REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ochrona właścicieli, zarządów i księgowych firm przed ryzykiem podatkowym – konferencja ISP

Ochrona właścicieli, zarządów i księgowych firm przed ryzykiem podatkowym – konferencja ISP
Ochrona właścicieli, zarządów i księgowych firm przed ryzykiem podatkowym – konferencja ISP
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Instytut Studiów Podatkowych oraz Risk Partner Sp. z o.o. zapraszają na konferencję z okazji 13-lecia istnienia na rynku unikatowego ubezpieczenia podatkowego Allianz Podatnik, która odbędzie się w dniu 10 maja 2018 r. w Katowicach. Patronat medialny nad konferencją objął portal infor.pl.

Szanowni Państwo,

REKLAMA

Autopromocja

Aby ułatwić Państwu zmierzenie się z restrykcyjną polityką podatkową  w 2018 r., która zmienia całkowicie hierarchię problemów podatkowych i rodzi ryzyko odpowiedzialności karnej za rozliczenia podatkowe, Instytut Studiów Podatkowych zaprasza na Konferencję, podczas której scharakteryzujemy występujące  zagrożenia dla zarządów firm.

W oparciu o wieloletnie doświadczenie Instytutu we wdrażaniu procedur redukujących ryzyko odpowiedzialności karnej i karnoskarbowej związanej z rozliczeniami VAT, pokażemy również najnowsze rozwiązania dotyczące   sposobów ochrony członków zarządów i księgowych firm przed tymi ryzykami.

Uczestnicy zyskają:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Ekspercką wiedzę o najnowszych regulacjach podatkowych w 2018 r.

- Zalecenia praktyczne prof. Witolda Modzelewskiego - najbardziej znanego specjalisty  podatkowego w Polsce,

- Wiedzę o przeciwdziałaniu konsekwencjom nieumyślnego uczestnictwa w karuzelach podatkowych w VAT,

- Informację o pakietach ochrony podatkowej w ramach unikatowego ubezpieczenia podatkowego Allianz Podatnik.

NOWOŚĆ na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Polecamy: INFORLEX Księgowość i Kadry

Termin i miejsce  konferencji: 10 maja 2018 r. Katowice, Hotel Diament, ul. Wita Stwosza 37

Program Konferencji:

9.30-10.00   - Rejestracja Uczestników – powitalna kawa

10.00-10.15 - Otwarcie konferencji – słowo wprowadzające

10.15-11.30  - Lipiec 2018: jak rozliczyć podatek VAT po wprowadzeniu split payment?– prof. dr hab. Witold Modzelewski

11.30-12.00 -  Pakiet ochrony podatkowej – odpowiedź na rosnącą odpowiedzialność osobistą zarządzających Magdalena Kiepurska i Tomasz Gaj - Grupa Risk Partner

12.00-12.15 - przerwa

12.15-12.30 -  Redakcja przepisów aktów podatkowych, a stosowanie prawa  podatkowego  - prof. ALK, dr hab. Przemysław Polański - Wydawnictwo CH BECK

12.30-13.30 - Ryzyka karne i karnoskarbowe związane z nieświadomym uczestnictwem w karuzelach podatkowych VAT - Marcin Szymocha – Dyrektor Oddziału Śląskiego ISP

13.30-13.45 - Nowe wyzwania dla firm w związku z wejściem w życie nowej ustawy o przeciwdziałaniu terroryzmowi i praniu brudnych pieniędzy – Paweł Jędrzejak, ekspert Kompleksowej Bazy INFORLEX

13.45-14.00 - Podsumowanie konferencji

14.00-14.30 - Lunch

               

Organizator: Instytut Studiów Podatkowych w Warszawie

Partnerzy Merytoryczni Konferencji: Risk Partner, CH Beck, Infor PL S.A.

Zgłoszenia przyjmowane są na adres mailowy: katarzyna.wawrzonkiewicz@isp-modzelewski.pl do dnia 8 maja 2018 r. 

Wszelkie informacje na temat konferencji uzyskacie Państwo pod tel. 22 517 30 86.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA