REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Forum Nowoczesnego Controllingu „Efektywne strategie optymalizacji struktury kosztów przedsiębiorstwa”

Subskrybuj nas na Youtube
Forum Nowoczesnego Controllingu „Efektywne strategie optymalizacji struktury kosztów przedsiębiorstwa”
Forum Nowoczesnego Controllingu „Efektywne strategie optymalizacji struktury kosztów przedsiębiorstwa”
Forum Nowoczesnego Controllingu

REKLAMA

REKLAMA

Zapraszamy na Forum Nowoczesnego Controllingu „Efektywne strategie optymalizacji struktury kosztów przedsiębiorstwa”, które odbędzie się w dniach 22-23 października 2014 r. w Otwocku koło Warszawy. Patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl

Jeżeli chcą się Państwo dowiedzieć, jak najlepsi optymalizują koszty przedsiębiorstwa, Redakcja dwumiesięcznika CONTROLLING zaprasza do udziału w Forum Nowoczesnego Controllingu, podczas którego przedstawimy rozwiązania stosowane w czołowych polskich firmach.

REKLAMA

Forum Nowoczesnego Controllingu to miejsce spotkań prezesów i właścicieli firm, członków rad nadzorczych i zarządów, dyrektorów finansowych, controllerów i audytorów, głównych księgowych, doradców podatkowych, pracowników działów planowania, finansowych i ekonomicznych nastawionych na rozwój i sukces zawodowy, zainteresowanych sprawdzonymi w praktyce rozwiązaniami.

Organizatorem Forum jest magazyn CONTROLLING – czasopismo, które stawia na narzędziowość i praktykę, dzięki czemu cieszy się uznaniem wśród coraz większej liczby czytelników.

Podczas Forum omówione zostaną m.in. następujące tematy:

  • Jak zidentyfikować koszty, które w największym stopniu wpływają na wynik finansowy firmy?
  • Jak właściwie ocenić  efektywność projektów inwestycyjnych, aby nie narazić przedsiębiorstwa na straty?
  • Jakie działania wdrożyć, aby zredukować koszty organizacyjne i zwiększyć konkurencyjność firmy na rynku?
  • Jak skalkulować koszty niewykorzystanych zasobów i uniknąć „spirali śmierci kosztów stałych”?

Gość specjalny:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

  • PROF. ZW. DR HAB. MAŁGORZATA ZALESKA – Członek Zarządu Narodowego Banku Polskiego, Członkiem Economic and Financial Committee przy Radzie UE, Wiceprzewodniczącą Komitetu Nauk o Finansach PAN, Członkiem Centralnej Komisji  ds. Stopni i Tytułów w dyscyplinie Finanse, Kierownikiem Zakładu Bankowości  i Bezpieczeństwa Systemu Finansowego w Instytucie Bankowości i Ubezpieczeń Gospodarczych SGH.

Prelegenci:

  • MONIKA BURCZANIUK – Dyrektor controllingu w Spółdzielczej Mleczarni Spomlek; finansami zajmuje się od 2005 r., posiada również doświadczenie we wdrożeniach systemów ERP w zakresie finansów oraz kadr i płac.
  • SZYMON CHURSKI – Partner w MDDP, kieruje pracami działów prowadzenia ksiąg rachunkowych i obsługi kadrowo-płacowej. Skupia się na wykorzystaniu outsourcingu jako narzędzia do optymalizacji kosztów i poprawy jakości działania przedsiębiorstw.
  • DR JACEK GOLISZEWSKI – Dyrektor w Dziale Doradztwa Mazars, posiada wieloletnie do-świadczenie w doradztwie finansowym i operacyjnym zdobyte m.in. podczas pracy na stanowiskach dyrektora generalnego MIK Poland i członka zarządu w filii Kraft Jacobs Suchard.
  • KSENIA KOSIAK – Kierownik Działu Konsul-tantów, Starszy Konsultant ds. funduszy UE w ECDF sp. z o. o. sp. k. Nadzorowała realizację kilkuset projektów unijnych umożliwiających rozwój takich podmiotów jak m.in.: Sobiesław Zasada Centrum, Plastwil czy Inea.
  • ANNA KOWALCZYK – Biegły rewident, od 11 lat pracuje w RSM Poland KZWS, obecnie  na stanowisku Audit Partner’a. Od 7 lat jako manager odpowiedzialny za kierowanie ze-społem w trakcie wykonywania czynności rewizji finansowych.
  • WOJCIECH PRÓCHNICKI – Controller finansowy w firmie nazwa.pl. Trener szkoleń o tematyce: controlling, zastosowanie Excela, Accessa, SQL oraz VBA w usprawnieniu procesów biznesowych w firmie oraz zautomatyzowaniu pracy działów controllingowych i finansowych.
  • PIOTR PRZEWROCKI – Prezes zarządu i założy-ciel spółek Yeslogo oraz Fineus, właściciel i współwłaściciel 4 firm technologicznych, inwe-stor. Pomysłodawca i twórca innowacyjnego narzędzia informatycznego, wspierającego con-trolling finansowy w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw.
  • EDYTA SZARSKA – Ekspert w dziedzinie finansów i controllingu. Międzynarodowy ekspert controllingu ICV i członek zarządu Warszawskiej Grupy ICV. Nadzorowała projekty wdrożenia zaawansowanych narzędzi controllingu w zakresie merytorycznym i informatycznym działalności produkcyjnej, handlowej i usługowej.
  • DARIUSZ SZYMAŃSKI – Biegły rewident, pracuje w RSM Poland KZWS Audyt jako Senior Manager. Realizuje projekty z zakresu audytu w jednostkach o zróżnicowanym profilu działalności (usługowej, deweloperskiej, handlowej oraz produkcyjnej).
  • GRAŻYNA WARSZEWSKA – W ECDF sp. z o. o. sp. k. zajmuje się doradztwem z zakresu realizacji i rozliczania projektów unijnych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Jako doradca klienta nadzoruje projekty na każdym etapie realizacji inwestycji – od jej rozpoczęcia do audytu dokumentacji oraz kontroli.

Szczegółowy program i zapisy: http://forumcontrollingu.explanator.pl

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Darowizna od brata ponad limit 36 120 zł. Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby nie stracić prawa do zwolnienia podatkowego?

Co robić gdy darowizna przekazana przez brata przekracza limit kwoty wolnej w wysokości 36 120 zł? Czy podlegała zwolnieniu od podatku od spadków i darowizn, pomimo że jest dokonywana z majątku wspólnego brata i jego małżonki? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia?

KSeF wymusi zmiany. Rejestry VAT i wydatki pracownicze po nowemu od 2026 roku

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur to jeden z najważniejszych projektów cyfryzacyjnych polskiej administracji podatkowej ostatnich lat. Od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku – w zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku – podatnicy VAT będą zobowiązani do wystawiania faktur wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem KSeF. To nie tylko zmiana technologiczna, ale także rewolucja organizacyjna, która wymusi dostosowanie systemów księgowych, procesów wewnętrznych i codziennej pracy działów finansowych.

Kredyt EKOlogiczny 2025 – bezzwrotna dotacja dla firm na modernizację energetyczną. Jakie warunki trzeba spełnić?

Już od października 2025 r. przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o dofinansowanie z Kredytu EKOlogicznego – dotacji realizowanej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG 3.01).

Obowiązkowy KSeF: kogo obejmie, jak fakturować w czasie awarii? Co czeka podatników VAT w 2026 roku?

Ponad pół rok dzieli przedsiębiorców od dnia, w którym elektroniczne fakturowanie stanie się w Polsce obowiązkowe. W zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku, firmy będą musiały dołączyć do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku. Od tego momentu korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe dla wszystkich podatników VAT czynnych. Firmy mają już niewiele czasu, by dostosować swoje systemy, procedury i zespoły do nowych wymogów.

REKLAMA

Ulga termomodernizacyjna i zwolnienie z podatku dochodowego (PIT) dla osób realizujących przedsięwzięcia termomodernizacyjne. Najnowsze objaśnienia Ministra Finansów z 2025 r.

W dniu 30 czerwca 2025 r. Minister Finansów wydał objaśnienia podatkowe odnośnie form wsparcia przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w podatku dochodowym od osób fizycznych. Objaśnienie te dotyczą rozwiązań podatkowych (ulga termomodernizacyjna i zwolnienie podatkowe), które wspierają przedsięwzięcie termomodernizacyjne na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej „ustawa PIT”), oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej „ustawa o ryczałcie”). Objaśnienia zawierają ogólne wyjaśnienia przepisów prawa podatkowego oraz uwzględniają stan prawny obowiązujący na dzień 1 stycznia 2025 r. Objaśnienia podatkowe są wydawane przez ministra finansów na podstawie art. 14a § 1 pkt 2 ustawy – Ordynacja podatkowa z urzędu w celu zapewnienia jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe. Warto w szczególności zwrócić uwagę na zmieniony wykaz wydatków uprawniających do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej. Walorem tych objaśnień są także liczne przykłady wyjaśniające treść przepisów. Publikujemy poniżej pełną treść tych objaśnień.

Nowe tachografy nie aż tak inteligentne jak zakładano. Na jakie błędy muszą uważać kierowcy i firmy transportowe?

Od 19 sierpnia 2025 roku w przewozach międzynarodowych w UE wymagane będą już wyłącznie najnowsze tachografy inteligentne często oznaczane jako tachografy G2V2, czyli druga wersja tachografów inteligentnych. Obecnie w transporcie międzynarodowym stanowią one już większość tachografów. Choć nowe urządzenia rejestrujące miały za zadanie ułatwiać pracę firmom transportowym, to jednak są zawodne i mogą powodować wiele trudności przy rozliczaniu i kontroli czasu pracy kierowców. Na jakie błędy nowych smart tachografów trzeba uważać i jak skutecznie sobie z nimi radzić?

Patologiczna prywatyzacja majątku firm? Rada Przedsiębiorców wzywa rząd do pilnych zmian w prawie

Rada Przedsiębiorców alarmuje: niekontrolowane postępowania upadłościowe sprzyjają nadużyciom i grabieży majątku firm. W liście do premiera Donalda Tuska organizacja apeluje o zmiany legislacyjne, które mają zakończyć nieformalny system patologicznej prywatyzacji i chronić interes publiczny.

Jak korzystać w praktyce z procedury VAT OSS – rejestracja, rozliczenia, płatności, ewidencja

Procedura OSS (ang. One Stop Shop) obowiązuje w Polsce od 1 lipca 2021 r., jednak wciąż wiele firm nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo może ona uprościć ich rozliczenia podatkowe w zakresie VAT. Choć na pierwszy rzut oka może wydawać się skomplikowana, przy wsparciu doświadczonego doradcy jej wdrożenie jest szybkie i efektywne, a korzyści z jej stosowania znaczące.

REKLAMA

Stawka VAT 0%: Jak poprawnie udokumentować dostawę wewnątrz UE, by nie stracić na podatku?

Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT) może być opodatkowana stawką VAT 0%, ale tylko pod warunkiem spełnienia określonych wymogów formalnych. Sprawdź, czym dokładnie jest WDT, jakie dokumenty są niezbędne, by transakcja była zgodna z przepisami i jak uniknąć pułapek, które mogą skutkować dodatkowymi kosztami podatkowymi.

Urlop na samozatrudnieniu (kontrakt B2B) - komu przysługuje i co trzeba wiedzieć?

Zmęczenie i potrzeba oddechu od maili, telefonów i projektów to uczucia, które dobrze zna nie tylko pracownik etatowy. Coraz więcej samozatrudnionych prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze przyznaje wprost: chcieliby odpocząć, ale mają wątpliwości, co będzie się działo z ich firmą podczas dłuższej nieobecności. Często nie wiedzą nawet, jakie prawa do odpoczynku im przysługują. Wyjaśniamy, jakie mechanizmy prawne, podatkowe oraz organizacyjne mogą pomóc przedsiębiorcy złapać oddech.

REKLAMA