| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > ZUS i kadry > Zatrudnianie i zwalnianie > Zezwolenie na pracę cudzoziemca

Zezwolenie na pracę cudzoziemca

Co należy zrobić w przypadku, gdy cudzoziemiec po uzyskaniu zezwolenia na pracę nie podjął zatrudnienia w podmiocie, który wnioskował o wydanie zezwolenia?

Organ wydający zezwolenie na pracę cudzoziemca (właściwy wojewoda) uchyla je w przypadku otrzymania informacji o niepodjęciu przez niego wykonywania pracy w okresie 3 miesięcy od daty rozpoczęcia ważności zezwolenia na pracę lub zakończenia wykonywania pracy przez cudzoziemca wcześniej niż 3 miesiące przed upływem ważności zezwolenia na pracę (art. 88k pkt 3 ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, DzU z 2008 r. nr 69, poz. 415 ze zm.).

Na podmiocie, który wnioskował o wydanie zezwolenia (czyli na pracodawcy), spoczywa obowiązek niezwłocznego poinformowania wojewody o niepodjęciu przez cudzoziemca pracy we wskazanym wyżej terminie (art. 88h ust. 1 pkt 7 powołanej ustawy).

Niedopełnienie tego obowiązku jest wykroczeniem, o którym mowa w art. 120 ust. 6 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, podlegającym karze grzywny od 100 do 5000 zł. Grzywnę nakłada właściwy sąd na podstawie wniosku o ukaranie skierowanego przez inspektora pracy, w związku z wynikami przeprowadzonej kontroli.

Źródło: www.pip.gov.pl

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Anna Ostaszewska

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »