REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Karta przedpłacona najlepszym prezentem świątecznym dla pracowników

Karta przedpłacona najlepszym prezentem świątecznym dla pracowników
Karta przedpłacona najlepszym prezentem świątecznym dla pracowników
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Dla większości pracowników karta przedpłacona, którą można zapłacić za towary i usługi w wielu miejscach (także w sklepach internetowych), to najbardziej praktyczny prezent świąteczny od pracodawcy. Potwierdzają to badania ankietowe.

Coraz bliżej święta

Grudzień to miesiąc, w którym pracodawcy najczęściej wręczają podarunki swoim pracownikom – robi tak aż dziewięć na dziesięć firm w Polsce (zob. Raport „Drogowskaz Motywacyjny 2018”). Aby upominki były trafione warto poznać i wsłuchać się w potrzeby obdarowywanych.

REKLAMA

Autopromocja

Zdaniem aktywnych zawodowo Polaków idealny prezent od pracodawcy powinien być dopasowany do potrzeb i gustów osoby obdarowywanej, a także praktyczny i funkcjonalny – tak wskazało odpowiednio 57 proc. i 45 proc. respondentów badania „Szef pomaga Mikołajowi” przeprowadzonego na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services. Co piąty badany uważa, że najbardziej wartościowy prezent to taki, który jest trwały i wygodny, a pracownik ma wybór, kiedy i gdzie z niego skorzysta.

Czy istnieje idealny prezent od pracodawcy?

Wyniki badania „Szef pomaga Mikołajowi” jednoznacznie wskazują, jakie cechy powinien mieć idealny prezent. Według 57 proc. aktywnych zawodowo Polaków powinien być dopasowany do potrzeb obdarowywanego. Zdania, że praktyczny i funkcjonalny jest 45 proc. pracowników, a 29 proc., że elegancki i estetyczny. Przykładem prezentu, który łączy wszystkie te cechy jest karta przedpłacona. Argumentów przemawiających za takim upominkiem jest wiele. Niemniej ciekawe jest to, że zdaniem 62 proc. badanych karta przedpłacona jest bardziej eleganckim sposobem przekazania pieniędzy niż przelew na konto czy gotówka.

Pracownicy postrzegają karty przedpłacone jako coś więcej niż gotówkę. Możliwość płatności kartą w wszędzie w Polsce, za granica i w Internecie to odpowiedź na potrzebę wykorzystania prezentu zgodnie z indywidualnymi potrzebami, dzięki którym pracownik sam wybierze dla siebie prezent. Dodatkowe unikalne i najlepsze na rynku zniżki i rabaty, pozwalające na oszczędność pracownikom w tym czasie, tym bardziej zwiększają atrakcyjność tego prezentu w oczach obdarowanych - powiedziała Marta Robak, Junior Product Manager w Sodexo Benefits and Rewards Services w Polsce.

Aż 78 proc. ankietowanych za wartość karty przedpłaconej uznaje możliwość realizacji w wielu miejscach, 77 proc. podkreśla możliowość samodzielnego zarządzania nią w każdym miejscu i czasie a także brak dodatkowych opłat za korzystanie z niej. Istotnym elementem, na który zwracają uwagę pracownicy jest także bezpieczeństwo transakcji dokonywanych kartą – co deklaruje 75 proc. respondentów, a 73 proc. docenia dodatkowe zniżki i rabaty. Na brak konieczności podawania dodatkowych danych, wypełniania formularzy zwraca uwagę 71 proc. pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Trafiony prezent

REKLAMA

Jak wynika z badania, prawie 90 proc. aktywnych zawodowo Polaków, która otrzymała od swojego pracodawcy kartę przedpłaconą, była zadowolona z takiej formy prezentu i z przyjemnością wykorzystała go na swoje potrzeby. Natomiast prawie 83 proc. pracowników ucieszyłoby się z otrzymanej od pracodawcy takiej właśnie karty w okresie okołoświątecznym. Dlaczego? Bo wręczenie takiego prezentu realnie wspiera budżet pracowników, który w grudniu jest nadzwyczaj nadszarpnięty.

Badanie „Szef pomaga Mikołajowi” przeprowadzone zostało na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services przez SW Research na reprezentatywnej próbie osób aktywnych zawodowo liczącej 1028 osób, metodą wywiadów on-line (CAWI) w terminie 12-18.10.2018.

Polecamy: Jak przygotować się do zmian 2019. Podatki, rachunkowość, prawo pracy i ZUS

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Działalność gospodarcza osoby z niepełnosprawnością. Refundacja PFRON, zwolnienie ze składki zdrowotnej

Osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności, które prowadzą własną działalność gospodarczą, mają możliwość skorzystania z różnych ulg i form pomocy. Ich zakres i wysokość zależy od stopnia posiadanego orzeczenia o niepełnosprawności oraz ewentualnego prawa do renty. Poniżej przedstawione zostały informacje na temat najpowszechniejszych form wsparcia – w zakresie składki zdrowotnej oraz refundacji składek społecznych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (dalej PFRON). Kwestia zwolnienia z obowiązku opłacania składki zdrowotnej opisana została z uwzględnieniem prawa przedsiębiorcy do renty.

Zmiana formy opodatkowania w 2025 r. Do kiedy i jak może to zrobić przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą?

Początek każdego roku kalendarzowego to dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą okazja do analizy wyniku finansowego firmy. Czasami okazuje się, że stosowany dotąd sposób rozliczeń przestał być opłacalny lub nie sprawdził się. Zbyt niskie przychody, przekroczenie obowiązujących limitów czy też zmiana skali działalności skłaniają do poszukiwania nowych rozwiązań. Wyjaśniamy, jak zmienić formę opodatkowania działalności gospodarczej.

Uwaga! Twój e-mail do urzędu może być nieważny. Ministerstwo Finansów wyjaśnia pułapkę e-Doręczeń

Czy twoje pismo do urzędu faktycznie dotarło na czas? Ministerstwo Finansów ostrzega: liczy się data nadania, a nie potwierdzenie odbioru! Sprawdź, jak uniknąć kosztownych konsekwencji przy wysyłce dokumentów drogą elektroniczną.

Cyfrowy obieg dokumentów do podpisu w małych i dużych firmach

Nowoczesny obieg dokumentów do podpisu to przyszłość Twojej firmy. Eliminuje opóźnienia, ogranicza ryzyko błędów i gwarantuje bezpieczeństwo danych. Wprowadź cyfrowe rozwiązania i przekonaj się, jak wiele możesz zyskać.

REKLAMA

Funkcjonariusz z III grupą inwalidzką (niezdolny do służby ale zdolny do pracy). Czy ma prawo do podatkowej ulgi rehabilitacyjnej?

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji podatkowej uznał, że funkcjonariusze służb mundurowych, którym przyznano III grupę inwalidztwa (obejmującą zdolnych do pracy ale niezdolnych do służby) - nie mają prawa do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej.

Kompas Konkurencyjności dla UE – ogólniki i brak konkretnych działań. Stanowisko PIPC

W dniu 29 stycznia 2025 r. Komisja Europejska przedstawiła „Kompas Konkurencyjności dla UE”. Jest to pierwsza inicjatywa nowej Komisji Europejskiej, która ustanawia konkurencyjność jako jedną z nadrzędnych zasad działania UE na czas trwania obecnej kadencji (2024-2029). Poniżej prezentujemy stanowisko Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego dotyczące ww. dokumentu Komisji Europejskiej.

Ulga termomodernizacyjna 2025: Co nowego w przepisach dla podatników?

Ulga termomodernizacyjna po zmianach. Od początku 2025 roku właściciele lub współwłaściciele domów jednorodzinnych mogą skorzystać z ulgi termomodernizacyjnej także w przypadku zakupu i montażu magazynów energii. Jest to kolejna forma wsparcia rozwoju energetyki odnawialnej i zwiększenia opłacalności instalacji prosumenckich.

Uwaga na fałszywe e-maile na temat konieczności dokonania korekty PIT

Ministerstwo Finansów poinformowało, że pojawiły się fałszywe wiadomości podszywające się pod Krajową Administrację Skarbową (KAS) zawierające miedzy innymi informacje o konieczności dokonania korekty PIT-17.

REKLAMA

WIBOR zostanie zastąpiony przez POLSTR - nowy wskaźnik referencyjny. Od kiedy?

POLSTR – tak będzie nazywał się nowy wskaźnik referencyjny, który zastąpi WIBOR. Taką decyzję podjął 30 stycznia 2025 r. Komitet Sterujący Narodowej Grupy Roboczej ds. wskaźników referencyjnych.

Sądy masowo popierają przedsiębiorców w sporze o Mały ZUS Plus

Sądy Okręgowe w całej Polsce wydały ponad 60 wyroków zgodnych z interpretacją Rzecznika MŚP, uznając, że przedsiębiorcy mogą ponownie skorzystać z Małego ZUS Plus po dwóch latach przerwy. ZUS stoi na stanowisku, że okres ten powinien wynosić trzy lata. Spór trwa, a część spraw trafia do Sądu Najwyższego.

REKLAMA