REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

50 centrów obsługi do dyspozycji podatnika

50 centrów obsługi do dyspozycji podatnika
50 centrów obsługi do dyspozycji podatnika

REKLAMA

REKLAMA

Od jednego do kilku na województwo – tyle zostało uruchomionych centrów obsługi, w których można załatwić sprawy związane z podatkami bez względu na to, skąd jest podatnik. Najwięcej, bo aż 9 takich miejsc, jest w woj. wielkopolskim.

Działające od 1 września 2015 r. centra obsługi podatników ułatwiają podatnikom dostęp do usług administracji podatkowej. Jak? Centra przyjmują każdego podatnika bez względu na właściwość miejscową jego organu podatkowego. A to oznacza, że np. przedsiębiorca z Warszawy, który pojechał na spotkanie z kontrahentem do Wrocławia, nie będzie się musiał wracać do stolicy, żeby załatwić jakąś sprawę z fiskusem – przykładowo złożyć podanie, uzyskać zaświadczenie, podrzucić deklarację podatkową albo wybrane dokumenty z obszaru akcyzy, czy nawet złożyć ZUS-owskie dokumenty zgłoszeniowe i rozliczeniowe.

REKLAMA

Autopromocja

Monitor Księgowego – prenumerata

Biuletyn VAT

IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

Zgodnie z załącznikiem do zarządzenia nr 58 Ministra Finansów z dnia 28 sierpnia 2015 r. centra obsługi znajdziemy w 50-ciu urzędach skarbowych na terenie całego kraju. Najwięcej mają ich Mazowsze, Wielkopolska oraz Dolny Śląsk.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Urzędy skarbowe, w których funkcjonują centra obsługi

województwo

adres urzędu skarbowego

dolnośląskie

Urząd Skarbowy w Oławie, ul. Lwowska 1, 55-200 Oława

Urząd Skarbowy w Środzie Śląskiej, ul . Oławska 5a, 55-300 Środa Śląska

Urząd Skarbowy w Wołowie, ul. Kościuszki 17, 56-100 Wołów

Urząd Skarbowy Wrocław – Krzyki, ul. Sztabowa 100, 53-310 Wrocław

kujawsko-pomorskie

Urząd Skarbowy w Inowrocławiu, ul. Al. Niepodległości 5, 88-100 Inowrocław

Pierwszy Urząd Skarbowy w Toruniu, ul. Szosa Chełmińska 34/36, 87-100 Toruń

lubelskie

Urząd Skarbowy w Tomaszowie Lubelskim, ul. Rolnicza 17, 22-600 Tomaszów Lubelski

Urząd Skarbowy we Włodawie, ul. Rynek 9, 22-200 Włodawa

lubuskie

Pierwszy Urząd Skarbowy w Zielonej Górze, ul. Dr. Pieniężnego 24, 65-054 Zielona Góra

Urząd Skarbowy w Żaganiu, ul. X-lecia 26, 68-100 Żagań

Urząd Skarbowy w Żarach, ul. Osadników Wojskowych 3-4, 68-200 Żary

łódzkie

Drugi Urząd Skarbowy Łódź–Bałuty, ul. Świętej Teresy od Dzieciątka Jezus 105, 91-222 Łódź

Urząd Skarbowy Łódź–Śródmieście, ul. Dowborczyków 9/11, 90-019 Łódź

Urząd Skarbowy w Pabianicach, ul. Zamkowa 26, 95-200 Pabianice

małopolskie

Urząd Skarbowy w Bochni, ul. Gołębia 3, 32-700 Bochnia

Urząd Skarbowy Kraków–Nowa Huta, ul. Bohaterów Września 80, 31-621 Kraków

Urząd Skarbowy w Nowym Targu, ul. Parkowa 13, 34-400 Nowy Targ

Drugi Urząd Skarbowy w Tarnowie, ul. Al. Solidarności 5-9B, 33-100 Tarnów

mazowieckie

Urząd Skarbowy w Ciechanowie, ul. Warszawska 58, 06-400 Ciechanów

Urząd Skarbowy w Mińsku Mazowieckim, ul. Szczecińska 2, 05-300 Mińsk Mazowiecki

Urząd Skarbowy w Piasecznie, ul. Energetyczna 5, 05-500 Piaseczno

Urząd Skarbowy w Płocku, ul. 1 Maja 10, 09-402 Płock

Drugi Urząd Skarbowy w Radomiu, ul. Toruńska 3, 26-600 Radom

Urząd Skarbowy w Sierpcu, ul. Piastowska 48, 09-200 Sierpc

Urząd Skarbowy Warszawa–Mokotów, ul. Postępu 16A, 02-676 Warszawa

opolskie

Urząd Skarbowy w Kędzierzynie–Koźlu, ul. Piotra Skargi 19, 47-224 Kędzierzyn Koźle

Urząd Skarbowy w Kluczborku, ul. Sienkiewicza 22, 46-200 Kluczbork

Urząd Skarbowy w Nysie, ul. Bolesława Krzywoustego 23, 48-300 Nysa

podkarpackie

Drugi Urząd Skarbowy w Rzeszowie, ul. Lucjana Siemieńskiego 18, 35-234 Rzeszów

podlaskie

Urząd Skarbowy w Łomży, ul. Polowa 47, 18-400 Łomża

Urząd Skarbowy w Suwałkach, ul. 1 Maja 2A, 16-400 Suwałki

pomorskie

Urząd Skarbowy w Chojnicach, ul. Młyńska 22, 89-600 Chojnice

Pierwszy Urząd Skarbowy w Gdańsku, ul. Rzeźnicka 54/56, 80-822 Gdańsk

śląskie

Urząd Skarbowy w Czechowicach – Dziedzicach, ul. Nad Białką 1a, 43-502 Czechowice-Dziedzice

Urząd Skarbowy w Rudzie Śląskiej, ul. Kokotek 6, 41-700 Ruda Śląska

świętokrzyskie

Urząd Skarbowy w Sandomierzu, ul. Żydowska 1, 27-600 Sandomierz

Urząd Skarbowy w Starachowicach, ul. Składowa 33, 27-200 Starachowic

warmińsko-mazurskie

Urząd Skarbowy w Elblągu, ul.Adama Mickiewicza 43, 82-300 Elbląg

Urząd Skarbowy w Iławie, ul. Wojska Polskiego 26, 14-200 Iława

wielkopolskie

Urząd Skarbowy w Gnieźnie, ul. Spichrzowa 4, 62-200 Gniezno

Urząd Skarbowy w Gostyniu, ul. Lipowa 2, 63-800 Gostyń

Pierwszy Urząd Skarbowy w Kaliszu, ul. Wrocławska 12, 62-800 Kalisz

Urząd Skarbowy w Koninie, ul. Zakładowa 7a, 62-510 Konin

Urząd Skarbowy w Krotoszynie, ul. Polna 32, 63-700 Krotoszyn

Urząd Skarbowy w Pile, ul. Kossaka 106, 64-920 Piła

Urząd Skarbowy Poznań–Winogrady, ul. Zygmunta Wojciechowskiego 3/5, 60-685 Poznań

Urząd Skarbowy w Rawiczu, ul. Stanisława Staszica 4, 63-900 Rawicz

Urząd Skarbowy we Wrześni, ul. Warszawska 26, 62-300 Września

zachodniopo-morskie

Urząd Skarbowy w Drawsku Pomorskim, ul. Józefa Piłsudskiego 35-37, 78-500 Drawsko Pomorskie

Pierwszy Urząd Skarbowy w Koszalinie, ul. Przemysłowa 3, 75-216 Koszalin

Wizyta w centrum obsługi przyszłego przedsiębiorcy

Oprócz załatwiania codziennych formalności, centra obsługi pomagają też osobom, które planują wystartować z własnym biznesem. Zadaniem centrów jest bowiem również udzielanie wyjaśnień w zakresie przepisów prawa podatkowego, w tym właśnie przyszłym przedsiębiorcom. Pomoc sprowadza się do zapoznania podatnika z prawami i obowiązkami wynikającymi z polskiego systemu podatkowego – przede wszystkim z terminami składania deklaracji i regulowania zobowiązań z fiskusem. Centra informują też o różnicach między poszczególnymi formami opodatkowania biznesu, pokazują, jak wypełnić internetowy wniosek do CEIDG oraz rozdają broszury informacyjne dotyczące obowiązków podatkowych przedsiębiorcy.

Katarzyna Miazek, Tax Care

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA