REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szkolenie "Ocena jakości audytu wewnętrznego - QA"

Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska
Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska

REKLAMA

REKLAMA

Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska zaprasza na szkolenie "Ocena jakości audytu wewnętrznego - QA", które odbędzie się w dniach 5-6 grudnia 2016 r. Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Opis szkolenia:

REKLAMA

Autopromocja

Szkolenie przedstawia proces oceny funkcji audytu wewnętrznego w organizacji. Pozwala poznać i zrozumieć proces oceny, jego możliwe formy, ale również lepiej zrozumieć standardy audytu wewnętrznego. Dzięki wymianie doświadczeń, zarówno z prowadzącym, jak i między uczestnikami, umożliwi lepsze zrozumienie rzeczywistych celów audytu wewnętrznego oraz podstaw wartości, jakie może on tworzyć dla organizacji. Prowadzone w interaktywnej formie, opartej na zespołowej pracy uczestników.

Polecamy produkt: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2017 r.

Dla kogo:

Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy chcą poznać i zrozumieć proces oceny zgodności funkcji audytu wewnętrznego ze Standardami IIA.  Naturalnymi odbiorcami są osoby planujące przeprowadzać zewnętrzne lub wewnętrzne oceny audytu wewnętrznego oraz audytorzy, którzy chcą zrozumieć jak będzie wyglądał proces oceny, która czeka ich zespół. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Forma szkolenia:

Szkolenie oparte o studium przypadku w formie warsztatów, w którym uczestnicy pracując w grupach będą oceniać przedstawiony zespół audytu wewnętrznego. Szkolenie rozpocznie się koniecznym wprowadzaniem teoretyczno-praktycznym odnośnie do celu i filozofii oceny jakości audytu wewnętrznego, opracowanego przez IIA narzędzia do oceny (Quality Assessment Manual), oraz analizy wybranych standardów IIA pod kątem sposobu ich oceny.

Cena szkolenia:

  • 1 050.00 zł + 23% VAT – członkowie IIA Polska
  • 1 300.00 zł + 23% VAT – pozostałe osoby
  • 10% zniżki – dla 2 lub więcej osób zgłoszonych przez tę samą instytucję
  • 10 % zniżki dla członków Polrisk, ISACA Katowice, KIBR

Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, certyfikat udziału w szkoleniu, serwis kawowy, obiad.

Cena nie obejmuje kosztów noclegu.

Oświadczenie VAT dla jsfp

Za udział w szkoleniu uczestnicy otrzymają 14 godzin CPE.

Termin szkolenia - 05-06 grudnia 2016 r.

Termin nadsyłania zgłoszeń – 21 listopada 2016 r.

Szczegółowe informacje>>>

Program szkolenia:

Dzień 1

9.00 – 10.30

A. Wprowadzenie do oceny audytu wewnętrznego

  • Cel, filozofia, rodzaje oceny
  • Program Zapewnienia i Poprawy jakości

10.30 – 10.45

przerwa kawowa

10.45 – 12.15

B. Standardy audytu wewnętrznego – czy ocena zgodności jest jednoznaczna?

  •  przykładowe dylematy
  1. Planowanie  oceny audytu
  • Quality Audit Manual (IIA) – prezentacja  narzędzia
  • Podział standardów na obszary
  • Plan pracy

12.15 – 13.00

przerwa obiadowa

13.00 – 14.30

D. Studium przypadku . Obszar I

  • Przedstawienie studium przypadku
  • Analiza otrzymanej  informacji. Ocena
  • Określenie informacji brakującej do pełnej oceny
  • Prezentacja wyników

PRACA W GRUPACH

14.30 – 14.45

przerwa kawowa

14.45 – 16.15

D. Studium przypadku . Obszar II

  • Analiza otrzymanej  informacji. Ocena
  • Określenie informacji brakującej do pełnej oceny
  • Prezentacja wyników

PRACA W GRUPACH

Dzień 2

9.00 – 10.30

D. Studium przypadku . Obszar III

  • Analiza otrzymanej  informacji. Ocena
  • Określenie informacji brakującej do pełnej oceny
  • Prezentacja wyników

PRACA W GRUPACH

10.30 – 10.45

przerwa kawowa

10.45 – 12.15

D. Studium przypadku . Obszar IV

  • Analiza otrzymanej  informacji. Ocena
  • Określenie informacji brakującej do pełnej oceny
  • Prezentacja wyników

PRACA W GRUPACH

12.15 – 13.00

przerwa obiadowa

13.00 – 14.30

E. Podsumowanie  studium przypadku

  • Ocena ogólna
  • Źródła dodatkowej  informacji

14.30 – 14.45

przerwa kawowa

14.45 – 16.15

  1. Podsumowanie szkolenia
  • Wnioski i przemyślenia
  • Dyskusja
  • Sprawy administracyjne

Wykładowca:

Mirosław Stasik - CIA (Certyfikowany Audytor Wewnętrzny), CRMA (Certification in Risk Management Assurance), QA (Certificate Accreditation in Quality assessment/validation), ISO 27001 Lead Auditor. Audytor z doświadczeniem w sektorze prywatnym i sektorze publicznym oraz w audycie wewnętrznym i audycie zewnętrznym, współpracownik renomowanych instytucji szkoleniowych, doświadczony trener w obszarze audytu oraz zarządzania ryzykiem.

Posiada wieloletnie doświadczenie w audycie finansowym, doradztwie finansowym dla międzynarodowych korporacji oraz audycie wewnętrznym i zewnętrznym w sektorze publicznym i prywatnym. Przeprowadzał oceny funkcji audytu wewnętrznego m.in. w PSE S.A., Santander Bank S.A., Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Współautor i trener programów szkoleniowych przygotowujących do egzaminów CIA oraz CGAP. Współautor książki "Audyt wewnętrzny w praktyce. Audyt finansowy i operacyjny".

IIA Polska zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa uczestników.

Zobacz również: Audyty energetyczne obowiązkowe dla dużych firm od 1 października 2016 r.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA