REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Szkolenie "Ocena jakości audytu wewnętrznego - QA"

Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska
Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska

REKLAMA

REKLAMA

Instytut Audytorów Wewnętrznych IIA Polska zaprasza na szkolenie "Ocena jakości audytu wewnętrznego - QA", które odbędzie się w dniach 5-6 grudnia 2016 r. Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Opis szkolenia:

REKLAMA

Autopromocja

Szkolenie przedstawia proces oceny funkcji audytu wewnętrznego w organizacji. Pozwala poznać i zrozumieć proces oceny, jego możliwe formy, ale również lepiej zrozumieć standardy audytu wewnętrznego. Dzięki wymianie doświadczeń, zarówno z prowadzącym, jak i między uczestnikami, umożliwi lepsze zrozumienie rzeczywistych celów audytu wewnętrznego oraz podstaw wartości, jakie może on tworzyć dla organizacji. Prowadzone w interaktywnej formie, opartej na zespołowej pracy uczestników.

Polecamy produkt: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2017 r.

Dla kogo:

Szkolenie skierowane jest do wszystkich, którzy chcą poznać i zrozumieć proces oceny zgodności funkcji audytu wewnętrznego ze Standardami IIA.  Naturalnymi odbiorcami są osoby planujące przeprowadzać zewnętrzne lub wewnętrzne oceny audytu wewnętrznego oraz audytorzy, którzy chcą zrozumieć jak będzie wyglądał proces oceny, która czeka ich zespół. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Forma szkolenia:

Szkolenie oparte o studium przypadku w formie warsztatów, w którym uczestnicy pracując w grupach będą oceniać przedstawiony zespół audytu wewnętrznego. Szkolenie rozpocznie się koniecznym wprowadzaniem teoretyczno-praktycznym odnośnie do celu i filozofii oceny jakości audytu wewnętrznego, opracowanego przez IIA narzędzia do oceny (Quality Assessment Manual), oraz analizy wybranych standardów IIA pod kątem sposobu ich oceny.

Cena szkolenia:

  • 1 050.00 zł + 23% VAT – członkowie IIA Polska
  • 1 300.00 zł + 23% VAT – pozostałe osoby
  • 10% zniżki – dla 2 lub więcej osób zgłoszonych przez tę samą instytucję
  • 10 % zniżki dla członków Polrisk, ISACA Katowice, KIBR

Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, certyfikat udziału w szkoleniu, serwis kawowy, obiad.

Cena nie obejmuje kosztów noclegu.

Oświadczenie VAT dla jsfp

Za udział w szkoleniu uczestnicy otrzymają 14 godzin CPE.

Termin szkolenia - 05-06 grudnia 2016 r.

Termin nadsyłania zgłoszeń – 21 listopada 2016 r.

Szczegółowe informacje>>>

Program szkolenia:

Dzień 1

9.00 – 10.30

A. Wprowadzenie do oceny audytu wewnętrznego

  • Cel, filozofia, rodzaje oceny
  • Program Zapewnienia i Poprawy jakości

10.30 – 10.45

przerwa kawowa

10.45 – 12.15

B. Standardy audytu wewnętrznego – czy ocena zgodności jest jednoznaczna?

  •  przykładowe dylematy
  1. Planowanie  oceny audytu
  • Quality Audit Manual (IIA) – prezentacja  narzędzia
  • Podział standardów na obszary
  • Plan pracy

12.15 – 13.00

przerwa obiadowa

13.00 – 14.30

D. Studium przypadku . Obszar I

  • Przedstawienie studium przypadku
  • Analiza otrzymanej  informacji. Ocena
  • Określenie informacji brakującej do pełnej oceny
  • Prezentacja wyników

PRACA W GRUPACH

14.30 – 14.45

przerwa kawowa

14.45 – 16.15

D. Studium przypadku . Obszar II

  • Analiza otrzymanej  informacji. Ocena
  • Określenie informacji brakującej do pełnej oceny
  • Prezentacja wyników

PRACA W GRUPACH

Dzień 2

9.00 – 10.30

D. Studium przypadku . Obszar III

  • Analiza otrzymanej  informacji. Ocena
  • Określenie informacji brakującej do pełnej oceny
  • Prezentacja wyników

PRACA W GRUPACH

10.30 – 10.45

przerwa kawowa

10.45 – 12.15

D. Studium przypadku . Obszar IV

  • Analiza otrzymanej  informacji. Ocena
  • Określenie informacji brakującej do pełnej oceny
  • Prezentacja wyników

PRACA W GRUPACH

12.15 – 13.00

przerwa obiadowa

13.00 – 14.30

E. Podsumowanie  studium przypadku

  • Ocena ogólna
  • Źródła dodatkowej  informacji

14.30 – 14.45

przerwa kawowa

14.45 – 16.15

  1. Podsumowanie szkolenia
  • Wnioski i przemyślenia
  • Dyskusja
  • Sprawy administracyjne

Wykładowca:

Mirosław Stasik - CIA (Certyfikowany Audytor Wewnętrzny), CRMA (Certification in Risk Management Assurance), QA (Certificate Accreditation in Quality assessment/validation), ISO 27001 Lead Auditor. Audytor z doświadczeniem w sektorze prywatnym i sektorze publicznym oraz w audycie wewnętrznym i audycie zewnętrznym, współpracownik renomowanych instytucji szkoleniowych, doświadczony trener w obszarze audytu oraz zarządzania ryzykiem.

Posiada wieloletnie doświadczenie w audycie finansowym, doradztwie finansowym dla międzynarodowych korporacji oraz audycie wewnętrznym i zewnętrznym w sektorze publicznym i prywatnym. Przeprowadzał oceny funkcji audytu wewnętrznego m.in. w PSE S.A., Santander Bank S.A., Urzędzie Lotnictwa Cywilnego. Współautor i trener programów szkoleniowych przygotowujących do egzaminów CIA oraz CGAP. Współautor książki "Audyt wewnętrzny w praktyce. Audyt finansowy i operacyjny".

IIA Polska zastrzega sobie prawo do odwołania szkolenia, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa uczestników.

Zobacz również: Audyty energetyczne obowiązkowe dla dużych firm od 1 października 2016 r.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nawet o 10% drożej w I kwartale 2025 r. Dentyści podnoszą ceny bardziej niż postępuje inflacja. Nie mają wyjścia, bo ich koszty rosną jeszcze szybciej

Ceny usług stomatologicznych rosną bardziej niż inflacja w całym sektorze zdrowia. Widać to w perspektywie kilku lat oraz ostatnich miesięcy. Ta różnica wciąż będzie się pogłębiać. Gabinety dentystyczne przycisnął wzrost różnych kosztów. Coraz trudniej jest im utrzymywać ceny, które wciąż są mocno niedoszacowane. Gdyby stomatolodzy podnosili je w ślad za faktycznymi podwyżkami wszystkich składowych, to usługi byłyby już obecnie droższe o minimum 15% rdr – pisze dr n. med. Piotr Przybylski. Doktor Przybylski ocenia, że w I kwartale 2025 roku wzrost cen może dobić do 10% rdr. Szczególnie mogą to odczuć pacjenci w dużych i średnich miastach.

Ulga podatkowa B+R umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych (m.in. wynagrodzeń) od podstawy opodatkowania. Dlaczego więc tak mało firm z niej korzysta?

Ulga podatkowa B+R daje możliwość odliczenia nawet 200 proc. kosztów osobowych (czyli m.in. wynagrodzeń) od podstawy opodatkowania. Z badań wynika, że aż 89 proc. polskich przedsiębiorstw zna ten instrument. Pomimo to tylko 23 proc. firm, które rozwijają swoje produkty i procesy, korzysta z ulgi B+R.

KRUS wprowadza zmiany w limitach przychodów. Czy stracisz na emeryturze albo rencie?

KRUS informuje, że od początku grudnia 2024 roku obowiązują nowe kwoty przychodu decydujące o zmniejszaniu lub zawieszaniu świadczeń emerytalno-rentowych. Sprawdź nowe limity miesięcznego przychodu powodujące zmniejszenie/zawieszenie emerytury lub renty.

Nowe wzory formularzy deklaracji VAT od 2025 roku: VAT-8 i VAT-9M

Minister Finansów zamierza od 1 kwietnia 2025 r. wprowadzić dwa nowe wzory deklaracji VAT. Mają to być VAT-8 (wersja 12) i VAT-9M (wersja 11). Gotowy jest już projekt rozporządzenia określającego nowe wzory tych formularzy. Co się zmieni?

REKLAMA

Kwota wolna od podatku 60 tys. zł. Jest nowa odpowiedź na pytanie o realizację obietnicy

Obietnica podniesienia kwoty wolnej od podatku do 60 tys. zł wciąż pozostaje niezrealizowana, mimo że miała być spełniona w ciągu pierwszych 100 dni rządów. Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na interpelację posłanki Marii Koc wyjaśnia, że zmiana może nastąpić dopiero przy poprawie sytuacji budżetowej. Koszt wprowadzenia reformy szacuje się na 52,5 mld zł rocznie.

Pułapka podatkowa. Jest problem z terminem zgłoszenia spadku na formularzu SD-Z2

Są trudności w skorzystaniu ze zwolnienia z podatku od spadków po śmierci najbliższych. Podatnicy wskazują na brak informacji o 6-miesięcznym terminie na zgłoszenie nabycia spadku na formularzu SD-Z2. Rzecznik Praw Obywatelskich apeluje do ministra finansów o wprowadzenie obowiązku pouczania o tych warunkach przez sądy i notariuszy, aby zapobiec przypadkom, gdy niewiedza prowadzi do utraty prawa do ulgi.

Zmiana zasad wystawiania faktur VAT od 1 stycznia 2025 r.

Na stronach Rządowego Centrum Legislacjii, opublikowany został projekt rozporządzenia, które zmienić ma od 1 stycznia 2025 r. rozporządzenie Ministra Finansów z 29 października 2021 r. w sprawie wystawiania faktur (Dz. U. poz. 1979). Co się zmieni w fakturowaniu od nowego roku?

Zmiany w stażu pracy już od 2026 r.: Zwiększą uprawnienia pracowników, a tym samym będą stanowiły pewne obciążenie dla pracodawców

Od początku 2026 roku mają wejść w życie zmiany w przepisach dotyczących naliczania stażu pracy. Nowelizacja Kodeksu pracy obejmie nie tylko okresy zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, ale także inne formy zatrudnienia, takie jak umowy zlecenia czy prowadzenie działalności gospodarczej. Te zmiany przyniosą korzyści dla pracowników, ale także dodatkowe wyzwania dla pracodawców.

REKLAMA

Amortyzacja inwestycji w obce środki trwałe

W związku z wprowadzeniem Polskiego Ładu w polskim systemie prawnym znalazły się niekorzystne regulacje podatkowe dla branży nieruchomości, wśród których wymienić można przede wszystkim zakaz amortyzacji podatkowej budynków i lokali mieszkalnych. 

NSA: Nawet potencjalna możliwość wykorzystania nieruchomości w działalności gospodarczej zwiększa stawkę podatku od nieruchomości

Do nieruchomości związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej zaliczone być powinny również te grunty lub budynki, które przejściowo nie są wykorzystywane przez podatnika w prowadzonej przez niego działalności gospodarczej. Tak wynika z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z 24 września 2024 r. (III FSK 331/24). NSA - orzekając w przedmiocie podatku od nieruchomości - uznał, że na uwagę zasługuje nie tylko faktyczne wykorzystywanie nieruchomości w prowadzonej działalności gospodarczej, ale także możliwość potencjalnego jej wykorzystania w takim celu.

REKLAMA