione zostaną m.in. następujące tematy:

  • Jak zidentyfikować koszty, które w największym stopniu wpływają na wynik finansowy firmy?
  • Jak właściwie ocenić  efektywność projektów inwestycyjnych, aby nie narazić przedsiębiorstwa na straty?
  • Jakie działania wdrożyć, aby zredukować koszty organizacyjne i zwiększyć konkurencyjność firmy na rynku?
  • Jak skalkulować koszty niewykorzystanych zasobów i uniknąć „spirali śmierci kosztów stałych”?

Gość specjalny:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

  • PROF. ZW. DR HAB. MAŁGORZATA ZALESKA – Członek Zarządu Narodowego Banku Polskiego, Członkiem Economic and Financial Committee przy Radzie UE, Wiceprzewodniczącą Komitetu Nauk o Finansach PAN, Członkiem Centralnej Komisji  ds. Stopni i Tytułów w dyscyplinie Finanse, Kierownikiem Zakładu Bankowości  i Bezpieczeństwa Systemu Finansowego w Instytucie Bankowości i Ubezpieczeń Gospodarczych SGH.

Prelegenci:

  • MONIKA BURCZANIUK – Dyrektor controllingu w Spółdzielczej Mleczarni Spomlek; finansami zajmuje się od 2005 r., posiada również doświadczenie we wdrożeniach systemów ERP w zakresie finansów oraz kadr i płac.
  • SZYMON CHURSKI – Partner w MDDP, kieruje pracami działów prowadzenia ksiąg rachunkowych i obsługi kadrowo-płacowej. Skupia się na wykorzystaniu outsourcingu jako narzędzia do optymalizacji kosztów i poprawy jakości działania przedsiębiorstw.
  • DR JACEK GOLISZEWSKI – Dyrektor w Dziale Doradztwa Mazars, posiada wieloletnie do-świadczenie w doradztwie finansowym i operacyjnym zdobyte m.in. podczas pracy na stanowiskach dyrektora generalnego MIK Poland i członka zarządu w filii Kraft Jacobs Suchard.
  • KSENIA KOSIAK – Kierownik Działu Konsul-tantów, Starszy Konsultant ds. funduszy UE w ECDF sp. z o. o. sp. k. Nadzorowała realizację kilkuset projektów unijnych umożliwiających rozwój takich podmiotów jak m.in.: Sobiesław Zasada Centrum, Plastwil czy Inea.
  • ANNA KOWALCZYK – Biegły rewident, od 11 lat pracuje w RSM Poland KZWS, obecnie  na stanowisku Audit Partner’a. Od 7 lat jako manager odpowiedzialny za kierowanie ze-społem w trakcie wykonywania czynności rewizji finansowych.
  • WOJCIECH PRÓCHNICKI – Controller finansowy w firmie nazwa.pl. Trener szkoleń o tematyce: controlling, zastosowanie Excela, Accessa, SQL oraz VBA w usprawnieniu procesów biznesowych w firmie oraz zautomatyzowaniu pracy działów controllingowych i finansowych.
  • PIOTR PRZEWROCKI – Prezes zarządu i założy-ciel spółek Yeslogo oraz Fineus, właściciel i współwłaściciel 4 firm technologicznych, inwe-stor. Pomysłodawca i twórca innowacyjnego narzędzia informatycznego, wspierającego con-trolling finansowy w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw.
  • EDYTA SZARSKA – Ekspert w dziedzinie finansów i controllingu. Międzynarodowy ekspert controllingu ICV i członek zarządu Warszawskiej Grupy ICV. Nadzorowała projekty wdrożenia zaawansowanych narzędzi controllingu w zakresie merytorycznym i informatycznym działalności produkcyjnej, handlowej i usługowej.
  • DARIUSZ SZYMAŃSKI – Biegły rewident, pracuje w RSM Poland KZWS Audyt jako Senior Manager. Realizuje projekty z zakresu audytu w jednostkach o zróżnicowanym profilu działalności (usługowej, deweloperskiej, handlowej oraz produkcyjnej).
  • GRAŻYNA WARSZEWSKA – W ECDF sp. z o. o. sp. k. zajmuje się doradztwem z zakresu realizacji i rozliczania projektów unijnych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Jako doradca klienta nadzoruje projekty na każdym etapie realizacji inwestycji – od jej rozpoczęcia do audytu dokumentacji oraz kontroli.

Szczegółowy program i zapisy: http://forumcontrollingu.explanator.pl

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA