Projekt Obywatel
REKLAMA
REKLAMA
Dzięki projektowi obywatele uzyskają możliwość znalezienia w serwisie informacyjnym Obywatel.gov.pl rzetelnego źródła informacji o usługach publicznych, sposobie ich załatwienia i możliwości realizacji online. Każda usługa będzie opatrzona kartą informacyjną, tj. przewodnikiem na temat wymaganych dokumentów, terminów i ewentualnych kosztów. Karty informacyjne będą napisane językiem zrozumiałym dla możliwie najszerszego grona odbiorców. Do końca lipca 2015 r. zostaną opublikowane opisy 80 usług publicznych.
REKLAMA
50 Ściąg Księgowego z aktualizacją online
Dla osób preferujących kontakt telefoniczny, w tym osób wykluczonych cyfrowo lub mających kłopot ze zrozumieniem zawiłości procedur administracyjnych będzie dostępny system „Informacja dla obywatela". Będzie to jednolity system zarządzania połączeniami telefonicznymi oraz bazą wiedzy niezbędną do udzielania profesjonalnych odpowiedzi. „Informacja dla obywatela" zostanie oparta na centralnym systemie telefonów informacyjnych, który powstanie w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz systemie „resortowym", funkcjonującym we wszystkich ministerstwach, urzędach centralnych i urzędach wojewódzkich. Przewiduje się też współpracę z organizacjami pozarządowymi na poziomie ogólnopolskim i lokalnym, co dodatkowo pozwoli na wspieranie obywateli w rozwiązywaniu ich codziennych problemów.
Konsultanci z Kancelarii Prezesa Rady Ministrów będą telefonicznie informować obywateli, gdzie mogą załatwić swoje sprawy. Chodzi o to, aby pytającego nie odsyłać do innych instytucji, ale „jednym telefonem” załatwić jego sprawę. W bardziej skomplikowanych czy nietypowych sytuacjach konsultant będzie mógł przełączyć obywatela do infolinii urzędowej lub branżowej. System „Informacja dla obywatela”, oprócz udzielania informacji, będzie także zbierał sygnały od obywateli w różnych sprawach. Będą one analizowane, np. pod kątem ewentualnych zmian w prawie.
Samochód w firmie 2015 – multipakiet
Projekt "Obywatel" to także krok do przodu w sposobie komunikowania się urzędów. Punktem wyjścia jest założenie, że informacje pisemne przekazywane przez administrację publiczną obywatelowi powinny być zrozumiałe. Dziś często osoby bez wiedzy prawniczej nie są w stanie samodzielnie analizować korespondencji otrzymywanej z urzędów. Dlatego zostaną przygotowane rekomendacje dotyczące komunikacji pisemnej oraz rozpatrywania sygnałów obywatelskich, które będą stosowane w administracji.
Podatek od spadków i darowizn 2015 - PDF
Spadki - testament, zachowek, dziedziczenie. Zmiany w prawie spadkowym 2015 – PDF
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat