| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > TEMAT DNIA > Ulga internetowa za 2011 rok - jak z niej skorzystać?

Ulga internetowa za 2011 rok - jak z niej skorzystać?

Do 30 kwietnia 2012 r. podatnicy mają czas, aby wypełnić i złożyć we właściwym urzędzie skarbowym zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty) w roku podatkowym 2011. Przypomnimy, na czym polega tzw. ulga internetowa i jakie należy spełnić warunki, aby z niej skorzystać.


Ulga internetowa została uregulowana w art. 26 ust. 1 pkt 6a ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 51, poz. 307 z późn. zm.). Zgodnie z ww. przepisem, podstawę obliczenia podatku stanowi dochód po odliczeniu kwoty wydatków ponoszonych przez podatnika z tytułu użytkowania sieci Internet, w wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 760 zł.

Ulga internetowa dotyczy wydatków związanych z użytkowaniem Internetu, niezależnie od miejsca, w którym podatnik z niego korzysta, jak i formy jego dostępu. W ramach ulgi za 2011 rok mieszczą się zatem zarówno wydatki poniesione w związku z użytkowaniem Internetu np. w domu poprzez stałe łącze, czy bezprzewodowo, w tym za pomocą urządzeń mobilnych w komputerze lub telefonie komórkowym.

Warto jednak podkreślić, że ulga internetowa jest limitowana. Od dochodu podatnik może odliczyć wydatki poniesione w roku podatkowym w maksymalnej wysokości 760 zł. Oznacza to, że nawet jeśli podatnik poniósł w danym roku wyższe wydatki na Internet (np. 1230,- zł brutto), to od dochodu może odliczyć z tego tytułu jedynie 760 zł.

Z ulgi internetowej podatnik może skorzystać wówczas, gdy poniósł w roku podatkowym 2011 (roku za który się rozlicza) wydatki za użytkowanie Internetu. Dodatkowo, podatnik powinien posiadać dokumenty potwierdzające poniesienie tych wydatków, zawierające w szczególności: dane identyfikujące podatnika jako kupującego usługę, dane sprzedawcy (dostawcy usług internetowych), rodzaj zakupionej usługi i kwotę zapłaty. Takimi dokumentami będą zarówno faktury VAT (papierowe oraz elektroniczne), jak i wszystkie inne dokumenty zawierające ww. dane. Przy rozliczeniu za 2011 rok jest to ważna i korzystna dla podatników zmiana w porównaniu z dotychczasowym stanem prawnym, kiedy wydatki należało zawsze udokumentować fakturami VAT. Jeśli dostęp do Internetu jest tylko jedną z usług kupowanych u danego dostawcy (np. jest on kupowany w pakiecie z telewizją), to z danego dokumentu musi wynikać kwota wydatków za użytkowanie Internetu (opłata ta musi zostać wyodrębniona).

reklama

Polecamy artykuły

Źródło:

M. Szulikowski i Partnerzy Kancelaria Prawna

Zdjęcia


Personel i Zarządzanie 4/201742.90 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Deloitte

Audyt, konsulting, zarządzanie ryzykiem, doradztwo finansowe i podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »