REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

50 centrów obsługi do dyspozycji podatnika

Subskrybuj nas na Youtube
50 centrów obsługi do dyspozycji podatnika
50 centrów obsługi do dyspozycji podatnika

REKLAMA

REKLAMA

Od jednego do kilku na województwo – tyle zostało uruchomionych centrów obsługi, w których można załatwić sprawy związane z podatkami bez względu na to, skąd jest podatnik. Najwięcej, bo aż 9 takich miejsc, jest w woj. wielkopolskim.

Działające od 1 września 2015 r. centra obsługi podatników ułatwiają podatnikom dostęp do usług administracji podatkowej. Jak? Centra przyjmują każdego podatnika bez względu na właściwość miejscową jego organu podatkowego. A to oznacza, że np. przedsiębiorca z Warszawy, który pojechał na spotkanie z kontrahentem do Wrocławia, nie będzie się musiał wracać do stolicy, żeby załatwić jakąś sprawę z fiskusem – przykładowo złożyć podanie, uzyskać zaświadczenie, podrzucić deklarację podatkową albo wybrane dokumenty z obszaru akcyzy, czy nawet złożyć ZUS-owskie dokumenty zgłoszeniowe i rozliczeniowe.

REKLAMA

Monitor Księgowego – prenumerata

Biuletyn VAT

IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

Zgodnie z załącznikiem do zarządzenia nr 58 Ministra Finansów z dnia 28 sierpnia 2015 r. centra obsługi znajdziemy w 50-ciu urzędach skarbowych na terenie całego kraju. Najwięcej mają ich Mazowsze, Wielkopolska oraz Dolny Śląsk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Urzędy skarbowe, w których funkcjonują centra obsługi

województwo

adres urzędu skarbowego

dolnośląskie

Urząd Skarbowy w Oławie, ul. Lwowska 1, 55-200 Oława

Urząd Skarbowy w Środzie Śląskiej, ul . Oławska 5a, 55-300 Środa Śląska

Urząd Skarbowy w Wołowie, ul. Kościuszki 17, 56-100 Wołów

Urząd Skarbowy Wrocław – Krzyki, ul. Sztabowa 100, 53-310 Wrocław

kujawsko-pomorskie

Urząd Skarbowy w Inowrocławiu, ul. Al. Niepodległości 5, 88-100 Inowrocław

Pierwszy Urząd Skarbowy w Toruniu, ul. Szosa Chełmińska 34/36, 87-100 Toruń

lubelskie

Urząd Skarbowy w Tomaszowie Lubelskim, ul. Rolnicza 17, 22-600 Tomaszów Lubelski

Urząd Skarbowy we Włodawie, ul. Rynek 9, 22-200 Włodawa

lubuskie

Pierwszy Urząd Skarbowy w Zielonej Górze, ul. Dr. Pieniężnego 24, 65-054 Zielona Góra

Urząd Skarbowy w Żaganiu, ul. X-lecia 26, 68-100 Żagań

Urząd Skarbowy w Żarach, ul. Osadników Wojskowych 3-4, 68-200 Żary

łódzkie

Drugi Urząd Skarbowy Łódź–Bałuty, ul. Świętej Teresy od Dzieciątka Jezus 105, 91-222 Łódź

Urząd Skarbowy Łódź–Śródmieście, ul. Dowborczyków 9/11, 90-019 Łódź

Urząd Skarbowy w Pabianicach, ul. Zamkowa 26, 95-200 Pabianice

małopolskie

Urząd Skarbowy w Bochni, ul. Gołębia 3, 32-700 Bochnia

Urząd Skarbowy Kraków–Nowa Huta, ul. Bohaterów Września 80, 31-621 Kraków

Urząd Skarbowy w Nowym Targu, ul. Parkowa 13, 34-400 Nowy Targ

Drugi Urząd Skarbowy w Tarnowie, ul. Al. Solidarności 5-9B, 33-100 Tarnów

mazowieckie

Urząd Skarbowy w Ciechanowie, ul. Warszawska 58, 06-400 Ciechanów

Urząd Skarbowy w Mińsku Mazowieckim, ul. Szczecińska 2, 05-300 Mińsk Mazowiecki

Urząd Skarbowy w Piasecznie, ul. Energetyczna 5, 05-500 Piaseczno

Urząd Skarbowy w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock

Drugi Urząd Skarbowy w Radomiu, ul. Toruńska 3, 26-600 Radom

Urząd Skarbowy w Sierpcu, ul. Piastowska 48, 09-200 Sierpc

Urząd Skarbowy Warszawa–Mokotów, ul. Postępu 16A, 02-676 Warszawa

opolskie

Urząd Skarbowy w Kędzierzynie–Koźlu, ul. Piotra Skargi 19, 47-224 Kędzierzyn Koźle

Urząd Skarbowy w Kluczborku, ul. Sienkiewicza 22, 46-200 Kluczbork

Urząd Skarbowy w Nysie, ul. Bolesława Krzywoustego 23, 48-300 Nysa

podkarpackie

Drugi Urząd Skarbowy w Rzeszowie, ul. Lucjana Siemieńskiego 18, 35-234 Rzeszów

podlaskie

Urząd Skarbowy w Łomży, ul. Polowa 47, 18-400 Łomża

Urząd Skarbowy w Suwałkach, ul. 1 Maja 2A, 16-400 Suwałki

pomorskie

Urząd Skarbowy w Chojnicach, ul. Młyńska 22, 89-600 Chojnice

Pierwszy Urząd Skarbowy w Gdańsku, ul. Rzeźnicka 54/56, 80-822 Gdańsk

śląskie

Urząd Skarbowy w Czechowicach – Dziedzicach, ul. Nad Białką 1a, 43-502 Czechowice-Dziedzice

Urząd Skarbowy w Rudzie Śląskiej, ul. Kokotek 6, 41-700 Ruda Śląska

świętokrzyskie

Urząd Skarbowy w Sandomierzu, ul. Żydowska 1, 27-600 Sandomierz

Urząd Skarbowy w Starachowicach, ul. Składowa 33, 27-200 Starachowic

warmińsko-mazurskie

Urząd Skarbowy w Elblągu, ul.Adama Mickiewicza 43, 82-300 Elbląg

Urząd Skarbowy w Iławie, ul. Wojska Polskiego 26, 14-200 Iława

wielkopolskie

Urząd Skarbowy w Gnieźnie, ul. Spichrzowa 4, 62-200 Gniezno

Urząd Skarbowy w Gostyniu, ul. Lipowa 2, 63-800 Gostyń

Pierwszy Urząd Skarbowy w Kaliszu, ul. Wrocławska 12, 62-800 Kalisz

Urząd Skarbowy w Koninie, ul. Zakładowa 7a, 62-510 Konin

Urząd Skarbowy w Krotoszynie, ul. Polna 32, 63-700 Krotoszyn

Urząd Skarbowy w Pile, ul. Kossaka 106, 64-920 Piła

Urząd Skarbowy Poznań–Winogrady, ul. Zygmunta Wojciechowskiego 3/5, 60-685 Poznań

Urząd Skarbowy w Rawiczu, ul. Stanisława Staszica 4, 63-900 Rawicz

Urząd Skarbowy we Wrześni, ul. Warszawska 26, 62-300 Września

zachodniopo-morskie

Urząd Skarbowy w Drawsku Pomorskim, ul. Józefa Piłsudskiego 35-37, 78-500 Drawsko Pomorskie

Pierwszy Urząd Skarbowy w Koszalinie, ul. Przemysłowa 3, 75-216 Koszalin

Wizyta w centrum obsługi przyszłego przedsiębiorcy

Oprócz załatwiania codziennych formalności, centra obsługi pomagają też osobom, które planują wystartować z własnym biznesem. Zadaniem centrów jest bowiem również udzielanie wyjaśnień w zakresie przepisów prawa podatkowego, w tym właśnie przyszłym przedsiębiorcom. Pomoc sprowadza się do zapoznania podatnika z prawami i obowiązkami wynikającymi z polskiego systemu podatkowego – przede wszystkim z terminami składania deklaracji i regulowania zobowiązań z fiskusem. Centra informują też o różnicach między poszczególnymi formami opodatkowania biznesu, pokazują, jak wypełnić internetowy wniosek do CEIDG oraz rozdają broszury informacyjne dotyczące obowiązków podatkowych przedsiębiorcy.

Katarzyna Miazek, Tax Care

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF 2026: koniec z papierowymi fakturami, zmiany w obiegu dokumentów i obsłudze procesu sprzedaży w firmie

W przyszłym roku w Polsce zostanie uruchomiony obowiązkowy system fakturowania za pomocą Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Obowiązek ten wejdzie w życie na początku 2026 roku i wynika z procedowanego w Parlamencie projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług. Aktualny postęp prac legislacyjnych nad projektem, oznaczonym numerem druku 1407, można śledzić na stronach Sejmu.

Składki ZUS dla małych firm w 2025 roku - preferencje: ulga na start, mały ZUS plus i wakacje składkowe

Ulga na start, preferencyjne składki, czy „Mały ZUS plus”, a także wakacje składkowe – to propozycje wsparcia dla małych przedsiębiorców. Korzyści to możliwość opłacania niższych składek lub ich brak. Warto też zwrócić uwagę na konsekwencje z tym związane. ZUS tłumaczy kto i z jakich ulg może skorzystać oraz jakie są zagrożenia z tym związane.

Zwracasz pracownikom wydatki na taksówki – czy musisz pobrać zaliczkę na podatek PIT? Najnowsze wyjaśnienia fiskusa (taksówki w podróży służbowej i w czasie wyjścia służbowego)

Pracodawcy mają wątpliwości, czy w przypadku zwracania pracownikom wydatków na taksówki (kiedy to pracownicy wykonują obowiązki służbowe – zarówno w podróży służbowej jak i w czasie tzw. wyjścia służbowego), trzeba od tych kwot pobierać zaliczki na podatek dochodowy? Pod koniec czerwca 2025 r. wyjaśnił to dokładnie Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej. Kilka miesięcy wcześniej odpowiedzi na to pytanie udzielił Minister Finansów.

Minister Majewska chce uproszczenia ZUS dla firm – konkretne propozycje zmian już na stole

Minister Agnieszka Majewska zaproponowała szereg zmian w przepisach dotyczących ubezpieczeń społecznych, które mają ułatwić życie mikro, małym i średnim przedsiębiorcom. Wśród postulatów znalazły się m.in. podniesienie limitu Małego ZUS Plus, likwidacja składki rentowej dla emerytów-przedsiębiorców, uproszczenia przy wakacjach składkowych oraz ułatwienia dla łączących biznes z rodzicielstwem.

REKLAMA

Miliardy z KPO usprawniają kolejową infrastrukturę

Prawie 11,5 mld zł warte są inwestycje realizowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka, która jest największym beneficjentem KPO, zawarła już ponad 120 umów z wykonawcami na kwotę 8 mld zł. Przeszło 160 prowadzonych zadań ma przyczynić się do zwiększenia prędkości pociągów, a także zwiększenia przepustowości tras oraz usprawnienia zarządzania ruchem kolejowym. Inwestycje poprawiają bezpieczeństwo ruchu i komfort obsługi podróżnych. Na stacjach i przystankach budowany jest nowoczesny system informacji pasażerskiej, a ich infrastruktura - dopasowywana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Darowizna od brata ponad limit 36 120 zł. Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby nie stracić prawa do zwolnienia podatkowego?

Co robić gdy darowizna przekazana przez brata przekracza limit kwoty wolnej w wysokości 36 120 zł? Czy podlegała zwolnieniu od podatku od spadków i darowizn, pomimo że jest dokonywana z majątku wspólnego brata i jego małżonki? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia?

KSeF wymusi zmiany. Rejestry VAT i wydatki pracownicze po nowemu od 2026 roku

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur to jeden z najważniejszych projektów cyfryzacyjnych polskiej administracji podatkowej ostatnich lat. Od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku – w zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku – podatnicy VAT będą zobowiązani do wystawiania faktur wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem KSeF. To nie tylko zmiana technologiczna, ale także rewolucja organizacyjna, która wymusi dostosowanie systemów księgowych, procesów wewnętrznych i codziennej pracy działów finansowych.

Kredyt EKOlogiczny 2025 – bezzwrotna dotacja dla firm na modernizację energetyczną. Jakie warunki trzeba spełnić?

Już od października 2025 r. przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o dofinansowanie z Kredytu EKOlogicznego – dotacji realizowanej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG 3.01).

REKLAMA

Obowiązkowy KSeF: kogo obejmie, jak wystawiać faktury w czasie awarii? Co czeka podatników VAT w 2026 roku?

Ponad pół rok dzieli przedsiębiorców od dnia, w którym elektroniczne fakturowanie stanie się w Polsce obowiązkowe. W zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku, firmy będą musiały dołączyć do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku. Od tego momentu korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe dla wszystkich podatników VAT czynnych. Firmy mają już niewiele czasu, by dostosować swoje systemy, procedury i zespoły do nowych wymogów.

Ulga termomodernizacyjna i zwolnienie z podatku dochodowego (PIT) dla osób realizujących przedsięwzięcia termomodernizacyjne. Najnowsze objaśnienia Ministra Finansów z 2025 r.

W dniu 30 czerwca 2025 r. Minister Finansów wydał objaśnienia podatkowe odnośnie form wsparcia przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w podatku dochodowym od osób fizycznych. Objaśnienie te dotyczą rozwiązań podatkowych (ulga termomodernizacyjna i zwolnienie podatkowe), które wspierają przedsięwzięcie termomodernizacyjne na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej „ustawa PIT”), oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej „ustawa o ryczałcie”). Objaśnienia zawierają ogólne wyjaśnienia przepisów prawa podatkowego oraz uwzględniają stan prawny obowiązujący na dzień 1 stycznia 2025 r. Objaśnienia podatkowe są wydawane przez ministra finansów na podstawie art. 14a § 1 pkt 2 ustawy – Ordynacja podatkowa z urzędu w celu zapewnienia jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe. Warto w szczególności zwrócić uwagę na zmieniony wykaz wydatków uprawniających do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej. Walorem tych objaśnień są także liczne przykłady wyjaśniające treść przepisów. Publikujemy poniżej pełną treść tych objaśnień.

REKLAMA