REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najważniejsze zmiany podatkowe w 2018 roku - spotkanie z ekspertami Accace

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Accace Polska
Kompleksowa obsługa prawna, doradztwo podatkowe, doradztwo transakcyjne, outsourcing księgowości, kadr i płac.
Najważniejsze zmiany podatkowe w 2018 roku - spotkanie z ekspertami Accace
Najważniejsze zmiany podatkowe w 2018 roku - spotkanie z ekspertami Accace

REKLAMA

REKLAMA

7 grudnia 2017 r. w Warszawie przy ul. Cybernetyki 9 odbędzie się bezpłatne spotkanie z ekspertami Accace Polska, na którym szczegółowo omówione zostaną najważniejsze zmiany przepisów podatkowych jakie czekają wszystkich przedsiębiorców w 2018 roku. Mowa będzie m.in. o split payment, nowościach w zakresie przychodów i kosztów podatkowych, systemie STIR, katalogu dobrych praktyk podatników VAT. Wydarzenie objęte jest patronatem medialnym Infor.pl.

Formularz rejestracyjny

W trakcie spotkania zostaną poruszone m.in. następujące zagadnienia:

Wprowadzenie mechanizmu podzielonej płatności (ang. split payment):

REKLAMA

Autopromocja
  • split payment w Polsce – dobrowolny czy obowiązkowy,
  • zasady regulowania należności objętych systemem podzielonej płatności;
  • korzyści dla podatnika wynikające z zastosowania podzielonej płatności;
  • rachunki bankowe dla systemu split payment;
  • odpowiedzialność za rozliczenia w trybie split payment;
  • podzielona płatność a JPK.

Wprowadzenie „minimalnego podatku”

Wyłączenie stosowania przepisów o cenach transferowych w zakresie spółek z udziałem jednostek samorządu terytorialnego lub Skarbu Państwa, zmiany w zakresie ulgi badawczo–rozwojowej, ograniczenie tzw. zwolnienia dla dywidend.

Zmiany w zakresie przychodów i kosztów podatkowych, m.in.: 

  • zyski kapitałowe jako nowe źródło przychodów;
  • przychody z tytułu nieodpłatnego przekazania rzeczy i praw jako nowa kategoria przychodów;
  • doprecyzowanie przepisów w zakresie kosztów pośrednich – ujęcie podatkowe uzależnione od ujęcia rachunkowego;
  • zmiany w zakresie możliwości zaliczania odsetek do kosztów podatkowych – usunięcie cienkiej kapitalizacji i wprowadzenie nowych zasad ograniczania możliwości zaliczania odsetek do kosztów – zmiana nie dotyczy
    tzw. przedsiębiorstw finansowych;
  • limit w zakresie kosztów uzyskania przychodów w odniesieniu do nabywanych usług niematerialnych (np. umów licencyjnych, usług doradczych, księgowych, badania rynku, prawnych itp.) oraz w odniesieniu do opłat za korzystanie z wartości niematerialnych i prawnych, podwyższenie kwoty umożliwiającej jednorazową amortyzację.

Wprowadzenie systemu STIR (system teleinformatyczny izby rozliczeniowej):

  • cel wprowadzenia systemu;
  • kto zostanie objęty nowym systemem;
  • częstotliwość przekazywania danych o transakcjach;
  • skutki i potencjalne zagrożenia dla podatników.

Katalog dobrych praktyk minimalizujący ryzyko podatkowe przy nieświadomym uczestnictwie w karuzelach podatkowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na spotkanie zapraszamy w szczególności pracowników działów finansowych, księgowych, przedsiębiorców oraz członków organów zarządzających Spółek.

W spotkaniu udział wezmą:

Agata Nieżychowska, Tax Advisor | Tax Director, Accace

Agata Nieżychowska jest doradcą podatkowym z ponad 15-letnim doświadczeniem w obszarze doradztwa podatkowego, które zdobywała w jednej z firm tzw. wielkiej czwórki oraz w renomowanych międzynarodowych kancelariach prawnych. Zajmowała się przede wszystkim kompleksowym i stałym wsparciem podatkowym podmiotów z sektora nieruchomości, branży energetycznej, w tym energetyki odnawialnej, farmaceutycznej, FMCG, mediów i reklamy oraz funduszy inwestycyjnych. Prowadziła liczne projekty optymalizacji podatkowej, restrukturyzacji, fuzji i przejęć, nabywania i zbywania aktywów, w tym dla międzynarodowych grup kapitałowych i czołowych międzynarodowych funduszy inwestycyjnych. Nadzorowała kompleksowe przeglądy podatkowe, w tym przed i po transakcyjne przeglądy typu due diligence oraz tax compliance. Specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu podatku CIT, w tym cen transferowych, podatku VAT, podatku od nieruchomości oraz akcyzy.

Katarzyna Rogowska, Tax Advisor | Tax Consultant, Accace

Katarzyna Rogowska jest doradcą podatkowym przy Mazowieckim Oddziale Krajowej Izby Doradców podatkowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała współpracując z jedną z krakowskich firm doradczych, a także z renomowaną łódzką kancelarią prawno-podatkową. W ramach codziennego wsparcia dla przedsiębiorców w ich działalności businessowej zajmowała się zagadnieniami związanymi przede wszystkim z podatkami PIT oraz VAT, w tym reprezentując klientów w kontaktach z organami podatkowymi, organami kontroli skarbowej oraz w postępowaniach sądowo-administracyjnych. Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Polecamy: Biuletyn VAT

REJESTRACJA

Bardzo prosimy o zgłoszenia poprzez wysłanie wypełnionego formularza bądź pod adresem adrianna.placzkowska@accace.com lub telefonicznie: +48 22 313 29 50.

Uczestnictwo w spotkaniu jest bezpłatne. W przypadku rezygnacji z udziału w terminie późniejszym niż 3 dni przed rozpoczęciem wydarzenia pobierana jest opłata w wysokości 50 zł. Organizator zastrzega sobie prawo odmowy uczestnictwa bez podawania przyczyny.

Accace-Regulamin-Spotkan-Wydarzenia

Liczba miejsc ograniczona: 18

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Accace

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy niegotowe na KSeF. Tylko 5230 przedsiębiorstw korzysta z systemu – czas ucieka. [DANE MF]

Z danych udostępnionych przez Ministerstwo Finansów wynika, że do 5 marca 2025 roku z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) skorzystało zaledwie 5230 firm. To oznacza, że w ciągu ponad trzech lat działania systemu zdecydowało się na niego jedynie kilka tysięcy przedsiębiorców. Tymczasem za 9 miesięcy korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe – a to oznacza prawdziwą rewolucję dla księgowości w Polsce.

Prof. Modzelewski do premiera Tuska: narzucanie KSeF-u i faktur ustrukturyzowanych wszystkim podatnikom VAT to nie jest deregulacja gospodarki; ten pomysł powinien trafić do kosza

W dniu 12 kwietnia br. Ministerstwo Finansów potwierdziło zamiar wdrożenia w 2026 roku obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur i obligatoryjnego stosowania faktur ustrukturyzowanych przez wszystkich podatników VAT. Prof. dr hab. Witold Modzelewski apeluje do Pana Premiera Donalda Tuska: „Wierzę, że jako liberał traktuje Pan potrzebę deregulacji gospodarki zupełnie poważnie. Nie należy ulegać lobbystom, którzy chcą zarobić na dezorganizacji systemu fakturowania. Pomysł faktur ustrukturyzowanych powinien trafić definitywnie do kosza.”

W 2025 r. można przekazać 1,5% podatku rolnego na rzecz dwóch uprawnionych podmiotów

W komunikacie z 16 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów poinformowało, że w 2025 roku podatnicy podatku rolnego mogą przekazać 1,5 tego podatku na rzecz Krajowego Związku Rewizyjnego Rolniczych Spółdzielni Produkcyjnych lub OPZZ Rolników i Organizacji Rolniczych. Jakie są warunki tego przekazania?

Roczne zeznanie podatkowe PIT: 15 najczęstszych błędów. Jak ich uniknąć w 2025 roku

Złożenie corocznej deklaracji PIT to podstawowy zakres komunikacji podatnika z administracją skarbową. Warto zadbać, by przebiegła ona w sposób optymalny i nie nastręczała niespodziewanych nieprzyjemności. Dlatego też przedstawiamy zestawienie najczęstszych błędów, przed którymi można się uchronić, korzystając z poniższych podpowiedzi.

REKLAMA

7 skutków spadających stóp procentowych. Już w maju 2025 r. RPP zacznie cykl obniżek?

Tańsze i łatwiej dostępne kredyty to tylko część skutków cięć stóp procentowych. Polityka monetarna to miecz obosieczny. W momencie, w którym kredytobiorcy cieszą się z niższych rat, to posiadacze oszczędności mają problem ze znalezieniem solidnie oprocentowanego depozytu. Widmo niższych stóp procentowych oznacza też, że w dół pójść może oprocentowanie detalicznych obligacji skarbowych, a zakup mieszkania na wynajem może znowu odzyskać swój blask.

Korekta zeznania podatkowego PIT. Jak to zrobić i do kiedy można?

Do końca roku 2030 podatnicy mają prawo składać korekty zeznań PIT za rok 2024. Błędy w deklaracjach podatkowych zdarzają się zarówno na niekorzyść podatnika (np. pominięcie ulgi, o której się nie wiedziało), jak i na niekorzyść fiskusa (np. pominięcie źródła przychodów, o którym się zapomniało). Złożenie korekty zeznania nie wymaga uzasadnienia, a skorygować można nawet taką deklarację, która z upływem 30 kwietnia 2025 r. została bez udziału podatnika automatycznie zatwierdzona w usłudze Twój e-PIT.

Pilne! Będzie nowelizacja ustawy o KSeF, znamy projekt: jakie zmiany w obowiązkowym e-fakturowaniu

Ministerstwo Finansów opublikowało długo wyczekiwany projekt nowelizacji ustawy o VAT, regulujący obowiązek stosowania faktur ustrukturyzowanych. Wraz z nim udostępniono również oficjalną „mapę drogową” wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur – KSeF.

Ewidencje VAT oszustów i uczciwych podatników niczym się nie różnią. Jak systemowo zablokować wzrost zwrotów VAT? Prof. Modzelewski: jest jeden sposób

Jedyną skuteczną barierą systemową dla prób wyłudzenia zwrotów jest uzależnienie wpływów zwrotów od zastosowania przez podatnika mechanizmu podzielonej płatności w stosunku do kwot podatku naliczonego, który miałby być zwrócony – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA

Obowiązkowy KSeF - najnowszy harmonogram. KSeF 2.0, integracja i testy, tryb offline24, faktury masowe, certyfikat wystawcy faktury i inne szczegóły

W komunikacie z 12 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów przedstawiło aktualny stan projektu rozwiązań prawnych, technicznych i biznesowych oraz plan wdrożenia (harmonogram) obowiązkowego systemu KSeF. Można jeszcze do 25 kwietnia 2025 r. zgłaszać do Ministerstwa uwagi i opinie do projektu pisząc maila na adres sekretariat.PT@mf.gov.pl.

Cyfrowe narzędzia dla księgowych. Kiedy warto zmienić oprogramowanie księgowe?

Nowoczesne narzędzia dla księgowych. Na co zwracać uwagę przy zmianie oprogramowania księgowego? Według raportów branżowych księgowi spędzają nawet 50 proc. czasu na czynnościach, które mogłyby zostać usprawnione przez nowoczesne technologie.

REKLAMA