REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ochrona właścicieli, zarządów i księgowych firm przed ryzykiem podatkowym – konferencja ISP

Subskrybuj nas na Youtube
Ochrona właścicieli, zarządów i księgowych firm przed ryzykiem podatkowym – konferencja ISP
Ochrona właścicieli, zarządów i księgowych firm przed ryzykiem podatkowym – konferencja ISP
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Instytut Studiów Podatkowych oraz Risk Partner Sp. z o.o. zapraszają na konferencję z okazji 13-lecia istnienia na rynku unikatowego ubezpieczenia podatkowego Allianz Podatnik, która odbędzie się w dniu 10 maja 2018 r. w Katowicach. Patronat medialny nad konferencją objął portal infor.pl.

Szanowni Państwo,

REKLAMA

Autopromocja

Aby ułatwić Państwu zmierzenie się z restrykcyjną polityką podatkową  w 2018 r., która zmienia całkowicie hierarchię problemów podatkowych i rodzi ryzyko odpowiedzialności karnej za rozliczenia podatkowe, Instytut Studiów Podatkowych zaprasza na Konferencję, podczas której scharakteryzujemy występujące  zagrożenia dla zarządów firm.

W oparciu o wieloletnie doświadczenie Instytutu we wdrażaniu procedur redukujących ryzyko odpowiedzialności karnej i karnoskarbowej związanej z rozliczeniami VAT, pokażemy również najnowsze rozwiązania dotyczące   sposobów ochrony członków zarządów i księgowych firm przed tymi ryzykami.

Uczestnicy zyskają:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Ekspercką wiedzę o najnowszych regulacjach podatkowych w 2018 r.

- Zalecenia praktyczne prof. Witolda Modzelewskiego - najbardziej znanego specjalisty  podatkowego w Polsce,

- Wiedzę o przeciwdziałaniu konsekwencjom nieumyślnego uczestnictwa w karuzelach podatkowych w VAT,

- Informację o pakietach ochrony podatkowej w ramach unikatowego ubezpieczenia podatkowego Allianz Podatnik.

NOWOŚĆ na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Polecamy: INFORLEX Księgowość i Kadry

Termin i miejsce  konferencji: 10 maja 2018 r. Katowice, Hotel Diament, ul. Wita Stwosza 37

Program Konferencji:

9.30-10.00   - Rejestracja Uczestników – powitalna kawa

10.00-10.15 - Otwarcie konferencji – słowo wprowadzające

10.15-11.30  - Lipiec 2018: jak rozliczyć podatek VAT po wprowadzeniu split payment?– prof. dr hab. Witold Modzelewski

11.30-12.00 -  Pakiet ochrony podatkowej – odpowiedź na rosnącą odpowiedzialność osobistą zarządzających Magdalena Kiepurska i Tomasz Gaj - Grupa Risk Partner

12.00-12.15 - przerwa

12.15-12.30 -  Redakcja przepisów aktów podatkowych, a stosowanie prawa  podatkowego  - prof. ALK, dr hab. Przemysław Polański - Wydawnictwo CH BECK

12.30-13.30 - Ryzyka karne i karnoskarbowe związane z nieświadomym uczestnictwem w karuzelach podatkowych VAT - Marcin Szymocha – Dyrektor Oddziału Śląskiego ISP

13.30-13.45 - Nowe wyzwania dla firm w związku z wejściem w życie nowej ustawy o przeciwdziałaniu terroryzmowi i praniu brudnych pieniędzy – Paweł Jędrzejak, ekspert Kompleksowej Bazy INFORLEX

13.45-14.00 - Podsumowanie konferencji

14.00-14.30 - Lunch

               

Organizator: Instytut Studiów Podatkowych w Warszawie

Partnerzy Merytoryczni Konferencji: Risk Partner, CH Beck, Infor PL S.A.

Zgłoszenia przyjmowane są na adres mailowy: katarzyna.wawrzonkiewicz@isp-modzelewski.pl do dnia 8 maja 2018 r. 

Wszelkie informacje na temat konferencji uzyskacie Państwo pod tel. 22 517 30 86.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatnik zapłacił zaległy podatek ale nie zatrzymało to egzekucji. Urząd skarbowy wykorzystał pomyłkę w przelewie. Winą obarczył podatnika i automatyzację systemu

Absurdów podatkowych nie brakuje. Dla przykładu można podać historię przedsiębiorcy, który nie uregulował w terminie podatku, za co otrzymał upomnienie z urzędu skarbowego. Dokonując wpłaty, popełnił niezamierzony błąd, który spowodował kolejne konsekwencje. W efekcie na jego koncie jednocześnie wystąpiła niedopłata i nadpłata podatku. Ministerstwo Finansów, komentując ww. sprawę, wskazuje obowiązujące przepisy, zaś eksperci przekonują, że urzędnicy mogli zachować się inaczej. Resort zaznacza, że proces obsługi wpłat podatników jest zautomatyzowany, a w opisywanej sytuacji nie można mówić o błędzie systemowym. Wśród znawców tematu nie brakuje opinii, że zbyt sztywne przepisy i procedury podatkowe mogą właściwie stanowić pułapkę dla przedsiębiorców.

PKWiU 2025 - będzie nowa klasyfikacja statystyczna wyrobów i usług

W wykazie prac legislacyjnych rządu opublikowano niedawno Projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU). Nowa PKWiU 2025 zastąpi obecnie obowiązującą PKWiU 2015.

Bezpłatny webinar: Rozliczanie branży budowlanej i deweloperskiej. Jak uniknąć najczęstszych błędów?

Branża budowlana i deweloperska to sektory, w których każdy szczegół w rozliczeniach finansowych ma znaczenie, a konsekwencje popełnianych błędów mogą być daleko idące. Zarówno w księgach rachunkowych, jak i w rozliczeniach podatkowych precyzyjna klasyfikacja realizowanych prac jest kluczowa.

Usługi dietetyczne są zwolnione z VAT. Ale nie te świadczone na rzecz osób zdrowych. Dlaczego?

Usługi dietetyczne, które nie korzystają ze zwolnienia przedmiotowego (związanego z celem medycznym), w szeregu przypadków nie mogą również korzystać ze zwolnienia podmiotowego (limit obrotów do 200 000 zł rocznie). Oznacza to, że dietetycy świadczący usługi doradztwa w zakresie dietetyki (konsultacji indywidualnych) opodatkowane VAT muszą zarejestrować się jako czynni podatnicy VAT, niezależnie od wysokości swoich obrotów i doliczać do ceny swoich usług netto podatek VAT w stawce 23%. Problem w tym, że wiele usług dietetyków ma charakter złożony (szkolenia z zakresu diet, podawanie w internecie pakietów diet dla osób zaliczanych do określonych kategorii wiekowych itp). Dlaczego usługi dietetyków świadczone na rzecz osób zdrowych nie korzystają ze zwolnienia z VAT wyjaśnił WSA w Gliwicach w wyroku z 29 stycznia 2025 r.

REKLAMA

Niższe grzywny za niektóre przestępstwa skarbowe od 2026 roku. Nowelizacja Kks i Ordynacji podatkowej przyjęta przez rząd

W dniu 27 maja 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy - Kodeks karny skarbowy (kks) oraz ustawy - Ordynacja podatkowa, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu uproszczenie administracyjnych obowiązków podatkowych oraz złagodzenie kar za przestępstwa skarbowe, które nie powodują bezpośrednich strat w podatkach.

JPK_KR_PD już nadchodzi – nowy obowiązek dla podatników CIT. Czy Twoja firma jest gotowa?

Nowy plik JPK_KR_PD to nie tylko kolejne wymaganie fiskusa, ale prawdziwa rewolucja w raportowaniu księgowym. Od 2025 roku obowiązek ten obejmie duże firmy, od 2026 – podmioty zobowiązane do przesyłania ewidencji JPK VAT, a od kolejnego roku – pozostałych podatników CIT. Zmiany w planie kont, nowe struktury danych, testy, audyty – przygotowań jest sporo, a czasu coraz mniej. Zobacz, co musisz zrobić, by nie obudzić się z ręką w księgowym chaosie.

Kiedy członek rodziny współpracujący przy rodzinnym biznesie musi być zgłoszony do ZUS?

Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych nakłada obowiązek zgłoszenia do ZUS i odprowadzania składek na ubezpieczenia społeczne osób współpracujących z osobami prowadzącymi pozarolniczą działalność i z szeroko rozumianymi zleceniobiorcami. Podobnie czyni ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w zakresie ubezpieczenia zdrowotnego. Analizy wymaga zatem, kto spełnia definicję takiej osoby współpracującej i czy jej sytuacja uzależniona jest od formy tej współpracy - umownej bądź bezumownej. Spory z ZUS w przedmiocie obowiązku objęcia osób współpracujących ubezpieczeniami społecznymi trafiają aż do Sądu Najwyższego, warto więc wziąć pod uwagę również aktualne orzecznictwo w tej materii.

Francuska Administracja Celna wprowadza nowy system Obligatoryjnej Koperty Logistycznej (ELO). Co muszą wiedzieć przewoźnicy? Uproszczenie procedur dla kierowców

ELO to cyfrowe rozwiązanie, które usprawni proces odprawy celnej na granicy między Francją a Wielką Brytanią. Jest to francuski odpowiednik GMR - system będzie wymagać utworzenia jednej elektronicznej „koperty logistycznej” dla każdego pojazdu, zawierającej wszystkie niezbędne dane celne oraz deklaracje bezpieczeństwa.

REKLAMA

Stracił rodzinę w wypadku i miał zapłacić zaległy podatek. WSA kontra skarbówka

Mimo że jako dziecko stracił całą rodzinę w tragicznym wypadku, a wypłacone mu po latach odszkodowanie miało choć częściowo złagodzić tę krzywdę, organy skarbowe domagały się od Huberta zapłaty blisko 150 tys. zł podatku od odsetek. Sprawa trafiła aż do Naczelnego Sądu Administracyjnego, który uznał stanowisko fiskusa za niesprawiedliwe. Teraz Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie przyznał rację Rzecznikowi Praw Obywatelskich i uchylił decyzje skarbówki — choć wyrok wciąż nie jest prawomocny.

Opłata skarbowa od pełnomocnictwa - zmiany od 2025 roku

Krajowa Informacja Skarbowa przypomniała w komunikacie, że od 1 stycznia 2025 r. zmianie uległy przepisy regulujące zasady wnoszenia opłaty skarbowej od pełnomocnictw składanych w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego.

REKLAMA