REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Profil na platformie PUE ZUS bez wizyty w urzędzie

Profil na platformie PUE ZUS bez wizyty w urzędzie
Profil na platformie PUE ZUS bez wizyty w urzędzie
DGP

REKLAMA

REKLAMA

ZUS udostępnił nowy sposób zakładania i uwierzytelniania konta na swojej Platformie Usług Elektronicznych (PUE). Obecnie dokonanie rejestracji jest możliwe za pośrednictwem bankowego konta internetowego. Dzięki temu rozwiązaniu nowy użytkownik PUE nie będzie musiał udawać się osobiście do ZUS, aby potwierdzić swoją tożsamość i uzyskać dostęp do konta na PUE. Możliwość ta jest jednak udostępniana tylko przez te banki, które zawarły z ZUS porozumienie dotyczące dostępu do PUE.

Pierwszymi bankami, które udostępniły swoim klientom możliwość korzystania z PUE ZUS, są PKO Bank Polski i BOŚ Bank. Umowę z ZUS podpisał też Alior Bank.

REKLAMA

Autopromocja

Aby rozpocząć korzystanie z elektronicznego dostępu do ZUS, trzeba zarejestrować swój profil na PUE ZUS i go uwierzytelnić (zaufać) poprzez potwierdzenie swojej tożsamości. Dopiero te dwie czynności – rejestracja i uwierzytelnienie konta – umożliwiają użytkownikowi korzystanie ze wszystkich funkcjonalności dostępnych w ramach portalu PUE.

Własna firma i umowa o pracę – składki ZUS

Rejestracja polega na wypełnieniu elektronicznego formularza, w którym podaje się: imię i nazwisko, numer PESEL (a jeśli PESEL nie został nadany – datę urodzenia i serię oraz numer dokumentu tożsamości), adres e-mail, ustalone przez siebie hasło i opcjonalnie inne dane zawarte w formularzu rejestracyjnym, np. numer telefonu kontaktowego.

Uwierzytelnienie (tzw. zaufanie profilu PUE) to potwierdzenie tożsamości osoby rejestrującej profil. Dotychczas można to było zrobić na dwa sposoby:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • osobiście – w oddziale lub inspektoracie ZUS albo
  • elektronicznie – za pomocą podpisu elektronicznego (certyfikatu kwalifikowanego lub profilu zaufanego ePUAP – elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej).

Teraz kolejnym sposobem założenia i uwierzytelnienia profilu na PUE jest wykorzystanie do tego celu serwisu bankowości elektronicznej. Można to zrobić:

  • korzystając z portalu PUE,
  • w trakcie korzystania z usług bankowości elektronicznej.

Polecamy: Kodeks pracy 2016 z komentarzem (PDF)

W przypadku osób korzystających przy rejestracji na PUE ZUS z:

  • podpisu elektronicznego (potwierdzonego kwalifikowanym certyfikatem),
  • podpisu elektronicznego (potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP) lub
  • systemów bankowości elektronicznej,

do formularza rejestracyjnego automatycznie wpisywane są dane identyfikacyjne zweryfikowane przez – odpowiednio – właściwe centrum certyfikacji, system ePUAP lub bank. Tym samym potwierdzenie tożsamości następuje przez ww. instytucje. Rejestracja na PUE ZUS i uwierzytelnienie tożsamości użytkownika odbywają się równocześnie.

W przypadku osób, które rejestrują tzw. profil niezaufany (czyli w sytuacji, gdy tożsamość użytkownika nie została potwierdzona w jeden z trzech ww. sposobów), potwierdzenie tożsamości użytkownika jest dokonywane przez pracownika ZUS na podstawie okazanego dokumentu tożsamości. Zaufanie profilu umożliwia użytkownikowi zalogowanie się do profilu PUE oraz udostępnia usługi wymagające uwierzytelnienia.

Czytaj więcej na IFK Platformie Księgowych i Kadrowych w artykule: "Jak utworzyć profil na platformie PUE ZUS bez osobistej wizyty w urzędzie" >>

Źródło: InforFK

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w ordynacji podatkowej od 2026 r. Przedawnienie, zapłata podatku, zwrot nadpłaty, MDR. Ponad 50 różnych zmian w projekcie nowelizacji

W dniu 28 marca 2025 r. opublikowany został projekt bardzo obszernej nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilkunastu innych ustaw. Zmiany są bardzo liczne i mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. Ministerstwo Finansów informuje, że celem tej nowelizacji jest poprawa relacji między podatnikami i organami podatkowymi, zwiększenie efektywności działania organów podatkowych oraz doprecyzowanie przepisów, których stosowanie budzi wątpliwości. Zobaczmy jakie zmiany czekają podatników od początku przyszłego roku.

Obowiązkowe e-Doręczenia od 1 kwietnia 2025 r. dla firm zarejestrowanych w KRS. Jak założyć skrzynkę i aktywować Adres do Doręczeń Elektronicznych (ADE)

W komunikacie z 27 marca 2025 r. Poczta Polska przypomina o nadchodzącym terminie: 1 kwietnia 2025 r., kiedy to obowiązek korzystania z systemu e-Doręczeń zostanie rozszerzony na przedsiębiorstwa zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym przed początkiem bieżącego roku.

Ekologiczne opakowania w e-handlu - ogromne wyzwanie dla logistyki

Europejski klient e-commerce ma sprzeczne oczekiwania wobec opakowań, w których dostarczane są jego zamówienia. Domaga się ekologicznych rozwiązań, ale rzadko zrezygnuje z zakupu, jeśli nie otrzyma alternatywy zrównoważonej klimatycznie. Nie chce też płacić za spełnienie postulatów środowiskowych, a długa lista rozbieżności generuje ogromne wyzwania po stronie sprzedawców i logistyki. Ekologiczna rewolucja nie jest tania, dodatkowo nowe unijne przepisy wymuszają daleko idące zmiany w procesie realizacji zamówień.

Praca w KAS - rekrutacja 2025. Gdzie szukać ogłoszeń?

Praca w KAS a rekrutacja w 2025 roku. Jakie zadania ma Krajowa Administracja Państwowa? Kto może pracować w KAS? Gdzie szukać ogłoszeń? Jakie są wymagania są w trakcie rekrutacji w 2025 roku?

REKLAMA

Roczne zeznanie podatkowe CIT tylko do 31 marca. Jak złożyć CIT-8

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa przypominają, że 31 marca 2025 r. upływa termin złożenia zeznania CIT-8 za 2024 rok dla tych podatników, których rok podatkowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym. CIT-8 można złożyć także elektronicznie w serwisie e-Urząd Skarbowy bez konieczności posiadania podpisu kwalifikowanego.

PKPiR 2026: będzie 15 poważnych zmian i nowe rozporządzenie od 1 stycznia. Terminy wpisów, dodatkowe kolumny do KSeF, dowody księgowe i inne nowości

Minister Finansów przygotował projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (pkpir). Nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2026 r. Sprawdziliśmy co się zmieni w zasadach prowadzenia pkpir w porównaniu do obecnego stanu prawnego.

Odpisy amortyzacyjne spółek nieruchomościowych

Najnowsze orzeczenia Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA) przynoszą istotne zmiany dla spółek nieruchomościowych w zakresie możliwości rozpoznawania odpisów amortyzacyjnych w kosztach podatkowych. W styczniu tego roku NSA w kilku wyrokach (sygn. II FSK 788/23, II FSK 789/23, II FSK 987/23, II FSK 1086/23, II FSK 1652/23) potwierdził korzystne dla podatników stanowisko wojewódzkich sądów administracyjnych (WSA).

CIT estoński a optymalizacja podatkowa. Czy to się opłaca?

Przedsiębiorcy coraz częściej poszukują skutecznych sposobów na obniżenie obciążeń podatkowych. Jednym z rozwiązań, które zyskuje na popularności, jest estoński CIT. Czy rzeczywiście ta forma opodatkowania przynosi realne korzyści? Przyjrzyjmy się, na czym polega ten model, kto może z niego skorzystać i jakie są jego zalety oraz wady dla polskich przedsiębiorstw.

REKLAMA

Składka zdrowotna w 2026 roku – będzie ewolucja czy rewolucja?

Planowane na 2026 rok zmiany w składce zdrowotnej dla przedsiębiorców stanowią jeden z najbardziej dyskutowanych tematów w sferze podatkowej, mimo iż sama składka podatkiem nie jest. Tak jak każda kwestia dotycząca finansów osobistych a równocześnie publicznych, wywołuje liczne pytania zarówno wśród prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, jak i wśród polityków, gdzie widoczne są wyraźne podziały.

Podatnik już nie będzie karany za przypadkowe błędy, nie będzie udowadniał niewinności

Szef rządu Donald Tusk poinformował, że za niecelowe, przypadkowe błędy nie będzie się już karać podatnika. Teraz to urząd skarbowy będzie musiał udowadniać jak jest.

REKLAMA