REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najważniejsze zmiany podatkowe w 2018 roku - spotkanie z ekspertami Accace

Accace Polska
Kompleksowa obsługa prawna, doradztwo podatkowe, doradztwo transakcyjne, outsourcing księgowości, kadr i płac.
Najważniejsze zmiany podatkowe w 2018 roku - spotkanie z ekspertami Accace
Najważniejsze zmiany podatkowe w 2018 roku - spotkanie z ekspertami Accace

REKLAMA

REKLAMA

7 grudnia 2017 r. w Warszawie przy ul. Cybernetyki 9 odbędzie się bezpłatne spotkanie z ekspertami Accace Polska, na którym szczegółowo omówione zostaną najważniejsze zmiany przepisów podatkowych jakie czekają wszystkich przedsiębiorców w 2018 roku. Mowa będzie m.in. o split payment, nowościach w zakresie przychodów i kosztów podatkowych, systemie STIR, katalogu dobrych praktyk podatników VAT. Wydarzenie objęte jest patronatem medialnym Infor.pl.

Formularz rejestracyjny

W trakcie spotkania zostaną poruszone m.in. następujące zagadnienia:

Wprowadzenie mechanizmu podzielonej płatności (ang. split payment):

REKLAMA

REKLAMA

  • split payment w Polsce – dobrowolny czy obowiązkowy,
  • zasady regulowania należności objętych systemem podzielonej płatności;
  • korzyści dla podatnika wynikające z zastosowania podzielonej płatności;
  • rachunki bankowe dla systemu split payment;
  • odpowiedzialność za rozliczenia w trybie split payment;
  • podzielona płatność a JPK.

Wprowadzenie „minimalnego podatku”

Wyłączenie stosowania przepisów o cenach transferowych w zakresie spółek z udziałem jednostek samorządu terytorialnego lub Skarbu Państwa, zmiany w zakresie ulgi badawczo–rozwojowej, ograniczenie tzw. zwolnienia dla dywidend.

Zmiany w zakresie przychodów i kosztów podatkowych, m.in.: 

  • zyski kapitałowe jako nowe źródło przychodów;
  • przychody z tytułu nieodpłatnego przekazania rzeczy i praw jako nowa kategoria przychodów;
  • doprecyzowanie przepisów w zakresie kosztów pośrednich – ujęcie podatkowe uzależnione od ujęcia rachunkowego;
  • zmiany w zakresie możliwości zaliczania odsetek do kosztów podatkowych – usunięcie cienkiej kapitalizacji i wprowadzenie nowych zasad ograniczania możliwości zaliczania odsetek do kosztów – zmiana nie dotyczy
    tzw. przedsiębiorstw finansowych;
  • limit w zakresie kosztów uzyskania przychodów w odniesieniu do nabywanych usług niematerialnych (np. umów licencyjnych, usług doradczych, księgowych, badania rynku, prawnych itp.) oraz w odniesieniu do opłat za korzystanie z wartości niematerialnych i prawnych, podwyższenie kwoty umożliwiającej jednorazową amortyzację.

Wprowadzenie systemu STIR (system teleinformatyczny izby rozliczeniowej):

REKLAMA

  • cel wprowadzenia systemu;
  • kto zostanie objęty nowym systemem;
  • częstotliwość przekazywania danych o transakcjach;
  • skutki i potencjalne zagrożenia dla podatników.

Katalog dobrych praktyk minimalizujący ryzyko podatkowe przy nieświadomym uczestnictwie w karuzelach podatkowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na spotkanie zapraszamy w szczególności pracowników działów finansowych, księgowych, przedsiębiorców oraz członków organów zarządzających Spółek.

W spotkaniu udział wezmą:

Agata Nieżychowska, Tax Advisor | Tax Director, Accace

Agata Nieżychowska jest doradcą podatkowym z ponad 15-letnim doświadczeniem w obszarze doradztwa podatkowego, które zdobywała w jednej z firm tzw. wielkiej czwórki oraz w renomowanych międzynarodowych kancelariach prawnych. Zajmowała się przede wszystkim kompleksowym i stałym wsparciem podatkowym podmiotów z sektora nieruchomości, branży energetycznej, w tym energetyki odnawialnej, farmaceutycznej, FMCG, mediów i reklamy oraz funduszy inwestycyjnych. Prowadziła liczne projekty optymalizacji podatkowej, restrukturyzacji, fuzji i przejęć, nabywania i zbywania aktywów, w tym dla międzynarodowych grup kapitałowych i czołowych międzynarodowych funduszy inwestycyjnych. Nadzorowała kompleksowe przeglądy podatkowe, w tym przed i po transakcyjne przeglądy typu due diligence oraz tax compliance. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatku CIT, w tym cen transferowych, podatku VAT, podatku od nieruchomości oraz akcyzy.

Katarzyna Rogowska, Tax Advisor | Tax Consultant, Accace

Katarzyna Rogowska jest doradcą podatkowym przy Mazowieckim Oddziale Krajowej Izby Doradców podatkowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała współpracując z jedną z krakowskich firm doradczych, a także z renomowaną łódzką kancelarią prawno-podatkową. W ramach codziennego wsparcia dla przedsiębiorców w ich działalności businessowej zajmowała się zagadnieniami związanymi przede wszystkim z podatkami PIT oraz VAT, w tym reprezentując klientów w kontaktach z organami podatkowymi, organami kontroli skarbowej oraz w postępowaniach sądowo-administracyjnych. Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Polecamy: Biuletyn VAT

REJESTRACJA

Bardzo prosimy o zgłoszenia poprzez wysłanie wypełnionego formularza bądź pod adresem adrianna.placzkowska@accace.com lub telefonicznie: +48 22 313 29 50.

Uczestnictwo w spotkaniu jest bezpłatne. W przypadku rezygnacji z udziału w terminie późniejszym niż 3 dni przed rozpoczęciem wydarzenia pobierana jest opłata w wysokości 50 zł. Organizator zastrzega sobie prawo odmowy uczestnictwa bez podawania przyczyny.

Accace-Regulamin-Spotkan-Wydarzenia

Liczba miejsc ograniczona: 18

Źródło: Accace

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Tak działają cyfrowe kontrole skarbówki i algorytmy KAS. Uczciwi, kompetentni podatnicy i księgowi nie mają się czego bać?

Jeszcze kilka lat temu Krajowa Administracja Skarbowa prowadziła wyrywkowe kontrole podatkowe, oparte głównie na intuicji swoich pracowników. Przeczucie urzędnika, zgadywanie czy żmudne przeszukiwanie deklaracji w poszukiwaniu śladów oszustw podatkowych to dziś relikt przeszłości. Współczesny fiskus opiera się na analizie danych, sztucznej inteligencji i zaawansowanych algorytmach, które potrafią w kilka sekund wychwycić nieprawidłowości tam, gdzie kiedyś potrzeba było tygodni pracy. Cyfryzacja administracji skarbowej diametralnie zmieniła charakter kontroli podatkowych. Są one precyzyjniejsze, szybsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Małgorzata Bień, właścicielka Biura Rachunkowego

Jak mierzyć rentowność firmy? Trzy metody, które naprawdę działają i 5 kluczowych wskaźników. Bez kontroli rentowności przedsiębiorca działa po omacku

W firmie dużo się dzieje: telefony dzwonią, pojawiają się ciekawe zlecenia, faktury idą jedna za drugą. Przychody wyglądają obiecująco, a mimo to… na koncie coraz ciaśniej. To częsty i niebezpieczny sygnał. W wielu firmach zyski wyparowują nie dlatego, że brakuje sprzedaży, lecz dlatego, że nikt nie trzyma ręki na pulsie rentowności.

Rola głównej księgowej w erze KSeF. Jak przygotować firmę na nowe obowiązki od 2026 r.? [Webinar INFORAKADEMII]

Już w 2026 r. korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowe dla większości przedsiębiorców. To rewolucja w procesach księgowych, która wymaga od głównej księgowej nie tylko znajomości przepisów, ale także umiejętności zarządzania wdrożeniem tego systemu w firmie.

Księgowi w oku cyklonu. Jak przejść przez rewolucję KSeF i nie stracić kontroli

Setki faktur w PDF-ach, skanach i wersjach papierowych. Telefony od klientów, goniące terminy VAT i JPK. Codzienność wielu biur rachunkowych to żonglowanie zadaniami w wyścigu z czasem. Tymczasem wielkimi krokami zbliża się fundamentalna zmiana – obowiązkowy Krajowy System e-Faktur

REKLAMA

Prof. Modzelewski: faktury VAT aż w 18 różnych formach od lutego 2026 r. Przyda się nowa instrukcja obiegu dokumentów

Od lutego 2026 r. wraz z wejściem w życie przepisów dot. obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) polscy czynni podatnicy VAT będą mogli otrzymywać aż dziewięć form dokumentów na miejsce obecnych faktur VAT. A jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że w tych samych formach będą wystawiane również faktury korygujące, to podatnicy VAT i ich księgowi muszą się przygotować na opisywanie i dekretowanie aż 18 form faktur – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Refinansowanie zakupu nowoczesnych tachografów: do 3 tys. zł na jeden pojazd. Wnioski, warunki, regulamin

W dniu 19 listopada 2025 r. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że od 1 grudnia 2025 r. przewoźnicy mogą składać wnioski o refinansowanie wymiany tachografów na urządzenia najnowszej generacji. Środki na ten cel w wysokości 320 mln zł będą pochodziły z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. To pierwsza tego typu realna pomoc finansowa dla branży transportu drogowego. Nabór wniosków potrwa do końca stycznia 2026 roku.

Nowe zasady rozliczania podatkowego samochodów firmowych od stycznia 2026 r. [zakup, leasing, najem, amortyzacja]. Ostatnia szansa na pełne odliczenia

Nabycie samochodu firmowego to nie tylko kwestia mobilności czy prestiżu - to również poważna decyzja finansowa, która może mieć długofalowe skutki podatkowe. Od stycznia 2026 r. wejdą w życie nowe przepisy podatkowe, które znacząco ograniczą możliwość rozliczenia kosztów zakupu pojazdów spalinowych w działalności gospodarczej.

Czy czeka nas kolejne odroczenie KSeF? Wiele firm wciąż korzysta z faktur papierowych i nie prowadzi testów nowego systemu e-fakturowania

Krajowy System e-Faktur (KSeF) powoli staje się faktem. Rzeczywistość jest jednak taka, że tylko niewielka część małych firm w Polsce prowadziła testy nowego systemu i wciąż stosuje faktury papierowe. Czy w związku z tym czeka nas ponowne odroczenie wdrożenia KSeF?

REKLAMA

Postępowania upadłościowe w Polsce się trwają za długo. Dlaczego czekamy i kto na tym traci? Jak zmienić przepisy?

Prawo upadłościowe przewiduje wydanie postanowienia o ogłoszeniu upadłości w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku. Norma ustawowa ma jednak niewiele wspólnego z rzeczywistością. W praktyce sprawy często czekają na rozstrzygnięcie kilka, a nawet kilkanaście miesięcy. Rok 2024 przyniósł rekordowe ponad 20 tysięcy upadłości konsumenckich, co przy obecnej strukturze sądownictwa pogłębia problem przewlekłości i wymaga systemowego rozwiązania. Jakie zmiany prawa upadłościowego są potrzebne?

Nowy Unijny Kodeks Celny – harmonogram wdrożenia. Polskie firmy muszą przygotować się na duże zmiany

Największa od dekad transformacja unijnego systemu celnego wchodzi w decydującą fazę. Firmy logistyczne i handlowe mają już niewiele czasu na dostosowanie swoich procesów do wymogów centralizacji danych i pełnej cyfryzacji. Eksperci ostrzegają: bez odpowiednich przygotowań technologicznych i organizacyjnych, przedsiębiorcy mogą stracić konkurencyjność na rynku.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA